ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
bullet.png Strona główna
bullet.png Charakterystyka zawodu
bullet.png Warunki zatrudnienia
bullet.png Wymagane kwalifikacje
bullet.png Dokumentacja
bullet.png Awans zawodowy
bullet.png Pomoc materialna
bullet.png Pomoc psych-ped.
bullet.png Diagnoza
bullet.png Dostosowanie wymagań
bullet.png Problemy w nauce-ćwiczenia
bullet.png Sprawdzian/egzamin
bullet.png Odpowiedzialność nieletnich
bullet.png Placówki specjalistyczne
bullet.png Książki
bullet.png Inne

bullet.png Artykuły i scenariusze zajęć
bullet.png News
bullet.png Linki
bullet.png Forum
bullet.png Pliki do pobrania
bullet.png Akty prawne

bullet.png Szukaj
bullet.png Kontakt

Aktualnie online
bullet.png Gości online: 7

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 18,313
bullet.png Najnowszy użytkownik: agap999
Ostatnie komentarze  
Polecane strony
Ebooki

Zapraszam do współtworzenia strony. Do dodawania newsów, linków, artykułów i scenariuszy ( po zalogowaniu, zakładki: dodaj link, dodaj artykuł lub scenariusz, dodaj newsa ) oraz do odpowiedzi na pytania pojawiające się na forum.

FORUM DLA RODZICÓW

Zachęcam do polubienia nas na facebook'u

Ostatnio poruszane tematy
  Temat Obejrzeń Odpowiedzi Ostatni post
hospitacja pedagoga
Tematy dawno zapomniane lub zamknięte
496 7 nika1
25. styczeń 2015 18:23
ocena efektywności udzielan...
pomoc psychologiczno-pedagogiczna
5774 78 Ina
25. styczeń 2015 00:37
n-l uderzenie ucznia
wychowanie
480 13 mucha27
24. styczeń 2015 09:45
szkoła - pedagog - policja
wychowanie
3217 87 sensor
24. styczeń 2015 00:15
zwiększenie pensum pedagoga
prawo oświatowe
4447 87 majka45
23. styczeń 2015 22:04
śmiech to zdrowie
ani słowa o pracy
17983 432 reszta
23. styczeń 2015 18:20
techniki socjometryczne
diagnoza
714 23 antoniI
23. styczeń 2015 12:16
"między nami dziewczynkami"...
szkolenia, kampanie, programy
181 3 majka45
23. styczeń 2015 10:18
prosba o wypelnienie ankiety
samopomoc - proszę o..
1942 68 dori61
22. styczeń 2015 20:28
teczka ucznia wg nowego roz...
dokumentacja
2677 27 reszta
22. styczeń 2015 16:58
Niebieska Karta
pomoc psychologiczno-pedagogiczna
1733 42 is
21. styczeń 2015 08:43
przydział uczniów do klas z...
prawo oświatowe
556 37 Ina
20. styczeń 2015 22:21
procedury
profilaktyka
2436 46 reszta
20. styczeń 2015 16:30
dobra książka/nowa książka
literatura
3366 48 Kazimierz
19. styczeń 2015 16:41
Prezentacja
Kilka słów o sobie
22203 411 reszta
18. styczeń 2015 21:01
 
Dziesięć sposobów manipulowania społeczeństwem
 
Różne


Dziesięć sposobów manipulowania społeczeństwem


Żaden to news, kto jednak nie zna, to sądzę, że warto poczytać i odszukać przykłady w naszej rzeczywistości (także oświatowej). Miłej zabawy.

Dziesięć sposobów manipulowania społeczeństwem wg. Noama Chomskiego*

1 – ODWRÓĆ UWAGĘ

Kluczowym elementem kontroli społeczeństwa jest strategia polegająca na odwróceniu uwagi publicznej od istotnych spraw i zmian dokonywanych przez polityczne i ekonomiczne elity, poprzez technikę ciągłego rozpraszania uwagi i nagromadzenia nieistotnych informacji. Strategia odwrócenia uwagi jest również niezbędna aby zapobiec zainteresowaniu społeczeństwa podstawową wiedzą z zakresu nauki, ekonomii, psychologii, neurobiologii i cybernetyki. „Opinia publiczna odwrócona od realnych problemów społecznych, zniewolona przez nieważne sprawy. Spraw, by społeczeństwo było zajęte, zajęte, zajęte, bez czasu na myślenie, wciąż na roli ze zwierzętami (cyt. tłum. za „Silent Weapons for Quiet Wars”).

2 – STWÓRZ PROBLEMY, PO CZYM ZAPROPONUJ ROZWIĄZANIE

Ta metoda jest również nazywana „problem – reakcja – rozwiązanie”. Tworzy problem, „sytuację”, mającą na celu wywołanie reakcji u odbiorców, którzy będą się domagali podjęcia pewnych kroków zapobiegawczych. Na przykład: pozwól na rozprzestrzenienie się przemocy, lub zaaranżuj krwawe ataki tak, aby społeczeństwo przyjęło zaostrzenie norm prawnych i przepisów za cenę własnej wolności. Lub: wykreuj kryzys ekonomiczny aby usprawiedliwić radykalne cięcia praw społeczeństwa i demontaż świadczeń społecznych.

3 – STOPNIUJ ZMIANY

Akceptacja aż do nieakceptowalnego poziomu. Przesuwaj granicę stopniowo, krok po kroku, przez kolejne lata. W ten sposób przeforsowano radykalnie nowe warunki społeczno-ekonomiczne (neoliberalizm) w latach 1980. i 1990.: minimum świadczeń, prywatyzacja, niepewność jutra, elastyczność, masowe bezrobocie, poziom płac, brak gwarancji godnego zarobku – zmiany, które wprowadzone naraz wywołałyby rewolucję.

4 – ODWLEKAJ ZMIANY

Kolejny sposób na wywołanie akceptacji niemile widzianej zmiany to przedstawienie jej jako „bolesnej konieczności” i otrzymanie przyzwolenia społeczeństwa na wprowadzenie jej w życie w przyszłości. Łatwiej zaakceptować przyszłe poświęcenie, niż poddać się mu z miejsca. Do tego społeczeństwo, masy, mają zawsze naiwną tendencję do zakładania, że „wszystko będzie dobrze” i że być może uda się uniknąć poświęcenia. Taka strategia daje społeczeństwu więcej czasu na oswojenie się ze świadomością zmiany, a także na akceptację tej zmiany w atmosferze rezygnacji, kiedy przyjdzie czas.

5 – MÓW DO SPOŁECZEŃSTWA JAK DO MAŁEGO DZIECKA

Większość treści skierowanych do opinii publicznej wykorzystuje sposób wysławiania się, argumentowania czy wręcz tonu protekcjonalnego, jakiego używa się przemawiając do dzieci lub umysłowo chorych. Im bardziej usiłuje się zamglić obraz swojemu rozmówcy, tym chętniej sięga się po taki ton. Dlaczego? „Jeśli będziesz mówić do osoby tak, jakby miała ona 12 lat, to wtedy, z powodu sugestii, osoba ta prawdopodobnie odpowie lub zareaguje bezkrytycznie, tak jakby rzeczywiście miała 12 lub mniej lat” (zob. Silent Weapons for Quiet War).

6 – SKUP SIĘ NA EMOCJACH, NIE NA REFLEKSJI

Wykorzystywanie aspektu emocjonalnego to klasyczna technika mająca na celu obejście racjonalnej analizy i zdrowego rozsądku jednostki. Co więcej, użycie mowy nacechowanej emocjonalnie otwiera drzwi do podświadomego zaszczepienia danych idei, pragnień, lęków i niepokojów, impulsów i wywołania określonych zachowań.

7 – UTRZYMAJ SPOŁECZEŃSTWO W IGNORANCJI I PRZECIĘTNOŚCI

Spraw, aby społeczeństwo było niezdolne do zrozumienia technik oraz metod kontroli i zniewolenia. „Edukacja oferowana niższym klasom musi być na tyle uboga i przeciętna na ile to możliwe, aby przepaść ignorancji pomiędzy niższymi a wyższymi klasami była dla niższych klas niezrozumiała (zob. Silent Weapons for Quiet War).

8 – UTWIERDŹ SPOŁECZEŃSTWO W PRZEKONANIU, ŻE DOBRZE JEST BYĆ PRZECIĘTNYM

Spraw, aby społeczeństwo uwierzyło, że to „cool” być głupim, wulgarnym i niewykształconym.

