ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 9

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,084
bullet.png Najnowszy użytkownik: agata4523

Ostatnie komentarze
bullet.png Edukacja zdrowotna j...
bullet.png Kto będzie miał kw...
bullet.png [url]https://glos.pl...
bullet.png Dostałam podwyżkę...
bullet.png Podziwiam wychowawcz...
bullet.png Nie dość, że tak ...
bullet.png Z tego co piszesz wy...
bullet.png pracuje jako pedagog...
bullet.png Ciekawe co z godzin...
bullet.png świetne artykuły b...
 
Rzecznik Praw Dziecka Marek Michalak do Ministra Edukacji Narodowej Krystyny Szumilas
 


Rzecznik Praw Dziecka Marek Michalak do Ministra Edukacji Narodowej Krystyny Szumilas


Rzecznik Praw Dziecka Marek Michalak przedstawił 4 kwietnia 2012 roku Ministrowi Edukacji Narodowej Krystynie Szumilas wnioski z badań w zakresie przygotowania szkół podstawowych na przyjęcie uczniów w wieku 6 lat.
W badaniach zostały poruszone m.in. problemy związane z liczebnością uczniów w oddziale szkolnym, organizacją sali lekcyjnej i jej wyposażeniem, dostępem do placu zabaw, pomocą psychologiczno-pedagogiczną, a także z opieką świetlicową.
Rzecznik Praw Dziecka ma nadzieję, iż wnioski z badań zostaną uwzględnione przez resort edukacji w realizowanej polityce oświatowej, w kontekście zmiany, polegającej na obniżeniu wieku spełniania obowiązku szkolnego do lat 6.
W około 14,5% zbadanych klas pierwszych liczba dzieci przekracza 26 osób, w niektórych jest ich nawet 30. Problem ten dotyczy szkół w miastach - przede wszystkim wojewódzkich. Podobny jest odsetek oddziałów ze zbyt małą powierzchnią klasy, gdzie na jedno dziecko przypada mniej niż 2 m2. Aż w połowie badanych szkół dzieci z klas najmłodszych korzystają z tym samych toalet, co uczniowie klas IV-VI.
W 37% szkół nie zatrudniono logopedów, w 63% nie ma psychologa , w niektórych (32%) brakuje pedagogów. Są i takie, gdzie nie zatrudniono ani pedagoga, ani psychologa (30%). Ten ostatni problem dotyczy wyłącznie szkół wiejskich. W nich też głównie brakuje placów zabaw dla dzieci (29%). Lepiej jest z opieką świetlicową - 77% szkół zorganizowało opiekę nad dziećmi z klas pierwszych zarówno przed, jak i po lekcjach. W większości szkół dzieci otrzymują posiłek - 66% z szkolnej kuchni, 32% dzięki usługom cateringowym.


Źródło: www.brpd.gov.pl/wystapienia/wyst_2012_04_04_men.pdf

 
Podniesienie wieku emerytalnego
 


Podniesienie wieku emerytalnego.

Pan Premier
Nie wierzę, żeby wszyscy ludzie zbliżający się do 70 lat mogli pracować w swoich zawodach z równą wydajnością, jak robili to wcześniej. Trzeba znaleźć rozwiązania elastyczne, miękkie, przede wszystkim dobre dla ludzi, zachęcające ich do dłuższej aktywności zawodowej, a w konsekwencji dobre dla równowagi demograficznej na rynku pracy.

Donald Tusk dla „Gazety Wyborczej” 19.03.2011


Pan Prezydent
W Polsce nie ma potrzeby podnoszenia wieku emerytalnego. Można stworzyć możliwość wyboru, na przykład łączenie z wyższą emeryturą. Nic na siłę.

