ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 29

bullet.png Użytkowników online: 1
nika1

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,143
bullet.png Najnowszy użytkownik: Ewelina1408

Ostatnie komentarze
bullet.png Edukacja zdrowotna j...
bullet.png Kto będzie miał kw...
bullet.png [url]https://glos.pl...
bullet.png Dostałam podwyżkę...
bullet.png Podziwiam wychowawcz...
bullet.png Nie dość, że tak ...
bullet.png Z tego co piszesz wy...
bullet.png pracuje jako pedagog...
bullet.png Ciekawe co z godzin...
bullet.png świetne artykuły b...
 
Wynagrodzenie nauczyciela nie może upokarzać
 


Wynagrodzenie nauczyciela nie może upokarzać

Zastępca prezydenta Krakowa Pani Anna Korfel-Jasińska rok temu mówiła: od lipca przyszłego roku, jeśli nic się nie zmieni, nauczyciel, który kończy studia i ma piątkę na dyplomie, będzie wynagradzany porównywalne z kimś, kto w szkole sprząta.
Wynagrodzenie nauczyciela nie może upokarzać - komentowała sytuację krakowskich nauczycieli.

I słowo stało się ciałem. Zobaczymy to w najbliższym czasie.

 
Jest się z czego tak cieszyć?
 


Jest się z czego tak cieszyć?

Ministerstwo Edukacji i Nauki podkreśla, że dobre wyniki tegorocznej matury to efekt przeprowadzonej 2016 r. reformy likwidującej gimnazja i wprowadzające ośmioletnie szkoły podstawowe. - To pokazuje, że ten system 8 plus 4, czyli osiem lat szkoły podstawowej oraz cztery lata liceum, bez gimnazjów, jest zdecydowanie bardziej efektywny – skomentował wyniki matur szef resortu edukacji Przemysław Czarnek.

Tyle, że tegoroczna matura – jak twierdzą zarówno nauczyciele, jak i sami uczniowie – była wyjątkowo łatwa. Mówiono tak już w maju, kiedy egzaminy się odbyły, jak i teraz, gdy znamy już wyniki. Wysokie noty nie są więc dla nikogo zaskoczeniem. Tym bardziej, że okrojono zakres materiału obowiązujący do egzaminu.
Szef CKE Marcin Smolik mówił jednak, że to zasługa mediów, które tak straszyły licealistów egzaminami, że ci wzięli się solidnie do roboty. Jeśli rzeczywiście tak było, to pokazuje to kolejny absurd polskiej szkoły, w której dzieci uczą się nie dla wiedzy a dla wyników. I to wtedy, kiedy się boją.

Źródło:edukacja.rp.pl

A oczywiście fatalny wynik egzaminu ósmoklasisty, to nie wynik reformy, tylko ...... no pewnie działań opozycji.

 
Opozycja poparła Pakt dla Edukacji i 10 propozycji na pierwsze 100 dni rządów
 


Opozycja poparła Pakt dla Edukacji i 10 propozycji na pierwsze 100 dni rządów

Według wydanego we wtorek 27 czerwca 2023 komunikatu SOS dla Edukacji partii opozycyjnych (Platforma Obywatelska, Nowoczesna i Inicjatywa Polska, a także Polskie Stronnictwo Ludowe i Polska 2050 oraz Nowa Lewica i Razem) podpisało się pod dwoma dokumentami zapowiadającymi naprawę polskiej edukacji: 10-punktowym Paktem dla Edukacji oraz Planem 10 działań na pierwsze 100 dni rządów, który zawiera konkrety zmian do wprowadzenia „na szybko”.
1.
Samodzielność szkoły zamiast centralnego sterowania. Mniej biurokracji, więcej decyzji w rękach dyrekcji, nauczycieli i nauczycielek. Budowanie takich zespołów nauczycielskich, które wypracowują modele działania szkoły z uwzględnieniem potrzeb swoich uczniów i społeczności lokalnej. Przebudowa systemu nadzoru pedagogicznego – więcej doradztwa i wsparcia, mniej arbitralnej kontroli.
2.
Szkoła dobrze i racjonalnie finansowana. Wzrost i urealnienie nakładów budżetowych na edukację szkolną i przedszkolną. Zmniejszenie „luki oświatowej”: finansowanie z budżetu centralnego, które pokrywa koszty wynagrodzeń. Wprowadzenie radykalnej podwyżki nauczycielskich płac oraz mechanizmu gwarantującego ich regularny wzrost.
3.
Szkoła profesjonalnych i dowartościowanych nauczycielek i nauczycieli. Dowartościowanie i docenienie kadry nauczycielskiej. Systemowe wspieranie rozwoju profesjonalnego. Stałe doskonalenie w ramach zespołów i sieci nauczycielskich. Włączenie do programów kształcenia autentycznych praktyk w szkołach. Mentoring dla młodych nauczycielek i nauczycieli, superwizja dla doświadczonych.
4.
Szkoła na miarę XXI, a nie XIX wieku. Ograniczenie tradycyjnych metod nauczania na rzecz sposobów pracy, które autentycznie angażują młodych ludzi. Takich, które budzą pasje, zachęcają do stawiania pytań, badania i robienia rzeczy ważnych dla siebie i pożytecznych dla świata. Mądre korzystanie z nowych mediów i technologii, także w pracy zespołowej.
5.
Szkoła kompetencji kluczowych, a nie szczegółowych wiadomości. Pilne „odchudzenie” podstaw programowych, a docelowo zmiana paradygmatu. Zamiast nacisku na szczegółowe wiadomości – kształcenie kompetencji kluczowych, w tym pracy zespołowej, rozwiązywania problemów, krytycznego i twórczego myślenia.
6.
Szkoła równych szans i równego traktowania. Wsparcie dla dzieci z trudnościami i ze specjalnymi potrzebami. Przeciwdziałanie selekcji oraz segregacji uczennic i uczniów. Edukacja bez rankingów – każda szkoła ma coś do zaoferowania. Dofinansowanie placówek na terenach wiejskich. Szacunek dla różnorodności oraz profilaktyka dyskryminacji i przemocy motywowanej uprzedzeniami.
7.
Szkoła wsparcia i współpracy, a nie rywalizacji. Szkoła jako przyjazne miejsce z dobrym klimatem do nauki. Dbanie o relacje i więzi w triadzie: nauczyciele–uczniowie–rodzice. Wsparcie edukacyjne i psychospołeczne dzieci we współpracy z rodzicami. Ograniczenie rywalizacji i nacisku na indywidualne sukcesy (i porażki). Praca zespołowa na co dzień.
8.
Szkoła demokracji i zaangażowania. Rozwijanie kultury demokratycznej i samorządności uczniowskiej. Edukacja obywatelska na co dzień, z naciskiem na zaangażowanie w życie szkoły i lokalnej wspólnoty. Współpraca z organizacjami społecznymi – korzystanie z ich wsparcia i zasobów.
9.
Szkoła społeczności lokalnej, a nie ministerstwa oświaty. Szkoła samorządowa otwarta na lokalną wspólnotę i wzmacniająca ją. Jednostki samorządowe jako zaangażowany organizator oświaty. Udział mieszkańców w konsultowaniu i tworzeniu wizji rozwoju edukacji. Korzystanie z zasobów społeczności w codziennej pracy szkoły.
10.
Szkoła pluralizmu – dialog światopoglądowy, zamiast monologu. Debaty i rozmowy o wartościach i wizjach świata – z przestrzenią na różnice zdań i kontrowersje. Szkoła z edukacją polityczną, ale bez indoktrynacji i partyjnych ideologii. Niezależność programowa i dydaktyczna, także od władz lokalnych.


