Samorządowcy nie chcą dokładać do podwyżek nauczycieli
Samorządowcy nie chcą dokładać do podwyżek nauczycieli
Zaledwie kilka minut trwało wtorkowe posiedzenie Zespołu ds. Edukacji, Kultury i Sportu Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego. Na znak protestu przeciw wprowadzeniu zmian w Karcie Nauczyciela, które mocno obciążą budżety JST, samorządowcy postanowili nie uczestniczyć w spotkaniu.
Odmowa uczestnictwa w rządowo-samorządowym spotkaniu to wyraz desperacji - podkreślają samorządowcy.
Nie była to łatwa decyzja, ale ona pokazuje determinację samorządowców i naprawdę ogromne obawy dotyczące skutków wdrażanych przepisów - powiedziała Anna Grygierek, burmistrz Strumienia.
[...]
Premier Mateusz Morawiecki, zaznaczając co prawda, że na podwyżki nauczycielskie będą środki z budżetu państwa powiedział, że sytuacja finansowa samorządów jest dobra, i że w ostatnich latach otrzymały one 22 mld zł więcej z podatków PIT i CIT. To oznacza, że mogą partycypować w kosztach, np. podwyżek dla nauczycieli.
W tej sytuacji na godzinę przed rozpoczęciem obrad zespołu oświatowego samorządowcy zwołali naradę. Ustalili, że na znak protestu przeciwko przerzucaniu kosztów za realizację obietnic rządu na JST, zespół nie odbędzie się. Stanowisko strony samorządowej przedstawiła członkom komisji Anna Grygierek, burmistrz Strumienia i współprzewodnicząca komisji.
Informacja MEN w sprawie wypełniania świadectw ukończenia szkoły podstawowej
Informacja MEN w sprawie wypełniania świadectw ukończenia szkoły podstawowej
W związku z licznymi pytaniami kierowanymi do Ministerstwa Edukacji Narodowej przypominamy, że ocenianie, klasyfikowanie i promowanie uczniów regulują przepisy ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty[1]. Przepisy rozdziału 3a ww. ustawy wskazują m.in. jaki jest cel oceniania osiągnięć edukacyjnych ucznia i na czym polega klasyfikacja śródroczna, roczna i końcowa.
W przypadku końcowych ocen klasyfikacyjnych art. 44f ust. 5 ww. ustawy jednoznacznie wskazuje, że na oceny końcowe składają się roczne oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych ustalone w klasie programowo najwyższej oraz roczne oceny klasyfikacyjne, których realizacja zakończyła się odpowiednio w klasach programowo niższych w szkole danego typu.
Końcowe oceny klasyfikacyjne są wpisywane na świadectwie ukończenia szkoły danego typu.
Do wskazania końcowych ocen klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych z przedmiotów przyroda, technika (poprzednia nazwa zajęcia techniczne) - do wpisania na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej - powinna służyć dokumentacja odzwierciedlająca cały okres edukacji tego ucznia, w tym oceny uzyskane w 6- letniej szkole podstawowej, która to szkoła zgodnie z art. 117 ust. 1 ustawy Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe od 1 września 2017 r. stała się 8-letnią szkołą podstawową.
Równocześnie, w przypadku ucznia, który przeszedł do 8 klasy szkoły podstawowej z gimnazjum (ponieważ w roku szkolnym 2017/2018 nie uzyskał promocji do klasy III), należy uwzględnić oceny uzyskane z przedmiotów muzyka i plastyka w 6-letniej szkole podstawowej.
W przypadku przyrody należy więc wpisać ocenę uzyskaną przez ucznia z tych zajęć na zakończenie klasy VI szkoły podstawowej, a w przypadku techniki wpisać ocenę, którą uczeń otrzymał z zajęć technicznych.
Natomiast nie należy dopisywać na świadectwie zajęć komputerowych oraz historii i społeczeństwa - uczeń realizował w VIII klasie odpowiednio informatykę, historię oraz wiedzę o społeczeństwie, z których to obowiązkowych zajęć edukacyjnych otrzymał oceny.
"Mamo, czy ja umrę?". Obiecałam Jasiowi, że będzie żył. Teraz błagam – pomóż mi.
Dla mnie, matki to dziecko to cały świat. Nie sądziłam, że przyjdzie dzień, kiedy muszę poruszyć całe niebo i ziemię, by ratować jego życie. Teraz kiedy wszystko wisi na włosku, wołam o pomoc. Dwa miesiące temu, gdy usłyszał, że w jego mózgu znajduje się guz, zaczął zadawać pytania, na które nie potrafimy odpowiedzieć. Nasz świat się zatrzymał, bo co powiedzieć dziecku ze śmiertelnym guzem w głowie? Jasiu – wszystko będzie dobrze?
Teraz będziemy śledzić zielony pasek, bo od niego zależy wszystko – nie mamy czasu, bo dopiero wpłata pełnej kwoty na konto kliniki pozwoli nam ustalić termin operacji.
