ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 7

bullet.png Użytkowników online: 2
Diora, Pedagogzwyboru

bullet.png Łącznie użytkowników: 21,425
bullet.png Najnowszy użytkownik: Pedagogzwyboru
Ostatnie komentarze
bullet.png Umieścilem już takie...
bullet.png Wczoraj pobili się k...
bullet.png Nie ma co się dziwić...
bullet.png Rozumi ze jeszcze ni...
bullet.png Zapis w ramówce się ...
bullet.png Interesuje mnie iloś...
bullet.png Bardzo dobry test, c...
bullet.png U mnie na radzie ped...
bullet.png Czy jest jeszcze sza...
bullet.png Fiolet76 - jak na ra...
Myśli o wychowaniu i nauczaniu
Trzeba wychowywać młodzież śmiejąc się, ich wady wskazywać im łagodnie i nie przerażać ich imieniem cnoty - Molier

Zapraszam do współtworzenia strony. Do dodawania newsów, linków, artykułów i scenariuszy ( po zalogowaniu, zakładki: dodaj link, dodaj artykuł lub scenariusz, dodaj newsa ) oraz do odpowiedzi na pytania pojawiające się na forum.

FORUM DLA RODZICÓW

Ostatnio poruszane tematy
  Temat Wyświetleń Odpowiedzi Ostatni post
Od głównego administratora
sprawy techniczne i formalne
17640 418 Indu
24. sierpień 2017 01:20
petycja- wysyłamy od pon. -...
zatrudnienie
34309 603 agawt
23. sierpień 2017 22:06
doradztwo zawodowe
różności
3294 52 marli61
23. sierpień 2017 18:36
szkolny program profilaktyki
profilaktyka
16063 211 Kazimierz
23. sierpień 2017 17:54
nauczyciel wspomagający
pomoc psychologiczno-pedagogiczna
4950 113 reszta
23. sierpień 2017 14:39
pomoc pp - po "nowszemu"
pomoc psychologiczno-pedagogiczna
31016 418 Kazimierz
23. sierpień 2017 10:20
reforma
prawo oświatowe
36932 919 reszta
23. sierpień 2017 09:17
zajęcia rewalidacyjne
pomoc psychologiczno-pedagogiczna
27662 563 reszta
22. sierpień 2017 18:34
upośledz. umiarkowane
pomoc psychologiczno-pedagogiczna
3337 110 marli61
22. sierpień 2017 18:04
plan pracy pedagoga
dokumentacja
1437 14 Kazimierz
22. sierpień 2017 17:10
Prezentacja
Kilka słów o sobie
25333 446 sansa
22. sierpień 2017 09:30
egz.-mianowanie od strony t...
awans zawodowy
9252 206 Kazimierz
21. sierpień 2017 16:49
opinia ze szkoły
prawo oświatowe
2105 57 reszta
20. sierpień 2017 10:25
uwagi wpisywane uczniom - w...
różności
5770 113 Kazimierz
18. sierpień 2017 22:54
godziny pedagoga szkolnego
zatrudnienie
43015 611 reszta
18. sierpień 2017 15:29
czy dyrektor szkoły moze od...
prawo oświatowe
644 16 Kazimierz
17. sierpień 2017 22:15
Bursa
Inne
76 2 ergo
16. sierpień 2017 19:47
obowiązkowa lektura na waka...
prawo oświatowe
5152 72 reszta
16. sierpień 2017 19:31
dokumentacja pedagoga szkol...
Tematy dawno zapomniane lub zamknięte
1175 14 reszta
12. sierpień 2017 18:57
kto powinien być szkolnym p...
zatrudnienie
1684 26 reszta
12. sierpień 2017 18:49
 
Pani kurator chce medalu dla kibiców Legii
 


Pani kurator chce medalu dla kibiców Legii

Małopolska kurator oświaty Barbara Nowak zaapeluje do minister edukacji o uhonorowanie kibiców Legii, upamiętniających Powstanie Warszawskiej. Chce, aby dostali Medal Komisji Edukacji Narodowej za „kultywowanie tradycji patriotycznych i naszej pamięci narodowej”.
Podczas rewanżowego meczu eliminacji Ligi Mistrzów Legii Warszawa z FK Astana, kibice stołecznej drużyny wywiesili wielką sektorówkę, która ukazywała niemieckiego żołnierza przystawiającego pistolet do głowy małego powstańca i napis po angielsku: „Niemcy zabili 160 tys. osób, w tym wiele dzieci”. W ten sposób kibice Legii uczcili pamięć o Powstaniu Warszawskim. Prezentacja została przygotowana przez Nieznanych Sprawców - ultrasów warszawskiego klubu.

Źródło:www.gazetakrakowska.pl

Europejska Unia Piłkarska (UEFA) poinformowała o wszczęciu postępowania dyscyplinarnego przeciwko Legii Warszawa. Zgodnie z przepisami UEFA na stadionie - w trakcie meczów pod egidą tej organizacji - nie mogą być prezentowane hasła, które nie mają związku z wydarzeniem sportowym.

Medal KEN jest nadawany za szczególne zasługi dla oświaty i wychowania, w szczególności w zakresie działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej, twórczości dla dzieci i młodzieży oraz kształcenia i doskonalenia nauczycieli:
autorom wybitnych prac pedagogicznych, wyróżniających się nowatorskich podręczników i pomocy naukowych,
nauczycielom legitymującym się co najmniej siedmioletnią wyróżniającą się działalnością dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą, inicjującym i podejmującym nowatorskie formy i metody pracy edukacyjnej,
autorom utworów literackich, popularnonaukowych, dzieł scenicznych, muzycznych, plastycznych, filmowych, widowisk telewizyjnych i audycji radiowych, które wywierają szczególnie wartościowy wpływ wychowawczy i edukacyjny na dzieci i młodzież,
nauczycielom akademickim legitymującym się wybitnym dorobkiem w zakresie oświaty i wychowania,
działaczom społecznym i związkowym, fundatorom oraz innym osobom, których działalność wydatnie przyczynia się do rozwoju oświaty i wychowania,
wyróżniającym się pracownikom nadzoru i doradztwa pedagogicznego oraz doskonalenia zawodowego nauczycieli,
obywatelom polskim mieszkającym za granicą, cudzoziemcom i innym osobom, którzy swoją działalnością przyczyniają się do promowania Polski za granicą i rozwoju współpracy międzynarodowej w zakresie oświaty i wychowania,
innym osobom legitymującym się wybitnym, uznanym dorobkiem w zakresie oświaty i wychowania.



 
Za zgodą rodzica nauczyciel może uderzyć ucznia.....w Teksasie
 


Za zgodą rodzica nauczyciel może uderzyć ucznia.....w Teksasie

Nauczyciele trzech szkół w Teksasie będą mogli karać fizycznie uczniów w wieku od czwartego roku do osiemnastego roku życia za nieposłuszeństwo lub złamanie regulaminu.
Karom cielesnym podlegać będą tylko te dzieci, których rodzice wyrazili na to zgodę. Przy zapisywaniu dziecka do szkoły rodzic będzie pytany, czy zgadza się na taką formę dyscyplinowania.
Nauczyciele będą mogli bić je tylko drewnianą łopatką.

Źródło:www.rp.pl

 
Może ta oświata nie w takiej znów ruinie?
 


Może ta oświata nie w takiej znów ruinie?

Uczniowie z Polski zostali najlepszą drużyną młodych geografów na świecie
Doskonale spisali się polscy uczniowie na zakończonej 8 sierpnia br. Międzynarodowej Olimpiadzie Geograficznej (iGeo). Konkurs został rozegrany w stolicy Serbii i wzięło w nim udział ponad 160 osób z 41 państw świata. Drużynowo Polacy osiągnęli najlepszy wynik, pokonując reprezentantów Rumunii oraz Stanów Zjednoczonych. Łącznie z Belgradu polscy licealiści przywiozą cztery medale.
Sukces polskich licealistów na Międzynarodowej Olimpiadzie Informatycznej
W Teheranie zakończyła się 29. Międzynarodowa Olimpiada Informatyczna (IOI 2017). Znakomicie zaprezentowali się na niej polscy uczniowie, którzy ze stolicy Iranu przywiozą cztery medale – dwa złote oraz po jednym srebrnym i brązowym.
Międzynarodowa Olimpiada Fizyczna 2017 – polscy uczniowie z medalami
Zakończyła się 48. Międzynarodowa Olimpiada Fizyczna (IPhO 2017), która odbyła się w Yogyakarcie (Indonezja). W tegorocznym konkursie uczestniczyli przedstawiciele 88 państw świata. Wśród laureatów znaleźli się uczniowie z Polski.
Sukces młodych biologów na olimpiadzie w Coventry w Wielkiej Brytanii
Polscy uczniowie wywalczyli cztery medale na Międzynarodowej Olimpiadzie Biologicznej (IBO 2017) – 3 srebrne i 1 brązowy. To największy sukces młodych biologów w międzynarodowym konkursie od 16 lat.


 
Rozporządzenia podpisane
 


Rozporządzenia podpisane

Indywidualne zajęcia w szkole dla uczniów z niepełnosprawnością, zindywidualizowana ścieżka kształcenia dla uczniów chorych oraz indywidualne nauczanie dla uczniów chorych, którzy nie mogą chodzić do szkoły - to kluczowe rozwiązania proponowane w podpisanych 9 sierpnia br. rozporządzeniach o kształceniu uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Zdaniem MEN nowe rozwiązania zapewnią od 1 września 2017 r. organizację kształcenia uczniów zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i będą sprzyjać edukacji włączającej.


Podpisane przez Ministra Edukacji Narodowej rozporządzenia dotyczą:
1. Warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym.
2. Zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.
3. Indywidualnego rocznego przygotowania przedszkolnego i indywidualnego nauczania.

Rozporządzenia skierowane zostały do publikacji w Dzienniku Ustaw.

Źródło: men.gov.pl

 
Zachęcamy do czytania
 


Stevan E. Hobfoll - "Stres, kultura i społeczność. Psychologia i filozofia stresu" /Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne 2006/

Jest to książka o procesie powstawania i ustępowania stresu, przebiegającym na styku Ja i więzi społecznych jednostki w obrębie rodziny, plemienia i kultury.
Autor przedstawia w niej swoją wizję stresu jako swego rodzaju interakcji między człowiekiem i jego światem, w tym również społecznym. W wyjaśnianiu zjawiska stresu autor sięga do literatury, socjologii i historii, dzięki czemu książka przemawia nie tylko do psychologów, ale także wszystkich czytelników pragnących zgłębić zjawisko stresu we współczesnym świecie.

"Niektóre grupy zawodowe są szczególnie podatne na wypalenie - na przykład nauczyciele, pielęgniarki, pracownicy socjalni albo pracownicy działu obsługi klienta, którzy mają częsty kontakt z ludźmi (Burke i Richardsen, 1993). Jeden z najwyższych wskaźników wypalenia stwierdza się u nauczycieli (Schwab, Jackson i Schuler, 1986). W wielu środowiskach szkolnych zaangażowanie zawodowe nauczycieli, ich początkowy entuzjazm, idealizm i poczucie dokonań są nieustannie wystawiane na próbę. Takie czynniki, jak zbyt liczne klasy czy nieprzygotowanie dzieci do lekcji z powodu zewnętrznych stresorów (biedy, rasizmu, przemocy, konfliktów w rodzinie, braku pomocy naukowych i złych warunków w domu), łączą się w długi łańcuch mikrostrat. Sytuację pogarsza odizolowanie nauczycieli pracujących w osobnych klasach, a także częste nieporozumienia między kadrą nauczycielską a dyrekcją szkoły.
Być może najbardziej destrukcyjną rolę odgrywa tu nie bezpośrednia strata, lecz trzeci typ stresujących okoliczności opisywanych w teorii COR. Jak zakłada teoria stres następuje, kiedy inwestowanie zasobów nie przynosi spodziewanych zysków. Od nauczycieli powszechnie wymaga się inwestowania zasobów, ale często nie otrzymują oni adekwatnej nagrody za swoje działania czy inwestycje. Do oczekiwanych zysków mogą należeć: świadomość, że uczniowie opanowali nowe umiejętności i czynią postępy, obserwowanie dojrzewania dzieci, spotykanie się z wdzięcznością za dobrą pracę czy zaangażowanie rodziców. Na ogół jednak nauczyciele otrzymują niewiele wyraźnych dowodów na postępy dzieci, muszą się koncentrować na garstce uczniów mających największe problemy z dyscypliną albo z nauką (przy czym zainwestowany tu wysiłek rzadko przynosi widoczne efekty), a od społeczeństwa odbierają komunikat, że ich poświęcenie nie jest specjalnie cenione. W wielu środowiskach fundusze na oświatę są bardziej niż skromne, toteż nauczyciele pokrywają niektóre koszty z własnej kieszeni; często muszą też odwiedzać niebezpieczne dzielnice, w których są traktowani jak intruzi. Zamiast idealnych reakcji, których być może oczekiwali od dzieci -wdzięczności, głodu wiedzy - widzą na co dzień brak szacunku, jawną wrogość, przemoc i apatię.
Niezależnie od tego, czy w danym środowisku przeważają bezpośrednie straty, czy brak zysku po zainwestowaniu znacznej ilości zasobów, cykle strat nadwerężają rezerwy zasobów w procesie przypominającym powolne wyciekanie. Zasoby kurczą się nie nagle, lecz po trochu, często niezauważalnie, i nie ma wielu okazji do ich uzupełnienia (Zohar, 1997). Straty dotyczą zwłaszcza zasobów osobistych i zasobów energii. Pines, Aronson i Kairy (1981) wykazali, że dla wypalenia typowe są uczucia bezsilności, beznadziei i znalezienia się w potrzasku, a także znaczący spadek entuzjazmu w pracy. Zubożone zostają takie zasoby osobiste, jak samoocena, własna skuteczność i poczucie celu, a poczucie fizycznego wyczerpania wypiera wcześniejszy zapał"
. (s.214 -215).


Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

23. sierpień 2017 17:18
niektórzy wójtowie mądrzy inaczej. Wątek jest obszerny - wielokrotnie pisaliśmy na ten temat na stronie - więc nie na Shoutboxa Smile

23. sierpień 2017 17:15
Nauczyciel dydaktyk jest zatrudniony na 18x60, a jego czas pracy to 40x60. A tak na marginesie, to nie ma prawa umożliwiającego rozliczanie nauczyciela z 40 godzin, o czym w sądzie przekonali się

23. sierpień 2017 11:14
Coz, tylko, ze kazdy nauczyciel jest zatrudniony na konkretna ilosc gofzin dydakycznych czyli np.18/45 a calosciowo rozliczany z 40/60.

23. sierpień 2017 11:05
jak też dla każdego człowieka na świecie

23. sierpień 2017 09:02
Zarówno dla pedagoga szkolnego, jak i dla każdego innego nauczyciela.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png Od głównego administ...
bullet.png petycja- wysyłamy od...
bullet.png doradztwo zawodowe
bullet.png szkolny program prof...
bullet.png nauczyciel wspomagający
Najciekawsze tematy
bullet.png reforma [919]
bullet.png godziny pedagoga ... [611]
bullet.png petycja- wysyłamy... [603]
bullet.png zajęcia rewalidac... [563]
bullet.png Prezentacja [446]