ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 13

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,524
bullet.png Najnowszy użytkownik: LukaszN

Ostatnie komentarze
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
bullet.png :(
bullet.png Edukacja zdrowotna j...
bullet.png Kto będzie miał kw...
bullet.png [url]https://glos.pl...
 
Pisać? Nie pisać?
 


Pisać? Nie pisać?

26 stycznia br. do konsultacji publicznych trafił projekt nowelizacji rozporządzenia ministra edukacji dotyczący niezadawania prac domowych uczniom klas I-III szkół podstawowych i braku obowiązku wykonywania prac domowych przez uczniów klas IV-VIII szkół podstawowych.

"W szkole podstawowej w klasach I–III nauczyciel nie zadaje uczniowi pisemnych i praktycznych prac domowych do wykonania w czasie wolnym od zajęć dydaktycznych" oraz "w klasach IV–VIII nauczyciel może zadać uczniowi pisemną lub praktyczną pracę domową do wykonania w czasie wolnym od zajęć dydaktycznych, z tym, że nie jest ona obowiązkowa dla ucznia i nie ustala się z niej oceny" - takie zapisy znalazły się w projekcie skierowanym do konsultacji.

Zgodnie z projektem, jeżeli uczeń klas IV-VIII wykona pisemną lub praktyczną pracę domową, to zostanie ona sprawdzona przez nauczyciela, który przekaże mu informację, co robi dobrze, co i jak wymaga poprawy oraz jak powinien dalej się uczyć.

W uzasadnieniu można przeczytać m.in., że efektywność prac domowych zależy od ich jakości, a nie ilości. "Nadmierna ilość prac domowych może prowadzić do zmęczenia uczniów, zmniejszenia zainteresowania nauką, a nawet zwiększenia nierówności edukacyjnych z uwagi na zróżnicowane zasoby dostępne w domu i wsparcie uczniów przez rodziców" - napisano.

Podkreślono, że "proponowana zmiana nie oznacza zniesienia obowiązku uczenia się w domu, tj. nauki czytania w przypadku najmłodszych uczniów, czytania lektur, przyswojenia określonych treści, słówek itp.". "Zmiana ta ma na celu jedynie ograniczenie zadawania pisemnych i praktycznych prac domowych. Miejscem, w którym uczniowie, zwłaszcza młodsi, powinni zdobywać wiedzę i umiejętności, jest przede wszystkim szkoła" - wskazano.

Źródło:forsal.pl


Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

23. stycznia 2025 14:46
dla pracowników publicznych poradni, mają taką samą moc prawną jak opinie wydawane przez poradnie publiczne.

23. stycznia 2025 14:45
Opinie wydawane przez niepubliczne poradnie psychologiczno-ped
agogiczne, założone zgodnie z art. 168 ustawy Prawo oświatowe oraz zatrudniające pracowników posiadających kwalifikacje określone d

22. stycznia 2025 08:32
Czy diagnoza z prywatnej poradni (nie pytam o orzeczenia)ma dla nas charakter wiążący? My bierzemy pod uwagę ale czy to gdzieś jest umocowane w prawie?

10. stycznia 2025 17:59
Ja robię na koniec roku szkolnego, obszerniej opisuje i decyduje czy cos kontunuować.. Smile Z tym wychowawstwem to Kompletny Niefart Sad

07. stycznia 2025 16:45
Czy efektywność udzielanej pomocy z zajęć dodatkowych ( kor-kom, dyd- wyr i innych ) robicie na każdy semestr czy tylko na koniec roku

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png nowy IPE-T?
bullet.png doradztwo zawodowe
bullet.png egzamin ósmoklasist...
bullet.png ponadwymiarowe/nadli...
Najciekawsze tematy
bullet.png pomoc pp - po "no... [1481]
bullet.png nowy IPE-T? [502]
bullet.png doradztwo zawodowe [301]
bullet.png egzamin ósmoklas... [200]