9 – ZAMIEŃ BUNT NA POCZUCIE WINY

Pozwól, aby jednostki uwierzyły, że są jedynymi winnymi swoich niepowodzeń, a to przez niedostatek inteligencji, zdolności, starań. Tak więc, zamiast buntować się przeciwko systemowi ekonomicznemu, jednostka będzie żyła w poczuciu dewaluacji własnej wartości, winy, co prowadzi do depresji, a ta do zahamowania działań. A bez działań nie ma rewolucji!

10 – POZNAJ LUDZI LEPIEJ NIŻ ONI SAMYCH SIEBIE

Przez ostatnich 50 lat szybki postęp w nauce wygenerował rosnącą przepaść pomiędzy wiedzą dostępną szerokim masom a tą zarezerwowaną dla wąskich elit. Dzięki biologii, neurobiologii i psychologii stosowanej „system” osiągnął zaawansowaną wiedzę na temat istnień ludzkich, zarówno fizyczną jak i psychologiczną. Obecnie system zna lepiej jednostkę niż ona sama siebie. Oznacza to, że w większości przypadków ma on większą kontrolę nad jednostkami, niż jednostki nad sobą.

Źródło oryginalne:Découvrez l’Alchimiste en Vous


*Avram Noam Chomsky (ur. 7 grudnia 1928 w Filadelfii w USA) – amerykański lingwista, filozof, działacz polityczny i społeczny. Profesor lingwistyki w Massachusetts Institute of Technology (katedra lingwistyki i filozofii), współtwórca (wraz z Morrisem Halle) gramatyki transformacyjno-generatywnej, wniósł duży wkład w rozwój psycholingwistyki, informatyki (w zakresie teorii języków programowania, lingwistyki komputerowej).
Jego poglądy polityczne są określane często jako „radykalnie lewicowe”. Sam Chomsky deklaruje się jako wolnościowy socjalista i sympatyk anarchosyndykalizmu. Jest uważany za rzecznika alterglobalistów. Wydaje mi się jednak, że nie ma to większego znaczenia w kontekście przytoczonego tekstu.



 
Sejm odrzuca propozycje ZNP do ustawy o systemie oświaty
 


Sejm odrzuca propozycje ZNP do ustawy o systemie oświaty

Z 15 na 16 stycznia (w godzinach nocnych) większość parlamentarna, tj. posłowie PO i PSL, odrzuciła wniosek mniejszości zgłoszony przez posła SLD Artura Ostrowskiego (z inicjatywy ZNP), który uniemożliwiał zatrudnianie nauczycieli realizujących zajęcia w ramach funduszy unijnych na zasadach określonych w Kodeksie pracy.
Według ZNP przyjęte rozwiązanie jest poważnym zagrożeniem, otwiera bowiem "furtkę" do zatrudniania nauczycieli na Kodeksie pracy. Problem ten będzie przedmiotem dyskusji na Prezydium ZG ZNP. Wiele wskazuje na to, że Związek rozpocznie akcję protestacyjną mającą na celu wycofanie się przez projektodawców z tej niekorzystnej dla nauczycieli regulacji.

Źródło: www.znp.edu.pl
 
Dzieci w szkole podczas przerwy świątecznej
 
Różne


Dzieci w szkole podczas przerwy świątecznej

Oto wyniki porównawcze dwóch ankiet przeprowadzonych na naszej stronie. W obu uzyskano po 100 odpowiedzi. Oczywiście zdaję sobie sprawę ze słabości metodologicznej porównywania wyników (w drugiej ankiecie mogli - zapewne tak było - wypowiadać się przedstawiciele innych szkół niż w pierwszej), ale nie wydaje mi się, żeby wyniki w jakiś znaczący sposób fałszowały rzeczywistość.
Może będziemy mieć szansę zobaczyć dane ministerialne - wtedy porównamy.





 
PIP odpowiada
 
Różne


PIP odpowiada


Rada Krajowa Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ „Solidarność” po otrzymaniu stanowiska MEN w sprawie nieodpłatnych zastępstw realizowanych między innymi przez pedagogów szkolnych i bibliotekarzy, otrzymała również stanowisko Państwowej Inspekcji Pracy w tej kwestii. Oto ono:




