ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 4

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,696
bullet.png Najnowszy użytkownik: lisiecka285

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
 
Z bloga Pani Minister
 


Z bloga Pani Minister


Bibliotekarze szkolni to też nauczyciele - i tak ma zostać.
Znowu coraz częściej docierają do mnie głosy przypisujące ministrowi edukacji pomysły, które mają wywołać niepokój nauczycieli bibliotekarzy. Formułowanie takich insynuacji spowodowało uzasadniony niepokój i obawę o zachowanie statusu zawodowego nauczycieli bibliotekarzy. W moim zamierzeniu nauczyciele bibliotekarze nadal będą posiadali uprawnienia nauczycielskie, które powinny zostać zapisane w nowej ustawie Karta Nauczyciela, nad którą pracuje zespół opiniodawczo-doradczy do spraw statusu zawodowego nauczycieli.
Ten, powołany w marcu 2010 roku, zespół tworzą przedstawiciele samorządów, związków zawodowych, środowisk oświaty niepublicznej, innych partnerów społecznych, środowisk oświatowych i naukowych, a także strony rządowej. Jego powstanie wynikło z konieczności dostosowania rozwiązań w zakresie statusu zawodowego nauczycieli do zmieniającej się rzeczywistości szkolnej i społecznej. Podejmowane działania są również związane z potrzebą wzmocnienia pozycji zawodowej nauczycieli.

O tym, co miałoby się znaleźć w nowym dokumencie, zadecyduje dyskusja członków tego zespołu. To oni, w toku wspólnych działań, wypracują propozycje założeń do zmian prawnych. W związku z tym sugerowanie, że Ministerstwo Edukacji Narodowej próbuje ograniczać uprawnienia nauczycieli bibliotekarzy (czy też którejś innej nauczycielskiej grupy), jest bezpodstawne i uzasadnione jedynie interesem politycznym środowisk, którym na rękę jest sianie niepokoju w środowisku nauczycieli.
 
Zmienią się zasady użycia siły fizycznej w zakładach poprawczych
 


Zmienią się zasady użycia siły fizycznej w zakładach poprawczych


Uderzenie nieletniego dopuszczalne jest wyłącznie w celu odparcia bezpośredniego zamachu na życie lub zdrowie własne lub innych osób - zdecydowała Rada Ministrów, która przyjęła regulacje dot. warunków użycia środków przymusu bezpośredniego w zakładach poprawczych.




 
Ubóstwo i wykluczenie społeczne w Polsce
 


Ubóstwo i wykluczenie społeczne w Polsce


Nastolatek mieszkający na wsi razem z rodzicami i co najmniej trójką rodzeństwa - statystycznie najczęściej taki Polak żyje w biedzie. Ale nie tylko on.
Matki wychowujące samotnie niepełnosprawne dziecko, mieszkańcy miejskich enklaw biedy, kobiety, które zarabiają minimalną pensję, rodziny wielodzietne, absolwenci wyższych uczelni - to tylko część grup społecznych, które według raportu "Ubóstwo i wykluczenie społeczne w Polsce" są zagrożone biedą. Przygotowały go organizacje pozarządowe Anti-Poverty Network i Social Watch. Raport zaprezentowano wczoraj w Warszawie.
- PKB mówi tylko, ile średnio wzrosła produkcja, ale nie mówi, jak zysk rozkłada się w społeczeństwie. Aby określić poziom ubóstwa, trzeba spojrzeć na inne wskaźniki, które pokazują jakość życia - mówi Ryszard Szarfenberg z Polskiego Komitetu Anti-Poverty Network, jeden z autorów dokumentu.





 
Dzień z życia nauczyciela
 


Dzień z życia nauczyciela


Każdy badany nauczyciel zrelacjonuje tylko jeden dzień swojej pracy, a nie trzy, jak wcześniej planowano. Ma to zmniejszyć obciążenie pedagogów, biorących udział w badaniach czasu pracy.
Taką decyzję podjęto po konsultacjach ze związkami zawodowymi, które uczestniczą w roboczych dyskusjach, dotyczących metodologii badania.
Dzienniczki realizowane będą techniką tzw. wywiadu dnia następnego. - Ankieter z komputerem przychodzi do nauczyciela i rozmawia z nim o czynnościach zawodowych, które nauczyciel wykonywał poprzedniego dnia - wyjaśnia Monika Karwat-Bury z Instytutu Badań Edukacyjnych.
Wybrani nauczyciele będą losowo przypisani do konkretnych dni, tak żeby zapewnić odpowiednią reprezentację nauczycieli różnych przedmiotów, okresów w roku szkolnym, dni tygodnia.
Badanie ilościowe, które obejmie grupę ok. 8000 nauczycieli i będzie składało się z badania ankietowego i badania budżetu czasu (czyli opisywanego tzw. dzienniczka) czeka nauczycieli jesienią 2011 roku.
Tymczasem IBE rozstrzygnął 15 lutego przetarg na firmę badawczą, która zrealizuje pierwszy etap badania czasu i warunków pracy nauczycieli czyli wywiady grupowe. Weźmie w nich udział około 200 nauczycieli w 24 grupach. Badanie trwać będzie przez około miesiąc. Przeprowadzi je SMG/KRC Poland Media Sp. z o.o.

Źródło : Serwis Samorządowy PAP
 
Kilka tabelek na poprawę humoru
 


Kosimy szmal, że aż miło











Źródło : Education at a Glance 2010: OECD Indicators

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

09. września 2025 10:39
Rodzic domaga się asystenta dla dziecka z niepełnosprawności
ą sprzężoną.W klasie jest nauczyciel wspomagający.

09. września 2025 06:55
Formalnie nie, ale wymaga to dłuższego wywodu, a tu za mało miejsca.

08. września 2025 11:26
Witam, Czy rodzice mogą zrezygnować ze wsparcia nauczyciela wspomagającego u dziecka z zespołem Aspergera?

28. sierpnia 2025 13:32
Nie ma takiego wątku. Proponuję w profilaktyce

28. sierpnia 2025 13:23
Dzień dobry, nie mogę odnaleźć, czy gdzieś na forum prowadzony jest wątek nt nowego przedmiotu edukacja zdrowotna?

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png dostosowania
bullet.png diagnoza potrzeb roz...
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png jakie programy profi...
bullet.png dziennik
Najciekawsze tematy
bullet.png pomoc pp - po "no... [1495]
bullet.png dostosowania [178]
bullet.png diagnoza potrzeb ... [1]