ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
bullet.png Strona główna
bullet.png Charakterystyka zawodu
bullet.png Warunki zatrudnienia
bullet.png Wymagane kwalifikacje
bullet.png Dokumentacja
bullet.png Awans zawodowy
bullet.png Pomoc materialna
bullet.png Pomoc psych-ped.
bullet.png Diagnoza
bullet.png Dostosowanie wymagań
bullet.png Problemy w nauce-ćwiczenia
bullet.png Sprawdzian/egzamin
bullet.png Odpowiedzialność nieletnich
bullet.png Placówki specjalistyczne
bullet.png Książki
bullet.png Inne

bullet.png Artykuły i scenariusze zajęć
bullet.png News
bullet.png Linki
bullet.png Forum
bullet.png Pliki do pobrania
bullet.png Akty prawne

bullet.png Szukaj
bullet.png Kontakt

Aktualnie online
bullet.png Gości online: 8

bullet.png Użytkowników online: 1
gsgraszka

bullet.png Łącznie użytkowników: 17,764
bullet.png Najnowszy użytkownik: martaagnieszkagrabiec
Ostatnie komentarze  
Polecane strony
Ebooki

Zapraszam do współtworzenia strony. Do dodawania newsów, linków, artykułów i scenariuszy ( po zalogowaniu, zakładki: dodaj link, dodaj artykuł lub scenariusz, dodaj newsa ) oraz do odpowiedzi na pytania pojawiające się na forum.

FORUM DLA RODZICÓW

Zachęcam do polubienia nas na facebook'u

Ostatnio poruszane tematy
  Temat Obejrzeń Odpowiedzi Ostatni post
doprowadzenie ucznia do sądu
różności
83 4 sensor
23. wrzesień 2014 21:23
pieniądze od rodziców na za...
pomoc psychologiczno-pedagogiczna
80 2 lanelka
23. wrzesień 2014 18:41
bezsilność wychowawcza
wychowanie
863 22 nalia_7
23. wrzesień 2014 17:00
szkolny program profilaktyki
profilaktyka
1277 18 gimgum6
23. wrzesień 2014 12:24
obowiązkowe zajecia dyd. w ...
zatrudnienie
1154 23 aneczka89
23. wrzesień 2014 11:09
socjoterapia
różności
686 15 Agnes
23. wrzesień 2014 08:42
obowiązkowa lektura na waka...
prawo oświatowe
2643 40 reszta
22. wrzesień 2014 21:01
dostosowanie egz. gimnaz. d...
pomoc psychologiczno-pedagogiczna
9654 289 Kazimierz
22. wrzesień 2014 18:35
nowy IPE-T?
pomoc psychologiczno-pedagogiczna
2769 51 marcysiaa
22. wrzesień 2014 14:58
zajęcia rewalidacyjne
pomoc psychologiczno-pedagogiczna
12708 277 marcysiaa
22. wrzesień 2014 14:52
dziennik
dokumentacja
13430 246 Ina
21. wrzesień 2014 22:23
godziny pedagoga szkolnego
zatrudnienie
19272 330 gosi@
21. wrzesień 2014 12:55
szkolne obyczaje
różności
123 3 MartaLC
20. wrzesień 2014 18:17
szkoła - pedagog - policja
wychowanie
2782 80 Kazimierz
19. wrzesień 2014 17:01
odroczenie ob. szk. a zgoda...
prawo oświatowe
731 35 Zetka
19. wrzesień 2014 15:16
 
Mistrzowie świata
 
Różne


Polscy siatkarze mistrzami świata




POLSCY SIATKARZE
MISTRZAMI ŚWIATA


Wreszcie nie musimy śpiewać:
"Nic się nie stało, Polacy nic się nie stało".

