ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
bullet.png Strona główna
bullet.png Charakterystyka zawodu
bullet.png Warunki zatrudnienia
bullet.png Wymagane kwalifikacje
bullet.png Dokumentacja
bullet.png Awans zawodowy
bullet.png Pomoc materialna
bullet.png Pomoc psych-ped.
bullet.png Diagnoza
bullet.png Dostosowanie wymagań
bullet.png Problemy w nauce-ćwiczenia
bullet.png Sprawdzian/egzamin
bullet.png Odpowiedzialność nieletnich
bullet.png Placówki specjalistyczne
bullet.png Książki
bullet.png Inne

bullet.png Artykuły i scenariusze zajęć
bullet.png News
bullet.png Linki
bullet.png Forum
bullet.png Pliki do pobrania
bullet.png Akty prawne

bullet.png Szukaj
bullet.png Kontakt

Aktualnie online
bullet.png Gości online: 6

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 19,873
bullet.png Najnowszy użytkownik: aronkag
Ostatnie komentarze  
Polecane strony
Ebooki
Diagnoza dla zainteresowanych

DIAGNOZA DLA ZAINTERESOWANYCH

Istnieje oczywiście wiele koncepcji i specjalistycznych narzędzi diagnozy mogących służyć pedagogowi w jego pracy. Musi on jednak odpowiedzieć sobie na pytania :
  • czy ma wystarczające formalne kompetencje do posługiwania się nimi
  • czy uzyskane dzięki nim informacje będą pomocne ( przynajmniej potencjalnie ) w rozwiązywaniu problemów
  • czy nie wystarczy zastosować opracowanych przez siebie ( ściśle dostosowanych do zaistniałego problemu ) narzędzi badawczych takich jak np. ankieta czy arkusz obserwacji
Mówiąc o koncepcjach i narzędziach diagnozy związanej z uczniem, możemy przyjąć następujący podział ( w nim przykładowe narzędzia i koncepcje ) :

  • diagnoza rodziny ( więcej po kliknięciu )
    • diagnoza całościowa

      • H.O.M.E Inventory ( Home Observation for Measurement of the Environment Inventory ) Bettye M. Caldwella i Roberta H. Bradleya, adaptacja polska ASDD ( Arkusz Środowiska Domowego Dziecka ) R. Pomianowskiego i M. Rygielskiego
      • koncepcje określania progów zagrożenia rozwoju dziecka w rodzinie
      • koncepcje typologicznej diagnozy rodziny
    • diagnoza wybiórcza

      • Kwestionariusz dla Rodziców Marii Ziemskiej
      • Kwestionariusz Stosunków Między Rodzicami a Dziećmi A. Roe i M. Siegelmana ( PCR )
        w opracowaniu W. Kowalskiego
      • Inwentarz postaw "W moim domu" B. Markowskiej
      • Identyfikacja Stylów Wychowania wg Marii Ryś
      • Skala Postaw Rodzicielskich w opracowaniu M. Plopy

  • diagnoza sytuacji szkolnej (więcej po kliknięciu )
    • diagnoza środowiska wychowawczego tworzonego przez szkołę

    • diagnoza funkcjonowania dziecka w rolach szkolnych

      • rola ucznia - dojrzałość szkolna
        • Test gotowości do podjęcia nauki szkolnej Alicji Szemińskiej
        • Test Dojrzałości Szkolne w opracowaniu Barbary Wilgockiej - Okoń
        • Arkusz Oceny Dojrzałości Szkolnej Bożeny Janiszewskiej
      • rola ucznia - zaburzenia w uczeniu się
        • Skala Ryzyka Dysleksji Matry Bogdanowicz ( SRD )
        • Seria Testów do czytania i pisania dla klasy I - III Teresy Straburzyńskiej i Teresy Śliwińskiej
        • Pomoce do badań pedagogicznych uczniów klas VII - VIII szkół podstawowych i ponadpodstawowych ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu Janiny Mickiewicz
        • Wybór tekstów do pisania ze słuchu dla klas IV - VIII szkoły podstawowej Marii Sobolewskiej
        • Test Głośnego Czytania dla klas I - VII Jana Konopnickiego
        • Test Czytania Głośnego Marii Sobolewskiej i Andrzeja Matuszewskiego
        • Badanie tempa i techniki czytania w ujęciu Bronisława Rocławskiego
        • Test Pomiaru Szybkości Czytania Głośnego Władysława Puśleckiego
        • Numeracy Questionnaire - Daniel Ansari
          Kwestionariusz Operowania Liczbami - tłumaczenie polskie Urszuli Oszwy
        • Skala Umiejętności Matematycznych Urszuli Oszwy
      • rola członka społeczności szkolnej
        • Arkusz Zachowania się Ucznia B. Markowskiej
        • Kwestionariusz Zachowania się Dziecka w Przedszkolu i Szkole ( CBI ) E. S. Schaefera i M. Aaronsona
        • Karta Mierzenia Postępu Uspołecznienia się Dziecka K. M. B. Bridges ( w układzie J. Konopnickiego )
        • Kwestionariusz Ja i Moja Szkoła E. Zwierzyńskiej i A. Matuszewskiego
        • Arkusz Diagnostyczny D. H. Stotta "Dziecko w Szkole"
        • Arkusz Obserwacyjny T. M. Achenbacha
      • rola kolegi
        • Badania socjometryczne
    • diagnoza błędów wychowawczych

