ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 22

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,734
bullet.png Najnowszy użytkownik: Budleja

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
 
Minister rolnictwa wysłał nauczycieli do pracy na polu
 


Minister rolnictwa wysłał nauczycieli do pracy na polu

Minister rolnictwa Jan Krzysztof Ardanowski na antenie RMF FM zwrócił się z apelem do młodzieży i nauczycieli, by popracowali u rolników.
W obronie pracowników oświaty stanął minister edukacji narodowej Dariusz Piontkowski. - Nauczyciele i uczniowie pracują przez cały czas. Ta praca odbywa się w domu, dlatego może nie widać jej tak na forum publicznym, ale to, że jej nie widać, nie oznacza, że jej nie ma. Nauczyciele i uczniowie ciężko pracują, ten wysiłek jest jeszcze większy niż przy tradycyjnej formule nauki – stanowczo podkreśla Dariusz Piontkowski w stanowisku dla money.pl.


Źródło:www.money.pl

 
Dodatkowe wytyczne dla dyrektorów i nauczycieli w związku z umożliwieniem opieki uczniom klas I-III i organizacją konsultacji na terenie szkoły
 


Dodatkowe wytyczne dla dyrektorów i nauczycieli w związku z umożliwieniem opieki uczniom klas I-III i organizacją konsultacji na terenie szkoły

Dyrektor szkoły określi szczegółowy sposób sprawowania opieki, jak i prowadzenia zajęć dydaktycznych dla dzieci, które będą przebywać w szkole. Forma zajęć dydaktycznych jest uzależniona od warunków epidemicznych panujących na terenie gminy, w której szkoła się znajduje oraz od możliwości spełnienia wytycznych Ministra Zdrowia, Głównego Inspektora Sanitarnego oraz Ministra Edukacji Narodowej.
Zajęcia wynikające z realizacji podstawy programowej w klasach I-III szkoły podstawowej prowadzić będą nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej, natomiast zajęcia opiekuńczo-wychowawcze wychowawcy świetlic szkolnych i w miarę możliwości inni – wskazani przez dyrektora szkoły – nauczyciele. Dyrektor, mając na uwadze warunki organizacyjne, zdecyduje o podziale uczniów do poszczególnych grup i ustali, którzy nauczyciele będą prowadzili zajęcia.


Źródło:www.gov.pl


 
Kiedy uczniowie wrócą do szkoły? Resort dementuje słowa wiceministra
 


Kiedy uczniowie wrócą do szkoły? Resort dementuje słowa wiceministra

Przedstawiciel Ministerstwa Edukacji Narodowej zabrał głos w sprawie powrotu uczniów do szkół. Maciej Kopeć w wywiadzie zdradził szczegóły rozporządzenia, które wkrótce zostanie wydane w tej sprawie.
Rozporządzenie, które zostanie wydane, ono będzie mówiło o przedłużeniu ograniczenia funkcjonowania szkół do 26 czerwca, do końca zajęć dydaktycznych - powiedział w WP wiceminister edukacji Maciej Kopeć.
Po kilku godzinach tym słowom ministra zaprzeczyła rzeczniczka Ministerstwa Edukacji Narodowej Anna Ostrowska. W oświadczeniu przesłanym PAP przekazała, że ograniczenie funkcjonowania szkół będzie przedłużone do 7 czerwca. "Obecnie szkoły funkcjonują w ograniczonym zakresie. Do 24 maja br. zawieszone są zajęcia stacjonarne w szkołach. Uczniowie mają zajęcia z wykorzystania metod i technik kształcenia na odległość. W przygotowywanym rozporządzeniu będzie mowa o przedłużeniu terminu ograniczonego funkcjonowania szkół do 7 czerwca" - wyjaśniła.

Na chwilę obecną nie ma jeszcze decyzji, czy uczniowie będą się uczyli na odległość czy wrócą do nauki stacjonarnej w szkołach po 7 czerwca. Nie jeszcze także decyzji, w jaki sposób będzie wyglądała nauka od 8 do 26 czerwca br. Dalsze uruchomienie szkół i placówek oświatowych będzie uzależnione od sytuacji epidemicznej i wytycznych Ministra Zdrowia oraz GIS - zaznaczyła Ostrowska.