 
Z "zawodówki" do liceum
 
Edukacja


Z "zawodówki" do liceum

Minister edukacji Joanna Kluzik-Rostkowska podpisała rozporządzenie w sprawie warunków przechodzenia ucznia z jednego typu publicznej szkoły do innego. Umożliwia ono przejście ucznia np. z zasadniczej szkoły zawodowej, technikum czy szkoły artystycznej do liceum.
W rozporządzeniu uwzględniono kilkanaście różnych możliwości. I tak np. uczeń każdej klasy zasadniczej szkoły zawodowej może być przyjęty do klasy I liceum ogólnokształcącego lub klasy I technikum, ponieważ podstawa programowa kształcenia ogólnego w zasadniczej szkole zawodowej odpowiada podstawie realizowanej w klasach I technikum i liceum. Uczeń klasy I albo II technikum może być przyjęty do klasy I liceum ogólnokształcącego, a uczeń klasy III technikum może być przyjęty do klasy II liceum ogólnokształcącego.
Z kolei uczeń klasy III zasadniczej szkoły zawodowej może być przyjęty do klasy II technikum w zawodzie, w którym wyodrębniono kwalifikację wspólną z zawodem, w którym kształcenie realizowane było w zasadniczej szkole zawodowej.

Źródło: www.portalsamorzadowy.pl
 
Bez komputerów w szkole
 
Edukacja


Bez komputerów w szkole

W sercu Krzemowej Doliny, symbolu komputeryzacji i nowoczesnych technologii, istnieje szkoła, w której nie znajdziemy ani jednego komputera. Swoje dzieci posyła tam prezes ds. technologicznych eBaya oraz pracownicy takich firm jak Google, Yahoo!, Apple czy HP.
Waldorf School of Peninsula to jedna z około 160 szkół Waldorf w USA. W przeciwieństwie do trendów panujących w szkołach na całym świecie, szkoły Waldorf nie mają zamiaru wykorzystywać komputerów, a nawet zachęcają uczniów, by nie używali ich w domu.
W szkole korzysta się z tradycyjnych materiałów - papieru, długopisów. Uczniowie uczą się też robienia na drutach i garncarstwa. Zgodnie z filozofią Waldorf School nauka ma być kreatywna, ma być związana z aktywnością fizyczną, doświadczaniem nowych rzeczy i interakcją z innymi ludźmi. Komputery, zdaniem nauczycieli i rodziców, posyłających dzieci do Waldorfa, upośledzają kreatywne myślenie, ograniczają ruch, interakcje pomiędzy ludźmi i źle wpływają na zdolność skupienia uwagi.
Odrzucam stwierdzenie, że w szkole konieczna jest technologia. Pomysł, ze aplikacje na iPadzie lepiej nauczą moje dzieci czytania czy liczenia jest śmieszny - mówi 50-letni Alan Eagle, który jest odpowiedzialny w Google'u za komunikację najwyższych rangą menedżerów i m.in. pisze przemówienia dla Erica Schmidta. Jego 10-letnia córka nie wie, jak używać Google'a, a 13-letni syn dopiero się tego uczy.

Źródło: New York Times za kopalniawiedzy.pl

 
Zastępstwa za "friko"
 
Różne


Zastępstwa za "friko"

10 mln zł - wydzielenie takiej kwoty na doraźne zastępstwa w toruńskich szkołach proponuje klub radnych Czas Mieszkańców. Z wnioskiem wystąpiła radna CzM Magdalena Olsz-ta-Bloch: - Kiedy kilka lat temu moja córka chodziła do szkoły, nie przypominam sobie, aby z powodu choroby nauczyciela nie było lekcji. Teraz taka sytuacja miała miejsce w szkole mojego 7-letniego syna. Od dyrektora szkoły usłyszałam, że to normalne w naszym mieście.
W toruńskiej oświacie nie ma wydzielonej odrębnej puli na zastępstwa doraźne. Są uruchamiane, kiedy nauczyciel jest na zwolnieniu ponad miesiąc i płatności za zastępstwa przejmuje ZUS, a szkoła np. zatrudnia inną osobę na zastępstwo. Jak sobie radzą szkoły z krótszymi zwolnieniami? Używają różnych "sztuczek": jeśli klasa zaczyna bądź też kończy lekcje z nauczycielem, który jest nieobecny, uczniowie są zwalniani, trafiają pod opiekę do świetlicy, czytelni lub biblioteki, są też dzieleni na mniejsze grupy i przydzielani do innych klas.
Lidia Stupak-Komorowska, dyrektorka Szkoły Podstawowej nr 3: - U nas nie funkcjonują płatne zastępstwa doraźne. Gdyby działały, nauczyciele byliby szczęśliwi. Teraz zastępują swoich kolegów i koleżanki społecznie, na zasadzie koleżeństwa. Wychodzą z założenia, że ktoś jest chory i go zastąpię, to za jakiś czas będzie mógł mi pomóc w podobny sposób.
Aneta Tadajewska, wicedy-rektorka Szkoły Podstawowej nr 13: - Zdarzają się płatne zastępstwa przy dłuższych nieobecnościach. Gdy są krótsze, dzieci trafiają pod opiekę świetlicy. Wchodzi też pani pedagog w ramach swoich godzin. [...]

