ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 11

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,734
bullet.png Najnowszy użytkownik: Budleja

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
 
Edukacyjna wartość dodana
 


Jak uczą w gimnazjach ?

Na stronie www.scholaris.pl Centralna Komisja Egzaminacyjna opublikowała obliczenia tzw. Edukacyjnej Wartości Dodanej. Chodzi tu o określenie jak uczeń rozwinął się podczas pobytu w gimnazjum. Podstawową „miarą” jest porównanie wyników uczniów ze sprawdzianu pisanego na zakończenie szkoły podstawowej z wynikiem, jaki uzyskał po trzech latach nauki w gimnazjum.
Na ich podstawie CKE przydzieliła polskie gimnazja do pięciu kategorii:
szkoły neutralne - przyjmują średnich uczniów i takich wypuszczają,
szkoły sukcesu - trafiają do nich dobrzy uczniowie i ich potencjał nie zostaje zmarnowany,
szkoły wspierające - przyjmują słabych uczniów i wypuszczają ich z lepszymi wynikami,
szkoły wymagające pomocy - przyjmują i wypuszczają słabych uczniów,
szkoły zmarnowanych szans - przyjmują dobrych uczniów i marnują ich potencjał.

Na 72 przebadane krakowskie gimnazja 31 to szkoły sukcesu. Cztery gimnazja zostały zakwalifikowane do kategorii szkół niewykorzystanych możliwości, siedem do szkół wymagających pomocy. 30 to tzw. szkoły neutralne. W Krakowie nie ma ani jednej szkoły wspierającej, czyli takiej, która po trzech latach nauki wypuściła słabych wcześniej uczniów z dobrymi wynikami.
Zdaniem szefa CKE Krzysztofa Konarzewskiego nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ w dużych miastach trwa wyścig szczurów i szkoły biją się o dobrych uczniów, by ci pracowali na ich wyniki w rankingach. Słabsze dzieci z rejonu, które muszą przyjąć, traktowane są jako zło konieczne, nikomu nie chce się z nimi pracować, bo to nie przynosi spektakularnych efektów.

Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
#1 | Kazimierz dnia 09. lipca 2009
O wiele lepiej jest w małych ośrodkach, gdzie "parcie na sukces" ( P O Z O R N Y !!!!!! ) nie jest tak duże.
#2 | is dnia 09. lipca 2009
Już samo określenie Edukacyjna Wartość Dodana najlepiej określa cały problem. Kojarzy mi się to z jakimś bilansem, suchymi zestawieniami. W dodatku ten ranking to przecież jakaś średnia , bo co to znaczy,że" w Krakowie nie ma ani jednej szkoły wspierającej", takie stwierdzenie krzywdzi na pewno tych, którzy doprowadzili do tego,że poszczególni uczniowie poprawili swoje wyniki, a ze średnia wyszła gorzej, to już inna sprawa.
#3 | Kazimierz dnia 09. lipca 2009
Ano tak to jest ze statystyką. Koń ma cztery nogi, człowiek dwie, to średnio mają po trzy.
#4 | krakowianka dnia 10. lipca 2009
czy w tym opracowaniu podane są konkretne gimnazja? Które gimnazjum jest np "szkołą sukcesu"?
#5 | Kazimierz dnia 10. lipca 2009
Według moich informacji nie ma w Krakowie takich gimnazjów ( w mniejszych ośrodkach i owszem ). Tzn., ewentualnie jak dostaną dobrych uczniów, to i dobrych wypuszczają. Cała "sztuka" polega na tym, żeby dostać słabych, a wypuścić lepszych.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

18. października 2025 22:52
Oczywiście trzeba tu odróżnić zindywidualizowaną
ścieżkę od zajęć indywidualnych lub w grupie do 5 osób dla uczniów z orzeczeniem o potrzebie kszt. specjalnego. To dwie różne sprawy.

18. października 2025 22:50
Tomek, muszę się nie zgodzić. Przepisy dają tu możliwość albo z klasą albo indywidualnie. Nie ma mowy o łączeniu uczniów w pary, trójki itp.

17. października 2025 22:41
yasmin - w skrócie: tak, do 5 uczniów.

16. października 2025 15:09
Dzień dobry, czy zgodne z prawem jest łączenie w grupy dzieci na zindywidualizowane
j ścieżce edukacyjnej w klasach 1-3. Jeden świetnie liczy, ale nie potrafi czytać, inni czytają, ale nie licz

08. października 2025 20:39
Dziękuję, Tomek. Rozumiem, że traktuje go jak każdego polskiego ucznia. Pozdrawiam!

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png szkolenie dla rady p...
bullet.png szkolenia l-learning
bullet.png mam te kwalifikacje?
bullet.png dziennik
Najciekawsze tematy
Brak tematów na forum