ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 9

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 28,462
bullet.png Najnowszy użytkownik: Gamy

Ostatnie komentarze
bullet.png A co w sprawie specj...
bullet.png A pan Proksa na rybach?
bullet.png Chciałoby się powi...
bullet.png [quote]W 2010 roku u...
bullet.png Kolejny fachowiec od...
bullet.png Mam odruch wymiotny....
bullet.png Samorząd zadecydowa...
bullet.png To samorządy decydo...
bullet.png Samofinansująca si...
bullet.png Najpierw specjalisto...
Myśli o wychowaniu i edukacji
Wychowanie to nieustannie toczony dialog nauczyciela z uczniem prowadzący ku horyzontowi dobra, prawdy i piękna - Józef Tischner

Zapraszam do współtworzenia strony. Do dodawania newsów, linków, artykułów i scenariuszy (po zalogowaniu, zakładki: dodaj link, dodaj artykuł lub scenariusz, dodaj newsa) oraz do odpowiedzi na pytania pojawiające się na forum.

FORUM DLA RODZICÓW

Ostatnio poruszane tematy
  Temat Wyświetleń Odpowiedzi Ostatni post
jakie programy profilaktyczne?
szkolenia, kampanie, programy
15901 215 greenie
22. październik 2021 11:56
mam te kwalifikacje?
zatrudnienie
15501 393 barpur
21. październik 2021 10:58
nauczyciel wspomagający
pomoc psychologiczno-pedagogiczna
16116 371 ew-pedagog20
13. październik 2021 16:15
zastępstwa realizowane prz...
zatrudnienie
9503 163 reszta
12. październik 2021 14:13
egzamin ósmoklasisty - dos...
dydaktyka
4815 113 lumak
11. październik 2021 18:41
zajęcia rewalidacyjne
pomoc psychologiczno-pedagogiczna
51506 1032 ew-pedagog20
11. październik 2021 14:06
dostosowania
dydaktyka
10229 161 wosiu
07. październik 2021 11:27
pomoc pp - po "nowszemu"
pomoc psychologiczno-pedagogiczna
95647 1391 reszta
07. październik 2021 07:43
zgoda rodzica na rozmowę d...
Problemy dziecka w szkole
5241 98 kantylena
06. październik 2021 17:36
szkoły dla dorosłych
pomoc psychologiczno-pedagogiczna
56 0 Zetka
05. październik 2021 15:16
obowiązki pedagoga
prawo oświatowe
18803 254 Kazimierz
04. październik 2021 14:55
aktualne pp - pr. prof. i w...
prawo oświatowe
3085 56 reszta
28. wrzesień 2021 12:27
rejestr opinii Poradni Psyc...
dokumentacja
4055 34 reszta
27. wrzesień 2021 17:58
zmiany w szkolnictwie
prawo oświatowe
2350 32 Aneta25
26. wrzesień 2021 19:29
upośledz. umiarkowane
pomoc psychologiczno-pedagogiczna
6009 167 is
25. wrzesień 2021 02:46
program wych - prof.
profilaktyka
39917 422 wosiu
22. wrzesień 2021 10:37
dziennik
dokumentacja
59396 735 agnieszka836
21. wrzesień 2021 21:43
psycholog zatrudnienie kwal...
zatrudnienie
759 21 reszta
21. wrzesień 2021 20:11
nauczanie zdalne - bank pom...
różności
59408 597 reszta
20. wrzesień 2021 12:06
ponadwymiarowe/nadliczbowe
prawo oświatowe
11094 216 ToJa
16. wrzesień 2021 22:33
 
MEiN: o wynagrodzeniach nauczycieli jeszcze porozmawiamy
 


MEiN: o wynagrodzeniach nauczycieli jeszcze porozmawiamy

Podczas piątkowego (22. października) posiedzenia zespołu trójstronnego ds. statusu zawodowego pracowników oświaty nie doszło do porozumienia między kierownictwem resortu edukacji a związkowcami. Wprawdzie dyskusja przebiegała w rzeczowej i przyjaznej atmosferze i – co podkreślały obie strony - wiele rzeczy wyjaśniono, to żadnych konkretów nie ustalono. Może z wyjątkiem tego, że kolejna tura rozmów, tym razem bilateralnych, odbędzie się 18 listopada. Do tego czasu ma się odbyć spotkanie przedstawicieli central związkowych z premierem Mateuszem Morawieckim, kluczowe dla wynagrodzeń nauczycielskich.

Źródło:www.portalsamorzadowy.pl

 
WRESZCIE!
 


WRESZCIE!


