ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 13

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,734
bullet.png Najnowszy użytkownik: Budleja

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
 
Ministerstwo Zdrowia poinformowało o przedłużeniu obostrzeń
 


Ministerstwo Zdrowia poinformowało o przedłużeniu obostrzeń

Minister zdrowia Adam Niedzielski podczas środowej konferencji poinformował o przedłużeniu nowych obostrzeń co najmniej do 18 kwietnia. - W przyszłym tygodniu będziemy podejmować kolejne decyzje - powiedział o możliwości wydłużenia lockdownu minister.
Obostrzenia przedłużone minimum o tydzień oznaczają, że nadal nieczynne pozostają żłobki i przedszkola. Wyjątkiem są miejsca, w których sprawowana jest opieka nad dziećmi pracowników medycznych oraz służb porządkowych.
Także uczniowie wszystkich klas szkół podstawowych, ponadpodstawowych i pozostałych uczelni pozostają w trybie nauki zdalnej. - Mam nadzieje, że jeszcze w kwietniu przedszkola i I-III wrócą do nauczania. Przedszkola w trybie zwykłym, a klasy I-III w trybie hybrydowym - powiedział w czasie konferencji minister Niedzielski.

Źródło:next.gazeta.pl

 
Wracamy czasowo do nauki zdalnej w szkołach
 


Wracamy czasowo do nauki zdalnej w szkołach

Do 11 kwietnia uczniowie wszystkich klas szkół podstawowych będą uczyli się zdalnie – to najważniejsza zmiana w funkcjonowaniu szkół i placówek wprowadzona z powodu pogarszającej się sytuacji epidemicznej. Również uczniowie szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych: sportowych, mistrzostwa sportowego, szkół z oddziałami sportowymi i oddziałami mistrzostwa sportowego będą realizowali wszystkie zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość. W pozostałych przypadkach zostają utrzymane dotychczasowe zasady.

Źródło:www.gov.pl

 
Program wsparcia psychologiczno-pedagogicznego dla uczniów i nauczycieli w pandemii
 


Program wsparcia psychologiczno-pedagogicznego dla uczniów i nauczycieli w pandemii

Długotrwała pandemia wymusiła zmianę formy kształcenia dzieci i młodzieży w szkołach i placówkach oświatowych. Widoczne są tego negatywne skutki. Pogarszanie się kondycji psychicznej uczniów i przeciążenie nauczycieli prowadzeniem lekcji zdalnych. Uczniowie są zmęczeni, apatyczni, odizolowani od bezpośrednich kontaktów rówieśniczych. Skutkuje to trudnościami w nauce, a także wzrostem zachowań ryzykownych czy nadużywaniem korzystania z mediów elektronicznych. Trzeba natychmiast temu przeciwdziałać.

Źródło:www.gov.pl

 
Konferencja prasowa szefa MEiN
 


Konferencja prasowa szefa MEiN

Podczas konferencji prasowej Minister Czarnek mówił o programie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego uczniów i nauczycieli w okresie pandemii koronawirusa. Program ten ma być realizowany od kwietnia do grudnia 2021 roku (w razie potrzeby, zostanie od przedłużony).
Na jego realizację przeznaczono 15 mln zł na ten rok. Główne zadania programu, to zdiagnozowanie problemów dzieci i młodzieży związane z funkcjonowaniem w czasie pandemii koronawirusa, szkolenia nauczycieli i specjalistów oraz bezpośrednia pomoc uczniom.
Na pytanie dotyczące luzowania obostrzeń w szkołach minister Czarnek odpowiedział: dziś podpisałem rozporządzenie o przedłużeniu nauki zdalnej w klasach innych niż 1-3. Wyjątkiem jest woj. warmińsko-mazurskie i pomorskie. Tam przechodzimy z nauki zdalnej na naukę hybrydową. Jak sytuacja będzie wyglądała za kilka tygodni, po świętach? Mam nadzieję, że trzecia fala zostanie powstrzymana i uczniowie będą mogli wrócić do szkół.



Źródło:wiadomosci.radiozet.pl

 
Pandemia obnażyła problemy wychowawcze w wielu rodzinach
 


Pandemia obnażyła problemy wychowawcze w wielu rodzinach

Dyrektorzy szkół coraz częściej zwracają się do sądów o wgląd w sytuację rodzinną uczniów – mówi Marek Pleśniar z Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Kadry Kierowniczej Oświaty.
Potwierdzają to kuratorzy.
– Wnioski dotyczą nie tylko niewywiązywania się z obowiązku szkolnego i nielogowania na zajęcia, ale też relacji w rodzinie, konfliktów rówieśniczych i przemocy domowej –mówi Anna Kamińska, kurator zawodowy. Zwraca też uwagę na inny problem: czasem to szkoła powinna być bardziej aktywna.

Źródło:www.rp.pl


Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

18. października 2025 22:52
Oczywiście trzeba tu odróżnić zindywidualizowaną
ścieżkę od zajęć indywidualnych lub w grupie do 5 osób dla uczniów z orzeczeniem o potrzebie kszt. specjalnego. To dwie różne sprawy.

18. października 2025 22:50
Tomek, muszę się nie zgodzić. Przepisy dają tu możliwość albo z klasą albo indywidualnie. Nie ma mowy o łączeniu uczniów w pary, trójki itp.

17. października 2025 22:41
yasmin - w skrócie: tak, do 5 uczniów.

16. października 2025 15:09
Dzień dobry, czy zgodne z prawem jest łączenie w grupy dzieci na zindywidualizowane
j ścieżce edukacyjnej w klasach 1-3. Jeden świetnie liczy, ale nie potrafi czytać, inni czytają, ale nie licz

08. października 2025 20:39
Dziękuję, Tomek. Rozumiem, że traktuje go jak każdego polskiego ucznia. Pozdrawiam!

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png szkolenie dla rady p...
bullet.png szkolenia l-learning
bullet.png mam te kwalifikacje?
bullet.png dziennik
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum