ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
bullet.png Strona główna
bullet.png Charakterystyka zawodu
bullet.png Warunki zatrudnienia
bullet.png Wymagane kwalifikacje
bullet.png Dokumentacja
bullet.png Awans zawodowy
bullet.png Pomoc materialna
bullet.png Pomoc psych-ped.
bullet.png Diagnoza
bullet.png Dostosowanie wymagań
bullet.png Problemy w nauce-ćwiczenia
bullet.png Sprawdzian/egzamin
bullet.png Odpowiedzialność nieletnich
bullet.png Placówki specjalistyczne
bullet.png Książki
bullet.png Inne

bullet.png Artykuły i scenariusze zajęć
bullet.png News
bullet.png Linki
bullet.png Forum
bullet.png Pliki do pobrania
bullet.png Akty prawne

bullet.png Szukaj
bullet.png Kontakt

Aktualnie online
bullet.png Gości online: 7

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 18,441
bullet.png Najnowszy użytkownik: Anna85
Ostatnie komentarze  
Polecane strony
Ebooki

Zapraszam do współtworzenia strony. Do dodawania newsów, linków, artykułów i scenariuszy ( po zalogowaniu, zakładki: dodaj link, dodaj artykuł lub scenariusz, dodaj newsa ) oraz do odpowiedzi na pytania pojawiające się na forum.

FORUM DLA RODZICÓW

Zachęcam do polubienia nas na facebook'u

Ostatnio poruszane tematy
  Temat Obejrzeń Odpowiedzi Ostatni post
dziennik
dokumentacja
15737 284 Grono
27. luty 2015 17:18
zgłoszenie wypoczynku (ziel...
opieka
61 3 sensor
27. luty 2015 12:24
filmy o tematyce profilakt...
szkolenia, kampanie, programy
1015 22 kasia7
26. luty 2015 19:17
zajęcia rewalidacyjne
pomoc psychologiczno-pedagogiczna
13927 313 marcysiaa
26. luty 2015 17:57
ksiażeczka do celów sanitar...
dokumentacja
61 2 dorka182
26. luty 2015 10:13
zajecia indywidualne
Problemy dziecka w szkole
482 13 kasia7
25. luty 2015 20:34
szkolny program profilaktyki
profilaktyka
2327 46 Zetka
25. luty 2015 20:31
Praca z uczniem zdolnym
samopomoc - proszę o..
271 8 Tomek
25. luty 2015 01:31
nowy IPE-T?
pomoc psychologiczno-pedagogiczna
4657 85 Kazimierz
24. luty 2015 10:29
wydłużenie etapu edukacyjnego
prawo oświatowe
660 15 janinka
23. luty 2015 20:09
Prezentacja
Kilka słów o sobie
22334 413 pedagog_88
23. luty 2015 12:55
sp - specyficzne problemy w...
pomoc psychologiczno-pedagogiczna
903 25 gomska
23. luty 2015 11:21
dobra książka/nowa książka
literatura
3474 49 Kazimierz
21. luty 2015 13:58
oświatowy przegląd prasy
różności
2403 53 reszta
20. luty 2015 17:36
spektakle profilaktyczne
profilaktyka
5520 99 is
20. luty 2015 08:49
 
Prawda, cała prawda. Gdzie? W Gazecie Prawnej!!!
 
Różne


Samorządowiec menedżerem: Drogie? Do likwidacji.
Prawda, cała prawda. Gdzie? W Gazecie Prawnej!!!


Zlikwidujmy szkoły, bo drogie. Obetnijmy pieniądze na kulturę, bo czekają inwestycje. Samorządowcy tak bardzo uwierzyli, że mają być sprawnymi menedżerami, iż zapomnieli, co jest ich głównym zadaniem – troska o jakość życia mieszkańców.
Uwolnijmy na chwilę wyobraźnię. Rząd forsuje, Sejm uchwala, a prezydent podpisuje likwidację Karty nauczyciela. Samorządy, do tej pory tłamszone ustawowymi ograniczeniami, mają wolną rękę w zarządzaniu oświatą.



Źródło: Gazeta Prawna
http://serwisy.gazetaprawna.pl

Koniecznie przeczytajcie cały artykuł.
 
