ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
bullet.png Strona główna
bullet.png Charakterystyka zawodu
bullet.png Warunki zatrudnienia
bullet.png Wymagane kwalifikacje
bullet.png Dokumentacja
bullet.png Awans zawodowy
bullet.png Pomoc materialna
bullet.png Pomoc psych-ped.
bullet.png Diagnoza
bullet.png Dostosowanie wymagań
bullet.png Problemy w nauce-ćwiczenia
bullet.png Sprawdzian/egzamin
bullet.png Odpowiedzialność nieletnich
bullet.png Placówki specjalistyczne
bullet.png Książki
bullet.png Inne

bullet.png Artykuły i scenariusze zajęć
bullet.png News
bullet.png Linki
bullet.png Forum
bullet.png Pliki do pobrania
bullet.png Akty prawne

bullet.png Szukaj
bullet.png Kontakt

Aktualnie online
bullet.png Gości online: 3

bullet.png Użytkowników online: 1
mucha27

bullet.png Łącznie użytkowników: 18,549
bullet.png Najnowszy użytkownik: hinzanna
Ostatnie komentarze  
Polecane strony
Ebooki

Zapraszam do współtworzenia strony. Do dodawania newsów, linków, artykułów i scenariuszy ( po zalogowaniu, zakładki: dodaj link, dodaj artykuł lub scenariusz, dodaj newsa ) oraz do odpowiedzi na pytania pojawiające się na forum.

FORUM DLA RODZICÓW

Zachęcam do polubienia nas na facebook'u

Ostatnio poruszane tematy
  Temat Obejrzeń Odpowiedzi Ostatni post
zajęcia rewalidacyjne
pomoc psychologiczno-pedagogiczna
14077 314 katrina92
30. marzec 2015 17:07
tatuaże na nauczycielskich ...
ani słowa o pracy
289 15 reszta
30. marzec 2015 16:41
egz.-mianowanie od strony t...
awans zawodowy
6452 144 reszta
29. marzec 2015 18:32
prosba o wypelnienie ankiety
samopomoc - proszę o..
1999 69 reszta
29. marzec 2015 16:19
wyposażenie gabinetu pedagoga.
różności
1525 37 mucha27
29. marzec 2015 13:22
sprawdzian szóstoklasisty -...
dydaktyka
3537 97 ewka_jo
25. marzec 2015 22:21
godziny pedagoga szkolnego
zatrudnienie
20255 337 wosiu
25. marzec 2015 21:22
WSO
wychowanie
640 20 wosiu
25. marzec 2015 21:17
warsztaty dla grona
szkolenia, kampanie, programy
1437 41 Kazimierz
25. marzec 2015 20:36
zajęcia (nie)specjalistyczne
pomoc psychologiczno-pedagogiczna
865 17 kasia7
25. marzec 2015 20:17
szkolny program profilaktyki
profilaktyka
2831 58 zaba67
25. marzec 2015 11:45
Prezentacja
Kilka słów o sobie
22409 414 zaba67
25. marzec 2015 10:32
śmiech to zdrowie
ani słowa o pracy
18569 436 magnolia86
25. marzec 2015 09:17
problem z uczniem
wychowanie
2988 78 sensor
24. marzec 2015 21:26
promocja ucznia I-III
dydaktyka
756 21 Kazimierz
23. marzec 2015 22:05
 
Hucpy ciąg dalszy
 
Opieka


Hucpy ciąg dalszy

Rząd zaprezentował nową odsłonę programu „Bezpieczna szkoła”. Cel: poprawa bezpieczeństwa uczniów w 30 tys. placówek w całym kraju. Brzmi obiecująco. Ale niestety, wzbudza też kontrowersje. Bo w realizacji programu pomagać ma Fundacja Dzieci Niczyje. Oczywiście nie za darmo.
Prywatna instytucja już otrzymała 700 tys. zł z budżetu państwa, m.in. na organizowanie konferencji promujących udział w certyfikowaniu placówek. A to dopiero początek. Szkoły, które chcą otrzymać certyfikat MEN i posługiwać się hasłem „Chronimy dzieci”, już zapisują się do niej na płatne szkolenia. – Na polecenie dyrektora zgłosiłam naszą placówkę do programu. Łatwiej będzie nam uzyskać certyfikat, jeśli poprosimy o szkolenie instytucję, która ma realny wpływ na jego wydanie – uważa Józefa Sierachan, pedagog ze Szkoły Podstawowej nr 8 w Żarach. Fundacja Dzieci Niczyje poinformowała ją, że koszt kursu wynosi 300 zł od osoby, a całej rady pedagogicznej – około 1,2 tys. zł. I że można go odbyć przez internet.'

Będę gorąco namawiał moją dyrekcję do zignorowania programu, co i Wam rekomenduję. Nie musimy uczestniczyć w tym bezczelnym kręceniu lodów.

Źródło: serwisy.gazetaprawna.pl
 
O nauczycielach
 


Belfer z Loch Ness

Jeśli Państwo chcecie wiedzieć, co rząd planuje na tygodnie bezpośrednio poprzedzające wybory parlamentarne, to chyba już mam odpowiedź. Otóż rząd, a konkretnie minister Kluzik-Rostkowska, na wrzesień i październik planuje wielki i społecznie dotkliwy strajk, a konkretnie strajk nauczycieli.
Przygotowania już się rozpoczęły. Bo nauczyciele to ludzie z natury spokojni, umiarkowani i odpowiedzialni, więc niełatwo ich wkurzyć i skłonić do strajkowania. Marudzą, skarżą się i dąsają, ale nie palą opon, nie rzucają w policjantów płytami chodnikowymi i bardzo niechętnie zostawiają dzieci bez opieki. Trzeba się naprawdę dobrze nawytężać, żeby poruszyć ociężałe ciało pedagogiczne na tyle, by się wściekło i zastrajkowało.
 
Nasza kochana pani minister
 
Edukacja


Nasza kochana pani minister

Związek Nauczycielstwa Polskiego uważa, że MEN zerwał rozmowy w sprawie podwyżek. Dziś w siedzibie związku miała pojawić się minister Joanna Kluzik-Rostkowska kolejny raz rozmawiać na ten temat, przysłała jednak swoich współpracowników.[...]
ZNP stoi na stanowisku, że to sama pani minister zaproponowała datę, miejsce i temat rozmów. Tymczasem 20 minut przed umówionym terminem zadzwoniła do prezesa Związku i poinformowała, że się jednak nie zjawi.

Źródło: serwisy.gazetaprawna.pl

Karta nauczyciela to przesada i historyczny przeżytek.
Karta nauczyciela już się wyczerpała. Trzeba to zbudować na nowo.
Tak mówiła w Kontrwywiadzie szefowa MEN Joanna Kluzik-Rostkowska w odpowiedzi na pytania słuchaczy RMF FM.

Źródło: rmf24.pl

JUŻ NIEDŁUGO WYBORY. WARTO PAMIĘTAĆ.




 
Zmiany w KN - ważne dla Pań
 
Różne


Zmiany w KN - ważne dla Pań

23 lutego 2015 r. do podpisu dla Prezydenta RP przekazano ustawę o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw. Powyższa obszerna nowelizacja wprowadza wiele zmian, których większość wejdzie w życie 31 marca 2015 r.
Między innymi do ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela, do art. 9d po ustępie „5” został dodany ustęp „5a” w następującym brzmieniu: „w przypadku nieobecności nauczyciela w pracy z powodu urlopu macierzyńskiego, urlopu na warunkach urlopu macierzyńskiego, dodatkowego urlopu macierzyńskiego, dodatkowego urlopu na warunkach urlopu macierzyńskiego, urlopu rodzicielskiego lub urlopu ojcowskiego, staż ulega przedłużeniu o czas trwania tej nieobecności. W przypadku gdy łączny czas nieprzerwanej nieobecności w pracy z przyczyn, o których mowa w zdaniu pierwszym oraz w ust. 5, jest dłuższy niż rok i 6 miesięcy, nauczyciel jest obowiązany do ponownego odbycia stażu w pełnym wymiarze”.
Dotychczas obowiązywała zasada, że w przypadku nieobecności nauczyciela w pracy z powodu wyżej wymienionych urlopów, trwającej dłużej niż rok, nauczyciel był zobowiązany do ponownego odbycia stażu na wyższy stopień awansu zawodowego w pełnym wymiarze.
Po wejściu w życie nowelizacji okres ten wydłuży się do roku i 6 miesięcy.