 
Skład "nowego" rządu
 


Skład "nowego" rządu

Tomasz Siemoniak - minister obrony;
Janusz Piechociński - minister gospodarki;
Joanna Kluzik-Rostkowska - minister edukacji narodowej;
Lena Kolarska-Bobińska - minister nauki i szkolnictwa wyższego;
Małgorzata Omilanowska - minister kultury;
Władysław Kosiniak-Kamysz - minister pracy i polityki społecznej;
Marek Sawicki - minister rolnictwa;
Bartosz Arłukowicz - minister zdrowia;
Jacek Cichocki - szef Kancelarii Premiera;
Andrzej Biernat - minister sportu;
Włodzimierz Karpiński - minister skarbu;
Maciej Grabowski - minister środowiska;
Teresa Piotrowska - minister spraw wewnętrznych;
Maria Wasiak - minister infrastruktury i rozwoju regionalnego;
Cezary Grabarczyk - minister sprawiedliwości;
Andrzej Halicki - minister administracji i cyfryzacji;
Grzegorz Schetyna - minister spraw zagranicznych;
Mateusz Szczurek - minister finansów

 
Raport o stanie edukacji 2013
 
Edukacja


Raport o stanie edukacji 2013


Gorąco polecam lekturę "Raportu o stanie edukacji".
Kilka cytatów:
"w badaniach nad hierarchią zawodów prowadzonych przez Centrum Badania Opinii Społecznej (CBOS, 2013a) zdobywają oni [nauczyciele] od dekad miejsce w pierwszej dziesiątce pod względem szacunku, którym Polacy darzą przedstawicieli różnych profesji. Nauczyciel w tym rankingu zajmuje niewiele gorszą pozycję niż profesor uniwersytetu i inżynier w fabryce, a w 2013 roku respondenci uznali, że prestiż nauczyciela jest o jedną pozycję wyższy niż lekarza."

"Praca nauczyciela została uznana za stresującą, odpowiedzialną i ciężką. [...] Ponadto nauczyciele postrzegani są jako osoby o wysokich kwalifikacjach oraz motywacji, by stale je zwiększać."

"Rodziców [pierwszaków] zapytano również o to, z czego są najbardziej zadowoleni, a z czego niezadowoleni w kontakcie z wychowawcą. Respondenci mogli podać więcej niż jeden obszar czy cechę nauczyciela, a pytanie miało charakter otwarty. Następnie wypowiedzi rodziców zostały zakodowane w 5 głównych kategoriach: jakość kontaktów, podejście do dzieci, cechy wychowawcy, kompetencje i zdolności organizacyjne. Osoby badane w większości odpowiedziały, że nie ma żadnych obszarów w ich kontaktach z wychowawcą, z których byliby niezadowoleni".

- ponad 90% badanych rodziców uznaje, że w placówce, do której uczęszcza ich dziecko, pracują dobrzy nauczyciele;
- ponad 90% uczniów uważa, iż nauczyciele są dobrze przygotowani do lekcji;
- około 80% uczniów jest zadowolonych z nastawienia nauczycieli wobec specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów.
itd., itd., itd.

Można oczywiście poczytać i o zjawiskach mało pozytywnych w niektórych obszarach. Jeszcze raz polecam lekturę.

PS
Tytuł artykułu na temat Raportu w Gazecie Prawnej???
Proszę bardzo:
Obraz polskiej szkoły: Skłócone grono pedagogiczne, roszczeniowi rodzice i nauczyciele dorabiający po godzinach.


 
Polak nowym szefem Rady Europejskiej
 
Różne


Polak nowym szefem Rady Europejskiej


 
Kluzik-Rostkowska o Karcie nauczyciela II
 
Różne


Kluzik-Rostkowska o Karcie nauczyciela II


"Karta nauczyciela to jeden z pierwszych dokumentów stanu wojennego. Nie ma wątpliwości, że powinna być wyrzucona".

"Chętnie zlikwiduję Kartę nauczyciela. Jeżeli PO wygra wybory i premier będzie chciał ze mną dalej pracować".




Źródło:www.tokfm.pl

Ajajaj, przepraszam. Dopiero teraz zauważyłem, że na zdjęciu to przecież nie ten premier!!! Cóż za gapa ze mnie.
 
Kluzik-Rostkowska o Karcie nauczyciela
 
Różne


Kluzik-Rostkowska o Karcie nauczyciela


Karta nauczyciela utrudnia racjonalną politykę opłacania pedagogów. Przez jej zapisy często są oni wynagradzani nie za efekty pracy, ale za przychodzenie do niej - mówi w wywiadzie dla DGP Joanna Kluzik-Rostkowska, minister edukacji narodowej.


Źródło: serwisy.gazetaprawna.pl
 
Rząd nie zmieni Karty nauczyciela
 
Różne


Wybory samorządowe tuż, tuż, a więc...

Premier i minister edukacji po czterech latach uzgodnień wycofali się z nowelizacji Karty Nauczyciela.


