ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 11

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,703
bullet.png Najnowszy użytkownik: annakk

Ostatnie komentarze
bullet.png Żeby napisać jedn...
bullet.png Już się boję co "...
bullet.png Szczerze powiem, że...
bullet.png Czy ten artykuł jes...
bullet.png Nie. Należy tylko p...
bullet.png Dzień dobry,mam pro...
bullet.png Rzeczywiście rodzic...
bullet.png No wreszcie. Od dawn...
bullet.png I nauczyciel wychowa...
bullet.png Właśnie gdzieś pr...
Archiwum shoutboksa
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.
Kazimierz 10. kwietnia 2022
Hm.... od z górą 30 lat staram się bardzo uważnie i ze zrozumieniem po prostu czytać przepisy, ale może rzeczywiście coraz słabiej składam literki.
Zetka 10. kwietnia 2022
Nie widzę problemu z arbitralnością tego rozwiązania. Natomiast widzę problem z niesprawiedliwym traktowaniem specjalistów. Takie podejście chociaz częściowo i w ramach prawa to wyrównuje.
Zetka 10. kwietnia 2022
Od pewnego czasu wszyscy interpretują akty prawne, a w wielu wypadkach należy je po prostu czytać. Tak jest nie tylko w oświacie.
Kazimierz 10. kwietnia 2022
Oczywiście, że znikną, ale moim zdaniem jest to rozwiązanie arbitralne, dość dobre, ale arbitralne.
Zetka 10. kwietnia 2022
I jeszcze jedno. Na jakie stanowisko przyjmiesz tego do samej rewalidacji?Odpowiedź daje wysokość pensum jak na dłoni.
Zetka 10. kwietnia 2022
No i właśnie. Akty prawne mają charakter abstrakcyjny i generalny, więc powinny takie przypadki obejmować i obejmują. Jeśli przyjmiemy "mój" sposób, czyli 20, to schody znikają.
Kazimierz 10. kwietnia 2022
U mnie prowadzą albo nauczyciele dydaktycy ze specjalistycznym przygotowaniem (z 18), albo pedagog ze specjalistycznym przygotowaniem (z 22).
Kazimierz 10. kwietnia 2022
No właśnie, z jakiego? Tu mówię o schodach. Nie miałem jeszcze takiego przypadku.
Zetka 10. kwietnia 2022
Z jakiego pensum zatrudniasz do rewalidacji?
Kazimierz 10. kwietnia 2022
Zatrudniam kogoś tylko do prowadzenia rewalidacji, co mi daje 42.5c, bo nie rozumiem?
Zetka 10. kwietnia 2022
Czyli zgodnie z prawem. Tych przepisów interpretować nie trzeba. Pensum 20 wynika z analizy skorelowanych zpisów, nie interpretacji.
Zetka 10. kwietnia 2022
... no i ma "schody". W moim mieście też różne wygibasy stosowali. Nawet do MEN pisali. Odp była jeszcze wiekszym absurdem. Teraz robią tak, jak napisałam.
Zetka 10. kwietnia 2022
Do obliczenia "swojego" pensum służy właśnie Art.42.5c KN. I całe szczęście, że ten przepis wprowadzono. Twoja interpretacja, to moim zdaniem, spora ekwilibrystyka prawna, no i ma .
Kazimierz 10. kwietnia 2022
Od 18 do 30 i "po drodze" nie więcej, niż 22. Schody się zaczynają, gdy ktoś zostaje zatrudniony tylko do prowadzenia rewalidacji (nie ma "swojego" pensum).
Zetka 10. kwietnia 2022
Czyli ile? Bo wg 42.3 to od 18 do 30, a wg 42.7 (domyślam się, że pkt 3 lit.b) do 22. Zauważ tylko, że OP nie ma pp by ustalać to pensum.
Kazimierz 10. kwietnia 2022
Na podstawie tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć określonych w tabeli zawartej w art. 42 ust. 3 ustawy - Karta Nauczyciela. Z uwzględnieniem art. 42 ust. 7.
Zetka 10. kwietnia 2022
W takim razie zapytam, z jakiego pensum powinna być liczona rewalidacja Twoim zdaniem?
Kazimierz 10. kwietnia 2022
Nadal uważam za nadinterpretację odnoszenie tego zapisu do wszystkich realizujących rewalidację.
Zetka 10. kwietnia 2022
Par.7 ust.7 pkt 5. Pisałam o tym m.in. tu 3 i pół roku temu https://pedagogsz...wstart=880
Kazimierz 09. kwietnia 2022
Zetko, który punkt (paragraf) z rozporządzenia o kształceniu niepełnosprawnych masz na myśli, pisząc o pensum 20 w kontekście rewalidacji?

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

12. września 2025 11:53
Ale myślę, że chodzi o większe zmiany typu inne zajęcia, zmniejszenie, zwiększenie godzin, programy specjalistów i dostosowania dołączamy aneksem i tak...Wrócę i przypilnuję tych modyfikac

12. września 2025 11:43
Dziękuję Kazimierzu, do tej pory aneksowaliśmy jakieś większe zmiany, a AWopfu dołączane było do dokumentacji ucznia, ale tak będzie bardziej czytelnie...

12. września 2025 09:36
WOPFU, jak wiemy służy diagnozie i okresowej ocenie postępów. Tam można wpisać, jakie zmiany w pracy z uczniem są potrzebne, i na tej podstawie zespół podejmuje decyzję o modyfikacji IPET-u.

12. września 2025 09:35
Zmiana powinna być udokumentowana i zatwierdzona – czyli czy to w formie nowego IPET-u, czy aneksu, najważniejsze, by było jasne, jakie są obowiązujące ustalenia.

12. września 2025 09:34
dyrektora). Nie ma wprost wymogu sporządzania „aneksu” – ale szkoły czasem przyjmują taki tryb organizacyjny, aby było jasno widać, co zostało zmodyfikowane i kiedy.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png dostosowania
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png dziennik
bullet.png diagnoza potrzeb roz...
bullet.png jakie programy profi...
Najciekawsze tematy
bullet.png pomoc pp - po "no... [1496]
bullet.png dziennik [790]
bullet.png dostosowania [181]