Źródło: www.rmf24.pl


 
Kogo Bóg chce ukarać, temu rozum odbiera - Planowany kalendarz zmian w szkołach w kolejnych tygodniach – do wakacji
 


Kogo Bóg chce ukarać, temu rozum odbiera - Planowany kalendarz zmian w szkołach w kolejnych tygodniach – do wakacji

Od 25 maja br. przywracamy zajęcia opiekuńczo-wychowawcze z możliwością prowadzenia zajęć dydaktycznych dla uczniów klas I-III szkół podstawowych. Utrzymujemy obowiązek realizowania podstawy programowej. W zależności od sytuacji w danej szkole dyrektor zdecyduje czy będzie to kształcenie w formie stacjonarnej, czy z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Od 25 maja br. uczniowie klas VIII szkół podstawowych, w tym specjalnych, będą mieli możliwość korzystania z konsultacji na terenie szkoły ze wszystkich przedmiotów, w szczególności z tych przedmiotów, z których od 16 do18 czerwca będą zdawać egzamin ósmoklasisty. Wymiar tych konsultacji zostanie uzależniony od potrzeb ucznia, a także warunków szkoły. Konsultacje będą dobrowolne dla ucznia, natomiast dyrektor szkoły będzie zobowiązany je zorganizować, biorąc pod uwagę możliwości szkoły i potrzeby uczniów, w tym szczególnie z niepełnosprawnością. Apelujemy do samorządów, dyrektorów szkół, aby wesprzeć uczniów i w miarę potrzeb oraz możliwości zorganizować dla uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego indywidualne zajęcia.

Od 25 maja br. będą mogły ruszyć konsultacje szkolne dla absolwentów szkół, w tym specjalnych, którzy w tym roku przystąpią do egzaminu maturalnego. Apelujemy do dyrektorów szkół oraz nauczycieli, aby zorganizować takie spotkania, jeśli pojawi się taka potrzeba. Zależy nam, aby szczególnie wesprzeć uczniów z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego i w miarę możliwości i potrzeb zorganizować dla nich konsultacje indywidualne.

Od 1 czerwca br. uczniowie pozostałych klas ze szkół dla dzieci i młodzieży będą mieli możliwość korzystania z konsultacji ze wszystkich przedmiotów na terenie szkoły. Wymiar tych konsultacji zostanie uzależniony od potrzeb ucznia, a także warunków szkoły. Konsultacje będą dobrowolne dla ucznia, natomiast dyrektor szkoły będzie zobowiązany je zorganizować, biorąc pod uwagę możliwości szkoły.
W kolejnych tygodniach będziemy sukcesywnie wydawać stosowne rozporządzenia oraz przekazywać wytyczne sanitarne dotyczące organizacji zajęć w szkołach i placówkach oświatowych.



Departament Informacji i Promocji
Ministerstwo Edukacji Narodowej

Źródło: www.gov.pl


 
Samorządy Wielkopolski mają propozycje dla ministra edukacji
 


Samorządy Wielkopolski mają propozycje dla ministra edukacji

Wielkopolscy samorządowcy proponują ministrowi Piontkowskiemu, by rozważył odwołanie egzaminów dla ósmoklasistów w roku szkolnym 2019/2020. Jak argumentują samorządowcy, chociaż głównym celem egzaminu jest weryfikacja stanu wykształcenia ogólnego uczniów w zakresie obowiązkowych przedmiotów egzaminacyjnych, zaś udział i uzyskany wynik zapewnia uczniowi, a także jego rodzicom, nauczycielom oraz władzom oświatowym informację zwrotną na temat tego poziomu wykształcenia, to w obliczu zagrożenia zdrowia warto przemyśleć odejście z tej formuły.
- Odzwierciedleniem nabytej wiedzy mogłyby być oceny wystawione na koniec roku szkolnego, lub w wypadku potrzeby szerszej weryfikacji, również te osiągnięte we wcześniejszych okresach – proponują wielkopolscy samorządowcy.


Źródło:www.portalsamorzadowy.pl



Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

18. października 2025 22:52
Oczywiście trzeba tu odróżnić zindywidualizowaną
ścieżkę od zajęć indywidualnych lub w grupie do 5 osób dla uczniów z orzeczeniem o potrzebie kszt. specjalnego. To dwie różne sprawy.

18. października 2025 22:50
Tomek, muszę się nie zgodzić. Przepisy dają tu możliwość albo z klasą albo indywidualnie. Nie ma mowy o łączeniu uczniów w pary, trójki itp.

17. października 2025 22:41
yasmin - w skrócie: tak, do 5 uczniów.

16. października 2025 15:09
Dzień dobry, czy zgodne z prawem jest łączenie w grupy dzieci na zindywidualizowane
j ścieżce edukacyjnej w klasach 1-3. Jeden świetnie liczy, ale nie potrafi czytać, inni czytają, ale nie licz

08. października 2025 20:39
Dziękuję, Tomek. Rozumiem, że traktuje go jak każdego polskiego ucznia. Pozdrawiam!

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png szkolenie dla rady p...
bullet.png szkolenia l-learning
bullet.png mam te kwalifikacje?
bullet.png dziennik
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum