ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 11

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,749
bullet.png Najnowszy użytkownik: Milli

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
 
11 000
 

Dzisiaj zarejestrował się na naszej stronie 11 000 użytkownik.


10.07.2008 - zarejestrowany 1 użytkownik

Po 329 dniach - 1000 zarejestrowanych użytkowników

Po 132 dniach - 2000 zarejestrowanych użytkowników

Po 145 dniach - 3000 zarejestrowanych użytkowników

Po 171 dniach - 4000 zarejestrowanych użytkowników

Po   92 dniach - 5000 zarejestrowanych użytkowników

Po 118 dniach - 6000 zarejestrowanych użytkowników

Po   75 dniach - 7000 zarejestrowanych użytkowników

Po   91 dniach - 8000 zarejestrowanych użytkowników

Po   21 dniach - 9000 zarejestrowanych użytkowników

Po   39 dniach - 10000 zarejestrowanych użytkowników

Po   72 dniach - 11000 zarejestrowanych użytkowników


 
Informacja ministra na temat kierunków planowanych działań
 


Informacja Krystyny Szumilas, ministra edukacji narodowej, na temat kierunków planowanych działań w zakresie oświaty i wychowania przedstawiona na posiedzeniu Komisji Edukacji, Nauki i Młodzieży Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej 11 stycznia 2012 roku.


Obejmując urząd ministra edukacji narodowej powiedziałam:
Chcę, aby najbliższy okres był dla polskiej szkoły czasem stabilizacji i spokojnego wdrażania zainicjowanych wcześniej działań. Dzisiaj najważniejsza jest pomoc nauczycielom i dyrektorom we włączaniu do praktyki szkolnej wprowadzanych projektów. Na tym zamierzam się skupić. Ważny jest również dialog ze środowiskiem, wsłuchiwanie się w głosy rodziców i nauczycieli oraz reagowanie na ich potrzeby. Natomiast nadrzędną wartością musi być zawsze dobro uczniów, bo to oni są najważniejsi.
Te słowa są aktualne również dzisiaj, po kilku tygodniach mojej pracy.
Przedstawiając Państwu plany na przyszłość chcę podkreślić, iż najważniejszym celem będzie dla mnie dbałość o jakość kształcenia. To ona ma wpływ na szanse edukacyjne młodych Polaków oraz ich przyszły dobrobyt. Im lepiej polskie szkoły będą kształcić, tym lepiej obecni
uczniowie będą przygotowani do konkurowania wiedzą i umiejętnościami w zmieniającym się świecie.

 
Stanowisko Sekcji Krajowej Oświaty i Wychowania NSZZ "Solidarność"
 


Stanowisko Sekcji Krajowej Oświaty i Wychowania NSZZ „Solidarność” w sprawie zamieszczonego w Dzienniku Gazecie Prawnej z dnia 27 grudnia 2011 r. artykułu o pracy nauczycieli w szkole po 8 godzin dziennie


W Dzienniku Gazecie Prawnej z dnia 27 grudnia 2011 r. ukazał się artykuł: „Gmina może wymagać dniówki w szkole”, podtytuł: „Prawnicy potwierdzają, że na polecenie samorządów, dyrektorzy placówek mogą zobowiązać nauczycieli do pracy w szkole po 8 godzin dziennie”. Autor tego artykułu, znany z poprzednich wypowiedzi na łamach tego Dziennika, dyskredytujących nauczycieli, powołuje się na opinie prawników, którzy uważają, że na polecenie samorządów dyrektorzy placówek mogą zobowiązać nauczycieli do pracy w szkole po 8 godzin dziennie. Jednakże nie jest to znana publikowana wypowiedź kompetentnych prawników w tym zakresie, a stanowisko autora artykułu wydaje się opierać na luźnych rozmowach z różnymi osobami, naciąganych dla potrzeb piszącego, a nie na profesjonalnej analizie obowiązujących w tym względzie przepisów prawa.

 
1,4 mld zł na edukację
 


1,4 mld zł na edukację



Rząd, wprowadzając do systemu szkolnictwa nowe zadania, nie zabezpieczył subwencji oświatowej. Dlatego problem mają samorządy. Cięcia edukacyjne spowodują ograniczenie wydatków na inwestycje i pomoc społeczną.
W 2012 r. samorządy dostaną subwencję oświatową mniejszą aż o 1,4 mld zł – uważa dr Bogdan Stępień z Instytutu Analiz Regionalnych. Dodaje, że zaniżając subwencję, resort finansów naruszył artykuł ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego dotyczący realizacji zadań oświatowych.

 
Opinia Sekcji Krajowej Oświaty i Wychowania NSZZ "Solidarność"
 


Opinia Sekcji Krajowej Oświaty i Wychowania NSZZ „Solidarność” do projektu rozporządzenia MEN z dnia 16 listopada 2011r., zmieniającego rozporządzenie MEN z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.



Na wstępie pragniemy zaznaczyć, że prezentowana przez nas opinia powstała w oparciu o liczne uwagi, kierowane do SKOiW NSZZ „Solidarność” przez nauczycieli–praktyków, tych którzy na co dzień realizują zapisy rozporządzenia. Doceniając chęć udoskonalania przepisów prawa oświatowego przez MEN, należy zwrócić jednak uwagę, że konkretne zmiany powinny służyć poprawie warunków pracy i autentycznej pomocy uczniom z trudnościami szkolnymi, a nie kosmetyce rozporządzeń.
Proponowane w projekcie zmiany mają charakter zaledwie kosmetyczny, nie mogą więc przyczynić się „do poprawy organizacji pracy w przedszkolach, szkołach i placówkach w zakresie udzielania dzieciom i młodzieży pomocy psychologiczno-pedagogicznej”, o czym mowa w uzasadnieniu do w/w projektu. Nowelizacja przepisów, mająca ułatwić dyrektorom, a przede wszystkim nauczycielom i specjalistom, organizowanie w praktyce pomocy psychologiczno-pedagogicznej, powinna służyć rzeczywistym i możliwym do zrealizowania celom. Precyzowanie przepisów, polegające na zamianach miejsc wyrazów, nielicznych wykreśleniach, z pewnością nie służy ich doskonaleniu, do czego próbuje się przekonać w uzasadnieniu, a najmniejszy wpływ powyższy zabieg będzie miał na efektywność konkretnej pomocy.


Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

06. listopada 2025 19:14
Pisaliśmy na ten temat bardzo dużo na forum. Co do zasady pedagog szkolny nie prowadzi w ramach etatu, a specjalny może prowadzić.

03. listopada 2025 12:00
w szkole zatrudniony jest pedagog szkolny i pedagog specjalny, dyr każe pedagogowi realizować w ramach pensum 5 godzin rewalidacji, pedagog specjalny nie ma rewalidacji. Czy tak można?

29. października 2025 11:01
Jak rozumiec sytuację kryzysową na E8? Uczeń przewlekle chory, nie można wydłużyć czasu na egzaminie na podstawie zaświadczenia .Czy pogorszenie się stanu zdrowia to sytuacja kryz

22. października 2025 22:31
Organ tnie koszty, jak może.

22. października 2025 18:14
Jak z Dyrekcją rozmawiać? Mówię jej, że to absurd, zaprzeczenie idei ścieżki. Ona twierdzi, że organ prowadzący pozwala na takie rozwiązanie. ..

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png zmiana orzeczenia
bullet.png doskonalenie (studia...
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png szkolenie dla rady p...
bullet.png szkolenia l-learning
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum