ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
bullet.png Strona główna
bullet.png Charakterystyka zawodu
bullet.png Warunki zatrudnienia
bullet.png Wymagane kwalifikacje
bullet.png Dokumentacja
bullet.png Awans zawodowy
bullet.png Pomoc materialna
bullet.png Pomoc psych-ped.
bullet.png Diagnoza
bullet.png Dostosowanie wymagań
bullet.png Problemy w nauce-ćwiczenia
bullet.png Sprawdzian/egzamin
bullet.png Odpowiedzialność nieletnich
bullet.png Placówki specjalistyczne
bullet.png Książki
bullet.png Inne

bullet.png Artykuły i scenariusze zajęć
bullet.png News
bullet.png Linki
bullet.png Forum
bullet.png Pliki do pobrania
bullet.png Akty prawne

bullet.png Szukaj
bullet.png Kontakt

Aktualnie online
bullet.png Gości online: 7

bullet.png Użytkowników online: 1
mucha27

bullet.png Łącznie użytkowników: 17,538
bullet.png Najnowszy użytkownik: adzia2011
Ostatnie komentarze  
Polecane strony
Ebooki
Diagnoza dla zainteresowanych

DIAGNOZA DLA ZAINTERESOWANYCH

Istnieje oczywiście wiele koncepcji i specjalistycznych narzędzi diagnozy mogących służyć pedagogowi w jego pracy. Musi on jednak odpowiedzieć sobie na pytania :
  • czy ma wystarczające formalne kompetencje do posługiwania się nimi
  • czy uzyskane dzięki nim informacje będą pomocne ( przynajmniej potencjalnie ) w rozwiązywaniu problemów
  • czy nie wystarczy zastosować opracowanych przez siebie ( ściśle dostosowanych do zaistniałego problemu ) narzędzi badawczych takich jak np. ankieta czy arkusz obserwacji
Mówiąc o koncepcjach i narzędziach diagnozy związanej z uczniem, możemy przyjąć następujący podział ( w nim przykładowe narzędzia i koncepcje ) :

  • diagnoza rodziny ( więcej po kliknięciu )
    • diagnoza całościowa

      • H.O.M.E Inventory ( Home Observation for Measurement of the Environment Inventory ) Bettye M. Caldwella i Roberta H. Bradleya, adaptacja polska ASDD ( Arkusz Środowiska Domowego Dziecka ) R. Pomianowskiego i M. Rygielskiego
      • koncepcje określania progów zagrożenia rozwoju dziecka w rodzinie
      • koncepcje typologicznej diagnozy rodziny
    • diagnoza wybiórcza

      • Kwestionariusz dla Rodziców Marii Ziemskiej
      • Kwestionariusz Stosunków Między Rodzicami a Dziećmi A. Roe i M. Siegelmana ( PCR )
        w opracowaniu W. Kowalskiego
      • Inwentarz postaw "W moim domu" B. Markowskiej
      • Identyfikacja Stylów Wychowania wg Marii Ryś
      • Skala Postaw Rodzicielskich w opracowaniu M. Plopy

  • diagnoza sytuacji szkolnej (więcej po kliknięciu )
    • diagnoza środowiska wychowawczego tworzonego przez szkołę

    • diagnoza funkcjonowania dziecka w rolach szkolnych

      • rola ucznia - dojrzałość szkolna
        • Test gotowości do podjęcia nauki szkolnej Alicji Szemińskiej
        • Test Dojrzałości Szkolne w opracowaniu Barbary Wilgockiej - Okoń
        • Arkusz Oceny Dojrzałości Szkolnej Bożeny Janiszewskiej
      • rola ucznia - zaburzenia w uczeniu się
        • Skala Ryzyka Dysleksji Matry Bogdanowicz ( SRD )
        • Seria Testów do czytania i pisania dla klasy I - III Teresy Straburzyńskiej i Teresy Śliwińskiej
        • Pomoce do badań pedagogicznych uczniów klas VII - VIII szkół podstawowych i ponadpodstawowych ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu Janiny Mickiewicz
        • Wybór tekstów do pisania ze słuchu dla klas IV - VIII szkoły podstawowej Marii Sobolewskiej
        • Test Głośnego Czytania dla klas I - VII Jana Konopnickiego
        • Test Czytania Głośnego Marii Sobolewskiej i Andrzeja Matuszewskiego
        • Badanie tempa i techniki czytania w ujęciu Bronisława Rocławskiego
        • Test Pomiaru Szybkości Czytania Głośnego Władysława Puśleckiego
        • Numeracy Questionnaire - Daniel Ansari
          Kwestionariusz Operowania Liczbami - tłumaczenie polskie Urszuli Oszwy
        • Skala Umiejętności Matematycznych Urszuli Oszwy
      • rola członka społeczności szkolnej
        • Arkusz Zachowania się Ucznia B. Markowskiej
        • Kwestionariusz Zachowania się Dziecka w Przedszkolu i Szkole ( CBI ) E. S. Schaefera i M. Aaronsona
        • Karta Mierzenia Postępu Uspołecznienia się Dziecka K. M. B. Bridges ( w układzie J. Konopnickiego )
        • Kwestionariusz Ja i Moja Szkoła E. Zwierzyńskiej i A. Matuszewskiego
        • Arkusz Diagnostyczny D. H. Stotta "Dziecko w Szkole"
        • Arkusz Obserwacyjny T. M. Achenbacha
      • rola kolegi
        • Badania socjometryczne
    • diagnoza błędów wychowawczych

