ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 5

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,674
bullet.png Najnowszy użytkownik: 883joanna

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
 
Słaba trója z egzaminu
 


Matematyka, chemia, fizyka, biologia i geografia to przedmioty, z którymi polscy gimnazjaliści mają największy problem
Dzieciom uczącym się w szkołach na wsi dochodzi jeszcze jeden kłopot - z językami obcymi, a zwłaszcza angielskim.
Tak przynajmniej wynika z opublikowanych wczoraj wstępnych wyników tegorocznego egzaminu gimnazjalnego. Chwilę po tym, jak na stronę www.cke.edu.pl trafił raport z wynikami egzaminu, serwer Centralnej Komisji Egzaminacyjnej odmówił współpracy, a strona została zablokowana. Tak dużo osób chciało sprawdzić rezultat kwietniowego sprawdzianu. Znaków zapytania było wiele, bo w tym roku egzamin po raz pierwszy został przeprowadzony w zmienionej formie. Zamiast trzech testów uczniowie dostali do rozwiązania pięć arkuszy z pytaniami, a niektórzy nawet sześć.
Gimnazjaliści oddzielnie odpowiadali na pytania z języka polskiego, historii oraz wiedzy o społeczeństwie, matematyki i przedmiotów przyrodniczych. Wszyscy musieli obowiązkowo przystąpić do egzaminu z języka obcego na poziomie podstawowym, a ci, którzy danego języka uczyli się dłużej, mieli również obowiązek zdania go na poziomie rozszerzonym. Co więcej, w tym roku po raz pierwszy egzamin z języka obcego na poziomie podstawowym będzie brany pod uwagę podczas rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych. I to jest poważny problem. Głównie dla uczniów ze wsi. Tegoroczny test okazał się bowiem dla nich wyjątkowo trudny. W porównaniu z rówieśnikami z miast, uczniowie ze wsi słabiej znają zwłaszcza angielski.
Już trzy lata temu, kiedy po raz pierwszy zdawali test z języków obcych prof. Krzysztof Konarzewski, ówczesny dyrektor CKE, po publikacji wyników oświadczył: - Ten test był bolesną chwilą prawdy dla polskiego systemu edukacji. Chodziło mu właśnie o ogromną dysproporcję pomiędzy uczniami ze wsi i miasta, którą pokazał zwłaszcza test z angielskiego. W tym roku dzieciom ze wsi nie udało się dogonić rówieśników z miast. Na teście z angielskiego zdobyły średnio 58 proc. możliwych do zdobycia punktów, podczas gdy gimnazjaliści z miast osiągnęli wynik lepszy aż o 12 punktów procentowych.
Tegoroczny egzamin pokazał również, że uczniowie - zarówno w mieście, jak i na wsi - największy problem mają z matematyką. Na teście gimnazjaliści udzielili zaledwie 47 proc. poprawnych odpowiedzi, co oznacza, że w szkolnej skali ocen nie zasłużyli nawet na trójkę. Nie lepiej wypadł test z przedmiotów przyrodniczych, z którego uczniom udało się uzbierać 50 proc. punktów. Najlepiej wypadł test z języka polskiego, choć i tu uczniowie, odpowiadając poprawnie na 65 proc. pytań, zasłużyli zaledwie na trójkę z plusem. Podobny wynik gimnazjaliści osiągnęli z historii.

źródło: Gazeta Prawna

Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

27. sierpnia 2025 20:36
A ja wcale nie jestem pewna, czy to dobry pomysł.. Bardzo dużo pedagogów pracuje w kilku placókach oświatowych i odrabianie godzin pracy wynikających z często narzuconych zastępstw nie jest mo

25. sierpnia 2025 23:23
No i dobrze, że będą płatne Smile

25. sierpnia 2025 12:19
Dzień dobry, proszę o odniesienie się do stanowiska mojego dyrektora odnośnie zmian w pracy pedagoga szkolnego od 1 września 2025: -zastępstwa w godzinach mojej pracy będą dla mnie płatne a

24. sierpnia 2025 20:34
Tak przynajmniej odczytuję art.42.2cc w ustawie zmieniającej KN

24. sierpnia 2025 20:31
Co do zasady nie. Jeśli jednak pójdą, to będą musieli odrobić zaległość w swojej pracy (odrobić zastępstwo), a to implikuje konieczność zapłaty za zastępstwo.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png egzamin ósmoklasist...
bullet.png obowiązkowa lektura...
bullet.png niepełn. umiarkowana
bullet.png Witamy psychologów ...
Najciekawsze tematy
bullet.png pomoc pp - po "no... [1492]
bullet.png egzamin ósmoklas... [211]
bullet.png obowiązkowa lekt... [60]