Janusz Pleskot, szef miejskiego wydziału edukacji przyznaje, że w budżecie miasta nie ma wyodrębnionej puli na zastępstwa: - Są zapisane w kwocie na wynagrodzenia. Jeśli sytuacja jest gardłowa, to dyrektorzy z tego korzystają. Nie chodzi tutaj o chytrość samorządu. Warto rozmawiać, jak to zmienić. Ale na tę chwilę nie mamy prostej recepty, jak to wprowadzić, żeby zrobić więcej dobrego niż złego. Każde rozwiązanie będzie się wiązać z perturbacjami. O zastępstwie doraźnym, które by coś polepszyło w procesie edukacyjnym, moglibyśmy mówić w momencie, kiedy np. jak nie ma polonisty, to za niego wchodzi polonista i realizuje nadal język polski. Ale to może się wiązać z problemami. W szkołach nie byłoby stałego planu lekcji lub byłby on zmieniany co dwa dni.

*podkreślenia i wytłuszczenia moje

Źródło: torun.naszemiasto.pl

 
Dzieci w szkole podczas przerwy świątecznej
 


Dzieci w szkole podczas przerwy świątecznej

Zamykamy nasze szybkie badania sondażowe. W ciągu kilku dni uzyskaliśmy dane ze 100 szkół. Oczywiście nie wiemy czy są to szkoły duże czy małe, z dużych czy małych miejscowości. Można przyjąć, że było to 100 losowo wybranych szkół. Uzyskanych danych nie można oczywiście w sposób uprawniony uogólniać, ale nie sadzę, żeby różniły się one w znaczący sposób od danych uzyskanych w bardziej "metodyczny" sposób.

Ilu rodziców w Twojej szkole zadeklarowało, że przyśle do niej dzieci w czasie przerwy świątecznej?
(szkoły podstawowe)






 
Prowokacji ciąg dalszy
 
Różne


Prowokacji ciąg dalszy

www.tvn24

Jedna ze smakowitszych wypowiedzi pani minister: "nauczyciel w Polsce pracuje średnio 17 godzin tygodniowo".
Zdaniem pani minister (ogłosiła to przed kamerą) nauczyciel pracuje 45 minut, a więc wychodzi mniej niż 18 godzin w tygodniu.
Godzina zatem, to nie 60 minut, a 45. Ot, taka ciekawostka.


 
Pełnomocnicy
 
Różne


Pełnomocnicy

W miejsce odwołanych w ostaniach dniach wiceministrów Ewa Kopacz wprowadzi do resortów: zdrowia, edukacji, skarbu i infrastruktury - pełnomocników ds. realizacji obietnic z expose - dowiedział się reporter RMF FM Mariusz Piekarski. Wszędzie te stanowiska obejmą posłanki Platformy Obywatelskiej. Te zmiany to efekt przeglądu resortów.
Kobiety, które wejdą do rządu, są posłankami. Nie mogłyby dostać nowych rządowych stanowisk bez funkcji pełnomocnika. Poseł może pełnić funkcję ministra lub sekretarza stanu, a więc w tych resortach, gdzie są już osoby na stanowiskach sekretarzy, pojawią się pełnomocnicy Ewy Kopacz.
W resorcie zdrowia pojawi się obecna wiceszefowa sejmowej komisji zdrowia Beata Małecka-Libera - będzie pełnomocnikiem ds. zdrowia publicznego. W ministerstwie edukacji pojawi się Urszula Augustyn. Elżbieta Pierzchała ma się z kolei zająć w ministerstwie infrastruktury wydawaniem fundusz na kolei.
Ważą się jeszcze losy Krystyny Skowrońskiej - wiceszefowej komisji finansów. Wszystko na to wskazuje, że pojawi się jako pełnomocnik w resorcie skarbu.

Źródło: www.rmf24

Pani poseł Urszula Augustyn (została powołana na sekretarza stanu, jednocześnie pełnomocnika premiera w resorcie edukacji) ma się zająć przygotowaniem projektu ustawy o bezpieczeństwie uczniów, a następnie jej wdrażaniem w szkołach.
Podczas dzisiejszej konferencji prasowej (cierpliwie wysłuchałem) pani premier stwierdziła, że pani Augustyn - sekretarz stanu - zajmie się między innymi kwestią żywności w szkolnych sklepikach.





 
MEN odpowiada
 


MEN odpowiada


Moi drodzy, nie tak znów dawno wystosowałem do Was następujący apel:

poproszono mnie o próbę zebrania informacji na temat zjawiska (jego powszechności) przydzielania zastępstw pedagogowi szkolnemu i to nie tych nagłych ale zaplanowanych i to w dodatku bezpłatnych oraz realizowanych w czasie jego pracy.
Zdarza się podobno, iż zastępstwa realizowane przez pedagoga szkolnego często nie są odnotowywane przez niego w dziennikach lekcyjnych. Pojawiają się później wpisy osób "właściwych", tzn. tych, którzy zajęcia te mieli prowadzić. Piszcie proszę, jak to jest u Was. Poza tym bardzo proszę pedagogów z małopolski borykających się z tym problemem o kontakt na PW.
"Uruchomię" również ankietę na ten temat (po lewej stronie) - wypowiedzcie się proszę.



Na podstawie – między innymi – zebranego materiału i z inicjatywy Sekcji Oświaty Regionu Małopolskiego NSZZ "Solidarność" (Agatko - dzięki) Rada Krajowa Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ „Solidarność” przedstawiła stanowisko następującej treści:

Rada Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ „Solidarność” wyraża stanowczy sprzeciw wobec licznych przypadków łamania prawa w stosunku do pedagogów szkolnych, nauczycieli-bibliotekarzy bibliotek szkolnych i nauczycieli świetlic realizujących nieodpłatnie doraźne zastępstwa.
Za niedopuszczalne uznajemy sytuacje, w których pedagog, bibliotekarz lub nauczyciel świetlicy nie może realizować zadań wynikających z jego obowiązków, ponieważ w tym czasie prowadzi nieodpłatnie zajęcia w ramach godzin doraźnych zastępstw. Powoduje to dezorganizację pracy oraz konieczność jej wykonania poza godzinami wynikającymi z pensum.
Napływające z terenu całej Polski liczne sygnały o uchylaniu się dyrektorów szkół od obowiązku wypłacania nauczycielom wynagrodzenia za godziny doraźnych zastępstw stanowi wykroczenie przeciwko prawom pracownika (art. 282 § 1 pkt 1 KP). Zaniepokojenie budzi fakt, iż w wielu szkołach realizacja bezpłatnych, doraźnych zastępstw jest procederem, który trwa od lat.
W takiej sytuacji możemy mówić o uporczywym niewypłacaniu wynagrodzenia, które prawnie jest zagrożone karą grzywny, karą ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2. zgodnie z art. 218 § 1 KK.
Przypominamy, że art. 35 ust. 2 ustawy KN wyraźnie stanowi, iż doraźne zastępstwa są to godziny zajęć dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych powyżej obowiązującego nauczyciela wymiaru pensum, za które zgodnie z art. 35 ust. 2a ustawy KN należy się odpowiednie wynagrodzenie.
Rada KSOiW NSZZ „Solidarność” zwraca także uwagę na powszechność zjawiska polegającego na podpisywaniu realizacji zastępstw przez inną osobę niż osoba realizująca.
Tego typu przypadki są przykładem fałszowania dokumentacji szkolnej oraz w ocenie prawnej podlegają odpowiedzialności dyscyplinarnej i karnej. Mogą także być odbierane jako działania mobbingujące w stosunku do nauczyciela.
Powyższe zjawiska stanowią przykłady rażącego łamania prawa oświatowego, prawa pracy i prawa karnego. Są również przykładem oszczędnościowej polityki samorządów wykorzystujących pedagogów szkolnych, nauczycieli-bibliotekarzy bibliotek szkolnych i nauczycieli świetlic jako darmowej siły roboczej.

Ryszard Proksa
Przewodniczący KSOiW NSZZ „S”


Dzisiaj mogę Wam już przedstawić stanowisko MEN w powyższej sprawie:




Wykorzystywani Koledzy i Koleżanki, stanowisko MEN jest jednoznaczne. Walczcie o swoje.

