ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 12

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,086
bullet.png Najnowszy użytkownik: Domcia4562

Ostatnie komentarze
bullet.png Edukacja zdrowotna j...
bullet.png Kto będzie miał kw...
bullet.png [url]https://glos.pl...
bullet.png Dostałam podwyżkę...
bullet.png Podziwiam wychowawcz...
bullet.png Nie dość, że tak ...
bullet.png Z tego co piszesz wy...
bullet.png pracuje jako pedagog...
bullet.png Ciekawe co z godzin...
bullet.png świetne artykuły b...
 
Szkoły specjalne: Jakie nowe zadania czekają nauczycieli w nowym roku szkolnym
 


Szkoły specjalne: Jakie nowe zadania czekają nauczycieli w nowym roku szkolnym

Od września 2012 roku zmiany w udzielaniu pomocy psychologiczno - pedagogicznej i kształceniu specjalnym obejmą również szkoły podstawowe i ponadgimnazjalne.
W zakończonej we wtorek ogólnopolskiej konferencji podsumowującej spotkania konsultacyjno - informacyjne z kadrą zarządzającą i pedagogiczną przedszkoli, szkół i placówek systemu oświaty, wzięło udział 270 osób, nauczycieli i liderów wdrażania zmian w systemie edukacji z ośmiu województw południowej Polski. Podczas dwudniowej konferencji, przedstawiono wnioski i postulaty nauczycieli, dotyczące wdrażania zmian.
"Nauczyciele mają pewne niepokoje związane z wdrożeniem nowego systemu, zastanawiają się jak to będą realizować, ale właśnie spotkania z liderami służą temu, aby rozwiewać wszystkie wątpliwości" - powiedziała PAP Wojdyła, zastępca dyrektora Departamentu Zwiększania Szans Edukacyjnych w Ministerstwie Edukacji Narodowej.
Podczas konferencji w Zakopanem nauczyciele zgłaszali wnioski dotyczące m.in. doskonalenia niektórych obszarów ich pracy, konstruowania indywidualnych programów edukacyjno - terapeutycznych dla uczniów czy planów działań wspierających, o których mowa w nowych przepisach. Nauczyciele zgłaszali również wnioski odnośnie interpretowania nowych przepisów prawa oświatowego.
Według propozycji resortu, każda szkoła będzie miała obowiązek skatalogowania i uwzględnienia w swych działaniach możliwości edukacyjnych wszystkich swoich uczniów. Nauczyciele oraz rodzice ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych, będą spotykać się i analizować jego indywidualne potrzeby oraz przedstawiać zalecenia edukacyjne. Po upływie czasu, który zaplanowany był na udzielenie uczniowi pomoc, nauczyciele z udziałem rodziców podsumują efektywność tej pomocy, i zaplanują dalsze działania.
Jeżeli dyrekcja szkoły uzna, że nauczyciele nie byli w stanie udzielić odpowiedniego wsparcia uczniowi, to do współpracy zostanie włączona poradnia psychologiczno-pedagogiczna, oraz szkoły i palcówki specjalne.
Do wprowadzenia nowych rozwiązań w systemie edukacji przeszkolonych zostało 500 liderów zmian, którzy już spotkali się z ponad 50 tys. nauczycieli. Z informacji przekazywanych podczas konferencji w Zakopanem wynika, że szkolenia będą organizowane z kolejnymi grupami nauczycieli.
Projekt MEN mający na celu wyrównanie szans edukacyjnych o wartości ponad 7 mln zł w 85 proc. sfinansowany jest z funduszy unijnych w ramach programu operacyjnego kapitał ludzki z trzeciego priorytetu pn. wysoka jakość systemu oświaty.(PAP)

Źródło: PAP




Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
#1 | Kazimierz dnia 15. grudnia 2010
Projekt MEN mający na celu wyrównanie szans edukacyjnych o wartości ponad 7 mln zł w 85 proc. sfinansowany jest z funduszy unijnych w ramach programu operacyjnego kapitał ludzki z trzeciego priorytetu pn. wysoka jakość systemu oświaty.(PAP)

Unio!!! Nie dawaj już kasy, bo nas zajadą reformami, póki nie skończą się finanse dla tych co je wymyślają, na szkolenia i materiały poglądowe (publikacje o tychże)!!!

Z uzasadnienia do rozporządzenia:
3. Wpływ projektu na sektor finansów publicznych, w tym budżet państwa i budżety jednostek samorządu terytorialnego.
Rozporządzenie nie spowoduje skutków finansowych dla budżetu państwa i budżetów jednostek samorządu terytorialnego.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

28. kwietnia 2024 20:08
Jest, jak Kazimierz pisze.

28. kwietnia 2024 20:07
Rewalidacja nie należy do zajęć obowiązkowych, więc jest nieobowiązkowa. Rodzic może zrezygnować i wcale nie musi tego wniosku uzasadniać, jak to w interpretacjach MEN można wyczytać.

26. kwietnia 2024 19:49
Dyrektor musi takie zajęcia zapewnić, a rodzic może złożyć oświadczenie, że dziecko nie będzie z nich korzystać i tyle.

26. kwietnia 2024 19:45
długa i niepewna.

26. kwietnia 2024 19:45
Niech teraz mądry wizytator i mądry dyrektor na to odpowiedzą. Oczywiście, że rodzic może zrezygnować z zajęć rewalidacyjnych. Jest droga, żeby próbować, go "przymusić", ale

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png egzamin ósmoklasist...
bullet.png pedagog szkolny i sp...
bullet.png mam te kwalifikacje?
bullet.png warsztaty dla grona
bullet.png prawnik - prawo ośw...
Najciekawsze tematy
bullet.png mam te kwalifikacje? [460]
bullet.png egzamin ósmoklas... [174]
bullet.png pedagog szkolny i... [118]