Nauczyciele z kodeksem pracy i większym pensum
 

Nowa sekretarz stanu w MEN Urszula Augustyn chce gruntownych zmian w Karcie nauczyciela. W wywiadzie dla DGP proponuje też nowe zasady awansów i podwyżek. Jej zdaniem nauczyciele mogliby być zatrudniani na podstawie kodeksu pracy. Awansować powinni najlepsi.


Źródło: www.gazetaprawna.pl
 
OECD przebadała relacje uczeń-nauczyciel
 
Wychowanie


OECD przebadała relacje uczeń-nauczyciel

Nie da się z nimi dogadać. Nie słuchają nas. Nie można na nich liczyć. To uczniowie o nauczycielach.
OECD przebadała relacje uczeń – nauczyciel w krajach tworzących organizację. Z grupy 34 analizowanych państw Polska znalazła się na ostatnim miejscu. Taka jest konkluzja opracowania „Global policy outlook 2015. Making reforms happen”.
Wyprzedzają nas nie tylko kraje, do których zwykle aspirujemy, jak Szwecja czy Wielka Brytania. Lepiej jest nawet na Węgrzech i w Meksyku. Co ciekawe, stosunki w szkole zupełnie inaczej wyglądają z perspektywy nauczycieli.

Źródło: Gazeta Prawna

Ciekawe, że koresponduje to z bardzo wysoką oceną efektów polskiej edukacji.

W znakomitej książce "Psyche i edukacja" Bernie Neville napisał:
występowanie wobec uczniów jedynie w roli matki może okazać się równie destruktywne, jak występowanie wobec nich jedynie w roli managera. Niechciana miłość może ciążyć nie mniej niż narzucona tyrania [...]. Są klasy, w których bliskość wyklucza myślenie, w których nauczyciel i uczniowie są tak zajęci tworzeniem przyjaznej atmosfery, że nie robią niczego innego[...].





 
Dziesięć sposobów manipulowania społeczeństwem
 
Różne


Dziesięć sposobów manipulowania społeczeństwem


Żaden to news, kto jednak nie zna, to sądzę, że warto poczytać i odszukać przykłady w naszej rzeczywistości (także oświatowej). Miłej zabawy.

Dziesięć sposobów manipulowania społeczeństwem wg. Noama Chomskiego*

1 – ODWRÓĆ UWAGĘ

Kluczowym elementem kontroli społeczeństwa jest strategia polegająca na odwróceniu uwagi publicznej od istotnych spraw i zmian dokonywanych przez polityczne i ekonomiczne elity, poprzez technikę ciągłego rozpraszania uwagi i nagromadzenia nieistotnych informacji. Strategia odwrócenia uwagi jest również niezbędna aby zapobiec zainteresowaniu społeczeństwa podstawową wiedzą z zakresu nauki, ekonomii, psychologii, neurobiologii i cybernetyki. „Opinia publiczna odwrócona od realnych problemów społecznych, zniewolona przez nieważne sprawy. Spraw, by społeczeństwo było zajęte, zajęte, zajęte, bez czasu na myślenie, wciąż na roli ze zwierzętami (cyt. tłum. za „Silent Weapons for Quiet Wars”).

2 – STWÓRZ PROBLEMY, PO CZYM ZAPROPONUJ ROZWIĄZANIE

Ta metoda jest również nazywana „problem – reakcja – rozwiązanie”. Tworzy problem, „sytuację”, mającą na celu wywołanie reakcji u odbiorców, którzy będą się domagali podjęcia pewnych kroków zapobiegawczych. Na przykład: pozwól na rozprzestrzenienie się przemocy, lub zaaranżuj krwawe ataki tak, aby społeczeństwo przyjęło zaostrzenie norm prawnych i przepisów za cenę własnej wolności. Lub: wykreuj kryzys ekonomiczny aby usprawiedliwić radykalne cięcia praw społeczeństwa i demontaż świadczeń społecznych.

3 – STOPNIUJ ZMIANY

Akceptacja aż do nieakceptowalnego poziomu. Przesuwaj granicę stopniowo, krok po kroku, przez kolejne lata. W ten sposób przeforsowano radykalnie nowe warunki społeczno-ekonomiczne (neoliberalizm) w latach 1980. i 1990.: minimum świadczeń, prywatyzacja, niepewność jutra, elastyczność, masowe bezrobocie, poziom płac, brak gwarancji godnego zarobku – zmiany, które wprowadzone naraz wywołałyby rewolucję.