Teraz będziemy "drążyć" kwestię wykonywania zadań logopedy, terapeuty pedagogicznego, socjoterapeuty, oligofrenopedagoga itd., itp., w ramach etatu szkolnego pedagoga.



Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Ostatnie artykuły
bullet.png Jak ćwiczyć pamięć p...
bullet.png "Misja Specjalna"
bullet.png Maciek
bullet.png Kacper - chłopiec w ...
bullet.png projekt "Wolni-bez-W...
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

23/01/2015
Jaką mam pewność, że starczy dla mnie etatu, kiedy dla OP będą się liczyć godziny - z 3 eatów zrobią się 2.
23/01/2015
Mucha, jeśli to Cię pocieszy,lepiej mieć 30 niż 40 ShockW mojej okolicy n-le w szkołach społecznych myją okna w ferie. Dlatego tak mnie zadziwia parcie ZNP tylko na podwyżki płac
23/01/2015
można, uchwała i ciach... mi też zmienili w trakcie roku
is
23/01/2015
A można tak wprowadzać zmiany od wiosny?Ale pewnie można...
23/01/2015
No i się nie spiję (antybiotyk) Sad Coś mi się wydaje, Droga Resztuniu, że dopiero zostanę nierobem, jak chlasną mi etat.
23/01/2015
musia gratuluję! wreszcie przestaniesz być nierobem Smile, pij pij - na zdrowie!
23/01/2015
Dobra wiadomość na weekend - w moim cudownym mieście od wiosny pedagog będzie miał 30 godzin w etacie. Z radości dziś się spiję?
22/01/2015
W Polsce można zarabiać też tak... http://www.pulshr.
..21032.html
22/01/2015
Znów zaczyna się w mediach nagonka na pazernych n-li pracujących 18 godz za 5tys(dzięki związkom)To zapewne preludium do zmian w KN. Łatwiej pójdzie, jak nas ludzie nie lubią.
22/01/2015
Kochani czy ktoś z Was prowadzi prywatny gabinet terapii pedagogicznej? Nieśmiało świta mi w głowie pomysł otwarcia swojej działalności jednak nie mam pojęcia jak za to się zabrać.
22/01/2015
Jak mówi minister Joanna Kluzik-Rostkowska,
jedną z pierwszych decyzji szefa MEN po tegorocznych wyborach powinna być ta dotycząca przygotowania ustawy, która zastąpi Kartę nauczyciela. Warto wrócić d
22/01/2015
Istotniejsze wg. mnie jest uregulowanie papierologii, wieku emerytalnego,sprze
dawanych szkół, wypadających spod KN nauczycieli, czy naszego 40-godz. pensum. O tym związkek zapomniał?może o to chodzi
22/01/2015
Do wypowiedzi Broniarza, że chodzi o podwyżki w przyszłym roku, bo na ten budźet przyjęty.Wróżę, że p rozmowach w marcu flagi wywieszą trw czerwcu, co rzadowi równie będzie.Społeczny lincz w gratisie
22/01/2015
22/01/2015
zgadzam się, sp, gimnazaja...choć ja osobiście z wył. matmy, w średnich gorzej
22/01/2015
Ja nie byłbym tu taki rygorystyczny - szczególnie w szkołach podstawowych.
22/01/2015
U nas identycznie, jak napisała is. Do prowadzenia danych zajęć trzeba mieć kwalifikacje.
is
22/01/2015
Ew. jak np. z braku innej mozliwości do klasy idzie uczący przdmiotów, których nie realizuje ta klasa, to wpisuje zajęcia opiekuńcze czy jakieś tam inne wychowawcze.
is
22/01/2015
U nas zawsze na zastę- pstwie kazdy realizuje swój przedmiot, tzn. to na czym się zna i do czego ma uprawnienia
21/01/2015
Na zastępstwie z historii ma być realizowana historia, na zastępstwie z geografii - geografia.
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png hospitacja pedagoga
bullet.png ocena efektywności u...
bullet.png n-l uderzenie ucznia
bullet.png szkoła - pedagog - p...
bullet.png zwiększenie pensum p...
Najciekawsze tematy
bullet.png Projekt nowego ro... [1161]
bullet.png zatrudnienie peda... [464]
bullet.png śmiech to zdrowie [432]
bullet.png Prezentacja [411]
bullet.png petycja- wysyłamy... [357]


8,873,501 Unikalnych wizyt