Nasz syn Janek to pełen energii, bystry, niezmiernie dociekliwy trzynastolatek. Od dziecka chciał wszystko wiedzieć, wszystko rozumieć. Żaden problem, czy zagadka nie mogły pozostać bez odpowiedzi. To jego sposób na życie. Zawsze musi istnieć odpowiedź i rozwiązanie. W tym wypadku rozwiązanie jest tylko jedno – pilna operacja, albo…
Jak zreformować dramatyczną sytuację psychiatrii dziecięcej w Polsce?
Jak zreformować dramatyczną sytuację psychiatrii dziecięcej w Polsce?
W całej Polsce jest zaledwie czterystu psychiatrów dziecięcych. W szkołach na jednego psychologa przypada tysiąc uczniów. Jak zreformować dramatyczną sytuację psychiatrii dziecięcej w Polsce? Ministerstwo Zdrowia ma plan. Oby się powiódł.
- Zastanawiam się, czy używać gładkich słów, czy szorstkich. Na gładkie był już czas. Psychiatra dzieci i młodzieży stoi nad urwiskiem - mówił podczas II Kongresu Zdrowia Psychicznego Grzegorz Błażewicz, zastępca rzecznika praw pacjenta. Kongres, w którym wzięły udział osoby doświadczające kryzysów zdrowia psychicznego, ich bliscy, pracownicy ochrony zdrowia i pomocy społecznej, przedstawiciele nauki, kultury, polityki odbył się w Warszawie, 3 czerwca bieżącego roku.
Czterystu psychiatrów dziecięcych - zaledwie tylu jest ich w Polsce. To bardzo mało, szczególnie w sytuacji, kiedy lekarze i psychologowie biją na alarm, że zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży jest w kiepskim stanie. Coraz więcej z nich potrzebuje pomocy psychiatrycznej i na to nie jesteśmy przygotowani. Na oddziałach psychiatrycznych dla dzieci i młodzieży brakuje miejsc. Przez to obłożenie sięga 165 proc. A to nie wszystko. Polska jest na drugim miejscu w Europie, jeżeli chodzi o liczbę samobójstw wśród dzieci i młodzieży.
Z wykształcenia magister historii. Ukończył w 1988 studia na Wydziale Humanistycznym Filii Uniwersytetu Warszawskiego w Białymstoku. Odbył też studia podyplomowe: menedżerskie (Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Białymstoku, 1996), z zarządzania kadrami w administracji publicznej (Wyższa Szkoła Administracji Publicznej w Białymstoku, 2001) i z zarządzania oświatą (UwB, 2001). Pracował jako nauczyciel w I Liceum Ogólnokształcącym im. Adama Mickiewicza w Białymstoku.
Od 1990 działał w Porozumieniu Centrum, następnie przystąpił do Prawa i Sprawiedliwości. Od 1994 do 2007 zasiadał w białostockiej radzie miasta. W przedterminowych wyborach do sejmiku podlaskiego w 2007 uzyskał mandat radnego z listy Prawa i Sprawiedliwości. W maju tego samego roku po zawiązaniu koalicji przez PiS i PSL został powołany na urząd marszałka województwa. Odwołano go z tej funkcji w styczniu 2008 po zmianie układu sił w sejmiku i podpisaniu porozumienia przez Platformę Obywatelską, PSL i „Prawicę Podlasia”, zawiązaną przez część radnych PiS. W 2010 ponownie został radnym województwa. W 2010 reprezentował PiS w wyborach na prezydenta miasta Białegostoku.
Był oskarżony o przywłaszczenie w 2008 funkcji publicznej, co było związane z podpisywaniem dokumentów jako marszałek województwa po głosowaniu nad jego odwołaniem i powołaniem następcy. Polityk nie przyznawał się do sprawstwa. W 2013 sąd prawomocnie uznał go za winnego popełnienia tego czynu, umarzając jednocześnie warunkowo postępowanie na okres próby.
W wyborach krajowych w 2011 został wybrany na posła VII kadencji. Został członkiem Komisji Edukacji, Nauki i Młodzieży oraz Komisji Zdrowia. W wyborach do Parlamentu Europejskiego w 2014 startował z listy Prawa i Sprawiedliwości w okręgu nr 3 (województwa podlaskie i warmińsko-mazurskie) i nie uzyskał mandatu, zdobywając 28 685 głosów. W 2015 z powodzeniem ubiegał się o poselską reelekcję (dostał 28 378 głosów). W lutym 2019 został przewodniczącym struktur PiS w województwie podlaskim.
Dziękuję za odpowiedź. To jest zindywidualizowana ścieżka kszt. Mam już 4 uczniów razem, piąty ma dołączyć ;-( Dyrekcja twierdzi, że to zgodne z prawem.
Oczywiście trzeba tu odróżnić zindywidualizowaną ścieżkę od zajęć indywidualnych lub w grupie do 5 osób dla uczniów z orzeczeniem o potrzebie kszt. specjalnego. To dwie różne sprawy.
Powered by PHP-Fusion copyright (c) 2002 - 2017 by Nick Jones. Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3 72,584,013 unikalne wizyty