Płaca minimalna, czy średnia krajowa?
Na 18 maja zaplanowano spotkanie trójstronnego zespołu ds. statusu zawodowego pracowników oświaty, które zostanie w całości poświęcone zmianom w systemie wynagradzania nauczycieli, awansu zawodowego i pensum. Do tego czasu członkowie zespołu, w tym przede wszystkim związki nauczycielskie mają otrzymać szczegółowe informacje na temat proponowanych przez ministra Przemysława Czarnka zmian.
Jeśli chodzi o wynagrodzenia, to propozycja ministerialna dotyczy odniesienia płacy nauczycielskiej do płacy minimalnej lub do średniej krajowej. Mają to być alternatywne rozwiązania, które zostaną poparte odpowiednimi wyliczeniami.
Konferencja ministra zdrowia
Premier i minister zdrowia przedstawili plan luzowania obostrzeń w Polsce.
Po przerwie majowej do szkoły wracają dzieci z klas I-III. Od 15 maja dzieci z klas IV-VIII szkół podstawowych i uczniowie szkół ponadpodstawowych będą mogli wrócić do nauki w trybie hybrydowym - poinformował premier Mateusz Morawiecki.
Podwyżki dla nauczycieli za zwiększone pensum?
Prawdopodobnie w czwartek poznamy propozycje rządu, co do nowego sposobu finansowania wynagrodzeń nauczycieli i ich wysokości - mówi Ryszard Proksa, przewodniczący Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ "Solidarność". Czego można się spodziewać? Radio Gdańsk podaje, że nieoficjalnie mówi się o powiązaniu podwyżek ze zwiększeniem tygodniowego wymiaru czasu pracy.
Nauka hybrydowa klas I-III w 11 województwach
Od poniedziałku, 26 kwietnia lekcje w systemie hybrydowym w klasach I-III w szkołach podstawowych będą mieli uczniowie w 11 województwach: zachodniopomorskim, pomorskim, warmińsko-mazurskim, lubuskim, kujawsko-pomorskim, mazowieckim, podlaskim, świętokrzyskim, lubelskim, podkarpackim, małopolskim.
Uczniowie z pozostałych klas mają zajęcia na dotychczasowych zasadach, nic się u nich nie zmienia.
Dyrektor szkoły jest zobowiązany do tego, aby ustalić harmonogram zajęć w taki sposób, aby zajęcia w szkole miało nie więcej niż 50 proc. uczniów klas I-III oraz co najmniej 50 proc. – zdalnie. Powinien przy tym brać pod uwagę, w miarę możliwości, równomierne i naprzemienne realizowanie tych zajęć przez każdego ucznia.
W szkole prowadzona ma być również opieka świetlicowa dla uczniów, którzy uczą się stacjonarnie.
Gdyby to nie było smutne, to by było śmieszne
Pokładamy nadzieję, szczególnie po zapowiedziach medialnych obecnego ministra, w tym, że uda się zmienić skompromitowany, obowiązujący model płacowy licznej grupy pracowników związanych z nauczaniem młodego pokolenia - podkreśla Ryszard Proksa.
Pan Proksa przypomniał, że krytycznie oceniany przez KSOiW NSZZ „Solidarność” system wynagradzania nauczycieli stał się wiosną 2019 r. zarzewiem konfliktu między NSZZ „Solidarność” a rządem.
Wówczas, w ramach Rady Dialogu Społecznego, podpisano porozumienie między rządem RP a KSOiW NSZZ „Solidarność”. Jego głównym postanowieniem stało się pisemne zobowiązanie strony rządowej do jak najszybszego rozpoczęcia uzgodnień dotyczących zmiany sytemu wynagradzania nauczycieli na podstawie przeciętnych wynagrodzeń w gospodarce narodowej w ten sposób, by nowe zasady płacowe można było wprowadzić od 1 stycznia 2020 r.
A to ciekawe. Ja czytam w porozumieniu tylko tyle: "zmiana systemu wynagradzania nauczycieli, w uzgodnieniu ze związkami zawodowymi do 2020 r." Gdzie tu była mowa o "zmianie sytemu wynagradzania nauczycieli na podstawie przeciętnych wynagrodzeń w gospodarce narodowej"? Czy były jakieś tajne zapisy nieznane nam szaraczkom?
czy dziecku, które uczyło się rok we włoskiej szkole, przysługują godziny dla powracających z zagranicy? Wg mnie, nie, ale może przepisy mówią coś innego?
Powered by PHP-Fusion copyright (c) 2002 - 2017 by Nick Jones. Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3 68,112,591 unikalne wizyty