 
Komunikat Rady Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ "Solidarność"
 


Komunikat Rady Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ „Solidarność”

Rada Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ „Solidarność” w związku z niezrealizowaniem VI. punktu Porozumienia z 7 kwietnia 2019 r. dotyczącego wypracowania systemu wynagradzania nauczycieli w powiązaniu z przeciętnym wynagrodzeniem w gospodarce narodowej, podjęła uchwałę o powołaniu Sztabu Protestacyjnego, który niezwłocznie podejmie działanie.Rada negatywnie oceniła propozycje przedstawione przez Ministerstwo Edukacji i Nauki 21 września 2021 r. i podjęła w tej sprawie stanowisko:
Rada Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ „Solidarność” odrzuca projekt zmian
dotyczący statusu zawodowego nauczyciela przedstawiony przez Ministerstwo Edukacji i Naukiw dniu 21 09.2021 r.
Z oburzeniem przyjmujemy fakt niezrealizowania porozumienia zawartego pomiędzy NSZZ„Solidarność” a Rządem RP w dniu 7 kwietnia 2019 r., a w szczególności braku powiązania wynagrodzenia nauczycieli z przeciętnym wynagrodzeniem w gospodarce narodowej. Rząd w ten sposób podważa swoją wiarygodność oraz społeczne zaufanie co do celowości prowadzenia negocjacji.
Zaproponowane „nowe” stawki wynagrodzenia nauczycieli okazały się proponowanymi wiele lat temu i zdecydowanie odrzuconymi przez stronę społeczną postulatami. NSZZ „Solidarność”przedstawił podczas spotkania Zespołu ds. statusu zawodowego pracowników oświaty swoją propozycję powiązania płacy nauczycieli z przeciętnym wynagrodzeniem w gospodarce narodowej w lipcu br.
Nieprawdziwe jest twierdzenie MEiN, że nikt nie zgłosił żadnych propozycji do dyskusji.Pomimo galopującej inflacji nauczyciele po styczniu 2020 r. nie otrzymali waloryzacji płacy, a kuriozalna propozycja rządu podnosi płacę o zwiększony czas pracy nauczyciela i zwielokrotnienie tzw. godzin karcianych.
Rząd oszukuje społeczeństwo informując o kilkudziesięcio procentowym podwyższeniu wynagrodzeń. Nie zgadzamy się na przedstawianie tylko niektórych aspektów czasu pracy nauczyciela, pomijanie warunków pracy, a szczególnie faktu najgorszego wynagradzania polskich nauczycieli w Europie.
Stale zmniejszająca się atrakcyjność zawodu nauczyciela spowodowała już mocno widoczne braki kadrowe, które rząd chce wypełnić znacznym zwiększeniem czasu pracy bez dodatkowych nakładów finansowych. Tak radykalne zwiększenie czasu pracy – zwiększenie pensum o 4 godziny - skutkować będzie kilkudziesięcioma tysiącami zwolnień nauczycieli, a dwukrotnie większa liczba osób będzie pracować na niepełnych etatach z powodu braku godzin, z obniżonym wynagrodzeniem.
Negatywnie opiniujemy propozycję tzw. odbiurokratyzowania pracy nauczyciela. To także niezrealizowany postulat porozumienia z 7 kwietnia 2019 r. Fakt zakończenia projektu europejskiego, który przyniósł więcej szkody polskiej oświacie, niż pozytywnych efektów(ewaluacja zewnętrzna i wewnętrzna), w ogóle nie spowodował zmniejszenia biurokracji szkolnej. Wiele lat walczyliśmy z dwiema godzinami karcianymi, które były przyczyną konfliktów i wprowadziły chaos w pracy placówek oświatowych. Były one krytykowane i ostatecznie zlikwidowane przez obecnie rządzących.
Teraz proponuje się osiem godzin karciany chtygodniowo pod hasłem dostępności nauczyciela i zwalczania biurokracji. Praktyka pokazała,że jest to dodatkowe zmuszenie nauczyciela do pracy bez wynagrodzenia bez określenia czasu i warunków pobytu w placówce. Proponuje się tylko konieczność rozliczenia tego pobytu w szkole na piśmie!
Również negatywnie opiniujemy uproszczenie awansu zawodowego nauczycieli. Propozycja, co prawda, likwiduje stopień awansu nauczyciela kontraktowego kosztem czteroletniego stopnia stażysty, ale wprowadza dwa dodatkowe stopnie specjalizacji bez określenia gratyfikacji finansowej. Plan tworzenia kolejnych instytucji, które mają oceniać nauczyciela,podważa zasadność istnienia nadzoru pedagogicznego kuratora oświaty.Nie zgadzamy się na finansowanie podwyżek płac kosztem obniżenia świadczeń socjalnych.
Nie wyrażamy zgody na zmniejszenie wymiaru urlopu i zmuszania nauczycieli do pracy w czasie, gdy nie ma zajęć dla uczniów w szkole.Powodzenie każdej restrukturyzacji zależy od osiągniętego konsensusu stron. Nie widzimy pola do negocjacji, ponieważ nie otrzymaliśmy propozycji znaczącego podniesienia wynagrodzenia. Zamiast tego zaproponowano nam pogorszenie warunków pracy i utratę finansowych świadczeń. Wprowadzanie planowanych zmian zdestabilizuje pracę szkół, co skutkować będzie pogorszeniem jakości nauczania. Odnosi się wrażenie, że autorzy tej propozycji opierali się na statystyce, nie znając realnych problemów środowiska oświatowego.

