ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 217

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,749
bullet.png Najnowszy użytkownik: Milli

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
 
Nie ma w budżecie pieniędzy na godne podwyżki dla nauczycieli
 


Nie ma w budżecie pieniędzy na godne podwyżki dla nauczycieli

Nie ma w budżecie pieniędzy na godne podwyżki dla nauczycieli, natomiast okazuje się, że są na:
- 500+ od pierwszego dziecka;
- do 26. roku życia bez PIT z tytułu umowy o pracę (zniesienie stawki PiT na poziomie 18 proc.);
- niższy PIT dla pracowników;
- trzynastka w postaci najniższej emerytury dla każdego emeryta;
- przywrócenie połączeń autobusowych w Polsce.

Mam propozycję wyborczą. 500+ dla każdej próby spłodzenia dziecka.

 
List poparcia środowisk akademickich dla postulatów nauczycieli i nauczycielek
 


List poparcia środowisk akademickich dla postulatów nauczycieli i nauczycielek

Uniwersytet solidarny ze szkołą!

My, niżej podpisani – studentki i studenci, doktorantki i doktoranci, pracownicy i pracownice uczelni wyższych, instytutów PAN oraz ośrodków badawczych – chcemy wyrazić swoje poparcie dla nauczycielskich związków zawodowych, które postulują podwyżkę płac nauczycieli i nauczycielek.

Sektor edukacji w Polsce jest poważnie niedofinansowany. Szczególnie dotkliwie odczuwają to pracownicy i pracownice szkolnictwa, nauczyciele i nauczycielki. Ich obecne zarobki radykalnie nie odpowiadają ilości wysiłku, jaki wkładają w wykonywanie swoich obowiązków. Obok nakładów fizycznych i emocjonalnych, których wymaga praca z dziećmi i młodzieżą, nauczyciele poświęcają wiele dodatkowych godzin na podnoszenie własnych kwalifikacji i rosnące obciążenia administracyjne, czemu nie towarzyszy wzrost płac.

Nasze poparcie dla walki o sprawiedliwe płace dla kadry pedagogicznej opieramy także na przekonaniu, że warunki pracy nauczycieli i nauczycielek są jednym z głównych elementów wpływających na jakość edukacji. To od nich zależy w kluczowym stopniu tak świadomość obywatelska, jak i zdolność przyswajania informacji i krytycznego myślenia uczniów i uczennic. Jest to szczególnie istotne w szybko zmieniającym się świecie, który wymaga ciągłego odnajdywania się w nowych sytuacjach. Przeciążona i nisko opłacana kadra pedagogiczna nie będzie w stanie zapewnić młodzieży najlepszych możliwości rozwoju.

Wiemy to bardzo dobrze: nasza praca - studiowanie, dydaktyka i prowadzenie badań - jest kontynuacją codziennego wysiłku setek tysięcy nauczycieli i nauczycielek. To w szkole przygotowuje się kolejne roczniki do podjęcia studiów i to przede wszystkim w szkole rozpowszechnia się efekty pracy naukowej. Wierzymy, że w naszym wspólnym interesie jest docenienie pracy osób biorących na swoje barki odpowiedzialność za wychowanie przyszłych pokoleń. Dlatego też deklarujemy:

- Poparcie dla podnoszonego przez ZNP postulatu zwiększenia o 1000 zł kwoty bazowej określanej dla nauczycieli corocznie w ustawie budżetowej, stanowiącej podstawę do obliczenia stawek średniego wynagrodzenia nauczycieli.

- Poparcie dla decyzji o przygotowaniach do protestu i przeprowadzenia strajku w sytuacji, gdyby postulaty zwiększenia wynagrodzenia nie zostały spełnione.

- Gotowość do gestów solidarności w przypadku ogłoszenia strajku, takich jak: przedstawianie uchwał o poparciu protestów w instytucjach, w których pracujemy, przeprowadzanie dyskusji o warunkach pracy i systemie edukacji w Polsce w trakcie zajęć i seminariów, zawieszenie naszej pracy i organizacja wieców na kampusach – jesteśmy gotowi i gotowe wspierać protest tak długo, aż żądania pracowników i pracownic polskich szkół zostaną spełnione.

dr Monika Arasimowicz-Andres, Centrum Nowych Technologii UW

Michalina Augusiak, Instytut Historyczny / Instytut Kultury Polskiej UW

dr hab. Ewa Bińczyk, Instytut Filozofii UMK

Filip Brzeźniak, MISH UJ

Wiktoria Chojnacka, Instytut Filologii Polskiej UWr

dr hab. Marcin Czerwiński, Instytut Filologii Polskiej UWr

dr hab. Łukasz Dębowski, Instytut Podstaw Informatyki PAN

prof. Janusz Dobieszewski, Instytut Filozofii UW

Anna Dobrowolska, Faculty of History, University of Oxford / UW

prof. Ewa Domańska, Instytut Historii UAM

Michał Godziszewski, Instytut Filozofii / Wydział Matematyki, Informatyki i Mechaniki UW

prof. Ewa Graczyk, Instytut Filologii Polskiej UG

Karolina Grzegorczyk, Instytut Kultury Polskiej UW

Delfina Haszczyńska, Instytut Filozofii UW

dr hab. Filip Ilkowski, Wydział Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych UW

