Wstępna informacja o wynikach egzaminu maturalnego w maju 2011 r.
Wstępna informacja o wynikach egzaminu maturalnego w maju 2011 r.
Czy ktoś wreszcie pójdzie po rozum do głowy i zrozumie, że matura nie powinna być dla wszystkich???
Do egzaminu maturalnego w maju 2011 roku przystąpiło 355 116 osób ubiegających się o świadectwo dojrzałości. Tegoroczni absolwenci stanowili 97% wszystkich zdających. Pozostali to absolwenci z lat ubiegłych. Do egzaminu przystąpili również absolwenci, którzy uzyskali świadectwo dojrzałości we wcześniejszych latach, w celu podwyższenia wyniku egzaminacyjnego.
Przystąpili do matury 343 824 / 100%
Zdali maturę 259 529 / 75,5%
Nie zdali 24 330 / 7%
Nie zdali, mogą poprawiać 59 965 / 17,5%
Niektórzy nauczyciele mają prawdziwie wypasione wakacje. W minionym roku szkolnym na dawaniu prywatnych lekcji wyciągnęli nawet po 10 tysięcy miesięcznie. Korepetycje to prawdziwa fabryka pieniędzy, zazwyczaj nielegalna.
Rodzice odetchnęli z ulgą. W wakacje trochę zaoszczędzą na korepetycjach swoich pociech. Bo co z tego, że kuratorzy twierdzą, że dobra szkoła to taka, w której uczniowie nie muszą płacić za douczanie. Problem w tym, że o taka placówkę niezmiernie dzisiaj trudno. A może sami nauczyciele napędzają swój biznes?
18 mld zł - tyle rząd wydaje w tej kadencji na podwyżki dla nauczycieli. Co naprawdę rząd chce za to załatwić? I czy mu się to udaje?
Rząd PO-PSL o nauczycieli dba szczególnie. Właściwie należałoby powiedzieć, że ich faworyzuje. Dostali podwyżki w szalejącym kryzysie 2009 r. Dostają je i teraz - mimo złych prognoz budżetowych. Niezależnie od sytuacji gospodarczej, premier Donald Tusk powtarza, że dotrzyma obietnicy z 2008 r., kiedy ogłosił, że będzie nauczycielom podnosił pensje każdego roku, aż dojdzie do wzrostu o 50 proc.
Szkoła bliższa uczniom - podsumowanie 4-letniej pracy MEN
Szkoła bliższa uczniom - podsumowanie 4-letniej pracy MEN
Minister edukacji narodowej Katarzyna Hall na zakończenie czwartego roku szkolnego za jej kadencji podsumowała swój dorobek z perspektywy uczniów i ich rodziców. Kluczowe zmiany to wprowadzenie nowej podstawy programowej, obowiązkowej edukacji przedszkolnej 5-latków i obniżenie wieku szkolnego z siedmiu do sześciu lat.
W szkołach panuje testomania. Ich idea? "Idiotyczna. Wyrzucić ją z hukiem!"
Testy sprawdzające wiedzę nie są bodźcami pozytywnie wpływającymi na rozwój uczniów - wynika z najnowszych badań przeprowadzonych przez Narodową Akademię Nauk USA. - Idea testów była absolutnie idiotyczna i powinna być wyrzucona z hukiem - komentuje prof. Łukasz Turski.
"Pomimo, że są używane od dekad, bodźce w postaci testów nie miały pozytywnego wpływu na osiągnięcia ucznia" - czytamy w konkluzji badań przeprowadzonych przez Narodową Akademię Nauk USA - najważniejszą instytucję naukową w Stanach Zjednoczonych. Raport opublikowany przez nią pod koniec maja dotyczy oczywiście Stanów Zjednoczonych, jednak zdaniem prof. Łukasza Turskiego z Towarzystwa Popierania i Krzewienia Nauk, powinniśmy już teraz patrzeć na badania zza oceanu.
A ja wcale nie jestem pewna, czy to dobry pomysł.. Bardzo dużo pedagogów pracuje w kilku placókach oświatowych i odrabianie godzin pracy wynikających z często narzuconych zastępstw nie jest mo
Dzień dobry,
proszę o odniesienie się do stanowiska mojego dyrektora odnośnie zmian w pracy pedagoga szkolnego od 1 września 2025:
-zastępstwa w godzinach mojej pracy będą dla mnie płatne a
Powered by PHP-Fusion copyright (c) 2002 - 2017 by Nick Jones. Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3 71,198,593 unikalne wizyty