ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 2

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 26,935
bullet.png Najnowszy użytkownik: AlinaBut

Ostatnie komentarze
bullet.png Rozpoczynam pracę p...
bullet.png Cenny materiał. Dzi...
bullet.png A ja to obserwuję s...
bullet.png Na "swoim podwórku"...
bullet.png tam same tuzy intele...
bullet.png Eee... wyszło jak w...
bullet.png Niestety. Nie da si...
bullet.png Dzień dobry, czy da...
bullet.png :):)
bullet.png może chociaż do we...
Atrykuł/scenariusz
Aby przeczytać artykuł/scenariusz musisz się zarejestrować
REJESTRACJA
Artykuły: Różne
Awnas zawodowy
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO

NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY

NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

Dysleksja - Problem uczniów, rodziców i nauczycieli

Beata Standerska

DYSLEKSJA - PROBLEM UCZNIÓW, RODZICÓW I NAUCZYCIELI

Dysleksja jest jednym z wielu rodzajów trudności w uczeniu się. Przejawia się w niemożności opanowania przez dziecko czytania i poprawnego pisania, mimo co najmniej przeciętnego poziomu rozwoju umysłowego, prawidłowego rozwoju fizycznego, właściwej motywacji, prawidłowej metody nauczania, sprzyjających warunków socjoekonomicznych. Zaburzenia te spowodowane są zaburzeniami niektórych funkcji poznawczych (głównie językowych) i motorycznych oraz ich integracji, uwarunkowanymi nieprawidłowym funkcjonowaniem centralnego układu nerwowego. Dysleksji często towarzyszą: - dysgrafia - zaburzenie dotyczące techniki pisania objawiające się niskim poziomem graficznym pisma, - dysortografia - trudności w opanowaniu poprawnej pisowni.


Ewaluacja wewnętrzna

Teresa Zaręba

EWALUACJA WEWNĘTRZNA

Opis pracy nad ewaluacją wybranych aspektów pracy szkoły


IPET

Samoelle

IPET

IPET uczennica z niepełnosprawnością ruchową.


IPET

Samaelle

IPET

Uczeń zagrożony niedostosowaniem społecznym.


Jak ćwiczyć pamięć pierwszoklasisty na początku jego szkolnej drogi

Małgorzata Jabłońska - pedagog szkolny

JAK ĆWICZYĆ PAMIĘĆ PIERWSZOKLASISTY NA POCZĄTKU JEGO SZKOLNEJ DROGI

Nauka powinna być przyjemnością, szczególnie dla ucznia klasy I rozpoczynającego swoją szkolną drogę. Pierwszoklasista ma ogromny potencjał intelektualny, ale żeby skutecznie go wykorzystać potrzebne jest nieustanne ćwiczenie pamięci i wsparcie emocjonalne ze strony rodziców oraz nauczycieli. Pedagog szkolny Małgorzata Jabłońska, ekspert współpracujący z programem edukacyjnym rKlub Bezpiecznego Puchatkar1; radzi, w jaki sposób pracować z dzieckiem, aby mogło efektywnie rejestrować dużą ilość nowych informacji. Wskazuje jednocześnie techniki, dzięki którym nauka zasad bezpieczeństwa będzie nie tylko pożyteczna, ale także przyjemna.


Jak rozmawiać?

Joe77

JAK ROZMAWIAĆ

Kilka refleksji o tym dlaczego boimy się rozmawiać i jak rozmawiać, żeby rozmowa nie była dla nas stresem (nadesłane przez joe77)


Ochrona prawna nauczycieli

Główny Administrator

OCHRONA PRAWNA NAUCZYCIELA - NOWE UREGULOWANIA

Zgodnie ze znowelizowanym zapisem w Karcie Nauczyciela pedagodzy uzyskali gwarancję ochrony przewidzianą w kodeksie karnym dla funkcjonariuszy publicznych. W artykule 63 Karty Nauczyciela czytamy : 1. Nauczyciel, podczas lub w związku z pełnieniem obowiązków służbowych, korzysta z ochrony przewidzianej dla funkcjonariuszy publicznych na zasadach określonych w ustawie z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny (Dz.U. Nr 88, poz. 553, z późn. zm). 2. Organ prowadzący szkołę i dyrektor szkoły są obowiązani z urzędu występować w obronie nauczyciela, gdy ustalone dla nauczyciela uprawnienia zostaną naruszone.


