| Kacper - chłopiec w świetlicy środowiskowej 
 Beata Okuniewska-KryskowiakKACPER  
Opisuję chłopca , który uczęszcza na zajęcia świetlicy środowiskowej.
 
 Maciek
 
 Główny administratorMACIEK  
Są  dzieci hiperaktywne, nieufne, skłonne do bójek i innych agresywnych zachowań, sprzeciwiające się wszelkim normom i zasadom,  które mimo stosowania różnorodnych oddziaływań w sposób rażący zaburzają ład klasowy i szkolny nie osiągając jednocześnie wyników w nauce na poziomie współmiernym ze zdolnościami.
 
 Mateusz - pełnoletni uczeń
 
 zkMATEUSZ  
Analiza zajścia pomiędzy nauczycielem a pełnoletnim uczniem szkoły zawodowej oraz sposób rozwiązania konfliktu w drodze mediacji.
 
 Studium przypadku
 
 Anna RózgaStudium przypadku  
Opis i analiza przypadku dziecka przejawiającego trudności w zachowaniu.
 
 Tomek
 
 Główny administratorTOMEK  
Większość zachowań stwarzających problemy w klasie zachodzi na poziomie drobnych (pomimo to bardzo stresujących dla wielu nauczycieli) nieprzyjemności. 
Zachowania te traktowane w izolacji i pojawiające się sporadycznie mogą nie wydawać się szczególnie istotne lecz ich kumulacja burzy właściwie rozumianą dyscyplinę w klasie, wpływając zdecydowanie negatywnie na proces edukacyjny. Szczególnego znaczenia nabiera problem przestrzegania dyscypliny u ucznia cieszącego się wśród kolegów dużym prestiżem.
 |