Źródło: serwisy.gazetaprawna.pl

 
Wybory samorządowe
 
Różne


16 LISTOPADA

WYBORY SAMORZĄDOWE


 
Wystąpienie RPO do MEN w sprawie przekazywania szkół publicznych
 
Edukacja


Wystąpienie Rzecznika Praw Obywatelskich do Ministra Edukacji Narodowej w sprawie przekazywania szkół publicznych do prowadzenia przez podmioty prywatne.

Ze skarg napływających do Rzecznika wynika, że przepisy pozwalające na przekazanie przez jednostkę samorządu terytorialnego prowadzenia szkoły podmiotom prywatnym coraz częściej stosowane są nie tylko w wyjątkowych sytuacjach, w których lokalna społeczność decyduje się na przejęcie od gminy prowadzenia niewielkiej szkoły, ale stają się podstawowym założeniem polityki oświatowej jednostek samorządu terytorialnego. Wynikająca z Konstytucji zasada współistnienia sektora publicznego i prywatnego w oświacie zapewnia możliwość skorzystania z placówek niepublicznych, ale gwarantuje także powszechną dostępność szkół publicznych. Zgodnie z przepisami ustawy o systemie oświaty, sieć szkół publicznych powinna być na tyle gęsta, by odległość miejsca zamieszkania dziecka od placówki, w której będzie realizować obowiązkowe przygotowanie przedszkolne i obowiązek szkolny nie przekraczała, w zależności od klasy, trzech lub czterech kilometrów. Zastąpienie szkół publicznych niepublicznymi ogranicza powszechny dostęp do szkół, co ma znaczenie zwłaszcza dla uczniów z terenów wiejskich. Szkoły niepubliczne nie mogą zastąpić publicznych placówek oświatowych w zapewnieniu realizacji konstytucyjnego prawa do nauki. Niezależnie od związanych z tym kosztów, podstawą systemu oświaty musi pozostać odpowiednio gęsta sieć placówek publicznych. Taki model wynika z Konstytucji i nie może być zmieniony ustawą ani tym bardziej aktami prawa miejscowego. Przekazywanie podmiotom prywatnym prowadzenia szkół może łączyć się z wątpliwościami co do realizacji konstytucyjnych praw i wolności nawet, jeśli szkoła po przekazaniu kontynuuje działalność jako szkoła publiczna. Mechanizmy zawarte w Karcie Nauczyciela, w tym przede wszystkim gwarancje płacy i warunków pracy, miały zachęcać do wyboru zawodu nauczyciela w szkole publicznej najbardziej uzdolnionych absolwentów szkół wyższych oraz motywować doświadczonych pedagogów do podnoszenia kwalifikacji i do pozostania w zawodzie. W systemie oświaty funkcjonują placówki oferujące nauczycielom bardzo różne standardy pracy i płacy. Nauczyciele, którzy będą mieli możliwość wyboru miejsca pracy, będą wybierać placówki samorządowe. Rozwiązanie przedstawionego problemu nie jest łatwe. Jednak w ocenie Rzecznika obecna sytuacja wymaga pilnej interwencji prawodawczej. Obecnie obowiązujące przepisy regulujące kwestie przekazywania szkół podmiotom prywatnym zostały stworzone z myślą o wyjątkowych sytuacjach, a nie z założeniem, że to na podmiotach prywatnych spoczywać będzie ciężar zapewnienia konstytucyjnej gwarancji prawa do nauki. Rzecznik Praw Obywatelskich zwraca się z prośbą o zajęcie stanowiska w sprawie.

Źródło: www.brpo.gov.pl


Przypomnijmy:

27 czerwca 2012 r. RPO skierował wystąpienie do resortu edukacji, w którym zwrócił się z prośbą o zajęcie stanowiska w niepokojącej sprawie przejmowanie prowadzania publicznych szkół przez szkółki komunalne. Zdaniem przedstawicieli części jednostek samorządu terytorialnego takie rozwiązanie jest zgodne z prawem.

11 lipca 2012 r. Ministerstwo udzieliło odpowiedzi podzielającej pogląd Rzecznika. Ministerstwo przypomniało, że publicznych przedszkoli, szkół podstawowych oraz gimnazjów, za wyjątkiem szkół podstawowych specjalnych i gimnazjów specjalnych, szkół artystycznych oraz szkół przy zakładach karnych, zakładach poprawczych i schroniskach dla nieletnich jest zadaniem własnym gminy.
Ministerstwo wskazało także na wyrok NSA z 5 grudnia 2006 r. , zgodnie z którym „przepis art. 5 ust. 5 ustawy oświatowej mówiący, że zakładanie i prowadzenie publicznych przedszkoli, szkół podstawowych oraz gimnazjów należy do zadań własnych gmin należy rozumieć w sposób jednoznaczny, iż podmiotem obowiązanym do zakładania i prowadzenia publicznych szkół podstawowych, gimnazjów i przedszkoli jest gmina. Obowiązek gminy polegający na zakładaniu i prowadzeniu publicznych placówek oświatowych nie może być przekazany odrębnej osobie prawnej".
Zdaniem MEN, jednostki samorządu mogą współpracować z innymi podmiotami przy wykonywaniu swych zadań, ale współpraca ta nie może prowadzić do wyzbycia się przez nie odpowiedzialności za realizację obowiązkowych zadań. Ponadto, opisane na wstępie działania należałoby ocenić jako zmierzające do obejścia przepisów prawa, przede wszystkim przepisów Karty Nauczyciela, która w pełnym zakresie obowiązuje nauczycieli zatrudnionych w szkołach publicznych prowadzonych przez j.s.t., natomiast nauczycieli szkół publicznych prowadzonych przez osoby prawne niebędące j.s.t. w zakresie ograniczonym.


Gmina Hanna nie prowadzi żadnej szkoły. W latach 2008 - 11 systematycznie przekazywała je fundacjom i stowarzyszeniom. Przykładowo Zespół Szkół w Hannie (podstawówka i gimnazjum), została przekazana lubelskiej fundacji Akademia Umiejętności.
Dzięki temu zabiegowi o 0,5 mln zł rocznie spadły koszty utrzymania Zespołu Szkół w Gminie Hanna (z 1,75 mln, z czego 885 tys. to subwencja oświatowa). Kwota ta zaoszczędzona została na zarobkach nauczycieli, które średnio wynosić mają 2700 zł brutto (ok. 1800 netto). Łączna zaoszczędzona kwota jest zapewne jeszcze wyższa, ponieważ np. w szkole w Dołhobrodach nauczyciele otrzymują wynagrodzenie w wysokości najniższej pensji krajowej (1600 zł brutto). Efekt ten osiągnięto dzięki zatrudnianiu nauczycieli wg kodeksu pracy, bez uwzględniania przepisów Karty Nauczyciela. W związku z tym nauczyciele zobowiązani są do ośmiogodzinnego przebywania w szkole, prócz godzin dydaktycznych wykonują też prace porządkowe, np. grabienie liści na posesji szkolnej.
Pozbycie się przez gminę obowiązku prowadzenia szkół spowodowałoby spadek subwencji oświatowej o ok 80%, zapobiegła temu zmiana rozporządzenia przez MEN, dzięki któremu gmina Hanna otrzyma subwencję na dotychczasowym poziomie.

(Tak zupełnie na marginesie, podobno wiceprezesem stowarzyszenia Akademia Umiejętności jest Elżbieta Grądecka, która w poprzedniej kadencji Grażyny Kowalik [wójt gminy Hanna] była w Hannie głównym specjalistą od funduszy unijnych i pobierała miesięczne wynagrodzenie 6 200 złotych.)

Źródło: gmina-hanna-nowy-wymiar-edukacji


W gminie Hanna (woj. Lubelskie) jej wójt Grażyna Kowalik przekazała wszystkie szkoły gminne w ręce stowarzyszeń i fundacji, wyłączając je w ten sposób z Karty nauczyciela.
Działania te wsparło Ministerstwo Edukacji, a pani Kluzik-Rostkowska, podpisała w grudniu nowelizację rozporządzenia dotyczącego podziału subwencji oświatowej. Dzięki tej zmianie gmina Hanna otrzymała porównywalną pulę pieniędzy na edukację z latami ubiegłymi. Gdyby zmiana nie weszła w życie, dostałaby ok. 20 proc. tej kwoty.