Źródło: prawodlakazdego.pl
 
Prawda, cała prawda. Gdzie? W Gazecie Prawnej!!!
 
Różne


Samorządowiec menedżerem: Drogie? Do likwidacji.
Prawda, cała prawda. Gdzie? W Gazecie Prawnej!!!


Zlikwidujmy szkoły, bo drogie. Obetnijmy pieniądze na kulturę, bo czekają inwestycje. Samorządowcy tak bardzo uwierzyli, że mają być sprawnymi menedżerami, iż zapomnieli, co jest ich głównym zadaniem – troska o jakość życia mieszkańców.
Uwolnijmy na chwilę wyobraźnię. Rząd forsuje, Sejm uchwala, a prezydent podpisuje likwidację Karty nauczyciela. Samorządy, do tej pory tłamszone ustawowymi ograniczeniami, mają wolną rękę w zarządzaniu oświatą.



Źródło: Gazeta Prawna
http://serwisy.gazetaprawna.pl

Koniecznie przeczytajcie cały artykuł.
 
Nauczyciele z kodeksem pracy i większym pensum
 

Nowa sekretarz stanu w MEN Urszula Augustyn chce gruntownych zmian w Karcie nauczyciela. W wywiadzie dla DGP proponuje też nowe zasady awansów i podwyżek. Jej zdaniem nauczyciele mogliby być zatrudniani na podstawie kodeksu pracy. Awansować powinni najlepsi.


Źródło: www.gazetaprawna.pl
 
OECD przebadała relacje uczeń-nauczyciel
 
Wychowanie


OECD przebadała relacje uczeń-nauczyciel

Nie da się z nimi dogadać. Nie słuchają nas. Nie można na nich liczyć. To uczniowie o nauczycielach.
OECD przebadała relacje uczeń – nauczyciel w krajach tworzących organizację. Z grupy 34 analizowanych państw Polska znalazła się na ostatnim miejscu. Taka jest konkluzja opracowania „Global policy outlook 2015. Making reforms happen”.
Wyprzedzają nas nie tylko kraje, do których zwykle aspirujemy, jak Szwecja czy Wielka Brytania. Lepiej jest nawet na Węgrzech i w Meksyku. Co ciekawe, stosunki w szkole zupełnie inaczej wyglądają z perspektywy nauczycieli.

Źródło: Gazeta Prawna

Ciekawe, że koresponduje to z bardzo wysoką oceną efektów polskiej edukacji.

W znakomitej książce "Psyche i edukacja" Bernie Neville napisał:
występowanie wobec uczniów jedynie w roli matki może okazać się równie destruktywne, jak występowanie wobec nich jedynie w roli managera. Niechciana miłość może ciążyć nie mniej niż narzucona tyrania [...]. Są klasy, w których bliskość wyklucza myślenie, w których nauczyciel i uczniowie są tak zajęci tworzeniem przyjaznej atmosfery, że nie robią niczego innego[...].





 
Dziesięć sposobów manipulowania społeczeństwem
 
Różne


Dziesięć sposobów manipulowania społeczeństwem


Żaden to news, kto jednak nie zna, to sądzę, że warto poczytać i odszukać przykłady w naszej rzeczywistości (także oświatowej). Miłej zabawy.

