List ZNP do FZZ i Solidarności – uzgodnienie wspólnego stanowiska
List ZNP do FZZ i Solidarności – uzgodnienie wspólnego stanowiska
ZNP występuje do kierownictwa Solidarności oraz Forum Związków Zawodowych z prośbą o wspólne spotkanie. Ma ono dotyczyć uzgodnienia wspólnych działań trzech central związkowych w zakresie prac Zespołu ds. statusu zawodowego pracowników oświaty.
Minister obiecuje atrakcyjną formę edukacji dla uczniów
Minister obiecuje atrakcyjną formę edukacji dla uczniów
Minister edukacji i nauki w celu realizacji polityki oświatowej państwa będzie mógł ustanawiać programy i przedsięwzięcia. Programy i przedsięwzięcia mają być ogłaszane przez ministra w Biuletynie Informacji Publicznej w formie komunikatu. Będzie w nim określony: przedmiot programu, podmioty uprawnione do udziału w programie, warunki udziału w programie, tryb przeprowadzania naboru do programu oraz szczegółowe kryteria oceny wniosków.
Pedagodzy szkolni, bibliotekarze, wychowawcy świetlicy - wyższe pensum
Rozmowy w sprawie zmian w systemie wynagrodzeń nauczycieli prowadzone w ramach grupy roboczej trójstronnego zespołu ds. statusu zawodowego nauczycieli nie przyniosły oczekiwanych przez środowiska oświatowe rezultatów. Strona ministerialna nie zgodziła się na proponowane przez stronę związkową oraz samorządową powiązanie płac nauczycielskich ze średnią krajową, obstając przy swojej propozycji związania ich wynagrodzenia z płacą minimalną.
Zdaniem Sławomira Wittkowicza, przedstawiciela Forum Związków Zawodowych, jedyną kwestią, która w trakcie spotkania została wyjaśniona było to, że podniesienie pensum o dwie godziny ma dotyczyć nie tylko nauczycieli tablicowych, ale wszystkich nauczycieli, a więc także bibliotekarzy, nauczycieli świetlicowych, pedagogów, terapeutów itd. Natomiast w przypadku muzyków, plastyków i wuefistów pensum ma wynosić 22 godziny, co jego zdaniem praktycznie zamyka jakąkolwiek dalszą dyskusję.
Edukacja dla wszystkich budzi wątpliwości
O proponowanych przez resort edukacji zmianach systemowych dotyczących pracy z dziećmi z niepełnosprawnościami trzeba jeszcze podyskutować. To główny wniosek, jaki można wyciągnąć z blisko dwugodzinnej Komisji Edukacji Nauki i Młodzieży na temat rozwiązań zaproponowanych w ministerialnym dokumencie „Edukacja dla wszystkich”. Bo generalnie wszyscy posłowie i ich goście się zgodzili co do tego, że obecny system jest niewydolny i trzeba go zmienić, ale szczegółowe rozwiązania budzą wątpliwości.
Szczepienia uczniów od 12. roku życia
Już od 7 czerwca br. rozpoczną się szczepienia dzieci w wieku od 12 do 15 lat w ramach Narodowego Programu Szczepień. To jak dotąd najmłodsza grupa osób rekomendowanych do szczepienia przeciwko COVID-19. Razem z grupą 16-18 lat zaszczepić się może ponad 2,5 mln uczniów z ok. 24 tys. szkół i placówek oświatowych. Dodatkowa akcja szczepień dla uczniów zostanie zorganizowana we wrześniu, po ich powrocie z wakacji.
Oczywiście trzeba tu odróżnić zindywidualizowaną ścieżkę od zajęć indywidualnych lub w grupie do 5 osób dla uczniów z orzeczeniem o potrzebie kszt. specjalnego. To dwie różne sprawy.
Dzień dobry, czy zgodne z prawem jest łączenie w grupy dzieci na zindywidualizowane j ścieżce edukacyjnej w klasach 1-3. Jeden świetnie liczy, ale nie potrafi czytać, inni czytają, ale nie licz
Powered by PHP-Fusion copyright (c) 2002 - 2017 by Nick Jones. Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3 72,564,927 unikalne wizyty