Monika Ćwiklińska
rzecznik prasowy KSOiW NSZZ „Solidarność”



 
Wiceminister edukacji o nauce zdalnej i podwyżkach: "Młodzi nauczyciele chcą więcej pracować"
 


Wiceminister edukacji o nauce zdalnej i podwyżkach: "Młodzi nauczyciele chcą więcej pracować"


- Słysząc jazgot związków zawodowych, mam wrażenie, że niektórzy zapomnieli o tym, że do tej pory też był obowiązek 40-godzinowego tygodnia pracy - mówi o nowym pensum i pensji nauczycieli Tomasz Rzymkowski, wiceminister edukacji i nauki w rozmowie z RadioZET.pl.

Źródło:wiadomosci.radiozet.pl

 
Zwiększenie pensum, skrócona ścieżka awansu zawodowego, podwyżki
 


Zwiększenie pensum, skrócona ścieżka awansu zawodowego, podwyżki

MEiN proponuje podwyższenie tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli o 4 godziny (z wyjątkiem nauczycieli wychowania przedszkolnego). Resort wyjaśnia, że zmiany pensum będą wiązały się z ruchami kadrowymi, w związku z tym zakłada 3-letni okres przejściowy, dający możliwość elastycznego przechodzenia na nowy system. Rozwiązania kadrowe będą uwzględniały decyzję nauczyciela o zwiększeniu pensum z jednoczesnym wzrostem wynagrodzenia lub zachowanie dotychczasowego wymiaru pensum i ustalenie proporcjonalnego wynagrodzenia zasadniczego.
Resort proponuje też doprecyzowanie sposobu rozliczania czasu pracy nauczycieli przez wprowadzenie limitów czasu dostępności w szkole nauczycieli poza pensum, które dla nauczycieli pracujących w szkole wynosi 18 godzin tygodniowo oraz zróżnicowane ze względu na wielkość tygodniowego obowiązkowego wymiaru zajęć.
Zgodnie z propozycją do godzin dostępności wliczane będą: spotkania z rodzicami, czas na indywidualne rozmowy z rodzicami, konsultacje z uczniami, wycieczki szkolne, doraźne zajęcia i aktywności związane np. z przygotowaniem akademii, wolontariatem, organizacją i opieką nad uczniami podczas np. dyskotek, rady pedagogiczne.


Źródło:www.portalsamorzadowy.pl


RODO
www.pedagogszkolny.pl dostosowało i wdrożyło procedury i środki niezbędne, by przetwarzanie danych w ramach www.pedagogszkolny.pl odbywało się zgodnie z RODO. Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych przez www.pedagogszkolny.pl pod następującym adresem: www.pedagogszkolny.pl/viewpage.php?page_id=195
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

23. październik 2021 12:46
Oby😁

23. październik 2021 00:34
Spokojnie. Smile Daleka do tego droga.

22. październik 2021 22:01
Zastanawiam się ile będzie wynosiło nasze pensum. Jeśli dobrze rozumiem to 22+ 4 oraz 8 + 3 dostępności w szkole. Łącznie 37 to jakiś żart.

22. październik 2021 22:00
https://glos.pl/po
-spotkaniu-zespolu
-ds-statusu-w-mein
-sa-nowe-propozycj
e-ws-karcianek-bed
a-rozmowy-dwustron
ne-w-sprawie-wynag
rodzen

21. październik 2021 20:09
Rozporządzenie MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
niedostosowanych

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png jakie programy profi...
bullet.png mam te kwalifikacje?
bullet.png nauczyciel wspomagaj...
bullet.png zastępstwa realizow...
bullet.png egzamin ósmoklasist...
Najciekawsze tematy
bullet.png mam te kwalifikacje? [393]
bullet.png jakie programy pr... [215]