Dziesięć sposobów manipulowania społeczeństwem wg. Noama Chomskiego*

1 – ODWRÓĆ UWAGĘ

Kluczowym elementem kontroli społeczeństwa jest strategia polegająca na odwróceniu uwagi publicznej od istotnych spraw i zmian dokonywanych przez polityczne i ekonomiczne elity, poprzez technikę ciągłego rozpraszania uwagi i nagromadzenia nieistotnych informacji. Strategia odwrócenia uwagi jest również niezbędna aby zapobiec zainteresowaniu społeczeństwa podstawową wiedzą z zakresu nauki, ekonomii, psychologii, neurobiologii i cybernetyki. „Opinia publiczna odwrócona od realnych problemów społecznych, zniewolona przez nieważne sprawy. Spraw, by społeczeństwo było zajęte, zajęte, zajęte, bez czasu na myślenie, wciąż na roli ze zwierzętami (cyt. tłum. za „Silent Weapons for Quiet Wars”).

2 – STWÓRZ PROBLEMY, PO CZYM ZAPROPONUJ ROZWIĄZANIE

Ta metoda jest również nazywana „problem – reakcja – rozwiązanie”. Tworzy problem, „sytuację”, mającą na celu wywołanie reakcji u odbiorców, którzy będą się domagali podjęcia pewnych kroków zapobiegawczych. Na przykład: pozwól na rozprzestrzenienie się przemocy, lub zaaranżuj krwawe ataki tak, aby społeczeństwo przyjęło zaostrzenie norm prawnych i przepisów za cenę własnej wolności. Lub: wykreuj kryzys ekonomiczny aby usprawiedliwić radykalne cięcia praw społeczeństwa i demontaż świadczeń społecznych.

3 – STOPNIUJ ZMIANY

Akceptacja aż do nieakceptowalnego poziomu. Przesuwaj granicę stopniowo, krok po kroku, przez kolejne lata. W ten sposób przeforsowano radykalnie nowe warunki społeczno-ekonomiczne (neoliberalizm) w latach 1980. i 1990.: minimum świadczeń, prywatyzacja, niepewność jutra, elastyczność, masowe bezrobocie, poziom płac, brak gwarancji godnego zarobku – zmiany, które wprowadzone naraz wywołałyby rewolucję.

4 – ODWLEKAJ ZMIANY

Kolejny sposób na wywołanie akceptacji niemile widzianej zmiany to przedstawienie jej jako „bolesnej konieczności” i otrzymanie przyzwolenia społeczeństwa na wprowadzenie jej w życie w przyszłości. Łatwiej zaakceptować przyszłe poświęcenie, niż poddać się mu z miejsca. Do tego społeczeństwo, masy, mają zawsze naiwną tendencję do zakładania, że „wszystko będzie dobrze” i że być może uda się uniknąć poświęcenia. Taka strategia daje społeczeństwu więcej czasu na oswojenie się ze świadomością zmiany, a także na akceptację tej zmiany w atmosferze rezygnacji, kiedy przyjdzie czas.

5 – MÓW DO SPOŁECZEŃSTWA JAK DO MAŁEGO DZIECKA

Większość treści skierowanych do opinii publicznej wykorzystuje sposób wysławiania się, argumentowania czy wręcz tonu protekcjonalnego, jakiego używa się przemawiając do dzieci lub umysłowo chorych. Im bardziej usiłuje się zamglić obraz swojemu rozmówcy, tym chętniej sięga się po taki ton. Dlaczego? „Jeśli będziesz mówić do osoby tak, jakby miała ona 12 lat, to wtedy, z powodu sugestii, osoba ta prawdopodobnie odpowie lub zareaguje bezkrytycznie, tak jakby rzeczywiście miała 12 lub mniej lat” (zob. Silent Weapons for Quiet War).

6 – SKUP SIĘ NA EMOCJACH, NIE NA REFLEKSJI

Wykorzystywanie aspektu emocjonalnego to klasyczna technika mająca na celu obejście racjonalnej analizy i zdrowego rozsądku jednostki. Co więcej, użycie mowy nacechowanej emocjonalnie otwiera drzwi do podświadomego zaszczepienia danych idei, pragnień, lęków i niepokojów, impulsów i wywołania określonych zachowań.