Źródło:oko.press

 
Czy jednorazowy dodatek, to podwyżka???
 


Czy jednorazowy dodatek, to podwyżka???

W środę podczas konferencji w Hucie Stalowa Wola związkowcy podpisali porozumienie z rządem w sprawie m.in. emerytur i podwyżek dla sfery budżetowej [?].
Na stronie internetowej kancelarii premiera opublikowana została informacja, w której rząd zapowiada, że "w 2023 r. dzięki jednorazowym nagrodom specjalnym wzrosną wynagrodzenia w państwowej sferze budżetowej".
Mimo słów premiera o podwyżce inflacyjnej z rządowego komunikatu wynika, że na razie pracownicy budżetówki mogą liczyć tylko na jednorazowy dodatek. Poprosiliśmy KPRM o komentarz w sprawie. W odpowiedzi czytamy, że na razie pewny jest tylko wspomniany wyżej dodatek. "Jednocześnie pracujemy nad budżetem państwa na przyszły rok, który szczegółowo określi te kwestie w 2024 r. Po podjęciu konkretnych rozwiązań, poinformujemy o nich na stronie internetowej" - tłumaczy money.pl Centrum Informacyjne Rządu.

Źródło: www.money.pl

 
88 proc. dzieci nie potrafi wykonać przewrotu w przód
 


88 proc. dzieci nie potrafi wykonać przewrotu w przód


Dziekan Wydziału Wychowania Fizycznego i Zdrowia AWF w Warszawie prof. Hubert Makaruk przedstawił wybrane dane dotyczące umiejętności dzieci. Wynika z nich, że:

88 proc. dzieci z klas I-III nie potrafi wykonać przewrotu w przód;
rzut i chwyt piłki potrafiło wykonać zaledwie 14 proc.;
w klasach IV-VI zaledwie 26 proc. uczniów umie kozłować piłkę;
a w klasach VII-VIII 22 proc. potrafi pokonywać przeszkody w biegu.
Wszystkie badane umiejętności są uwzględnione w podstawie programowej.



Źródło: pulsmedycyny.pl


Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

14. czerwca 2024 08:44
narzekamy na absurdy i nadmierną papierologię w oświacie, a niestety sami komplikujemy sobie życie...

14. czerwca 2024 08:40
a placówki same komplikują sytuację oczekując, że rodzic wyrazi opinię na piśmie, tworzą do tego specjalne druki, albo umieszczają właśnie tego rodzaju zapisy w statucie

14. czerwca 2024 08:35
którzy często nieświadomie działają na jego szkodę,

14. czerwca 2024 08:35
A swoją drogą, ustawodawca dał nam furtkę do tego, żebyśmy my, jako fachowcy mogli w końcu podejmować decyzję o niepromowaniu dziecka bez zgody rodziców, którzy często nieświadomie dział

14. czerwca 2024 08:30
Sami zablokowaliście sobie możliwość działania umieszczając ten zapis w statucie...

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png problem z uczniem
bullet.png Niebieska Karta
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png mam te kwalifikacje?
bullet.png kształcenie ucznió...
Najciekawsze tematy
bullet.png problem z uczniem [190]
bullet.png Niebieska Karta [173]