Kuratorium Oświaty w Szczecinie - odpowiedź na pytanie dyrektorów
Kuratorium Oświaty w Szczecinie - odpowiedź na pytanie dyrektorów
Odpowiedź szczecińskiego kuratorium na pytanie dyrektorów szkół/placówek przesłane drogą e-mailową:
Czy pedagog szkolny pracujący na pełnym etacie posiadający kwalifikacje do prowadzenia zajęć z rewalidacji może realizować (nie łamiąc przepisów) takie zajęcia w ramach swojego tygodniowego pensum?
Zakres zadań pedagoga w szkole określa § 23 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. z 2013 r. poz. 532). Do form pomocy psychologiczno-pedagogicznej, o których mowa w § 23 pkt 3 zalicza się warsztaty, porady i konsultacje. Nie zalicza się do nich prowadzenia: zajęć w klasach terapeutycznych, zajęć rozwijających uzdolnienia, zajęć dydaktyczno-wyrównawczych, zajęć specjalistycznych (korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, socjoterapeutycznych oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym) oraz zajęć związanych z wyborem kształcenia i zawodu oraz planowaniem kształcenia i kariery zawodowej - w przypadku uczniów gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych. Zajęcia w klasach terapeutycznych, zajęcia rozwijające uzdolnienia oraz zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze prowadzą nauczyciele właściwych zajęć edukacyjnych, zajęcia korekcyjno-kompensacyjne oraz inne zajęcia o charakterze terapeutycznym - terapeuci pedagogiczni, zajęcia logopedyczne - logopedzi, zaś zajęcia związane z wyborem kształcenia i zawodu oraz planowaniem kształcenia i kariery zawodowej - doradcy zawodowi.
Do zadań pedagoga nie należy zatem prowadzenie zajęć rewalidacyjnych - są to obowiązkowe zajęcia dydaktyczne, które prowadzą nauczyciele zajęć rewalidacyjnych.
W opinii tut. Kuratorium pedagog szkolny w ramach swojego tygodniowego pensum nie może prowadzić zajęć rewalidacyjnych.
(co prawda w odpowiedzi jest odwołanie do starszego rozporządzenia - pytanie było zadanie jakiś czas temu - ale nie ma to znaczenia, bo zakres naszych obowiązków znacząco się nie zmienił od tego czasu).
Ergo widziałem, że "hulasz" czasem po OSKKO, może im to wkleisz?
Oczywiście rozumiem, że to tylko zdanie kuratorium (na naszej stronie taką interpretację prezentujemy od dawien dawna), ale......czekamy na kontrargumentację.
Przy okazji pozdrów ode mnie moją ulubioną komentatorkę OSKKO ( "mądrą inaczej" ) niejaką rzewę.
hmm... odpowiedź rzewy to tylko interpretacja ko, to tylko interpretacja men, to tylko.... skoro mówię, że może realizować nawet sprzątanie w pensum to... mówię, a jak mówię to... wiem.
ja prowadzę, ale wiem, że jak się będę burzyć to mnie zatrudnią zamiast na cały to na 3/4 etatu pedagoga i dodatkowo dadzą zajęcia rewalidacyjne. Dopóki nie określą na ilu uczniów przypada cały etat dopóty będą z nami robić co chcą
Zgadzam się z Tomaszem. 8 lat pracował w szkole bez komputera, a tu nagle przy egzaminie musi. Rodzice mogą sobie naciskać. To jest decyzja rady pedagogicznej.
lis - od dawna poradnie już nie wypowiadają się wprost ad. egzaminów; stwierdzają "tylko" czy ma dys-, itp. Więc zapisu być nie musi, ale powinien być wdrożony.
Doradźcie proszę czy w opinii o dysgrafii musi być wprost zapis że uczeń może pisać egzamin E8 na komputerze? Uczeń nie wdrożony do komputera rodzice naciskają a ja nie mam pewności
Dzień dobry,
Czy może się ktoś podzielić doświadczeniami w pracy z uczniem zdolnym z matematyki klasa 2 SP, chodzi mi o kwestię realizacji indywidualnego programu czy też toku nauki.
Dzięku
Powered by PHP-Fusion copyright (c) 2002 - 2017 by Nick Jones. Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3 73,606,614 unikalne wizyty