Fragment wywiadu z panią minister:

Dziennik Gazeta Prawna: Samorządy decydują się na likwidację lub przekazanie szkół. Aby nie stosować karty tylko kodeks pracy. W taki sposób mogą się pozbyć niezaangażowanych nauczycieli. Mamy już przecież gminę Hanna, w których nie ma samorządowych szkół. Czy to właściwa droga?
Joanna Kluzik - Rostkowska (PO): Spotkałam się z panią wójt gminy Hanna i uważam, że zrobiła kawał dobrej roboty. [...]

Źródło: Dziennik Gazeta Prawna


NIEDŁUGO WYBORY SAMORZĄDOWE. MYŚLĘ, ŻE WARTO W TYM KONTEKŚCIE DOBRZE PAMIĘTAĆ KTO I CO ROBI DLA OŚWIATY i DLA NAS - NAUCZYCIELI (SZCZEGÓLNIE ZAPAMIĘTAŁBYM KWOTĘ 1600 zł BRUTTO).

NAJWYŻSZY CZAS, ŻEBYŚMY i MY (NASZE RODZINY, PRZYJACIELE I ZNAJOMI) ZROBILI PRZY URNACH WYBORCZYCH "KAWAŁ DOBREJ ROBOTY".




 
Deklaracją Wiary i Sumienia dla nauczycieli polskich wyznania rzymsko-katolickiego?
 
Wychowanie


Deklaracją Wiary i Sumienia dla nauczycieli polskich wyznania rzymsko-katolickiego?

Prawicowy bloger Janusz Górzyński, twórca strony neon24.pl. stwierdził:
"pracujemy nad Deklaracją Wiary i Sumienia dla nauczycieli polskich wyznania rzymsko-katolickiego".
Oto obszerne fragmenty wersji roboczej:

Nam – nauczycielom – powierzono czuwać nad wychowaniem i nauczaniem młodego pokolenia współczesnych Polaków, spośród których przeważająca część jest ochrzczona w Świętym Rzymskim Kościele Katolickim i przynależy do historycznego ponad Tysiącletniego katolickiego Narodu Polskiego.
Mając na względzie fakt, że Naród Polski jest narodem katolickim i stanowił przez wieki bastion obronny cywilizacji łacińskiej w Europie, a nawet był nazywany przez papieży „Obrońcą świata” – zamierzamy kontynuować tę wielką Tradycję. Takie bowiem będą Rzeczypospolite, jak dzieci i młodzieży chowanie.
Jesteśmy świadomymi łacinnikami i dlatego wyrażamy pełną wdzięczność naszym Przodkom za to, że możemy należeć do tej wspaniałej cywilizacji życia, miłości, prawdy, sprawiedliwości, miłosierdzia, dobra i piękna oraz świętości.
Deklarujemy zatem przywiązanie do tego Tysiącletniego Dziedzictwa naszej chrześcijańskiej kultury i katolickiej Ojczyzny, w której wolności zażywali wszyscy Polacy, niezależnie od swojego wyznania. Jednak pamiętamy, że gwarantem bezpieczeństwa, wolności i dobrobytu była katolicka większość Narodu Polskiego, która sprawowała rządy w Polsce w imieniu całości Narodu – czyli wszystkich stanów Najjaśniejszej Rzeczypospolitej. Historia dowiodła, że tylko wychowana przez Święty Rzymski Kościół Katolicki wspólnota wyznająca totalną etykę opartą na Dekalogu, czyli prawach miłości jest zdolna do zbudowania i obrony wielkiego państwa i Narodu. Za wszelkie odchylenia cywilizacyjne, za próby syntez z innymi cywilizacjami zapłaciliśmy w przeszłości wielką cenę w postaci utraty niepodległości, udręk niewoli, utraty mienia państwowego i prywatnego, a także życia milionów ofiarnych i niewinnych Polaków. Dlatego nigdy więcej nie możemy się zgodzić na eksperymenty wychowawcze i na sączenie jakichkolwiek herezji w Polskich szkołach. Wychowanie Polaków bez powiązań historycznych, z pominięciem polskiej kultury oraz bez Boga i Kościoła katolickiego, prowadziło zawsze do tragedii dziejowych, na które już sobie więcej nie możemy pozwolić. [...]
UZNAJĘ pierwszeństwo prawa Bożego nad prawem ludzkim -aktualną potrzebę przeciwstawiania się antypedagogicznym ideologiom oraz wszelkiej indoktrynacji we współczesnej „cywilizacji laickiej”, sekularnej, a nawet wrogiej Bogu i człowiekowi, której szerzenie grozi restauracją ludobójczych totalitaryzmów -potrzebę stałego pogłębiania nie tylko wiedzy zawodowej, ale również wiedzy z zakresu wychowania i naucza według nauczycielskiego stanowiska Kościoła katolickiego.


janusz.neon24.pl

Stanowisko pani minister Joanny Kluzik-Rostkowskiej.

