ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 2

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,084
bullet.png Najnowszy użytkownik: agata4523

Ostatnie komentarze
bullet.png Edukacja zdrowotna j...
bullet.png Kto będzie miał kw...
bullet.png [url]https://glos.pl...
bullet.png Dostałam podwyżkę...
bullet.png Podziwiam wychowawcz...
bullet.png Nie dość, że tak ...
bullet.png Z tego co piszesz wy...
bullet.png pracuje jako pedagog...
bullet.png Ciekawe co z godzin...
bullet.png świetne artykuły b...
 
Opinia Sekcji Krajowej Oświaty i Wychowania NSZZ "Solidarność"
 


Opinia Sekcji Krajowej Oświaty i Wychowania NSZZ „Solidarność” do projektu rozporządzenia MEN z dnia 16 listopada 2011r., zmieniającego rozporządzenie MEN z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.



Na wstępie pragniemy zaznaczyć, że prezentowana przez nas opinia powstała w oparciu o liczne uwagi, kierowane do SKOiW NSZZ „Solidarność” przez nauczycieli–praktyków, tych którzy na co dzień realizują zapisy rozporządzenia. Doceniając chęć udoskonalania przepisów prawa oświatowego przez MEN, należy zwrócić jednak uwagę, że konkretne zmiany powinny służyć poprawie warunków pracy i autentycznej pomocy uczniom z trudnościami szkolnymi, a nie kosmetyce rozporządzeń.
Proponowane w projekcie zmiany mają charakter zaledwie kosmetyczny, nie mogą więc przyczynić się „do poprawy organizacji pracy w przedszkolach, szkołach i placówkach w zakresie udzielania dzieciom i młodzieży pomocy psychologiczno-pedagogicznej”, o czym mowa w uzasadnieniu do w/w projektu. Nowelizacja przepisów, mająca ułatwić dyrektorom, a przede wszystkim nauczycielom i specjalistom, organizowanie w praktyce pomocy psychologiczno-pedagogicznej, powinna służyć rzeczywistym i możliwym do zrealizowania celom. Precyzowanie przepisów, polegające na zamianach miejsc wyrazów, nielicznych wykreśleniach, z pewnością nie służy ich doskonaleniu, do czego próbuje się przekonać w uzasadnieniu, a najmniejszy wpływ powyższy zabieg będzie miał na efektywność konkretnej pomocy.

 
MEN negatywnie o projekcie ZNP
 


MEN negatywnie o projekcie ZNP


MEN chce, by rząd negatywnie zaopiniował obywatelski projekt nowelizacji ustawy o systemie oświaty przygotowany przez ZNP, który zakłada m.in. bezpłatną opiekę w przedszkolach i finansowanie przeszkoli z subwencji oświatowej. Resort przygotował projekt opinii.
- Zmiany proponowane w obywatelskim projekcie ustawy o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego nie mogą zostać zaakceptowane przez rząd, jakkolwiek zasługują na uwagę, co do kierunku proponowanych rozwiązań - czytamy w projekcie opinii rządu zamieszczonej w poniedziałek na stronie internetowej Ministerstwa Edukacji Narodowej. Jak zaznaczono, projekt opinii został przekazany do uzgodnień międzyresortowych.
Według resortu edukacji, objęcie przedszkoli subwencją spowodowałby dla państwa dodatkowy koszt w wysokości 17 mld zł rocznie. Przyznają jednocześnie, że analiza sprawozdań z wykonania budżetu przez samorządy pokazuje, iż koszt utrzymania przedszkoli (pomniejszony o dochody pochodzące m.in. z opłat wnoszonych przez rodziców i dotacji) wynosi 5,65 mld zł rocznie.


 
Rewolucja w organizacji pracy szkoły
 


Rewolucja w organizacji pracy szkoły



Dyrektorzy liceów alarmują, że nie są w stanie zorganizować pracy na rok szkolny 2012/2013. MEN do tej pory nie wydał tzw. ramowych planów nauczania, które określają m.in., jakich przedmiotów i w jakiej liczbie godzin tygodniowo będzie się uczyła młodzież, począwszy od następnego roku szkolnego.
Brak przepisów wpływa także na układanie samorządowych budżetów. Urzędnicy nie wiedzą, ile będzie ich kosztować utrzymanie szkół, bo nie wiadomo, jak wielu nauczycieli trzeba zatrudnić, aby spełnić nowe dyspozycje resortu.

 
Drugi stycznia może być dniem wolnym dla uczniów i nauczycieli
 


Drugi stycznia może być dniem wolnym dla uczniów i nauczycieli


Od tego roku 6 stycznia – święto Trzech Króli jest jednym z trzynastu dni wolnych od pracy. Taką zmianę wprowadziła ustawa z 24 września 2010 r. o zmianie ustawy – Kodeks pracy oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. nr 224, poz. 1459 z późn. zm.). Ta okoliczność zmusiła Ministerstwo Edukacji Narodowej (MEN) do zmiany rozporządzenia dotyczącego organizacji roku szkolnego. Projekt w tej sprawie trafił do konsultacji.
Wprowadza on generalną zasadę, że zajęcia dydaktyczno-wychowawcze kończą się w szkołach w najbliższy piątek po dniu 1 stycznia. To oznacza, że w pewnych sytuacjach mogłyby nasunąć się wątpliwości związane ze stosowaniem przepisów wprowadzających całodniowy odpoczynek dla pracownika przypadający w święto Trzech Króli. W związku z tym MEN w projekcie rozporządzenia proponuje dwa wyjątki od przytoczonej regulacji. Jeżeli 6 stycznia wypada w piątek, wówczas tydzień pracy szkoły kończy się w czwartek. Tak będzie na przykład w 2012 oraz w 2017 roku. Dniem wolnym dla uczniów i nauczycieli ma stać się również 2 stycznia jeśli będzie wypadał w piątek. Taka sytuacja zdarzy się np. w 2015 roku.

Etap legislacyjny:Projekt


Źródło: Dziennik Gazeta Prawna

 
Nasz kochany Dziennik Gazeta Prawna
 


Nasz kochany Dziennik Gazeta Prawna


Oto tytuły artykułów na temat szkoły z dwóch kolejnych dni, które ukazały się w Dzienniku Gazeta Prawna:

2011-12-14
"Szkoła podstawowa nie uczy myśleć. W ogóle uczy niewiele"

2011-12-15
"W gimnazjach wszystko idzie źle. Jest agresja i niski poziom nauczania"

Że też panu Grabkowi się to jeszcze nie znudziło. Zresztą trudno się dziwić, bo każdy taki artykuł internauci - a zwłaszcza nauczyciele - komentują na forum gazety, aż miło. A panu Grabkowi w to graj.
Nauczyciele, skończcie (skończmy) z komentowaniem, skończy się pan Grabek.



Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

26. kwietnia 2024 19:49
Dyrektor musi takie zajęcia zapewnić, a rodzic może złożyć oświadczenie, że dziecko nie będzie z nich korzystać i tyle.

26. kwietnia 2024 19:45
długa i niepewna.

26. kwietnia 2024 19:45
Niech teraz mądry wizytator i mądry dyrektor na to odpowiedzą. Oczywiście, że rodzic może zrezygnować z zajęć rewalidacyjnych. Jest droga, żeby próbować, go "przymusić", ale

26. kwietnia 2024 13:07
Mój Dyrektor twierdzi, że nie może. Wizytator tak jej powiedział. A Rodzic zrezygnował Angry i co teraz z tym zrobić?

26. kwietnia 2024 07:49
Może

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png mam te kwalifikacje?
bullet.png warsztaty dla grona
bullet.png prawnik - prawo ośw...
bullet.png poszukuję pracy - s...
bullet.png specjaliści od 1 wr...
Najciekawsze tematy
bullet.png mam te kwalifikacje? [460]
bullet.png warsztaty dla grona [47]