4 – ODWLEKAJ ZMIANY

Kolejny sposób na wywołanie akceptacji niemile widzianej zmiany to przedstawienie jej jako „bolesnej konieczności” i otrzymanie przyzwolenia społeczeństwa na wprowadzenie jej w życie w przyszłości. Łatwiej zaakceptować przyszłe poświęcenie, niż poddać się mu z miejsca. Do tego społeczeństwo, masy, mają zawsze naiwną tendencję do zakładania, że „wszystko będzie dobrze” i że być może uda się uniknąć poświęcenia. Taka strategia daje społeczeństwu więcej czasu na oswojenie się ze świadomością zmiany, a także na akceptację tej zmiany w atmosferze rezygnacji, kiedy przyjdzie czas.

5 – MÓW DO SPOŁECZEŃSTWA JAK DO MAŁEGO DZIECKA

Większość treści skierowanych do opinii publicznej wykorzystuje sposób wysławiania się, argumentowania czy wręcz tonu protekcjonalnego, jakiego używa się przemawiając do dzieci lub umysłowo chorych. Im bardziej usiłuje się zamglić obraz swojemu rozmówcy, tym chętniej sięga się po taki ton. Dlaczego? „Jeśli będziesz mówić do osoby tak, jakby miała ona 12 lat, to wtedy, z powodu sugestii, osoba ta prawdopodobnie odpowie lub zareaguje bezkrytycznie, tak jakby rzeczywiście miała 12 lub mniej lat” (zob. Silent Weapons for Quiet War).

6 – SKUP SIĘ NA EMOCJACH, NIE NA REFLEKSJI

Wykorzystywanie aspektu emocjonalnego to klasyczna technika mająca na celu obejście racjonalnej analizy i zdrowego rozsądku jednostki. Co więcej, użycie mowy nacechowanej emocjonalnie otwiera drzwi do podświadomego zaszczepienia danych idei, pragnień, lęków i niepokojów, impulsów i wywołania określonych zachowań.

7 – UTRZYMAJ SPOŁECZEŃSTWO W IGNORANCJI I PRZECIĘTNOŚCI

Spraw, aby społeczeństwo było niezdolne do zrozumienia technik oraz metod kontroli i zniewolenia. „Edukacja oferowana niższym klasom musi być na tyle uboga i przeciętna na ile to możliwe, aby przepaść ignorancji pomiędzy niższymi a wyższymi klasami była dla niższych klas niezrozumiała (zob. Silent Weapons for Quiet War).

8 – UTWIERDŹ SPOŁECZEŃSTWO W PRZEKONANIU, ŻE DOBRZE JEST BYĆ PRZECIĘTNYM

Spraw, aby społeczeństwo uwierzyło, że to „cool” być głupim, wulgarnym i niewykształconym.

9 – ZAMIEŃ BUNT NA POCZUCIE WINY

Pozwól, aby jednostki uwierzyły, że są jedynymi winnymi swoich niepowodzeń, a to przez niedostatek inteligencji, zdolności, starań. Tak więc, zamiast buntować się przeciwko systemowi ekonomicznemu, jednostka będzie żyła w poczuciu dewaluacji własnej wartości, winy, co prowadzi do depresji, a ta do zahamowania działań. A bez działań nie ma rewolucji!

10 – POZNAJ LUDZI LEPIEJ NIŻ ONI SAMYCH SIEBIE

Przez ostatnich 50 lat szybki postęp w nauce wygenerował rosnącą przepaść pomiędzy wiedzą dostępną szerokim masom a tą zarezerwowaną dla wąskich elit. Dzięki biologii, neurobiologii i psychologii stosowanej „system” osiągnął zaawansowaną wiedzę na temat istnień ludzkich, zarówno fizyczną jak i psychologiczną. Obecnie system zna lepiej jednostkę niż ona sama siebie. Oznacza to, że w większości przypadków ma on większą kontrolę nad jednostkami, niż jednostki nad sobą.

Źródło oryginalne:Découvrez l’Alchimiste en Vous


*Avram Noam Chomsky (ur. 7 grudnia 1928 w Filadelfii w USA) – amerykański lingwista, filozof, działacz polityczny i społeczny. Profesor lingwistyki w Massachusetts Institute of Technology (katedra lingwistyki i filozofii), współtwórca (wraz z Morrisem Halle) gramatyki transformacyjno-generatywnej, wniósł duży wkład w rozwój psycholingwistyki, informatyki (w zakresie teorii języków programowania, lingwistyki komputerowej).
Jego poglądy polityczne są określane często jako „radykalnie lewicowe”. Sam Chomsky deklaruje się jako wolnościowy socjalista i sympatyk anarchosyndykalizmu. Jest uważany za rzecznika alterglobalistów. Wydaje mi się jednak, że nie ma to większego znaczenia w kontekście przytoczonego tekstu.



 
Sejm odrzuca propozycje ZNP do ustawy o systemie oświaty
 


Sejm odrzuca propozycje ZNP do ustawy o systemie oświaty

Z 15 na 16 stycznia (w godzinach nocnych) większość parlamentarna, tj. posłowie PO i PSL, odrzuciła wniosek mniejszości zgłoszony przez posła SLD Artura Ostrowskiego (z inicjatywy ZNP), który uniemożliwiał zatrudnianie nauczycieli realizujących zajęcia w ramach funduszy unijnych na zasadach określonych w Kodeksie pracy.
Według ZNP przyjęte rozwiązanie jest poważnym zagrożeniem, otwiera bowiem "furtkę" do zatrudniania nauczycieli na Kodeksie pracy. Problem ten będzie przedmiotem dyskusji na Prezydium ZG ZNP. Wiele wskazuje na to, że Związek rozpocznie akcję protestacyjną mającą na celu wycofanie się przez projektodawców z tej niekorzystnej dla nauczycieli regulacji.

Źródło: www.znp.edu.pl
 
Dzieci w szkole podczas przerwy świątecznej
 
Różne


Dzieci w szkole podczas przerwy świątecznej

Oto wyniki porównawcze dwóch ankiet przeprowadzonych na naszej stronie. W obu uzyskano po 100 odpowiedzi. Oczywiście zdaję sobie sprawę ze słabości metodologicznej porównywania wyników (w drugiej ankiecie mogli - zapewne tak było - wypowiadać się przedstawiciele innych szkół niż w pierwszej), ale nie wydaje mi się, żeby wyniki w jakiś znaczący sposób fałszowały rzeczywistość.
Może będziemy mieć szansę zobaczyć dane ministerialne - wtedy porównamy.





 
PIP odpowiada
 
Różne


PIP odpowiada


Rada Krajowa Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ „Solidarność” po otrzymaniu stanowiska MEN w sprawie nieodpłatnych zastępstw realizowanych między innymi przez pedagogów szkolnych i bibliotekarzy, otrzymała również stanowisko Państwowej Inspekcji Pracy w tej kwestii. Oto ono:




 
Z "zawodówki" do liceum
 
Edukacja


Z "zawodówki" do liceum

Minister edukacji Joanna Kluzik-Rostkowska podpisała rozporządzenie w sprawie warunków przechodzenia ucznia z jednego typu publicznej szkoły do innego. Umożliwia ono przejście ucznia np. z zasadniczej szkoły zawodowej, technikum czy szkoły artystycznej do liceum.
W rozporządzeniu uwzględniono kilkanaście różnych możliwości. I tak np. uczeń każdej klasy zasadniczej szkoły zawodowej może być przyjęty do klasy I liceum ogólnokształcącego lub klasy I technikum, ponieważ podstawa programowa kształcenia ogólnego w zasadniczej szkole zawodowej odpowiada podstawie realizowanej w klasach I technikum i liceum. Uczeń klasy I albo II technikum może być przyjęty do klasy I liceum ogólnokształcącego, a uczeń klasy III technikum może być przyjęty do klasy II liceum ogólnokształcącego.
Z kolei uczeń klasy III zasadniczej szkoły zawodowej może być przyjęty do klasy II technikum w zawodzie, w którym wyodrębniono kwalifikację wspólną z zawodem, w którym kształcenie realizowane było w zasadniczej szkole zawodowej.