Szkoła publiczna powinna być neutralna światopoglądowo, także nauczyciel uczący w szkole publicznej powinien w swojej pracy tę neutralność zachować, inaczej łamie prawo.

USTAWA O SYSTEMIE OŚWIATY


Oświata w Rzeczypospolitej Polskiej stanowi wspólne dobro całego społeczeństwa;
kieruje się zasadami zawartymi w Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej, a także wskazaniami zawartymi w Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka, Międzynarodowym Pakcie Praw Obywatelskich i Politycznych oraz Konwencji o Prawach Dziecka. Nauczanie i wychowanie - respektując chrześcijański system wartości - za podstawę przyjmuje uniwersalne zasady etyki. Kształcenie i wychowanie służy rozwijaniu u młodzieży poczucia odpowiedzialności, miłości ojczyzny oraz poszanowania dla polskiego dziedzictwa kulturowego, przy jednoczesnym otwarciu się na wartości kultur Europy i świata. Szkoła winna zapewnić każdemu uczniowi warunki niezbędne do jego rozwoju, przygotować go do wypełniania obowiązków rodzinnych i obywatelskich w oparciu o zasady solidarności, demokracji, tolerancji, sprawiedliwości i wolności.


*podkreślenie moje


KARTA NAUCZYCIELA


Nauczyciel obowiązany jest:
1) rzetelnie realizować zadania związane z powierzonym mu stanowiskiem oraz podstawowymi funkcjami szkoły: dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą, w tym zadania związane z zapewnieniem bezpieczeństwa uczniom w czasie zajęć organizowanych przez szkołę;
2) wspierać każdego ucznia w jego rozwoju;
3) dążyć do pełni własnego rozwoju osobowego;
4) kształcić i wychowywać młodzież w umiłowaniu Ojczyzny, w poszanowaniu Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej, w atmosferze wolności sumienia i szacunku dla każdego człowieka;
5) dbać o kształtowanie u uczniów postaw moralnych i obywatelskich zgodnie z ideą demokracji, pokoju i przyjaźni między ludźmi różnych narodów, ras i światopoglądów.



 
Ważne dla nas
 
Różne


Ważne dla nas


10 lipca 2014 (czwartek), godz. 12:00

Wspólne posiedzenie komisji: Edukacji, Nauki i Młodzieży oraz Samorządu Terytorialnego i Polityki Regionalnej.

Sala 14/bud. G

Pierwsze czytanie poselskiego projektu ustawy o zmianie ustawy – Karta Nauczyciela (druki nr 1500 i 1500-A)

- uzasadnia poseł Marzena Dorota Wróbel (Solidarna Polska)

Sprawa ujednolicenia pensum nauczycieli pedagogów, psychologów i logopedów szkolnych z pensum nauczycieli poradni psychologiczno-pedagogicznych.


Pierwsze czytanie poselskiego projektu ustawy o zmianie ustawy – Karta Nauczyciela (druk nr 1501)

- uzasadnia poseł Mariusz Orion Jędrysek (PiS)

Sprawa wydłużenia stażu w awansie zawodowym o okres trwających ponad rok nieobecności z powodu skorzystania przez nauczyciela z przysługujących mu urlopów i dni wolnych z tytułu macierzyństwa lub opieki nad dzieckiem.

------------------------------------------------------------------


Pierwsze czytanie poselskiego projektu ustawy o zmianie ustawy – Karta Nauczyciela (transmisja TV)


KONIECZNIE OGLĄDNIJCIE !!!

Zwróćcie szczególnie uwagę na to, w jaki sposób pani Lidia Krajewska (PO), zgłosiła wniosek o odrzucenie projektu po pierwszym czytaniu.
Krótko mówiąc, zgłosiła wniosek i nie uznała za stosowne w ogóle się na ten temat wypowiedzieć choćby w kilku zdaniach.
Wygląda to tak. Mamy większość - nie ma sensu dyskutować. NIE - BO NIE - BO TAK NAM SIĘ PODOBA - BO MAMY WIĘKSZOŚĆ. BO (cytując Bogusława Lindę z "Psów") NIE CHCE MI SIĘ Z WAMI GADAĆ. Arogancja i buta. Buta i arogancja - ale to już chyba wiemy.


