Ogólnopolski Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży
Od 6 listopada 2008 roku działa pierwszy bezpłatny ogólnopolski Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111, który będzie służyć młodzieży i dzieciom potrzebującym wsparcia, bezpłatnie w każdym przypadku, niezależnie....
12 listopada prezydent Lech Kaczyński podsumowując edukacyjny "okrągły stół" stwierdził, że istnieje konieczność przejścia na system rozpoczynania nauki w wieku sześciu lat...
Komisja Europejska przedstawiła raport dotyczący pensji nauczycieli. Badania zostały przeprowadzone w związku z rosnącymi brakami wykwalifikowanych pedagogów.
Komisja stworzyła dla każdej z badanych stolic listę zawodów w zależności od wysokości zarobków. Na liście warszawskiej nauczyciele zajmują 11 miejsce. Gorzej jest tylko w Sofii.
Porównując wielkość różnic miedzy zarobkami w poszczególnych kategoriach zawodowych można zauważyć, że największe dysproporcje na niekorzyść Warszawy dotyczą nauczycieli.
Z datą 18 września 2008 r. ukazały się dwa, zapewne interesujące dla pedagogów, nowe rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej . 1. W sprawie sposobu i trybu organizowania indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży
2. W sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych
Specjaliści z krakowskiego OKE opracowali specjalny kalkulator pozwalający mierzyć przyrost wiedzy uczniów podczas trzyletniego pobytu w gimnazjum. Podstawą wyliczeń są wyniki ucznia na sprawdzianie kończącym klasę szóstą szkoły podstawowej i na egzaminie gimnazjalnym.
W założeniu propagatorów metody, ma ona zobiektywizować wyniki pracy nauczycieli z uczniami.
Dużo ciekawych informacji ( również uwag krytycznych ) o EWD można znaleźć na stronie www.ewd.edu.pl/ewd.html
Oczywiście trzeba tu odróżnić zindywidualizowaną ścieżkę od zajęć indywidualnych lub w grupie do 5 osób dla uczniów z orzeczeniem o potrzebie kszt. specjalnego. To dwie różne sprawy.
Dzień dobry, czy zgodne z prawem jest łączenie w grupy dzieci na zindywidualizowane j ścieżce edukacyjnej w klasach 1-3. Jeden świetnie liczy, ale nie potrafi czytać, inni czytają, ale nie licz
Powered by PHP-Fusion copyright (c) 2002 - 2017 by Nick Jones. Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3 72,565,019 unikalne wizyty