7 – UTRZYMAJ SPOŁECZEŃSTWO W IGNORANCJI I PRZECIĘTNOŚCI

Spraw, aby społeczeństwo było niezdolne do zrozumienia technik oraz metod kontroli i zniewolenia. „Edukacja oferowana niższym klasom musi być na tyle uboga i przeciętna na ile to możliwe, aby przepaść ignorancji pomiędzy niższymi a wyższymi klasami była dla niższych klas niezrozumiała (zob. Silent Weapons for Quiet War).

8 – UTWIERDŹ SPOŁECZEŃSTWO W PRZEKONANIU, ŻE DOBRZE JEST BYĆ PRZECIĘTNYM

Spraw, aby społeczeństwo uwierzyło, że to „cool” być głupim, wulgarnym i niewykształconym.

9 – ZAMIEŃ BUNT NA POCZUCIE WINY

Pozwól, aby jednostki uwierzyły, że są jedynymi winnymi swoich niepowodzeń, a to przez niedostatek inteligencji, zdolności, starań. Tak więc, zamiast buntować się przeciwko systemowi ekonomicznemu, jednostka będzie żyła w poczuciu dewaluacji własnej wartości, winy, co prowadzi do depresji, a ta do zahamowania działań. A bez działań nie ma rewolucji!

10 – POZNAJ LUDZI LEPIEJ NIŻ ONI SAMYCH SIEBIE

Przez ostatnich 50 lat szybki postęp w nauce wygenerował rosnącą przepaść pomiędzy wiedzą dostępną szerokim masom a tą zarezerwowaną dla wąskich elit. Dzięki biologii, neurobiologii i psychologii stosowanej „system” osiągnął zaawansowaną wiedzę na temat istnień ludzkich, zarówno fizyczną jak i psychologiczną. Obecnie system zna lepiej jednostkę niż ona sama siebie. Oznacza to, że w większości przypadków ma on większą kontrolę nad jednostkami, niż jednostki nad sobą.

Źródło oryginalne:Découvrez l’Alchimiste en Vous


*Avram Noam Chomsky (ur. 7 grudnia 1928 w Filadelfii w USA) – amerykański lingwista, filozof, działacz polityczny i społeczny. Profesor lingwistyki w Massachusetts Institute of Technology (katedra lingwistyki i filozofii), współtwórca (wraz z Morrisem Halle) gramatyki transformacyjno-generatywnej, wniósł duży wkład w rozwój psycholingwistyki, informatyki (w zakresie teorii języków programowania, lingwistyki komputerowej).
Jego poglądy polityczne są określane często jako „radykalnie lewicowe”. Sam Chomsky deklaruje się jako wolnościowy socjalista i sympatyk anarchosyndykalizmu. Jest uważany za rzecznika alterglobalistów. Wydaje mi się jednak, że nie ma to większego znaczenia w kontekście przytoczonego tekstu.



 
Sejm odrzuca propozycje ZNP do ustawy o systemie oświaty
 


Sejm odrzuca propozycje ZNP do ustawy o systemie oświaty

Z 15 na 16 stycznia (w godzinach nocnych) większość parlamentarna, tj. posłowie PO i PSL, odrzuciła wniosek mniejszości zgłoszony przez posła SLD Artura Ostrowskiego (z inicjatywy ZNP), który uniemożliwiał zatrudnianie nauczycieli realizujących zajęcia w ramach funduszy unijnych na zasadach określonych w Kodeksie pracy.
Według ZNP przyjęte rozwiązanie jest poważnym zagrożeniem, otwiera bowiem "furtkę" do zatrudniania nauczycieli na Kodeksie pracy. Problem ten będzie przedmiotem dyskusji na Prezydium ZG ZNP. Wiele wskazuje na to, że Związek rozpocznie akcję protestacyjną mającą na celu wycofanie się przez projektodawców z tej niekorzystnej dla nauczycieli regulacji.

Źródło: www.znp.edu.pl
 
Dzieci w szkole podczas przerwy świątecznej
 
Różne


Dzieci w szkole podczas przerwy świątecznej

Oto wyniki porównawcze dwóch ankiet przeprowadzonych na naszej stronie. W obu uzyskano po 100 odpowiedzi. Oczywiście zdaję sobie sprawę ze słabości metodologicznej porównywania wyników (w drugiej ankiecie mogli - zapewne tak było - wypowiadać się przedstawiciele innych szkół niż w pierwszej), ale nie wydaje mi się, żeby wyniki w jakiś znaczący sposób fałszowały rzeczywistość.
Może będziemy mieć szansę zobaczyć dane ministerialne - wtedy porównamy.





 
PIP odpowiada
 
Różne


PIP odpowiada


Rada Krajowa Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ „Solidarność” po otrzymaniu stanowiska MEN w sprawie nieodpłatnych zastępstw realizowanych między innymi przez pedagogów szkolnych i bibliotekarzy, otrzymała również stanowisko Państwowej Inspekcji Pracy w tej kwestii. Oto ono:




Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Ostatnie artykuły
bullet.png Tomek
bullet.png Jak ćwiczyć pamięć p...
bullet.png "Misja Specjalna"
bullet.png Maciek
bullet.png Kacper - chłopiec w ...
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

30/03/2015
30/03/2015
Czemu tak bardzo spać Sad
29/03/2015
Druga połowa do bani. Dobrze, że tak się skończyło.
29/03/2015
Męczy mnie ten mecz.
29/03/2015
Kochani czy na forum jest coś o depresji ucznia, jak z nim pracować? Szukam i nie mogę znaleźć.
29/03/2015
Mam propozycję dla CKE - by w przyszłym roku arkusze w bezpiecznej kopercie układać według wzrostu uczniów, a arkusz niech jest jedną wielką naklejką.
29/03/2015
Jeśli moją wiadomość czyta nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i zechciałby mi poświęcić chwilę na pomoc w wypełnieniu ankiety do pracy magisterskiej to będę bardzo wdzięczna. Proszę o kontakt. Wink
28/03/2015
Prawda. Widać, że przynajmniej Chomskiego czytała. Chociaż.... niemożliwe. To działania intuicyjne Smile.
28/03/2015
A przekaz dla ludu tradycyjny - źli nauczyciele krzywdzą dzieci źle oceniając, ale my pomożemy i uczynimy kolejny cud. (zgodnie z zasadą - tworzymy problem i likwidujemy go.)
28/03/2015
Ja wiem czy bez pojęcia... nieważne jak wygląda obecnie ocenianie. Ministra czyni dobro dla ludu a lud jak zwykle to kupi. Sukces.
28/03/2015
Pani nie musi czytać, pani wymyśla Smile
28/03/2015
Może by tak pani minister przeczytała (a może lepiej, żeby ktoś jej przeczytała z komentarzem) rozporządzenie?
28/03/2015
w szczególności brać pod uwagę wysiłek wkładany przez ucznia w wywiązywanie się z obowiązków wynikających ze specyfiki tych zajęć.
28/03/2015
W aktualnym rozporządzeniu o ocenianiu czytamy: § 7. Przy ustalaniu oceny z wychowania fizycznego, techniki, zajęć technicznych, plastyki, muzyki i zajęć artystycznych należy
28/03/2015
Grin No tak. Bo teraz rzeczywiście jak uczeń fałszuje podczas śpiewania,to dostaje jedynkę z muzyki, a jak nie trafia za każdym razem do kosza, to ma same jedynki z WF. Ta kobieta jest bez pojęcia.
28/03/2015
27/03/2015
27/03/2015
mucha27- ja też. Tyle już procedur stworzyłam. a jak wiadomo: ćwiczenie czyni Mistrza Grin
27/03/2015
Chciałabym się dostać do CKE - mam tyle fajnych pomysłów na nowe ciekawe procedury Grin
25/03/2015
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png zajęcia rewalidacyjne
bullet.png tatuaże na nauczycie...
bullet.png egz.-mianowanie od s...
bullet.png prosba o wypelnienie...
bullet.png wyposażenie gabinetu...
Najciekawsze tematy
bullet.png Projekt nowego ro... [1162]
bullet.png zatrudnienie peda... [464]
bullet.png śmiech to zdrowie [436]
bullet.png Prezentacja [414]
bullet.png petycja- wysyłamy... [357]


9,319,562 Unikalnych wizyt