prof. Małgorzata Fuszara, Instytut Stosowanych Nauk Społecznych UW

prof. Jerzy Kochanowski, Instytut Historyczny UW

prof. Leszek Koczanowicz, SWPS, Filia we Wrocławiu

dr hab. Beata Kowalska, Instytut Socjologii UJ

prof. Małgorzata Kowalska, Katedra Filozofii i Etyki UwB

dr hab. Andrzej Leder, Instytut Filozofii i Socjologii PAN

dr hab. Marcin Miłkowski, Instytut Filozofii i Socjologii PAN

prof. Karol Modzelewski, członek rzeczywisty PAN

dr Miłosz Panfil, Instytut Fizyki UW

dr hab. Monika Płatek, Instytut Prawa Karnego UW

dr hab. Kacper Pobłocki, EUROREG UW

dr hab. Tomasz Rakowski, UW

dr Mikołaj Ratajczak, Instytut Filozofii i Socjologii PAN

Mikołaj Skawiński, Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie

dr Magdalena Szcześniak, Instytut Kultury Polskiej UW

dr hab. Mariusz E. Sokołowicz, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny UŁ

Tomasz Steifer, Instytut Podstawowych Problemów Techniki PAN

dr hab. Jakub Szymanik, Institute for Logic, Language and Computation UvA

Aleksandra Towarek, Politechnika Warszawska

prof. Łukasz Turski

dr hab. Barbara Wagner, Wydział Chemii UW

Jan Wójtowicz, Wydział Fizyki UW

prof. Jan Woleński, Instytut Filozofii UJ

Monika Woźniak, Instytut Filozofii UW


Źródło:www.petycjeonline.com

 
Kulisy pracy nauczyciela: Oto dlaczego mają dość i protestują
 


Kulisy pracy nauczyciela: Oto dlaczego mają dość i protestują

Przyzwyczailiśmy się do tego, że nikt nie szanuje naszej pracy: ani rodzice, ani MEN, często dyrekcja, o opinii publicznej nie wspominając. Ale dopiero usłyszeć coś takiego z ust urzędującego premiera to prawdziwy policzek – słyszę od pedagogów. Ich zdaniem cel nagonki premiera i minister edukacji Anny Zalewskiej jest prosty – zamydlić oczy społeczeństwu, tak by ci, którzy nie wiedzą, jak wygląda praca w szkole, nie stanęli za pedagogami i nie poparli ich żądań płacowych.

Źródło:serwisy.gazetaprawna.pl

 
List szefowej MEN do nauczycieli.....z przypisami Jarosława Pytlaka
 


List szefowej MEN do nauczycieli.....z przypisami Jarosława Pytlaka

Szanowni Państwo,
Nauczyciele i Dyrektorzy szkół,
doceniając szczególną rolę i odpowiedzialność nauczycieli, Rząd RP podejmuje szereg działań w celu wzmocnienia prestiżu tego zawodu.

PRZYPIS: Wzmacnianie prestiżu odbywa się poprzez morze słów i składanych deklaracji, zagonienie nauczycieli do realizacji przeładowanej podstawy programowej i obarczenie ich odpowiedzialnością za efekty edukacyjne bałaganu zwanego reformą Zalewskiej, a także podwyższanie zarobków poniżej poziomu podwyżek choćby służb mundurowych.
W 2017 r., po 5-letnim okresie zamrożenia płac nauczycieli, dokonaliśmy waloryzacji Państwa wynagrodzeń.
PRZYPIS: Dokładnie o 1,28%. Co prawda, wyrównano w ten sposób jedynie 5-letnią inflację, ale tanim kosztem uzyskano możliwość podkreślania tej zasługi przez wiele kolejnych lat.

Czytaj całość: www.wokolszkoly.edu.pl

 
Samorządy dostaną pieniądze na stołówki szkolne
 


Samorządy dostaną pieniądze na stołówki szkolne

Samorządy będą mogły otrzymać wsparcie finansowe na organizacje stołówek i miejsc spożywania posiłków w szkołach - we wtorek (5 lutego) rząd przyjął rozporządzenie, które ma umożliwić wykonanie zadań przewidzianych w jednym z modułów rządowego programu "Posiłek w szkole i w domu".
Chodzi o trzeci moduł programu "Posiłek w szkole i w domu", który zakłada doposażenie i poprawę standardu już działających stołówek (mających własną kuchnię i jadalnie) lub doposażenie tych, które nie działają tak, aby mogły zostać uruchomione lub o stworzenie nowych, a także wsparcie adaptacji i wyposażenia pomieszczeń przeznaczonych do spożywania posiłków, czyli jadalni.

Źródło: www.portalsamorzadowy.pl



Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

06. listopada 2025 19:14
Pisaliśmy na ten temat bardzo dużo na forum. Co do zasady pedagog szkolny nie prowadzi w ramach etatu, a specjalny może prowadzić.

03. listopada 2025 12:00
w szkole zatrudniony jest pedagog szkolny i pedagog specjalny, dyr każe pedagogowi realizować w ramach pensum 5 godzin rewalidacji, pedagog specjalny nie ma rewalidacji. Czy tak można?

29. października 2025 11:01
Jak rozumiec sytuację kryzysową na E8? Uczeń przewlekle chory, nie można wydłużyć czasu na egzaminie na podstawie zaświadczenia .Czy pogorszenie się stanu zdrowia to sytuacja kryz

22. października 2025 22:31
Organ tnie koszty, jak może.

22. października 2025 18:14
Jak z Dyrekcją rozmawiać? Mówię jej, że to absurd, zaprzeczenie idei ścieżki. Ona twierdzi, że organ prowadzący pozwala na takie rozwiązanie. ..

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png zmiana orzeczenia
bullet.png doskonalenie (studia...
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png szkolenie dla rady p...
bullet.png szkolenia l-learning
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum