Połączenie resortów edukacji i nauki
Połączenie resortów edukacji oraz nauki i szkolnictwa wyższego jest jedną z koncepcji konsolidacji rządu - przyznał w piątek wicemarszałek Senatu Marek Pęk (PiS). "Są takie resorty, których połączenie wydaje się celowe" - ocenił.
Pęk, pytany w programie "Tłit" Wirtualnej Polski, czy połączenie Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego z Ministerstwem Edukacji jest dobrym pomysłem, przyznał, że "jest to jedna z koncepcji konsolidacji rządu". "Są takie resorty, których rzeczywiście połączenie wydaje się celowe, ale nie będę przesądzał o takich rzeczach" - powiedział wicemarszałek. Podkreślił jednak, że jest "wielkim zwolennikiem konsolidacji rządu".
Jeśli chodzi o konsolidację rządu, to przypomniał mi się stary dowcip żydowski. Znacie? To posłuchajcie.
Mosze skarżył się rabinowi na warunki panujące w jego domu: - Rebe, jaki u mnie hałas, ciasnota, żona krzyczy, dzieci płaczą, co mam robić? Rabin poradził mu: - Mosze, ty kup sobie kozę. Mosze posłuchał rady i zrobił to, co radził mu rabin. Po kilku dniach jednak Mosze znów przyszedł do rabina na skargę: - Rebe, coś ty mi doradził? Teraz jest jeszcze gorzej, niż było, jest jeszcze większa ciasnota i hałas, żona krzyczy, dzieci płaczą, koza beczy. Na to rabin odparł: - Mosze, ty teraz sprzedaj tę kozę. Żyd znów posłuchał rady i po kilku dniach powrócił do rabina, mówiąc: - Dzięki ci, rebe, za radę, sprzedałem kozę. Jaki ja mam teraz spokój!
Wysyp młodych geniuszy, czyli skutek uboczny pandemii
Wysyp młodych geniuszy, czyli skutek uboczny pandemii
W tym roku, w zależności od szkoły, świadectwo z czerwonym paskiem dostanie od kilku do nawet kilkunastu procent więcej dzieci.
Dyrektorzy mówią wprost: docenialiśmy bardziej niż ocenialiśmy. W tym roku uczniowie dostali lepsze stopnie niż w poprzednich latach. – Mieliśmy więcej świadectw z wyróżnieniem – przyznaje Ryszard Sikora, dyrektor SP36 w Krakowie. Podobnie mówi Izabela Leśniewska, dyrektorka szkoły podstawowej w Radomiu.
‒ Wszyscy dostali promocję, jak nigdy. Choć w kilku przypadkach wiem, że uczeń ma deficyty i powinien powtarzać rok – dodaje Lucyna Stolcman, dyrektor szkoły podstawowej w Połajewie. A Marcin Jaroszewski, dyrektor XXX LO im. Jana Śniadeckiego w Warszawie, przyznaje: ‒ Mam wysyp czerwonych pasków.
Edukacja zdalna pokazała, że szkoła stoi relacjami
Edukacja zdalna pokazała, że szkoła stoi relacjami
Podstawą do tego, by prowadzić dobrze edukację zdalną, jest zadbanie o kontynuację relacji nauczyciel uczeń i relacji między uczniami. Dobre relacje są konieczne, by prowadzić dydaktykę. Nie może być tak, że nauczyciele ograniczają się tylko do nauczania, bo wtedy uczniowie tracą ważne w edukacji poczucie bezpieczeństwa, poczucie przynależności do wspólnoty klasowej, relację z nauczycielem - mówi prof. Jacek Pyżalski
Uczniowie nie wrócą do szkoły
Przed wakacjami uczniowie nie powrócą już do tradycyjnych zajęć stacjonarnych - poinformował w poniedziałek minister edukacji narodowej, Dariusz Piontkowski. Oznacza to, że do 26 czerwca będzie realizowane kształcenie na odległość. Jednocześnie szef resortu edukacji poinformował, iż podczas przeprowadzania egzaminów będą dni wolne od zajęć dydaktycznych, tj. nie będzie kształcenia na odległość.
Oczywiście trzeba tu odróżnić zindywidualizowaną ścieżkę od zajęć indywidualnych lub w grupie do 5 osób dla uczniów z orzeczeniem o potrzebie kszt. specjalnego. To dwie różne sprawy.
Dzień dobry, czy zgodne z prawem jest łączenie w grupy dzieci na zindywidualizowane j ścieżce edukacyjnej w klasach 1-3. Jeden świetnie liczy, ale nie potrafi czytać, inni czytają, ale nie licz
Powered by PHP-Fusion copyright (c) 2002 - 2017 by Nick Jones. Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3 72,568,936 unikalne wizyty