ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 7

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,674
bullet.png Najnowszy użytkownik: 883joanna

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
 
Samorządowcy chcą przedstawić posłom projekt zmian Karty Nauczyciela
 


Samorządowcy chcą przedstawić posłom projekt zmian Karty Nauczyciela



Organizacje samorządowe chcą w środę przedstawić posłom z komisji samorządu terytorialnego i polityki regionalnej swój projekt nowelizacji Karty Nauczyciela oraz ustawy o systemie oświaty. Proponują m.in. 40-godzinny tydzień pracy dla nauczycieli i skrócenie im urlopów.
Zapisy Karty Nauczyciela są od dawna krytykowane przez samorządy, które argumentują, że choć są odpowiedzialne za organizację edukacji, to jednak nie mają wpływu na wysokość zarobków nauczycieli i szkolną politykę kadrową.

 
Rozporządzenie w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli - podpisane
 


Rozporządzenie w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli - podpisane

Poszerzono - między innymi - katalog osób posiadających kwalifikacje do prowadzenia zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka o osoby, które ukończyły studia wyższe w zakresie fizjoterapii, rehabilitacji ruchowej lub terapii pedagogicznej, oraz osoby, które ukończyły studia magisterskie na kierunku psychologia, studia wyższe na kierunku pedagogika lub studia wyższe na kierunku pedagogika specjalna, a ponadto ukończyły studia podyplomowe w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, terapii pedagogicznej, terapii rodzin lub innego rodzaju terapii właściwej dla pobudzania psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka, o ile spełniają pozostałe wymagania kwalifikacyjne, tj. posiadają przygotowanie pedagogiczne, jak również o osoby, które mają kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela-logopedy.
Poszerzono katalog osób posiadających kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela-wychowawcy w świetlicach szkolnych i internatach. Poza nauczycielami wskazanymi w dotychczasowych przepisach kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela-wychowawcy w świetlicach szkolnych i internatach będą posiadały również osoby mające kwalifikacje wymagane do zajmowania stanowiska nauczyciela w danym typie szkoły, w której prowadzone są świetlica szkolna lub internat, tj. nauczyciele języków obcych, bibliotekarze, psycholodzy, pedagodzy, logopedzi, doradcy zawodowi, nauczyciele szkolnictwa specjalnego.

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 kwietnia 2012 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli (Dz. U. z 2012 r. poz. 426) wejdzie w życie w terminie 14 dni od dnia ogłoszenia.


Źródło: MEN
 
Rzecznik Praw Dziecka Marek Michalak do Ministra Edukacji Narodowej Krystyny Szumilas
 


Rzecznik Praw Dziecka Marek Michalak do Ministra Edukacji Narodowej Krystyny Szumilas


Rzecznik Praw Dziecka Marek Michalak przedstawił 4 kwietnia 2012 roku Ministrowi Edukacji Narodowej Krystynie Szumilas wnioski z badań w zakresie przygotowania szkół podstawowych na przyjęcie uczniów w wieku 6 lat.
W badaniach zostały poruszone m.in. problemy związane z liczebnością uczniów w oddziale szkolnym, organizacją sali lekcyjnej i jej wyposażeniem, dostępem do placu zabaw, pomocą psychologiczno-pedagogiczną, a także z opieką świetlicową.
Rzecznik Praw Dziecka ma nadzieję, iż wnioski z badań zostaną uwzględnione przez resort edukacji w realizowanej polityce oświatowej, w kontekście zmiany, polegającej na obniżeniu wieku spełniania obowiązku szkolnego do lat 6.
W około 14,5% zbadanych klas pierwszych liczba dzieci przekracza 26 osób, w niektórych jest ich nawet 30. Problem ten dotyczy szkół w miastach - przede wszystkim wojewódzkich. Podobny jest odsetek oddziałów ze zbyt małą powierzchnią klasy, gdzie na jedno dziecko przypada mniej niż 2 m2. Aż w połowie badanych szkół dzieci z klas najmłodszych korzystają z tym samych toalet, co uczniowie klas IV-VI.
W 37% szkół nie zatrudniono logopedów, w 63% nie ma psychologa , w niektórych (32%) brakuje pedagogów. Są i takie, gdzie nie zatrudniono ani pedagoga, ani psychologa (30%). Ten ostatni problem dotyczy wyłącznie szkół wiejskich. W nich też głównie brakuje placów zabaw dla dzieci (29%). Lepiej jest z opieką świetlicową - 77% szkół zorganizowało opiekę nad dziećmi z klas pierwszych zarówno przed, jak i po lekcjach. W większości szkół dzieci otrzymują posiłek - 66% z szkolnej kuchni, 32% dzięki usługom cateringowym.


Źródło: www.brpd.gov.pl/wystapienia/wyst_2012_04_04_men.pdf

 
Podniesienie wieku emerytalnego
 


Podniesienie wieku emerytalnego.

Pan Premier
Nie wierzę, żeby wszyscy ludzie zbliżający się do 70 lat mogli pracować w swoich zawodach z równą wydajnością, jak robili to wcześniej. Trzeba znaleźć rozwiązania elastyczne, miękkie, przede wszystkim dobre dla ludzi, zachęcające ich do dłuższej aktywności zawodowej, a w konsekwencji dobre dla równowagi demograficznej na rynku pracy.

Donald Tusk dla „Gazety Wyborczej” 19.03.2011


Pan Prezydent
W Polsce nie ma potrzeby podnoszenia wieku emerytalnego. Można stworzyć możliwość wyboru, na przykład łączenie z wyższą emeryturą. Nic na siłę.

Bronisław Komorowski w debacie 28 czerwca 2010 r. w kampanii prezydenckiej z Jarosławem Kaczyńskim w TVP Info


Pan Minister Finansów
Nie chciałbym angażować się w reformy bolesne i niepotrzebne, jak np. podwyższanie wieku emerytalnego. Wprowadziliśmy system, który już zachęca do dłuższego pozostawania na rynku pracy i nie ma potrzeby podwyższenia wieku emerytalnego.

Jacek Rostowski Radio TOK FM


 
Wyprawka szkolna po nowemu
 


Wyprawka szkolna po nowemu



W 2012 roku na dofinansowanie kosztów zakupu podręczników przez rodziców rząd chce przeznaczyć 140 milionów złotych. To aż o 25 mln złotych więcej niż w zeszłym roku (2011 rok - 115 mln, 2010 rok - 103 mln). Dodatkowo dla rodziców uczniów klas pierwszych szkół podstawowych zwiększono do 504 zł próg dochodów na członka rodziny pozwalający na otrzymanie zwrotu kosztów zakupu podręczników. Projekt Rządowego program pomocy uczniom „Wyprawka szkolna" został 6 kwietnia przekazany do uzgodnień międzyresortowych i konsultacji społecznych.


Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

27. sierpnia 2025 20:36
A ja wcale nie jestem pewna, czy to dobry pomysł.. Bardzo dużo pedagogów pracuje w kilku placókach oświatowych i odrabianie godzin pracy wynikających z często narzuconych zastępstw nie jest mo

25. sierpnia 2025 23:23
No i dobrze, że będą płatne Smile

25. sierpnia 2025 12:19
Dzień dobry, proszę o odniesienie się do stanowiska mojego dyrektora odnośnie zmian w pracy pedagoga szkolnego od 1 września 2025: -zastępstwa w godzinach mojej pracy będą dla mnie płatne a

24. sierpnia 2025 20:34
Tak przynajmniej odczytuję art.42.2cc w ustawie zmieniającej KN

24. sierpnia 2025 20:31
Co do zasady nie. Jeśli jednak pójdą, to będą musieli odrobić zaległość w swojej pracy (odrobić zastępstwo), a to implikuje konieczność zapłaty za zastępstwo.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png egzamin ósmoklasist...
bullet.png obowiązkowa lektura...
bullet.png niepełn. umiarkowana
bullet.png Witamy psychologów ...
Najciekawsze tematy
bullet.png pomoc pp - po "no... [1492]
bullet.png egzamin ósmoklas... [211]
bullet.png obowiązkowa lekt... [60]