ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
bullet.png Strona główna
bullet.png Charakterystyka zawodu
bullet.png Warunki zatrudnienia
bullet.png Wymagane kwalifikacje
bullet.png Dokumentacja
bullet.png Awans zawodowy
bullet.png Pomoc materialna
bullet.png Pomoc psych-ped.
bullet.png Diagnoza
bullet.png Dostosowanie wymagań
bullet.png Problemy w nauce-ćwiczenia
bullet.png Sprawdzian/egzamin
bullet.png Odpowiedzialność nieletnich
bullet.png Placówki specjalistyczne
bullet.png Książki
bullet.png Inne

bullet.png Artykuły i scenariusze zajęć
bullet.png News
bullet.png Linki
bullet.png Forum
bullet.png Pliki do pobrania
bullet.png Akty prawne

bullet.png Szukaj
bullet.png Kontakt

Aktualnie online
bullet.png Gości online: 6

bullet.png Użytkowników online: 1
Dzwoneczek

bullet.png Łącznie użytkowników: 18,801
bullet.png Najnowszy użytkownik: matram
Ostatnie komentarze  
Polecane strony
Ebooki
Diagnoza dla zainteresowanych

DIAGNOZA DLA ZAINTERESOWANYCH

Istnieje oczywiście wiele koncepcji i specjalistycznych narzędzi diagnozy mogących służyć pedagogowi w jego pracy. Musi on jednak odpowiedzieć sobie na pytania :
  • czy ma wystarczające formalne kompetencje do posługiwania się nimi
  • czy uzyskane dzięki nim informacje będą pomocne ( przynajmniej potencjalnie ) w rozwiązywaniu problemów
  • czy nie wystarczy zastosować opracowanych przez siebie ( ściśle dostosowanych do zaistniałego problemu ) narzędzi badawczych takich jak np. ankieta czy arkusz obserwacji
Mówiąc o koncepcjach i narzędziach diagnozy związanej z uczniem, możemy przyjąć następujący podział ( w nim przykładowe narzędzia i koncepcje ) :

  • diagnoza rodziny ( więcej po kliknięciu )
    • diagnoza całościowa

      • H.O.M.E Inventory ( Home Observation for Measurement of the Environment Inventory ) Bettye M. Caldwella i Roberta H. Bradleya, adaptacja polska ASDD ( Arkusz Środowiska Domowego Dziecka ) R. Pomianowskiego i M. Rygielskiego
      • koncepcje określania progów zagrożenia rozwoju dziecka w rodzinie
      • koncepcje typologicznej diagnozy rodziny
    • diagnoza wybiórcza

      • Kwestionariusz dla Rodziców Marii Ziemskiej
      • Kwestionariusz Stosunków Między Rodzicami a Dziećmi A. Roe i M. Siegelmana ( PCR )
        w opracowaniu W. Kowalskiego
      • Inwentarz postaw "W moim domu" B. Markowskiej
      • Identyfikacja Stylów Wychowania wg Marii Ryś
      • Skala Postaw Rodzicielskich w opracowaniu M. Plopy

  • diagnoza sytuacji szkolnej (więcej po kliknięciu )
    • diagnoza środowiska wychowawczego tworzonego przez szkołę

    • diagnoza funkcjonowania dziecka w rolach szkolnych

      • rola ucznia - dojrzałość szkolna
        • Test gotowości do podjęcia nauki szkolnej Alicji Szemińskiej
        • Test Dojrzałości Szkolne w opracowaniu Barbary Wilgockiej - Okoń
        • Arkusz Oceny Dojrzałości Szkolnej Bożeny Janiszewskiej
      • rola ucznia - zaburzenia w uczeniu się
        • Skala Ryzyka Dysleksji Matry Bogdanowicz ( SRD )
        • Seria Testów do czytania i pisania dla klasy I - III Teresy Straburzyńskiej i Teresy Śliwińskiej
        • Pomoce do badań pedagogicznych uczniów klas VII - VIII szkół podstawowych i ponadpodstawowych ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu Janiny Mickiewicz
        • Wybór tekstów do pisania ze słuchu dla klas IV - VIII szkoły podstawowej Marii Sobolewskiej
        • Test Głośnego Czytania dla klas I - VII Jana Konopnickiego
        • Test Czytania Głośnego Marii Sobolewskiej i Andrzeja Matuszewskiego
        • Badanie tempa i techniki czytania w ujęciu Bronisława Rocławskiego
        • Test Pomiaru Szybkości Czytania Głośnego Władysława Puśleckiego
        • Numeracy Questionnaire - Daniel Ansari
          Kwestionariusz Operowania Liczbami - tłumaczenie polskie Urszuli Oszwy
        • Skala Umiejętności Matematycznych Urszuli Oszwy
      • rola członka społeczności szkolnej
        • Arkusz Zachowania się Ucznia B. Markowskiej
        • Kwestionariusz Zachowania się Dziecka w Przedszkolu i Szkole ( CBI ) E. S. Schaefera i M. Aaronsona
        • Karta Mierzenia Postępu Uspołecznienia się Dziecka K. M. B. Bridges ( w układzie J. Konopnickiego )
        • Kwestionariusz Ja i Moja Szkoła E. Zwierzyńskiej i A. Matuszewskiego
        • Arkusz Diagnostyczny D. H. Stotta "Dziecko w Szkole"
        • Arkusz Obserwacyjny T. M. Achenbacha
      • rola kolegi
        • Badania socjometryczne
    • diagnoza błędów wychowawczych

      • Protokół obserwacyjny - BW/z/id
      • Kwestionariusz Autopercepcji Wychowawcy - BW/p/id
      • Kwestionariusz Percepcji Ucznia - BW/pu/id
      • Kwestionariusz do badania Nastroju Wychowanka w Sytuacji Wychowawczej - Em
      • Kwestionariusz do Badania Reprezentacji Sytuacji Wychowawczej - R/Syt
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Ostatnie artykuły
bullet.png Plan rozwoju zawodow...
bullet.png Dzieci z zespołem na...
bullet.png Scenariusz zajęć rew...
bullet.png Płciowość - dar czy ...
bullet.png "Trening pewności si...
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

03/07/2015
Jakby miała klasę, to by rozumiała nauczycieli Smile
02/07/2015
A o co dokładnie chodzi?
02/07/2015
Dzisiaj znowu "wspaniały" występ telewizyjny pani "minister". Ta kobieta nie ma odrobiny klasy.
02/07/2015
Zobaczyć to każdy by chciał, a do występu tylko dwie Panie zgłosiły akces Smile.
01/07/2015
mucha27 i ja i ja chcę to zobaczyć :-)
01/07/2015
mucha27- zaczynam od jutra Smile Reszta przyłączysz się ? Wink
01/07/2015
01/07/2015
Timon, zacznijmy już ćwiczyć Smile
01/07/2015
mucha27- z przyjemnością dołączę do Twojego pokazu- zróbmy tandem Grin
30/06/2015
Grin
30/06/2015
Mam nadzieję, że ten wielki dzień nadejdzie szybko, bo za kilka lat SKS "znacznie zuboży" mój pokaz Grin
30/06/2015
Mucha, czuję się zaproszony na występ, a jak nie to banuję konto Grin Grin Grin
30/06/2015
A ja ubiorę 10 cm szpilki i zatańczę w szkole na rurze Grin Połowa szkoły padłaby na zawał już na widok mojej osoby w szpilkach.
30/06/2015
W dniu, w którym odejdzie obecna pani "minister" w sposób ekstremalny nadużyję wyrobów przemysłu monopolowego.
30/06/2015
Fajnie się czują ci, którzy teraz nie zdali mając w pamięci kilka poprzednich roczników, które dostawały świadectwo dojrzałości w zasadzie za friko.
30/06/2015
"...drodzy maturzyści, daliście radę..." powiedziała ministra w kontekście...74%
30/06/2015
Ja również. Czym innym jest jednak pomoc, a czym innym samodzielne pisanie opinii. Zdarza mi się oczywiście pisać je osobiście, ale co do zasady wiodącą rolę ma tu wychowawca.
is
30/06/2015
Jako pedagog zawsze oferuję pomoc wychowawcom w napisaniu opinii, nawet gdy ucznia nie znam.
is
30/06/2015
U nas jest tak,że pisze wychowawca a gdy nie ma wychowawcy, to pedagog lub inna osoba gdy i jego nie ma pisze opinie po wcześniejszym kontakcie z wychowawcą.
29/06/2015
Oczywiście, jeśli mam jakąś istotną wiedzę na temat ucznia, to mogę (i powinienem) współredagować informację o nim.
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png sprawdziany i egzami...
bullet.png wakacje:)
bullet.png śmiech to zdrowie
bullet.png Kodeks Równego Trakt...
bullet.png egz.-mianowanie od s...
Najciekawsze tematy
bullet.png Projekt nowego ro... [1162]
bullet.png zatrudnienie peda... [464]
bullet.png śmiech to zdrowie [443]
bullet.png Prezentacja [414]
bullet.png godziny pedagoga ... [362]


10,051,977 Unikalnych wizyt