ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
bullet.png Strona główna
bullet.png Charakterystyka zawodu
bullet.png Warunki zatrudnienia
bullet.png Wymagane kwalifikacje
bullet.png Dokumentacja
bullet.png Awans zawodowy
bullet.png Pomoc materialna
bullet.png Pomoc psych-ped.
bullet.png Diagnoza
bullet.png Dostosowanie wymagań
bullet.png Problemy w nauce-ćwiczenia
bullet.png Sprawdzian/egzamin
bullet.png Odpowiedzialność nieletnich
bullet.png Placówki specjalistyczne
bullet.png Książki
bullet.png Inne

bullet.png Artykuły i scenariusze zajęć
bullet.png News
bullet.png Linki
bullet.png Forum
bullet.png Pliki do pobrania
bullet.png Akty prawne

bullet.png Szukaj
bullet.png Kontakt

Aktualnie online
bullet.png Gości online: 3

bullet.png Użytkowników online: 1
mako

bullet.png Łącznie użytkowników: 18,706
bullet.png Najnowszy użytkownik: lolek1
Ostatnie komentarze  
Polecane strony
Ebooki
Diagnoza dla zainteresowanych

DIAGNOZA DLA ZAINTERESOWANYCH

Istnieje oczywiście wiele koncepcji i specjalistycznych narzędzi diagnozy mogących służyć pedagogowi w jego pracy. Musi on jednak odpowiedzieć sobie na pytania :
  • czy ma wystarczające formalne kompetencje do posługiwania się nimi
  • czy uzyskane dzięki nim informacje będą pomocne ( przynajmniej potencjalnie ) w rozwiązywaniu problemów
  • czy nie wystarczy zastosować opracowanych przez siebie ( ściśle dostosowanych do zaistniałego problemu ) narzędzi badawczych takich jak np. ankieta czy arkusz obserwacji
Mówiąc o koncepcjach i narzędziach diagnozy związanej z uczniem, możemy przyjąć następujący podział ( w nim przykładowe narzędzia i koncepcje ) :

  • diagnoza rodziny ( więcej po kliknięciu )
    • diagnoza całościowa

      • H.O.M.E Inventory ( Home Observation for Measurement of the Environment Inventory ) Bettye M. Caldwella i Roberta H. Bradleya, adaptacja polska ASDD ( Arkusz Środowiska Domowego Dziecka ) R. Pomianowskiego i M. Rygielskiego
      • koncepcje określania progów zagrożenia rozwoju dziecka w rodzinie
      • koncepcje typologicznej diagnozy rodziny
    • diagnoza wybiórcza

      • Kwestionariusz dla Rodziców Marii Ziemskiej
      • Kwestionariusz Stosunków Między Rodzicami a Dziećmi A. Roe i M. Siegelmana ( PCR )
        w opracowaniu W. Kowalskiego
      • Inwentarz postaw "W moim domu" B. Markowskiej
      • Identyfikacja Stylów Wychowania wg Marii Ryś
      • Skala Postaw Rodzicielskich w opracowaniu M. Plopy

  • diagnoza sytuacji szkolnej (więcej po kliknięciu )
    • diagnoza środowiska wychowawczego tworzonego przez szkołę

    • diagnoza funkcjonowania dziecka w rolach szkolnych

      • rola ucznia - dojrzałość szkolna
        • Test gotowości do podjęcia nauki szkolnej Alicji Szemińskiej
        • Test Dojrzałości Szkolne w opracowaniu Barbary Wilgockiej - Okoń
        • Arkusz Oceny Dojrzałości Szkolnej Bożeny Janiszewskiej
      • rola ucznia - zaburzenia w uczeniu się
        • Skala Ryzyka Dysleksji Matry Bogdanowicz ( SRD )
        • Seria Testów do czytania i pisania dla klasy I - III Teresy Straburzyńskiej i Teresy Śliwińskiej
        • Pomoce do badań pedagogicznych uczniów klas VII - VIII szkół podstawowych i ponadpodstawowych ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu Janiny Mickiewicz
        • Wybór tekstów do pisania ze słuchu dla klas IV - VIII szkoły podstawowej Marii Sobolewskiej
        • Test Głośnego Czytania dla klas I - VII Jana Konopnickiego
        • Test Czytania Głośnego Marii Sobolewskiej i Andrzeja Matuszewskiego
        • Badanie tempa i techniki czytania w ujęciu Bronisława Rocławskiego
        • Test Pomiaru Szybkości Czytania Głośnego Władysława Puśleckiego
        • Numeracy Questionnaire - Daniel Ansari
          Kwestionariusz Operowania Liczbami - tłumaczenie polskie Urszuli Oszwy
        • Skala Umiejętności Matematycznych Urszuli Oszwy
      • rola członka społeczności szkolnej
        • Arkusz Zachowania się Ucznia B. Markowskiej
        • Kwestionariusz Zachowania się Dziecka w Przedszkolu i Szkole ( CBI ) E. S. Schaefera i M. Aaronsona
        • Karta Mierzenia Postępu Uspołecznienia się Dziecka K. M. B. Bridges ( w układzie J. Konopnickiego )
        • Kwestionariusz Ja i Moja Szkoła E. Zwierzyńskiej i A. Matuszewskiego
        • Arkusz Diagnostyczny D. H. Stotta "Dziecko w Szkole"
        • Arkusz Obserwacyjny T. M. Achenbacha
      • rola kolegi
        • Badania socjometryczne
    • diagnoza błędów wychowawczych

