ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 5

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,697
bullet.png Najnowszy użytkownik: MarcinSabo

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
 
Okruchy historii w szkole
 


Okruchy historii w szkole



Zamiast historii będzie historia i społeczeństwo - dziedzictwo epok. Za dwa lata do szkół ponadgimnazjalnych wchodzi nowa podstawa programowa. Nauczyciele i naukowcy protestują.
Koniec z ciągłym powtarzaniem materiału i zakuwaniem dat. Ministerstwo edukacji postanowiło dać licealistom nieco więcej luzu. Uczniowie kochający przedmioty ścisłe nie będą już katowani nudnymi lekcjami historii, a humaniści wreszcie odetchną z ulgą, bo fizyka, chemia czy matematyka nie będą już takie straszne. Ministerstwo stworzyło nowy rodzaj zajęć tzw. modułowych, na których nauczyciele mają przekazywać uczniom wiedzę w sposób łatwy i przyjemny, ale problemowy.

 
Samorządy płacą za rządowe absurdy dotyczące oświaty
 


Samorządy płacą za rządowe absurdy dotyczące oświaty


ZENON SZEWCZYK - Gminy muszą płacić za pracę nierzetelnych nauczycieli i ją premiować. Dodatkowo muszą też zapewniać im średnie wynagrodzenie bez względu na ich wydajność.
 
Nowe rozporządzenia
 


Nowe rozporządzenia



Ministerstwo Edukacji Narodowej kończy prace legislacyjne związane z reformą poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego oraz kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

W Biuletynie Informacji Publicznej zamieszczone zostały następujące projekty rozporządzeń:

1. w sprawie udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach;
2. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych;
3. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w specjalnych przedszkolach, szkołach i oddziałach oraz ośrodkach;
4. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych;
5. w sprawie ramowego statutu publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej.


MEN poinformował, że trwają obecnie ostatnie prace redakcyjne nad wymienionymi powyżej rozporządzeniami.
 
Wcześniejsza emerytura dla nauczyciela z kwalifikacjami
 


Wcześniejsza emerytura dla nauczyciela z kwalifikacjami



Wykonywanie pracy w szkole czy bibliotece przez osobę, która nie ma do tego odpowiednich kwalifikacji pedagogicznych, nie jest pracą w szczególnym charakterze. ZUS nie musi uwzględniać tego okresu do przyznania wcześniejszej emerytury.

Pracownik szkoły legitymujący się 30-letnim stażem pracy złożył do ZUS wniosek o emeryturę nauczycielską. ZUS, sprawdzając dokumenty, ustalił, że zainteresowany urodzony w 1962 roku już w wieku 15 lat zawarł z radą zakładową Związku Nauczycielstwa Polskiego umowę o pracę, na podstawie której został zatrudniony na 1/2 etatu w punkcie bibliotecznym jako pracownik pedagogiczny.
 
Ogólnopolski Kongres Pedagogów i Psychologów Szkolnych pt. "Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi".
 


Ogólnopolski Kongres Pedagogów i Psychologów Szkolnych pt. "Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi".


W dniu 18-go października 2010 roku (poniedziałek) odbył się w Warszawie III Ogólnopolski Kongres Pedagogów i Psychologów Szkolnych pt. "Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi". Organizatorem tego wydarzenia była Redakcja czasopisma "Głos Pedagogiczny". Serwis Reedukacja.pl objął patronatem medialnym to wydarzenie.
Celem zorganizowanego Kongresu była pomoc w prawidłowym diagnozowaniu ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, umiejętność doboru odpowiednich metod pracy, opracowania indywidualnego programu wsparcia oraz podejmowanie skutecznej współpracy z rodzicami.
Główni prelegenci:
Prof. Edyta Gruszczyk-Kolczyńska - kierownik Katedry Wspomagania Rozwoju i Edukacji Dzieci w Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie - zaprezentowała wykład pt. Sytuacja dzieci zdolnych w przedszkolu i szkole: wyniki badań i wnioski pedagogiczne.
Małgorzata Łoskot - pedagog specjalny, socjoterapeuta, redaktor prowadzący czasopisma Głos Pedagogiczny oraz autorka cyklu artykułów „Szkoła dla rodziców”. Zaprezentowała wykład pt. Diagnoza, formy pomocy oraz dostosowanie wymagań edukacyjnych do potrzeb uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Mgr Ewa Galewska, neurologopeda reprezentująca Klinikę Leczenia Jąkania. Przedstawiła wykład pt. Szczególne potrzeby edukacyjne ucznia jąkającego się.
Dorota Macander – psycholog, nauczyciel-konsultant w Pracowni Wychowania i Profilaktyki Ośrodka Rozwoju Edukacji. Przedstawiła referat pt. Możliwości wsparcia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi ze strony szkoły, instytucji pozaszkolnych oraz w ramach współpracy z rodzicami.
prof. dr hab. Marta Bogdanowicz zaprezentowała wykład pt. Diagnoza i pomoc uczniom dyslektycznym.
Profesor zaproponowała podzielenie diagnozy na 3 etapy, zwiększające jej efektywność, tj.:
I etap - Gotowość szkolna
1. ocena gotowości szkolnej (badania przesiewowe przed podjęciem nauki szkolnej - 5-6 lat;
II etap - Ryzyko dysleksji (termin wprowadzony przez prof. Bogdanowicz w 1993 r. – oznacza że „dziecko zapowiada się jako osoba zagrożona dysleksją”);
2. ocena ryzyka trudności w czytaniu i pisaniu (badania przesiewowe: na początku klasy I - 6 lat, na końcu klasy I - po pierwszym roku nauki - 7 lat);
3. wstępna diagnoza dysleksji (badania indywidualne: po dwóch latach nauki - 8 lat (klasa II));
III etap - Diagnoza dysleksji
4. diagnoza dysleksji (badania indywidualne: po trzech latach nauki - 9 lat (klasa III));

"Po krótkiej przerwie kawowej odbyła się prezentacja firmy Remi, wykonującej pomoce edukacyjne dla dzieci i młodzieży."



Źródło: Internetowy serwis pedagogiczny reedukacja.pl





Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

09. września 2025 10:39
Rodzic domaga się asystenta dla dziecka z niepełnosprawności
ą sprzężoną.W klasie jest nauczyciel wspomagający.

09. września 2025 06:55
Formalnie nie, ale wymaga to dłuższego wywodu, a tu za mało miejsca.

08. września 2025 11:26
Witam, Czy rodzice mogą zrezygnować ze wsparcia nauczyciela wspomagającego u dziecka z zespołem Aspergera?

28. sierpnia 2025 13:32
Nie ma takiego wątku. Proponuję w profilaktyce

28. sierpnia 2025 13:23
Dzień dobry, nie mogę odnaleźć, czy gdzieś na forum prowadzony jest wątek nt nowego przedmiotu edukacja zdrowotna?

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png dziennik
bullet.png dostosowania
bullet.png diagnoza potrzeb roz...
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png jakie programy profi...
Najciekawsze tematy
bullet.png pomoc pp - po "no... [1495]
bullet.png dziennik [787]
bullet.png dostosowania [178]
bullet.png diagnoza potrzeb ... [1]