PS

Najbardziej podobał mi się kierunek rozumowania pana wiceministra (podpierał się tu z resztą - o czym wspomniał - badaniami przeprowadzonymi przez nasz portal).
Wymowa była mniej więcej taka: nie ma sensu zmieniać prawa, bo niesprawiedliwość dotyczy tylko niewielkiej części nauczycieli - specjalistów. WSPANIALE, BRAWO. SUPER ROZUMOWANIE.



Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Ostatnie artykuły
bullet.png "Misja Specjalna"
bullet.png Maciek
bullet.png Kacper - chłopiec w ...
bullet.png projekt "Wolni-bez-W...
bullet.png "Zdrowie psychiczne-...
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

23/09/2014
edypol, tutaj poszukaj kto i co, będzie Ci łatwiej http://pedagogszk...ro
wstart=0
23/09/2014
czy jest jakiś pedagog, który jest po ewaluacji zewnętrznej? potrzebuję pomocy w sprawie pytań z ankiety i wywiadu n-li Shock, będę wdzięczna Smile
23/09/2014
poszykuje dobrego programu profilaktyki uzależnień dla gimnazjum
23/09/2014
Terminu rewalidacja użyłem (błędnie oczywiście) z rozpędu. Smile
23/09/2014
Ja pisałem o kształceniu specjalnym (2 godziny). Wynika to z kontekstu mojej wypowiedzi.
23/09/2014
Może to dotyczy tylko szkół specjalnych. Rewalidacja w przypadku osób z uposledzeniem w st. głębokim jest też formą realizowania obowiązku, ja mam ucznia z umiarkowanym i dlatego mam wątpliwości
22/09/2014
O ile można w ogóle zrezygnować z rewalidacji, to z nauczania indywidualnego można zrezygnować o tyle, że musi je zastąpić inna forma nauczania będąca realizującą obowiązku szkolnego.
22/09/2014
Kształcenie specjalne nie jest formą realizowania obowiązku szkolnego, a nauczanie indywidualne taką formą jest.
22/09/2014
zastanawiam się jak ma się realizacja obowiązku szkolnego dla uczniów niepełnosprawnych z dobrowolnym charakterem pomocy psych-ped.
22/09/2014
mam ucznia z 2 Orzeczeniami NI i KS
22/09/2014
Pisałaś o nauczaniu indywidualnym, a nie o kształceniu specjalnym, więc nie bardzo rozumiem pytanie.
22/09/2014
Kazimierzu a z rewalidacji?
22/09/2014
Można o tym przeczytać w zakładce POMOC PSYCHOLOGICZNA/nau
czanie indywidualne.
22/09/2014
Do panimyszki. Może. Obniżenie musi być uzasadnione stanem zdrowia ucznia i nie może uniemożliwić realizacji podstawy programowej.
22/09/2014
Te kontrakty to na dłuższą dyskusję Smile
22/09/2014
krótkie pytanie, czy rodzic moze wnioskować o mniejszą ilość godzin nauczania indywidualnego niz jest wskazana w Orzeczeniu?
22/09/2014
Przeczytaj dokładniej: http://pedagogszk.
..page_id=12
Jest tam bardzo wyraźnie napisane, że istnieje możliwość zwolnienia.
22/09/2014
Dziekuję - czyli wiem, że nie moze zostać zwolniony - jedynie w moim przypadku przedłużony czas.
22/09/2014
Na dwoje babka wróżyła sensorze. Mówię to jako praktyk, a nie teoretyk. Raz "wypali", innym razem nie". Tak jak każda metoda wychowawcza - niestety.
22/09/2014
Kontrakty są nieskuteczne.
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png doprowadzenie ucznia...
bullet.png pieniądze od rodzicó...
bullet.png bezsilność wychowawcza
bullet.png szkolny program prof...
bullet.png obowiązkowe zajecia ...
Najciekawsze tematy
bullet.png Projekt nowego ro... [1161]
bullet.png zatrudnienie peda... [464]
bullet.png śmiech to zdrowie [414]
bullet.png Prezentacja [411]
bullet.png petycja- wysyłamy... [357]


8,071,075 Unikalnych wizyt