      • Protokół obserwacyjny - BW/z/id
      • Kwestionariusz Autopercepcji Wychowawcy - BW/p/id
      • Kwestionariusz Percepcji Ucznia - BW/pu/id
      • Kwestionariusz do badania Nastroju Wychowanka w Sytuacji Wychowawczej - Em
      • Kwestionariusz do Badania Reprezentacji Sytuacji Wychowawczej - R/Syt
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Ostatnie artykuły
bullet.png Scenariusz zajęć rew...
bullet.png Płciowość - dar czy ...
bullet.png "Trening pewności si...
bullet.png Tomek
bullet.png Jak ćwiczyć pamięć p...
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

22/05/2015
Końcówka roku - walcowanie pedagogów z wszystkich stron. Reset konieczny!
21/05/2015
mucha27- to zależy co nam odpadnie: głowa czy...inna część ciała Wink
21/05/2015
A co my będziemy robić na emeryturze? Lepiej siedzieć w pracy. Najwyżej nam coś odpadnie Smile
Ina
20/05/2015
zawsze to lepsze niż po 50 latach,nie jest przecież źle Wink
20/05/2015
haha nasze związki popierają propozycję przejścia na emeryturę po 40 latach pracy, to jest jakaś kpina
15/05/2015
Dziekuje
13/05/2015
Dziękuję Smile
13/05/2015
Można na podstawie wieku, ale można też zrobić krótki sprawdzian umiejętności
13/05/2015
tej klasy przyjąć?
13/05/2015
Kochani pilnie potrzebuje informacji. Od września będzie u nas uczeń, który "nie dokończył" oddziału przedszkolnego za granicą. Mama chce aby dziecko poszło u nas do 1 klasy. Czy można go do
12/05/2015
Tutaj tylko krótkie uwagi.
12/05/2015
Proszę opisać problem na forum. Tam jest więcej miejsca.
12/05/2015
odnosnie dziecka z cukrzyca..wychowaw
ca traktuje syna poprzez popsute relacje moje z nia jak to syn by był czemus winien niemam siły .wczoraj zastałam w klasie syna zaplakanego pani na to nic....
12/05/2015
witam mam problem dotyczacy mojego dziecka.syn ma 8 lat choruje na cukrzyce t1 .od 3 lat siedze na korytarzu i opiekuje si dzieckiem kiedy trzeba .wychowawca nie chce go w szkole bez mojej opieki.
12/05/2015
rozumiem Smile
11/05/2015
jagoda1 - w rozporządzeniu o pomocy psych-ped. w szkołach masz zapisy, przeczytaj.
11/05/2015
do reszty Smile
11/05/2015
sensor nie jest administratorem, anula dopisz swój problem tu http://pedagogszk...post_2
5395
11/05/2015
szanowny administratorze, pewnie,że się da bez policji, jestem tylko ciekawa ewentualnych rozwiązań w innych szkołach, pozdrawiam
11/05/2015
Lekarz psychiatra może zdiagnozować ADHD.
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png pedagog szkolny wych...
bullet.png Od głównego administ...
bullet.png OP - podnoszenie pen...
bullet.png procedury -samobójstwa
bullet.png obowiązkowe zajecia ...
Najciekawsze tematy
bullet.png Projekt nowego ro... [1162]
bullet.png zatrudnienie peda... [464]
bullet.png śmiech to zdrowie [436]
bullet.png Prezentacja [414]
bullet.png godziny pedagoga ... [362]


9,691,101 Unikalnych wizyt