Bronisław Komorowski w debacie 28 czerwca 2010 r. w kampanii prezydenckiej z Jarosławem Kaczyńskim w TVP Info


Pan Minister Finansów
Nie chciałbym angażować się w reformy bolesne i niepotrzebne, jak np. podwyższanie wieku emerytalnego. Wprowadziliśmy system, który już zachęca do dłuższego pozostawania na rynku pracy i nie ma potrzeby podwyższenia wieku emerytalnego.

Jacek Rostowski Radio TOK FM


 
Wyprawka szkolna po nowemu
 


Wyprawka szkolna po nowemu



W 2012 roku na dofinansowanie kosztów zakupu podręczników przez rodziców rząd chce przeznaczyć 140 milionów złotych. To aż o 25 mln złotych więcej niż w zeszłym roku (2011 rok - 115 mln, 2010 rok - 103 mln). Dodatkowo dla rodziców uczniów klas pierwszych szkół podstawowych zwiększono do 504 zł próg dochodów na członka rodziny pozwalający na otrzymanie zwrotu kosztów zakupu podręczników. Projekt Rządowego program pomocy uczniom „Wyprawka szkolna" został 6 kwietnia przekazany do uzgodnień międzyresortowych i konsultacji społecznych.

 
Świat, który nie przestaje gadać.
 


Świat, który nie przestaje gadać.

Susan Cain, znana nowojorska prawniczka wydała ostatnio książkę ,,Quiet: The Power of Introverts in a World That Can't Stop Talking" (Cisza: Siła introwertyków w świecie, który nie przestaje gadać). Bardzo szybko znalazła się ona na szczycie listy bestsellerów ,,New York Timesa".
Autorka twierdzi, że od najmłodszych lat uczy się dzieci, że powinny być otwarte, wygadane i towarzyskie. Samotny, skryty i co gorsza niepopularny uczeń traktowany jest jak odchylenie od normy - nieudacznik albo trudny przypadek wychowawczy.
W praktyce introwersja traktowana jest jak skaza - twierdzi Diana Senechal, znana amerykańska specjalistka od edukacji, autorka wydanej w styczniu innej głośnej książki ,,Republic of Noise: The Loss of the Solitude in Schools and Culture" (Republika hałasu: brak samotności w szkolnictwie i kulturze), w której wytyka szkołom, ze wychowują pokolenie pustych krzykaczy.
Nauczyciele owładnięci ideą pracy grupowej mimochodem promują najbardziej wygadanych i przebojowych uczniów, bo to oni są w stanie szybko pokierować zespołem.
W pracy jest podobnie. Od lat 70. przestrzeń przypadająca w biurze na pracownika skurczyła się średnio o trzy metry kwadratowe, więc w halach open space introwertycy cierpią od nadmiaru bodźców. Szefami zostają częściej ekstrawertycy, bo to oni brylują na spotkaniach i najszybciej forsują swoje idee. Niesłusznie, bo - jak twierdzi Cain - to, ze ktoś jest wygadany, nie oznacza, ze ma dobre pomysły.
W kulcie niedouczonych przebojowych krzykaczy, którzy opanowali gabinety prezesów największych przedsiębiorstw, upatruje się tez jednej z przyczyn światowego kryzysu gospodarczego. Wielu szefów firm z Wall Street przyznało w rozmowach z Cain, ze bardziej ostrożni, skupieni i introwertyczni pracownicy zapewne szybciej zauważyliby symptomy nadciągającego krachu.
W tłumie bardziej niż charakter liczą się cechy widoczne na pierwszy rzut oka: charyzma, umiejętność nawiązywania kontaktu, elokwencja. Cechy te hołubione przez lata przestały być cenione jako użyteczny dodatek do innych zalet czy umiejętności, ale stały się wartościami same w sobie. Jak pisze Cain, czas już powiedzieć dość! Nie tylko dla dobra introwertyków, ale przede wszystkim dla dobra cywilizacji, która potrzebuje talentu i ciężkiej pracy, a nie gadaniny połączonej z nachalnością i kultem towarzyskiej atrakcyjności.