      • Protokół obserwacyjny - BW/z/id
      • Kwestionariusz Autopercepcji Wychowawcy - BW/p/id
      • Kwestionariusz Percepcji Ucznia - BW/pu/id
      • Kwestionariusz do badania Nastroju Wychowanka w Sytuacji Wychowawczej - Em
      • Kwestionariusz do Badania Reprezentacji Sytuacji Wychowawczej - R/Syt
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Ostatnie artykuły
bullet.png "Misja Specjalna"
bullet.png Maciek
bullet.png Kacper - chłopiec w ...
bullet.png projekt "Wolni-bez-W...
bullet.png "Zdrowie psychiczne-...
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

31/08/2014
Spokojnej i jeszcze raz spokojnej pracy w nowym roku szkolnym Smile
31/08/2014
wszystkim pedagogom spokojnej pracy w nowym roku szkolnym !!!
31/08/2014
Tak, pracuj spokojnie 2 lata, a później złożysz wniosek, plan itd.
30/08/2014
czyli jak dobrze rozumię po 2 latach składam wniosek i plan pracy tak?
30/08/2014
Staż na stopień nauczyciela mianowanego może rozpocząć nauczyciel, który przepracował w szkole dwa lata od dnia nadania stopnia nauczyciela kontraktowego.
30/08/2014
mam pytanko skończyłam staż 9m. i jestem n-elem kontraktowym czy do 14września 2014 mam złożyć wniosek i plan na n-ela mianowanego. czy po roku czy 2 latach dopiero ?
29/08/2014
czytam i czytam i oderwać się od tej lektury (forum)nie mogę Wink Ale już dosyć, basta! Idę spać... dobrej nocy Wszystkim :*
29/08/2014
Do Ice Bucket Challenge nominuję premiera,naszą ministrę i byłą naszą ministrę. Howgh!
29/08/2014
Kaziu,przekieruj proszę "co i kiedy" w odpowiedni wątek. Z formalnych
29/08/2014
Dziękuję za odpowiedź. Jednak wiele szkół takie listy publikuje w Internecie albo wiesza tak na drzwiach wejściowych, żeby z zewnątrz można było je przeczytać.
29/08/2014
Na terenie szkoły nie widzę problemu. Publikowanie w Internecie to łamanie prawa.
28/08/2014
Sensor, jestem ciekawa Twojego zdania dotyczącego publikowania w szkołach list klas z nazwiskami uczniów (na stronach szkoły lub tablicach ogłoszeń) Smile
28/08/2014
Dzięki Smile
28/08/2014
Do muchy27 - Program hip to dopiero początek, nawet nie ma go chyba jeszcze w całości. Rok 2014/2015 to planowanie uruchomienia, np. pierwszy moduł już chyba we wrześniu.
Ina
28/08/2014
ja od wczoraj w pracy - pozdrawiam grono pedagogiczne po wakacjach Smile
27/08/2014
Smile
27/08/2014
Słyszeliście o tym programie? A może ktoś z Was go realizował? http://hip.org.pl.
..-w-polsce/
27/08/2014
Witam Smile Wyczytałam,że aby "startować" na mianowanego muszę przepracować dwa lata jako kontraktowy. Czy te dane są aktualne?
26/08/2014
Uczniowie nie mogą "sami", muszą się na to zgodzić rodzice, a przymusić nie ma jak. Do tego te dane idą poza Schengen, a firma nie podlega polskiemu prawu dot. ochrony danych w podm. publ.
26/08/2014
Mogłam zaszaleć i obstawić Grin
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png wątpliwości dotycząc...
bullet.png pomoc pp - po "nowsz...
bullet.png ewaluacja zewnętrzna
bullet.png obowiązkowa lektura ...
bullet.png zasady odbioru dokum...
Najciekawsze tematy
bullet.png Projekt nowego ro... [1161]
bullet.png zatrudnienie peda... [464]
bullet.png śmiech to zdrowie [412]
bullet.png Prezentacja [406]
bullet.png petycja- wysyłamy... [357]


7,890,634 Unikalnych wizyt