ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 19

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,078
bullet.png Najnowszy użytkownik: Pedagog Zsps

Ostatnie komentarze
bullet.png Kto będzie miał kw...
bullet.png [url]https://glos.pl...
bullet.png Dostałam podwyżkę...
bullet.png Podziwiam wychowawcz...
bullet.png Nie dość, że tak ...
bullet.png Z tego co piszesz wy...
bullet.png pracuje jako pedagog...
bullet.png Ciekawe co z godzin...
bullet.png świetne artykuły b...
bullet.png Im niższy indeks ty...
Diagnoza dla zainteresowanych

DIAGNOZA DLA ZAINTERESOWANYCH

Istnieje oczywiście wiele koncepcji i specjalistycznych narzędzi diagnozy mogących służyć pedagogowi w jego pracy. Musi on jednak odpowiedzieć sobie na pytania :
  • czy ma wystarczające formalne kompetencje do posługiwania się nimi
  • czy uzyskane dzięki nim informacje będą pomocne ( przynajmniej potencjalnie ) w rozwiązywaniu problemów
  • czy nie wystarczy zastosować opracowanych przez siebie ( ściśle dostosowanych do zaistniałego problemu ) narzędzi badawczych takich jak np. ankieta czy arkusz obserwacji
Mówiąc o koncepcjach i narzędziach diagnozy związanej z uczniem, możemy przyjąć następujący podział ( w nim przykładowe narzędzia i koncepcje ) :

  • diagnoza rodziny ( więcej po kliknięciu )
    • diagnoza całościowa

      • H.O.M.E Inventory ( Home Observation for Measurement of the Environment Inventory ) Bettye M. Caldwella i Roberta H. Bradleya, adaptacja polska ASDD ( Arkusz Środowiska Domowego Dziecka ) R. Pomianowskiego i M. Rygielskiego
      • koncepcje określania progów zagrożenia rozwoju dziecka w rodzinie
      • koncepcje typologicznej diagnozy rodziny
    • diagnoza wybiórcza

      • Kwestionariusz dla Rodziców Marii Ziemskiej
      • Kwestionariusz Stosunków Między Rodzicami a Dziećmi A. Roe i M. Siegelmana ( PCR )
        w opracowaniu W. Kowalskiego
      • Inwentarz postaw "W moim domu" B. Markowskiej
      • Identyfikacja Stylów Wychowania wg Marii Ryś
      • Skala Postaw Rodzicielskich w opracowaniu M. Plopy

  • diagnoza sytuacji szkolnej (więcej po kliknięciu )
    • diagnoza środowiska wychowawczego tworzonego przez szkołę

    • diagnoza funkcjonowania dziecka w rolach szkolnych

      • rola ucznia - dojrzałość szkolna
        • Test gotowości do podjęcia nauki szkolnej Alicji Szemińskiej
        • Test Dojrzałości Szkolne w opracowaniu Barbary Wilgockiej - Okoń
        • Arkusz Oceny Dojrzałości Szkolnej Bożeny Janiszewskiej
      • rola ucznia - zaburzenia w uczeniu się
        • Skala Ryzyka Dysleksji Matry Bogdanowicz ( SRD )
        • Seria Testów do czytania i pisania dla klasy I - III Teresy Straburzyńskiej i Teresy Śliwińskiej
        • Pomoce do badań pedagogicznych uczniów klas VII - VIII szkół podstawowych i ponadpodstawowych ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu Janiny Mickiewicz
        • Wybór tekstów do pisania ze słuchu dla klas IV - VIII szkoły podstawowej Marii Sobolewskiej
        • Test Głośnego Czytania dla klas I - VII Jana Konopnickiego
        • Test Czytania Głośnego Marii Sobolewskiej i Andrzeja Matuszewskiego
        • Badanie tempa i techniki czytania w ujęciu Bronisława Rocławskiego
        • Test Pomiaru Szybkości Czytania Głośnego Władysława Puśleckiego
        • Numeracy Questionnaire - Daniel Ansari
          Kwestionariusz Operowania Liczbami - tłumaczenie polskie Urszuli Oszwy
        • Skala Umiejętności Matematycznych Urszuli Oszwy
      • rola członka społeczności szkolnej
        • Arkusz Zachowania się Ucznia B. Markowskiej
        • Kwestionariusz Zachowania się Dziecka w Przedszkolu i Szkole ( CBI ) E. S. Schaefera i M. Aaronsona
        • Karta Mierzenia Postępu Uspołecznienia się Dziecka K. M. B. Bridges ( w układzie J. Konopnickiego )
        • Kwestionariusz Ja i Moja Szkoła E. Zwierzyńskiej i A. Matuszewskiego
        • Arkusz Diagnostyczny D. H. Stotta "Dziecko w Szkole"
        • Arkusz Obserwacyjny T. M. Achenbacha
      • rola kolegi
        • Badania socjometryczne
    • diagnoza błędów wychowawczych

      • Protokół obserwacyjny - BW/z/id
      • Kwestionariusz Autopercepcji Wychowawcy - BW/p/id
      • Kwestionariusz Percepcji Ucznia - BW/pu/id
      • Kwestionariusz do badania Nastroju Wychowanka w Sytuacji Wychowawczej - Em
      • Kwestionariusz do Badania Reprezentacji Sytuacji Wychowawczej - R/Syt

Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

19. kwietnia 2024 12:12
Tak wpisali sobie do Stand. Ochr. Małol. Sprawdzić w rejestrze seksualnych może dyr. od ręki, gorzej jak wpisali o niekaralności. Wyłączyć z tego pracow. instyt. publicznych.

19. kwietnia 2024 10:45
My nie żądamy Smile

18. kwietnia 2024 06:53
Czy to nie absurd, że szkoły żądają od strażników miejskich, policjantów, pracowników poradni zaświadczenia, że nie są w rejestrze pedofilów, gdy przychodzą na zajęcia do szkół?

14. kwietnia 2024 11:11
Tak, u mnie też kroją etaty specjalistów.

11. kwietnia 2024 08:58
w Olsztynie bardzo

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png mam te kwalifikacje?
bullet.png prawnik - prawo ośw...
bullet.png poszukuję pracy - s...
bullet.png specjaliści od 1 wr...
bullet.png awans pedagoga
Najciekawsze tematy
bullet.png mam te kwalifikacje? [456]
bullet.png poszukuję pracy ... [16]
bullet.png prawnik - prawo o... [0]