Oferta pedagoga

Is

OFERTA PEDAGOGA

Oferta zajęć, jakie pedagog może przeprowadzić dla uczniów, rodziców i nauczycieli.


Opinia PPP, a szkolna codzienność

zk

DOSTOSOWANIE WYMAGAŃ - DZIAŁANIA SYSTEMOWE

Jak krok po kroku, kompleksowo wprowadzić w proces dydaktyczno - wychowawczy, systemowe działania, mające na celu dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych uczniów.


Opis faktów, a ocena rzeczywistości, czyli o tym, co utrudnia kontakt z innymi

Anna Radziszewska

OPIS FAKTÓW A OCENA RZECZYWISTOŚCI, CZYLI O TYM, CO UTRUDNIA KONTAKT Z INNYMI

To, w jaki sposób funkcjonujemy wśród ludzi w dużej mierze zależy od naszych kompetencji w zakresie komunikacji interpersonalnej, rozumianej zarówno, jako zachowania werbalne jak i niewerbalne.


PDW

Izabela

PLAN DZIAŁAŃ WSPIERAJĄCYCH

Plan Działań Wspierających - propozycja


Plan rozwoju
Plan rozwju nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień nauczyciela mianowanego

Prawne podstawy w sprawach dla nieletnich

kozzzmo

PRAWNE PODSTAWY W SPRAWACH DLA NIELETNICH

Nadzór kuratora w postępowaniu w sprawach dla nieletnich - podstawy prawne, zakres działań, zasady prowadzenia dokumentacji


Przewodnik pedagoga szkolnego

Is

PRZEWODNIK PEDAGOGA SZKOLNEGO

Proponuję aby pedagodzy z dłuższym stażem podzielili się swoim doświadczeniem z rozpoczynającymi pracę. Z pomysłem tym noszę się od jakiegoś czasu, bo pamiętam, jak wiele problemów musiałam rozwiązać podejmując pracę w całkiem nowym dla mnie środowisku. Proszę o wzięcie pod uwagę, że pracuję w szkole ponadgimnazjalnej i proponowane przeze mnie rozwiązania nie zawsze będą do przyjęcia w innych szkołach. Być może poruszane przeze mnie problemy mogą się wydać niektórym oczywiste ale wierzcie mi, że początkujący pedagodzy czasem nie mieli okazji w czasie studiów czy też praktyk otrzymać wskazówek - jak zorganizować sobie pracę, jakich zachowań unikać. zachęcam "starszych" do wspierania mnie i dzielenia się swoim doświadczeniem, a "młodszych" do uwag i opinii. Podejrzewam, że niektóre sprawy mogą być kontrowersyjne, myślę jednak, że z każdego sporu może wyniknąć coś pożytecznego. Aha, moje pomysły nie zawsze będą jakoś poukładane - po prostu , co mi się przypomni, tym się podzielę.

Materiał był prezentowany na forum HYDE PARK/SAMOPOMOC/STARSI-MŁODSZYM. Tam też dyskutowano nad niektórym poruszanymi w nim problemami. Liczymy, że podzielicie się swoimi uwagami, czy refleksjami. Zapraszamy na forum.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

03. sierpień 2020 11:37
głosować! nie przeszkadzać!

01. sierpień 2020 05:29
Ciekawe, jakbędzie z naszymi podwyżkami, wszystkim po drodze rozdają pieniądze, a co z naszymi 6 %?

28. lipiec 2020 22:16

11. lipiec 2020 21:45
Reszta Wink

11. lipiec 2020 18:13
Życzę Wam udanych wyborów....I mądrych rzecz jasna!

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png doskonalenie (studia...
bullet.png wymiar czasu pedagoga
bullet.png awans zawodowy (tecz...
bullet.png ewaluacja programu p...
bullet.png obowiązkowa lektura...
Najciekawsze tematy
bullet.png wymiar czasu peda... [397]
bullet.png doskonalenie (stu... [140]
bullet.png awans zawodowy (t... [118]