Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.
18. października 2025
Oczywiście trzeba tu odróżnić zindywidualizowaną ścieżkę od zajęć indywidualnych lub w grupie do 5 osób dla uczniów z orzeczeniem o potrzebie kszt. specjalnego. To dwie różne sprawy.
18. października 2025
Tomek, muszę się nie zgodzić. Przepisy dają tu możliwość albo z klasą albo indywidualnie. Nie ma mowy o łączeniu uczniów w pary, trójki itp.
17. października 2025
yasmin - w skrócie: tak, do 5 uczniów.
16. października 2025
Dzień dobry, czy zgodne z prawem jest łączenie w grupy dzieci na zindywidualizowanej ścieżce edukacyjnej w klasach 1-3. Jeden świetnie liczy, ale nie potrafi czytać, inni czytają, ale nie licz
08. października 2025
Dziękuję, Tomek. Rozumiem, że traktuje go jak każdego polskiego ucznia. Pozdrawiam!
06. października 2025
Uczycielka25 - jeśli uczeń wymaga pomocy pp i jest na to zgoda to jest ta pomoc udzielana. Rozporządzenie o pomocy pp opisuje, kto może to zainicjować.
06. października 2025
renja-13 jeśli niepubliczna poradnia (upraszczając) spełnia wymagania jak dla publicznych to - tak, respektuje; z wyłączeniem tego co prawo przyznaje tylko publicznym, np. opinia WWR.
06. października 2025
Czy w Waszych szkołach respektowane są opinie wydane przez niepubliczne/prywatne poradnie psych.-ped? Czy taki dokument może być podstawą dostosowań np. na egzaminie maturalnym?
06. października 2025
Darujcie moją natarczywość ale mam kolejne pytanie, czy uczniowi z Ukrainy zakładacie kartę pomocy p-p? Jeśli tak, czy do karty dostosowanie wymagań?
05. października 2025
Tomek-tak zagrożenie (niejasno napisałam).Dziękuję. Zetka, i Tobie dziekuję za odp. Dobrego!
03. października 2025
Tak, socjoterapia dla zagrożenia. Z tym, że dyrektor nie ma obowiązku jej organizować, jak to jest przy rewalidacji. My czasem występujemy do op o jedną godzinę.
03. października 2025
Uczycielka25 - chyba dla zagrożonego niedostosowaniem, bo niedostosowany jest w MOW. Robi się socjo-, nie ma rew. chyba, że np. dodatkowo ma też autyzm, lekką, itp.
02. października 2025
Specjaliści moi, czy dla ucznia z niedostosowaniem/zagrożeniem robi się rewalidację, czy socjo?
02. października 2025
Co jeżeli rewalidację mam jako g. nadliczbową, a ucznia nie ma w szkole. Do tej pory liczyła się gotowość do pracy, teraz podobno są zmiany i już taka godz. jest niepłatna.
01. października 2025
U mnie 20 godzin, jak walczymy, a standardowo 10.
01. października 2025
tak
01. października 2025
Czy mógłbym uzyskać informację jak w waszych placówkach organ przyznaje godziny dla n-la współorganizującego dla dziecka z autyzmem lub ZA- jedno dziecko z orzeczeniem w klasie?
Pozdrawiam
30. września 2025
Czy wiecie coś o rozliczaniu godzin ponadwymiarowych nauczyciela wspomagającego podczas nieobecności dziecka w szkole. Czy będzie się dla nas liczyłą gotowość do pracy? Czy nie będą zapłac
30. września 2025
Witam wszystkich cieplutko, od września jestem pedagogiem  czy ktoś może się podzielić arkuszami obserwacji i diagnozą w klasach pierwszych SP, z góry dziękuję 
30. września 2025
Tomek,dziękuję. Byłam nieprecyzyjna-ipet do KS to wiem,ale jak ma jednocześnie indywidualne? Rozumiem że Ipet "normalnie" jakby był w szkole a z powodu indyw. modyfikacja ?
|