Źródło: www.portalsamorzadowy.pl
 
Bez komputerów w szkole
 
Edukacja


Bez komputerów w szkole

W sercu Krzemowej Doliny, symbolu komputeryzacji i nowoczesnych technologii, istnieje szkoła, w której nie znajdziemy ani jednego komputera. Swoje dzieci posyła tam prezes ds. technologicznych eBaya oraz pracownicy takich firm jak Google, Yahoo!, Apple czy HP.
Waldorf School of Peninsula to jedna z około 160 szkół Waldorf w USA. W przeciwieństwie do trendów panujących w szkołach na całym świecie, szkoły Waldorf nie mają zamiaru wykorzystywać komputerów, a nawet zachęcają uczniów, by nie używali ich w domu.
W szkole korzysta się z tradycyjnych materiałów - papieru, długopisów. Uczniowie uczą się też robienia na drutach i garncarstwa. Zgodnie z filozofią Waldorf School nauka ma być kreatywna, ma być związana z aktywnością fizyczną, doświadczaniem nowych rzeczy i interakcją z innymi ludźmi. Komputery, zdaniem nauczycieli i rodziców, posyłających dzieci do Waldorfa, upośledzają kreatywne myślenie, ograniczają ruch, interakcje pomiędzy ludźmi i źle wpływają na zdolność skupienia uwagi.
Odrzucam stwierdzenie, że w szkole konieczna jest technologia. Pomysł, ze aplikacje na iPadzie lepiej nauczą moje dzieci czytania czy liczenia jest śmieszny - mówi 50-letni Alan Eagle, który jest odpowiedzialny w Google'u za komunikację najwyższych rangą menedżerów i m.in. pisze przemówienia dla Erica Schmidta. Jego 10-letnia córka nie wie, jak używać Google'a, a 13-letni syn dopiero się tego uczy.

Źródło: New York Times za kopalniawiedzy.pl

 
Zastępstwa za "friko"
 
Różne


Zastępstwa za "friko"

10 mln zł - wydzielenie takiej kwoty na doraźne zastępstwa w toruńskich szkołach proponuje klub radnych Czas Mieszkańców. Z wnioskiem wystąpiła radna CzM Magdalena Olsz-ta-Bloch: - Kiedy kilka lat temu moja córka chodziła do szkoły, nie przypominam sobie, aby z powodu choroby nauczyciela nie było lekcji. Teraz taka sytuacja miała miejsce w szkole mojego 7-letniego syna. Od dyrektora szkoły usłyszałam, że to normalne w naszym mieście.
W toruńskiej oświacie nie ma wydzielonej odrębnej puli na zastępstwa doraźne. Są uruchamiane, kiedy nauczyciel jest na zwolnieniu ponad miesiąc i płatności za zastępstwa przejmuje ZUS, a szkoła np. zatrudnia inną osobę na zastępstwo. Jak sobie radzą szkoły z krótszymi zwolnieniami? Używają różnych "sztuczek": jeśli klasa zaczyna bądź też kończy lekcje z nauczycielem, który jest nieobecny, uczniowie są zwalniani, trafiają pod opiekę do świetlicy, czytelni lub biblioteki, są też dzieleni na mniejsze grupy i przydzielani do innych klas.
Lidia Stupak-Komorowska, dyrektorka Szkoły Podstawowej nr 3: - U nas nie funkcjonują płatne zastępstwa doraźne. Gdyby działały, nauczyciele byliby szczęśliwi. Teraz zastępują swoich kolegów i koleżanki społecznie, na zasadzie koleżeństwa. Wychodzą z założenia, że ktoś jest chory i go zastąpię, to za jakiś czas będzie mógł mi pomóc w podobny sposób.
Aneta Tadajewska, wicedy-rektorka Szkoły Podstawowej nr 13: - Zdarzają się płatne zastępstwa przy dłuższych nieobecnościach. Gdy są krótsze, dzieci trafiają pod opiekę świetlicy. Wchodzi też pani pedagog w ramach swoich godzin. [...]

Janusz Pleskot, szef miejskiego wydziału edukacji przyznaje, że w budżecie miasta nie ma wyodrębnionej puli na zastępstwa: - Są zapisane w kwocie na wynagrodzenia. Jeśli sytuacja jest gardłowa, to dyrektorzy z tego korzystają. Nie chodzi tutaj o chytrość samorządu. Warto rozmawiać, jak to zmienić. Ale na tę chwilę nie mamy prostej recepty, jak to wprowadzić, żeby zrobić więcej dobrego niż złego. Każde rozwiązanie będzie się wiązać z perturbacjami. O zastępstwie doraźnym, które by coś polepszyło w procesie edukacyjnym, moglibyśmy mówić w momencie, kiedy np. jak nie ma polonisty, to za niego wchodzi polonista i realizuje nadal język polski. Ale to może się wiązać z problemami. W szkołach nie byłoby stałego planu lekcji lub byłby on zmieniany co dwa dni.

