ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 3

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 25,762
bullet.png Najnowszy użytkownik: Roxa

Ostatnie komentarze
bullet.png "Wydaje mi się, że...
bullet.png " W punkt"-jak powia...
bullet.png Kazimierz i owszem ;)
bullet.png Wydaje mi się, że ...
bullet.png Napisałem o tym, bo...
bullet.png Moja ulubiona autork...
bullet.png Niestety z wiekiem i...
bullet.png Gratulacje! Noblist...
bullet.png "...pozwoliłem sobi...
bullet.png cieszę się bardzo
 
Jak zreformować dramatyczną sytuację psychiatrii dziecięcej w Polsce?
 


Jak zreformować dramatyczną sytuację psychiatrii dziecięcej w Polsce?

W całej Polsce jest zaledwie czterystu psychiatrów dziecięcych. W szkołach na jednego psychologa przypada tysiąc uczniów. Jak zreformować dramatyczną sytuację psychiatrii dziecięcej w Polsce? Ministerstwo Zdrowia ma plan. Oby się powiódł.
- Zastanawiam się, czy używać gładkich słów, czy szorstkich. Na gładkie był już czas. Psychiatra dzieci i młodzieży stoi nad urwiskiem - mówił podczas II Kongresu Zdrowia Psychicznego Grzegorz Błażewicz, zastępca rzecznika praw pacjenta. Kongres, w którym wzięły udział osoby doświadczające kryzysów zdrowia psychicznego, ich bliscy, pracownicy ochrony zdrowia i pomocy społecznej, przedstawiciele nauki, kultury, polityki odbył się w Warszawie, 3 czerwca bieżącego roku.
Czterystu psychiatrów dziecięcych - zaledwie tylu jest ich w Polsce. To bardzo mało, szczególnie w sytuacji, kiedy lekarze i psychologowie biją na alarm, że zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży jest w kiepskim stanie. Coraz więcej z nich potrzebuje pomocy psychiatrycznej i na to nie jesteśmy przygotowani. Na oddziałach psychiatrycznych dla dzieci i młodzieży brakuje miejsc. Przez to obłożenie sięga 165 proc. A to nie wszystko. Polska jest na drugim miejscu w Europie, jeżeli chodzi o liczbę samobójstw wśród dzieci i młodzieży.

Źródło:www.edziecko.pl


Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
#1 | Tomek dnia 07. czerwiec 2019
Dalej w artykule jest propozycja, aby:
1. zaangażować poradnie - ale tam też jest przepełnienie,
2. szkolić psychoterapeutów dla dzieci - ale oni nie będą chcieli pracować za stawkę nauczyciela stażysty,
3. angażować psychologów szkolnych - no tak, na 1 przypada średnio 1000 uczniów.

Suma summarum - it's all about money.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

18. październik 2019 18:10
może miieć wydłużony cykl nauki?

18. październik 2019 18:10
Mam wątpliwości. Kto wie do kiedy podejmuje się decyzję o przedłużeniu cyklu dla ucznia niepełnosprawnego?
2. Czy uczeń posiadający orzeczenie o kształceniu specjalnym, mającym n.indywidu

18. październik 2019 12:21
W jakim celu?

18. październik 2019 12:15
czy można przenieść ucznia po dwóch miesiącach nauki w klasie I do klasy II? czy są jakieś przepisy, które to regulują?

17. październik 2019 23:11
"1) w oddziale specjalnym – po 12 godzin na oddział; 2) w oddziale ogólnodostępnym lub integracyjnym – po 2 godziny na ucznia."

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png Prezentacja
bullet.png OP żąda inf.
bullet.png egzamin ósmoklasist...
bullet.png 4-8 słabo piszą, c...
bullet.png moje dziecko oczerni...
Najciekawsze tematy
bullet.png zajęcia rewalida... [976]
bullet.png Prezentacja [494]
bullet.png nauczanie indywid... [275]
bullet.png zastępstwa reali... [129]
bullet.png zgoda rodzica na ... [93]