ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 30

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,143
bullet.png Najnowszy użytkownik: Ewelina1408

Ostatnie komentarze
bullet.png Edukacja zdrowotna j...
bullet.png Kto będzie miał kw...
bullet.png [url]https://glos.pl...
bullet.png Dostałam podwyżkę...
bullet.png Podziwiam wychowawcz...
bullet.png Nie dość, że tak ...
bullet.png Z tego co piszesz wy...
bullet.png pracuje jako pedagog...
bullet.png Ciekawe co z godzin...
bullet.png świetne artykuły b...
 
Pisać? Nie pisać?
 


Pisać? Nie pisać?

26 stycznia br. do konsultacji publicznych trafił projekt nowelizacji rozporządzenia ministra edukacji dotyczący niezadawania prac domowych uczniom klas I-III szkół podstawowych i braku obowiązku wykonywania prac domowych przez uczniów klas IV-VIII szkół podstawowych.

"W szkole podstawowej w klasach I–III nauczyciel nie zadaje uczniowi pisemnych i praktycznych prac domowych do wykonania w czasie wolnym od zajęć dydaktycznych" oraz "w klasach IV–VIII nauczyciel może zadać uczniowi pisemną lub praktyczną pracę domową do wykonania w czasie wolnym od zajęć dydaktycznych, z tym, że nie jest ona obowiązkowa dla ucznia i nie ustala się z niej oceny" - takie zapisy znalazły się w projekcie skierowanym do konsultacji.

Zgodnie z projektem, jeżeli uczeń klas IV-VIII wykona pisemną lub praktyczną pracę domową, to zostanie ona sprawdzona przez nauczyciela, który przekaże mu informację, co robi dobrze, co i jak wymaga poprawy oraz jak powinien dalej się uczyć.

W uzasadnieniu można przeczytać m.in., że efektywność prac domowych zależy od ich jakości, a nie ilości. "Nadmierna ilość prac domowych może prowadzić do zmęczenia uczniów, zmniejszenia zainteresowania nauką, a nawet zwiększenia nierówności edukacyjnych z uwagi na zróżnicowane zasoby dostępne w domu i wsparcie uczniów przez rodziców" - napisano.

Podkreślono, że "proponowana zmiana nie oznacza zniesienia obowiązku uczenia się w domu, tj. nauki czytania w przypadku najmłodszych uczniów, czytania lektur, przyswojenia określonych treści, słówek itp.". "Zmiana ta ma na celu jedynie ograniczenie zadawania pisemnych i praktycznych prac domowych. Miejscem, w którym uczniowie, zwłaszcza młodsi, powinni zdobywać wiedzę i umiejętności, jest przede wszystkim szkoła" - wskazano.

Źródło:forsal.pl


Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

14. czerwca 2024 08:44
narzekamy na absurdy i nadmierną papierologię w oświacie, a niestety sami komplikujemy sobie życie...

14. czerwca 2024 08:40
a placówki same komplikują sytuację oczekując, że rodzic wyrazi opinię na piśmie, tworzą do tego specjalne druki, albo umieszczają właśnie tego rodzaju zapisy w statucie

14. czerwca 2024 08:35
którzy często nieświadomie działają na jego szkodę,

14. czerwca 2024 08:35
A swoją drogą, ustawodawca dał nam furtkę do tego, żebyśmy my, jako fachowcy mogli w końcu podejmować decyzję o niepromowaniu dziecka bez zgody rodziców, którzy często nieświadomie dział

14. czerwca 2024 08:30
Sami zablokowaliście sobie możliwość działania umieszczając ten zapis w statucie...

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png problem z uczniem
bullet.png Niebieska Karta
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png mam te kwalifikacje?
bullet.png kształcenie ucznió...
Najciekawsze tematy
bullet.png problem z uczniem [190]
bullet.png Niebieska Karta [173]