Źródło: Newsweek

 
Nie tylko oświata
 


Nie tylko oświata



Średnio o jedną piątą zmniejszą się w przyszłym roku wydatki Urzędu Marszałkowskiego na największe instytucje kulturalne Opolszczyzny.

Gorzów Wlkp. Cięcia w kulturze. Grodzki Dom Kultury, Dom Kultury Małyszyn i Klub Nauczyciela do likwidacji.

W Teatrze Nowym w Łodzi na skutek obcięcia rocznej dotacji Urzędu Miasta Łodzi wymówienia pracy otrzymało dziesięć osób. Niebawem zwolnień będzie więcej i obejmą one też zespół artystyczny. Budżet teatru zostanie zmniejszony niemal 800 tys. zł.

Kulturalne cięcia dotknęły nie tylko największe festiwale organizowane przez Krakowskie Biuro Festiwalowe. Ponieważ radni PO przesunęli także 2,5 mln zł z budżetu wydziału kultury, zostanie ogłoszony tylko jeden z pięciu planowanych konkursów grantowych.

Toruń. Będą wielkie cięcia w kulturze. Urząd Marszałkowski tnie budżet swoich instytucji kultury. Teatr Horzycy straci aż 710 tys. zł. Zapowiada zwolnienia, nawet wśród aktorów. Festiwal Kontakt jest zagrożony.

Cięcia w budżecie miasta będą dla kultury trzykrotnie wyższe, niż średni poziom cięć, które proponuje prezydent w skali całego budżetu wydatków bieżących - wyliczyli członkowie Sztabu Antykryzysowego na Rzecz Poznańskiej Kultury.

O piętnaście procent zostały zmniejszone dotacje z budżetu Samorządu Mazowieckiego na ten rok dla instytucji i placówek podległych samorządowi. Są wśród nich także placówki kultury. Konsekwencjami będą obniżone pensje, słabsza działalność merytoryczna. Czy uda się uniknąć zwolnień?

ITD., ITD., ITD.

Nieoficjalnie samorządowcy dodają: jeśli mamy wybrać między nieprzejezdnymi drogami wojewódzkimi, a mniejszą ilością premier, bez wahania wybierzemy tę drugą opcję. Niezadowolenie społeczne będzie nieporównywalnie mniejsze.

Oczywiście, proponowałbym zlikwidować wszystkie instytucje kulturalne i postawić na np. walki gladiatorów i koncerty disco polo. Niezadowolenie społeczne nie będzie pewnie zbyt duże, szczególnie po kilku latach cięć w edukacji i kontynuowania obecnej polityki oświatowej.

Podobno w czasie wojny namawiano Winstona Churchilla - w związku z olbrzymimi wydatkami wojennymi - do cięć w edukacji i kulturze. Miał odpowiedzieć - jeżeli będziemy to robić, to właściwie po co walczymy??

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

26. kwietnia 2024 19:49
Dyrektor musi takie zajęcia zapewnić, a rodzic może złożyć oświadczenie, że dziecko nie będzie z nich korzystać i tyle.

26. kwietnia 2024 19:45
długa i niepewna.

26. kwietnia 2024 19:45
Niech teraz mądry wizytator i mądry dyrektor na to odpowiedzą. Oczywiście, że rodzic może zrezygnować z zajęć rewalidacyjnych. Jest droga, żeby próbować, go "przymusić", ale

26. kwietnia 2024 13:07
Mój Dyrektor twierdzi, że nie może. Wizytator tak jej powiedział. A Rodzic zrezygnował Angry i co teraz z tym zrobić?

26. kwietnia 2024 07:49
Może

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png mam te kwalifikacje?
bullet.png warsztaty dla grona
bullet.png prawnik - prawo ośw...
bullet.png poszukuję pracy - s...
bullet.png specjaliści od 1 wr...
Najciekawsze tematy
bullet.png mam te kwalifikacje? [460]
bullet.png warsztaty dla grona [47]