      • Protokół obserwacyjny - BW/z/id
      • Kwestionariusz Autopercepcji Wychowawcy - BW/p/id
      • Kwestionariusz Percepcji Ucznia - BW/pu/id
      • Kwestionariusz do badania Nastroju Wychowanka w Sytuacji Wychowawczej - Em
      • Kwestionariusz do Badania Reprezentacji Sytuacji Wychowawczej - R/Syt
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Ostatnie artykuły
Brak artykułów
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

08/02/2016
Nie muszą. Ja czasami zbieram podpisy od rodziców, czasem nauczycieli. Jeśli jednak podpiszą - nie zaszkodzi. Kontrakty podpisują, więc jakąś notatkę też mogą jeśli zawiera jakieś ustalenia.
08/02/2016
Powiedzcie, czy notatkę służbową ze zdarzenia w szkole muszą podpisać obecni podczas zdarzenia uczniowie? Notatkę sporządził pedagog także obecny podczas zdarzenia.
04/02/2016
Majka123, dziękuję Smile
03/02/2016
03/02/2016
Bardzo proszę o podanie kilku czasopism wartych uwagi pedagoga szkolnego Smile
03/02/2016
Mucha, nasz pełnoletni napisał krótkie podanie o skreślenie, zrezygnował w październiku i kwita. O ten papier nikt nigdy nie pytał, ale mamy go w teczce obowiązku szkolnego.
03/02/2016
Mam ucznia pełnoletniego w gimnazjum, który zrezygnował z nauki. Czy musi napisać podanie o skreślenie? Czy na tej podstawie można go skreślić, czy musi być naszym uczniem do końca r.szk.?
01/02/2016
Pozdrawiam pedagogów po udanych feriach zimowych. Odpoczywającym życzę zdrówka i mnóstwa odpoczynku Wink
01/02/2016
skoro koncert życzeń...to ja zdrowia poproszę Smile przed feriami w czasie i po Wink
01/02/2016
a co to?! koncert życzeń Wink
01/02/2016
... lub będącym w czasie ferii?
01/02/2016
...a czekającym na ferie?
31/01/2016
wszystkim powracającym po feriach życzę siły, a rozpoczynającym...
też siły Smile
31/01/2016
witam, mam do napisania opinie o uczennicy, która pomogłaby zdobyć dofinansowanie do zakupu komputera z mopsu, czy pisaliście coś podobnego albo jest już taki wątek?
30/01/2016
Piękne.
29/01/2016
Piękne wspomnienia: https://www.youtu.
..U-A5wLKYXU
29/01/2016
Moim zdaniem pedagog szkolny nie powinien mieć dyżurów w czasie przerw, ale poczytaj tu: http://www.pedago...ow
start=40
29/01/2016
witam jeszcze podpowiedzcie mi proszę czy jest jakis zapis mowiacy o tym czzy pedagog sz powinien miec dyzury na przerwach. jestem w trzech szkolach i zdania sa rozne.
29/01/2016
Chodzi mi o zajęcia z karcianych
29/01/2016
U nas do każdego rodzaju zajęć piszemy program
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png Czy istnieją takie p...
bullet.png kontrola z kuratorium
bullet.png szkolny program prof...
bullet.png urlop nauczyciela
bullet.png petycja- wysyłamy od...
Najciekawsze tematy
bullet.png Projekt nowego ro... [1162]
bullet.png petycja- wysyłamy... [491]
bullet.png zatrudnienie peda... [470]
bullet.png śmiech to zdrowie [458]
bullet.png Prezentacja [439]


12,749,286 Unikalnych wizyt