ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 12

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,743
bullet.png Najnowszy użytkownik: anna092

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
 
Gimnazjaliści będą zdawać egzamin z matematyki
 


Gimnazjaliści będą zdawać egzamin z matematyki


Na egzaminie gimnazjalnym zamiast jednego testu matematyczno-przyrodniczego uczniowie będą zdawać dwa. Matematyka zostanie wyodrębniona od 2012 roku. Ma być oddzielny arkusz matematyczny i przyrodniczy. Zwiększy się również liczba zadań. Dlatego Centralna Komisja Egzaminacyjna planuje, że test będzie trwał 150 minut, czyli będzie o 30 minut dłuższy niż dotychczas. Na sprawdzianie po szkole podstawowej także zostanie wyodrębniona część matematyczna. Wiedza z tego samego przedmiotu będzie zatem sprawdzana trzykrotnie, po szkole podstawowej, w gimnazjum oraz na maturze.

– W ten sposób zmobilizujemy uczniów do poważnego traktowania matematyki – mówi prof. Krzysztof Konarzewski, dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej.

Tamara Starachowska ze Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki, dyrektor Gimnazjum nr 1 w Międzyzdrojach (woj. zachodniopomorskie) uważa, że to dobra zmiana, która ułatwi uczniom naukę i dobre przygotowanie się do egzaminów.
Wprowadzenie oddzielnych testów z matematyki ma również poprawić wyniki uzyskane na maturze. Tegoroczny próbny egzamin zdało tylko 76 proc. maturzystów.
Tamara Starachowska zauważa jednak, że uzyskiwane wyniki zależą nie tylko od formy egzaminu, ale również od przygotowania nauczycieli. Jej zdaniem należy zmienić system selekcji i kształcenia kandydatów na nauczycieli.
– W Polsce matematyki może uczyć i osoba po pięcioletnich studiach matematycznych i polonista pod dwuletnich studiach podyplomowych z matematyki – podkreśla.
Tomasz Zbierski, dyrektor Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 6 w Gdańsku uważa, że wyniki nie zależą od systemu sprawdzania, ale jakości kształcenia. W liceach, w klasach o profilu ogólnym są tylko trzy godziny matematyki tygodniowo, a np. w Izraelu – siedem. Więcej godzin pozwala tworzyć bloki przedmiotowe, odchodzić od 45 minutowych zajęć, na których trudno jest dobrze zrealizować temat.
462 tys. uczniów zdawało w tym roku egzamin gimnazjalny

Źródło: Dziennik Gazeta Prawna


Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

29. października 2025 11:01
Jak rozumiec sytuację kryzysową na E8? Uczeń przewlekle chory, nie można wydłużyć czasu na egzaminie na podstawie zaświadczenia .Czy pogorszenie się stanu zdrowia to sytuacja kryz

22. października 2025 22:31
Organ tnie koszty, jak może.

22. października 2025 18:14
Jak z Dyrekcją rozmawiać? Mówię jej, że to absurd, zaprzeczenie idei ścieżki. Ona twierdzi, że organ prowadzący pozwala na takie rozwiązanie. ..

20. października 2025 22:45
Dyrekcją się myli Smile

20. października 2025 18:25
Dziękuję za odpowiedź. To jest zindywidualizowana
ścieżka kszt. Mam już 4 uczniów razem, piąty ma dołączyć ;-( Dyrekcja twierdzi, że to zgodne z prawem.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png zmiana orzeczenia
bullet.png doskonalenie (studia...
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png szkolenie dla rady p...
bullet.png szkolenia l-learning
Najciekawsze tematy
bullet.png zmiana orzeczenia [6]