ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 14

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 30,058
bullet.png Najnowszy użytkownik: Anna ZW

Ostatnie komentarze
bullet.png Już asekuracyjnie i...
bullet.png Co robić, gdy płac...
bullet.png Poniżające!
bullet.png Od wielu lat nauczyc...
bullet.png Czarnek to już twoj...
bullet.png Wszyscy są przeciw,...
bullet.png Bardzo mądre słowa :)
bullet.png Jak najbardziej
bullet.png Czas przyjąć zasad...
bullet.png :( brak słów
Atrykuł/scenariusz
Aby przeczytać artykuł/scenariusz musisz się zarejestrować
REJESTRACJA
Artykuły: Różne
Awans zawodowy
Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień awansowy nauczyciela dyplomowanego

Dysleksja - Problem uczniów, rodziców i nauczycieli

Beata Standerska

DYSLEKSJA - PROBLEM UCZNIÓW, RODZICÓW I NAUCZYCIELI

Dysleksja jest jednym z wielu rodzajów trudności w uczeniu się. Przejawia się w niemożności opanowania przez dziecko czytania i poprawnego pisania, mimo co najmniej przeciętnego poziomu rozwoju umysłowego, prawidłowego rozwoju fizycznego, właściwej motywacji, prawidłowej metody nauczania, sprzyjających warunków socjoekonomicznych. Zaburzenia te spowodowane są zaburzeniami niektórych funkcji poznawczych (głównie językowych) i motorycznych oraz ich integracji, uwarunkowanymi nieprawidłowym funkcjonowaniem centralnego układu nerwowego. Dysleksji często towarzyszą: - dysgrafia - zaburzenie dotyczące techniki pisania objawiające się niskim poziomem graficznym pisma, - dysortografia - trudności w opanowaniu poprawnej pisowni.


Ewaluacja wewnętrzna

Teresa Zaręba

EWALUACJA WEWNĘTRZNA

Opis pracy nad ewaluacją wybranych aspektów pracy szkoły


IPET

Samoelle

IPET

IPET uczennica z niepełnosprawnością ruchową.


IPET

Samaelle

IPET

Uczeń zagrożony niedostosowaniem społecznym.


Jak ćwiczyć pamięć pierwszoklasisty na początku jego szkolnej drogi

Małgorzata Jabłońska - pedagog szkolny

JAK ĆWICZYĆ PAMIĘĆ PIERWSZOKLASISTY NA POCZĄTKU JEGO SZKOLNEJ DROGI

Nauka powinna być przyjemnością, szczególnie dla ucznia klasy I rozpoczynającego swoją szkolną drogę. Pierwszoklasista ma ogromny potencjał intelektualny, ale żeby skutecznie go wykorzystać potrzebne jest nieustanne ćwiczenie pamięci i wsparcie emocjonalne ze strony rodziców oraz nauczycieli. Pedagog szkolny Małgorzata Jabłońska, ekspert współpracujący z programem edukacyjnym rKlub Bezpiecznego Puchatkar1; radzi, w jaki sposób pracować z dzieckiem, aby mogło efektywnie rejestrować dużą ilość nowych informacji. Wskazuje jednocześnie techniki, dzięki którym nauka zasad bezpieczeństwa będzie nie tylko pożyteczna, ale także przyjemna.


Jak rozmawiać?

Joe77

JAK ROZMAWIAĆ

Kilka refleksji o tym dlaczego boimy się rozmawiać i jak rozmawiać, żeby rozmowa nie była dla nas stresem (nadesłane przez joe77)


Ochrona prawna nauczycieli

Główny Administrator

OCHRONA PRAWNA NAUCZYCIELA - NOWE UREGULOWANIA

Zgodnie ze znowelizowanym zapisem w Karcie Nauczyciela pedagodzy uzyskali gwarancję ochrony przewidzianą w kodeksie karnym dla funkcjonariuszy publicznych. W artykule 63 Karty Nauczyciela czytamy : 1. Nauczyciel, podczas lub w związku z pełnieniem obowiązków służbowych, korzysta z ochrony przewidzianej dla funkcjonariuszy publicznych na zasadach określonych w ustawie z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny (Dz.U. Nr 88, poz. 553, z późn. zm). 2. Organ prowadzący szkołę i dyrektor szkoły są obowiązani z urzędu występować w obronie nauczyciela, gdy ustalone dla nauczyciela uprawnienia zostaną naruszone.


Oferta pedagoga

Is

OFERTA PEDAGOGA

Oferta zajęć, jakie pedagog może przeprowadzić dla uczniów, rodziców i nauczycieli.


Opinia PPP, a szkolna codzienność

zk

DOSTOSOWANIE WYMAGAŃ - DZIAŁANIA SYSTEMOWE

Jak krok po kroku, kompleksowo wprowadzić w proces dydaktyczno - wychowawczy, systemowe działania, mające na celu dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych uczniów.


Opis faktów, a ocena rzeczywistości, czyli o tym, co utrudnia kontakt z innymi

Anna Radziszewska

OPIS FAKTÓW A OCENA RZECZYWISTOŚCI, CZYLI O TYM, CO UTRUDNIA KONTAKT Z INNYMI

To, w jaki sposób funkcjonujemy wśród ludzi w dużej mierze zależy od naszych kompetencji w zakresie komunikacji interpersonalnej, rozumianej zarówno, jako zachowania werbalne jak i niewerbalne.


PDW

Izabela

PLAN DZIAŁAŃ WSPIERAJĄCYCH

Plan Działań Wspierających - propozycja


Plan rozwoju
Plan rozwju nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ Z
Mój plan rozwoju na cały okres stażu na stopień nauczyciela dyplomowanego.

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ Z
Sławomir Grabalski - mój plan rozwoju na dyplomowanego

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

04. lutego 2023 00:36
Jeśli Was nie wpuszczą to trudno. Odnotujcie, że byliście.

03. lutego 2023 21:33
Czy pedagog z wychowawca może udać się do domu? Mogą nie otworzyć drzwi, mogą uznać za nękanie?

03. lutego 2023 21:31
Wychodzi na to, że jesteśmy bez szans. Dziecko może prawie w szkole nie być i my nic nie możemy zrobić, bo matka usprawiedliwia nb.?

03. lutego 2023 20:10
Czy macie sygnały, że matka jest niewydolna? Itp. Muszą być jakieś niepokojące sygnały, żeby napisać do sądu o wgląd w sytuację rodzinną.

03. lutego 2023 19:58
Zrobiliście wywiad domowy, kiedy w szkole go nie było i okazało się, że w domu też go nie ma? Czy mieliście sygnały, że udaje, że choruje, a przebywa poza domem? Czy jest zdemoralizowany?

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png kontrola z kuratorium
bullet.png zajęcia (nie)specja...
bullet.png ciekawe pomoce dydak...
bullet.png nauczanie indywidualne
bullet.png ocena pracy nauczyciela
Najciekawsze tematy
bullet.png zajęcia (nie)spe... [156]
bullet.png kontrola z kurato... [129]