*podkreślenia i wytłuszczenia moje

Źródło: torun.naszemiasto.pl

 
Dzieci w szkole podczas przerwy świątecznej
 


Dzieci w szkole podczas przerwy świątecznej

Zamykamy nasze szybkie badania sondażowe. W ciągu kilku dni uzyskaliśmy dane ze 100 szkół. Oczywiście nie wiemy czy są to szkoły duże czy małe, z dużych czy małych miejscowości. Można przyjąć, że było to 100 losowo wybranych szkół. Uzyskanych danych nie można oczywiście w sposób uprawniony uogólniać, ale nie sadzę, żeby różniły się one w znaczący sposób od danych uzyskanych w bardziej "metodyczny" sposób.

Ilu rodziców w Twojej szkole zadeklarowało, że przyśle do niej dzieci w czasie przerwy świątecznej?
(szkoły podstawowe)






Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Ostatnie artykuły
bullet.png Tomek
bullet.png Jak ćwiczyć pamięć p...
bullet.png "Misja Specjalna"
bullet.png Maciek
bullet.png Kacper - chłopiec w ...
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

27/02/2015
Dyrektorzy uważają, że wystarczy mieć papier i ochrona danych załatwiona.
27/02/2015
Szkoda, że za tym poszkoleniowym obłędem nie idą realne działania dyrektorów.
27/02/2015
a może to tylko cienie rozmazane, a Ty zaraz obłęd... Wink
27/02/2015
fajny ten obłęd? Smile
27/02/2015
Moje szefostwo już się przeszkoliło i przyszło z obłędem w pięknych oczach Smile
27/02/2015
wszystkich tzn. środowiska oświatowe
27/02/2015
poszła fama, że zgodnie z nowinkami dot. danych należy wszystkich szkolić raz jeszcze
27/02/2015
Do czego szkolenie?
27/02/2015
Hej szukam dobrego szkolenia z ochrony danych osobowych Warszawa i okolice Smile
24/02/2015
Jak na zimę przystało, moje dziecię spędza ferie na basenie i orliku Grin
23/02/2015
To zależy. Być może specyfika sprawy jest taka, że osobista obecność rodzica jest niezbędna. Natomiast gdy rodzice przebywają za granicą, dopuściłbym udział babci, bo lepszy rydz niż nic.
23/02/2015
Czy jeśli rodzic napisze upoważnienie dla babci, że może być ona w zastępstwie za niego na zebraniu KZN to może sie babcia na takim zespole pojawić???
23/02/2015
Pozdrawiam zapracowanych pedagogów. Mam jeszcze tydzień ferii. Niech żyje swoboda i wolność. Nie cierpię korków do Zakopca Angry
23/02/2015
Smile
23/02/2015
dzięki
23/02/2015
A może to "osty", a nie "oset"?
23/02/2015
pomocy mam rebus w "O" jest narysowany kwiat ostu i przed rysunkiem jest litera M i daje mi wyraz Moset wiec odpada jakieś pomysły mam zastępstwo i nikt nie wie co to będzie
23/02/2015
Wiatm Smile Ostatnio mam mętlik w głowie w takiej kwestii: tworze opinię do MOPS, PPP, Sądu-czy rodzic musi byc o tyym fakcie poinformowany tj wyrazic zgode i czy musi opinie przed wysłaniem zaobaczyc??
22/02/2015
Dialogi znam na pamięć, ale na Ingrid zawsze warto popatrzyć Smile Smile
22/02/2015
Jak Ty mnie dobrze znasz Smile Smile Smile Smile
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png dziennik
bullet.png zgłoszenie wypoczynk...
bullet.png filmy o tematyce pr...
bullet.png zajęcia rewalidacyjne
bullet.png ksiażeczka do celów ...
Najciekawsze tematy
bullet.png Projekt nowego ro... [1162]
bullet.png zatrudnienie peda... [464]
bullet.png śmiech to zdrowie [434]
bullet.png Prezentacja [413]
bullet.png petycja- wysyłamy... [357]


9,110,320 Unikalnych wizyt