ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 9

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,734
bullet.png Najnowszy użytkownik: Budleja

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
 
Jak rozmawiać z dziećmi i uczniami na temat sytuacji w Ukrainie
 


Jak rozmawiać z dziećmi i uczniami na temat sytuacji w Ukrainie

W związku z aktualną sytuacją w Ukrainie Ministerstwo Edukacji i Nauki przygotowało informację dla nauczycieli i pedagogów w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej. W materiale znalazły się rekomendacje i wskazówki dotyczące zarówno wsparcia polskich uczniów, jak również dzieci z Ukrainy obecnie uczących się w Polsce, a także tych, które dotrą do naszego kraju w wyniku działań zbrojnych prowadzonych za wschodnią granicą.


Źródło:www.gov.pl

 
Pogratulować samopoczucia
 


Pogratulować samopoczucia





 
Wymiar zatrudnienia pedagogów będzie zależny od liczby uczniów
 


Wymiar zatrudnienia pedagogów będzie zależny od liczby uczniów

Od 1 września br. rozpocznie się wdrażanie pierwszego etapu standaryzacji zatrudniania w przedszkolach i szkołach nauczycieli psychologów, pedagogów, logopedów, terapeutów pedagogicznych i pedagogów specjalnych. Rozwiązania w tym zakresie zostaną wprowadzane stopniowo, do 1 września 2024 r.
Wymiar zatrudnienia będzie zależny od liczby uczniów w przedszkolu/szkole.

Od 1 marca br. publiczne i niepubliczne szkoły podstawowe, ponadpodstawowe i szkoły artystyczne realizujące kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej i liceum ogólnokształcącego będą mogły realizować zajęcia specjalistyczne z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w dodatkowym wymiarze godzin. Wsparcie będzie obejmowało organizację zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym dla uczniów, u których rozpoznano potrzebę wsparcia psychologiczno-pedagogicznego w tym zakresie.
Zajęcia będą prowadzone przez nauczycieli: psychologów, pedagogów, logopedów, doradców zawodowych i terapeutów pedagogicznych. W zależności od potrzeb uczniów będą mogły być prowadzone również przez innych specjalistów.

Źródło:www.gov.pl

 
Wielkie nic
 


Wielkie nic

Podwyżka w zamian za większy wymiar pracy to nie podwyżka, bo za więcej godzin należy się po prostu więcej pieniędzy. Propozycje ministerstwa polegały w dużej mierze na tym, że nauczyciele przez dłuższą pracę sami sobie mieliby sfinansować niby wyższe uposażenia.

Źródło:serwisy.gazetaprawna.pl

 
Metoda time out – sposób na wychowanie dziecka, czy traumatyczna kara?
 


Metoda time out – sposób na wychowanie dziecka, czy traumatyczna kara?

Time out to nic innego jak „karny jeżyk” czy odsyłanie dziecka „do kąta”. Metoda ma swoich zwolenników i przeciwników, jednak najczęściej stosowana jest pod wpływem stresu, bez namysłu. Time out to skrót od określenia „time out of positive reinforcement” (czas bez pozytywnego wzmocnienia, czyli najczęściej bez kontaktu z rodzicem).

Źródło:www.msn.com



Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

18. października 2025 22:52
Oczywiście trzeba tu odróżnić zindywidualizowaną
ścieżkę od zajęć indywidualnych lub w grupie do 5 osób dla uczniów z orzeczeniem o potrzebie kszt. specjalnego. To dwie różne sprawy.

18. października 2025 22:50
Tomek, muszę się nie zgodzić. Przepisy dają tu możliwość albo z klasą albo indywidualnie. Nie ma mowy o łączeniu uczniów w pary, trójki itp.

17. października 2025 22:41
yasmin - w skrócie: tak, do 5 uczniów.

16. października 2025 15:09
Dzień dobry, czy zgodne z prawem jest łączenie w grupy dzieci na zindywidualizowane
j ścieżce edukacyjnej w klasach 1-3. Jeden świetnie liczy, ale nie potrafi czytać, inni czytają, ale nie licz

08. października 2025 20:39
Dziękuję, Tomek. Rozumiem, że traktuje go jak każdego polskiego ucznia. Pozdrawiam!

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png szkolenie dla rady p...
bullet.png szkolenia l-learning
bullet.png mam te kwalifikacje?
bullet.png dziennik
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum