ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
bullet.png Strona główna
bullet.png Charakterystyka zawodu
bullet.png Warunki zatrudnienia
bullet.png Wymagane kwalifikacje
bullet.png Dokumentacja
bullet.png Awans zawodowy
bullet.png Pomoc materialna
bullet.png Pomoc psych-ped.
bullet.png Diagnoza
bullet.png Dostosowanie wymagań
bullet.png Problemy w nauce-ćwiczenia
bullet.png Sprawdzian/egzamin
bullet.png Odpowiedzialność nieletnich
bullet.png Placówki specjalistyczne
bullet.png Książki
bullet.png Inne

bullet.png Artykuły i scenariusze zajęć
bullet.png News
bullet.png Linki
bullet.png Forum
bullet.png Pliki do pobrania
bullet.png Akty prawne

bullet.png Szukaj
bullet.png Kontakt

Aktualnie online
bullet.png Gości online: 4

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 17,163
bullet.png Najnowszy użytkownik: dziadok
Ostatnie komentarze  
Polecane strony
Ebooki
Diagnoza dla zainteresowanych

DIAGNOZA DLA ZAINTERESOWANYCH

Istnieje oczywiście wiele koncepcji i specjalistycznych narzędzi diagnozy mogących służyć pedagogowi w jego pracy. Musi on jednak odpowiedzieć sobie na pytania :
  • czy ma wystarczające formalne kompetencje do posługiwania się nimi
  • czy uzyskane dzięki nim informacje będą pomocne ( przynajmniej potencjalnie ) w rozwiązywaniu problemów
  • czy nie wystarczy zastosować opracowanych przez siebie ( ściśle dostosowanych do zaistniałego problemu ) narzędzi badawczych takich jak np. ankieta czy arkusz obserwacji
Mówiąc o koncepcjach i narzędziach diagnozy związanej z uczniem, możemy przyjąć następujący podział ( w nim przykładowe narzędzia i koncepcje ) :

  • diagnoza rodziny ( więcej po kliknięciu )
    • diagnoza całościowa

      • H.O.M.E Inventory ( Home Observation for Measurement of the Environment Inventory ) Bettye M. Caldwella i Roberta H. Bradleya, adaptacja polska ASDD ( Arkusz Środowiska Domowego Dziecka ) R. Pomianowskiego i M. Rygielskiego
      • koncepcje określania progów zagrożenia rozwoju dziecka w rodzinie
      • koncepcje typologicznej diagnozy rodziny
    • diagnoza wybiórcza

      • Kwestionariusz dla Rodziców Marii Ziemskiej
      • Kwestionariusz Stosunków Między Rodzicami a Dziećmi A. Roe i M. Siegelmana ( PCR )
        w opracowaniu W. Kowalskiego
      • Inwentarz postaw "W moim domu" B. Markowskiej
      • Identyfikacja Stylów Wychowania wg Marii Ryś
      • Skala Postaw Rodzicielskich w opracowaniu M. Plopy

  • diagnoza sytuacji szkolnej (więcej po kliknięciu )
    • diagnoza środowiska wychowawczego tworzonego przez szkołę

    • diagnoza funkcjonowania dziecka w rolach szkolnych

      • rola ucznia - dojrzałość szkolna
        • Test gotowości do podjęcia nauki szkolnej Alicji Szemińskiej
        • Test Dojrzałości Szkolne w opracowaniu Barbary Wilgockiej - Okoń
        • Arkusz Oceny Dojrzałości Szkolnej Bożeny Janiszewskiej
      • rola ucznia - zaburzenia w uczeniu się
        • Skala Ryzyka Dysleksji Matry Bogdanowicz ( SRD )
        • Seria Testów do czytania i pisania dla klasy I - III Teresy Straburzyńskiej i Teresy Śliwińskiej
        • Pomoce do badań pedagogicznych uczniów klas VII - VIII szkół podstawowych i ponadpodstawowych ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu Janiny Mickiewicz
        • Wybór tekstów do pisania ze słuchu dla klas IV - VIII szkoły podstawowej Marii Sobolewskiej
        • Test Głośnego Czytania dla klas I - VII Jana Konopnickiego
        • Test Czytania Głośnego Marii Sobolewskiej i Andrzeja Matuszewskiego
        • Badanie tempa i techniki czytania w ujęciu Bronisława Rocławskiego
        • Test Pomiaru Szybkości Czytania Głośnego Władysława Puśleckiego
        • Numeracy Questionnaire - Daniel Ansari
          Kwestionariusz Operowania Liczbami - tłumaczenie polskie Urszuli Oszwy
        • Skala Umiejętności Matematycznych Urszuli Oszwy
      • rola członka społeczności szkolnej
        • Arkusz Zachowania się Ucznia B. Markowskiej
        • Kwestionariusz Zachowania się Dziecka w Przedszkolu i Szkole ( CBI ) E. S. Schaefera i M. Aaronsona
        • Karta Mierzenia Postępu Uspołecznienia się Dziecka K. M. B. Bridges ( w układzie J. Konopnickiego )
        • Kwestionariusz Ja i Moja Szkoła E. Zwierzyńskiej i A. Matuszewskiego
        • Arkusz Diagnostyczny D. H. Stotta "Dziecko w Szkole"
        • Arkusz Obserwacyjny T. M. Achenbacha
      • rola kolegi
        • Badania socjometryczne
    • diagnoza błędów wychowawczych

      • Protokół obserwacyjny - BW/z/id
      • Kwestionariusz Autopercepcji Wychowawcy - BW/p/id
      • Kwestionariusz Percepcji Ucznia - BW/pu/id
      • Kwestionariusz do badania Nastroju Wychowanka w Sytuacji Wychowawczej - Em
      • Kwestionariusz do Badania Reprezentacji Sytuacji Wychowawczej - R/Syt
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Ostatnie artykuły
bullet.png projekt "Wolni-bez-W...
bullet.png "Zdrowie psychiczne-...
bullet.png Diagnoza samopoczuci...
bullet.png Stop Cyberprzemocy
bullet.png Poziom stresu
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

24/04/2014
20/04/2014
I jeszcze sobie i Wam życzę jak najmniejszej ilości szalonych pomysłów naszej ministrzycy i jej świty!
19/04/2014
Wesołych!!!
19/04/2014
Żeby Wielkanoc w tym roku, przyszła z sukcesem u boku. Aby żyło się Wam zdrowo, prywatnie i zawodowo. Wielu, wielu chwil radosnych i cudownej, ciepłej wiosny Smile Pozdrawiam ciepło
17/04/2014
Ja chętnie też się przyłożę i taki "darmowy" podręcznik chętnie napiszę. Smile Dam nawet 10% rabatu.
is
17/04/2014
Pogodnych, jak dzisiejszy ranek u nas, wesołych i rodzinnych świąt i umiarkowanego Dyngusa.
16/04/2014
16/04/2014
...i mocno jajecznych! Smile
16/04/2014
Zdrowych i pogodnych Świąt Wielkanocnych wszystkim. Smile
15/04/2014
14/04/2014
14/04/2014
23-24 kwietnia jest posiedzenie Sejmu, a w planie sprawozdanie Komisji Edukacji o uchwale Senatu w sprawie ustawy o zmianach w u.s.o
14/04/2014
Czy wie ktoś kiedy zapadnie ostateczna decyzja odnośnie nowelizacji ustawy, która wprowadzi asystentów?? Jakaś data posiedzenia czy coś?
12/04/2014
Dziekuję za odpowiedź
12/04/2014
Grono - uzasadnieniem jest opinia polonisty, która PPP się niewątpliwie przyda + zgoda: Rada Pedag. dnia aaaa wyraziła zgodę na skierowanie .... na badanie w PPP pod kątem spec. tr. w ucz.
12/04/2014
Czy pisał ktoś wniosek z uzasadnieniem do PPP o przebadanie ucznia w gimnazjum pod kątem specyficznych trudności w uczeniu się?
11/04/2014
Po lekturze wywiadu z ministrzycą serce rośnie, umysł się otwiera, ręce grzeją do pracy ... !! Acha, tylko potem proszę broń boże nie czytać komentarzy pod wywiadem, bo czar może prysnąć.
11/04/2014
Czytaliśmy, czytaliśmy. Najbardziej podobał mi się fragment, że o pewnych sprawach nie mówi się przed wyborami. Ot i cała nasza klasa polityczna. Ż E N A D A.
11/04/2014
11/04/2014
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png kontrola Rzecznika P...
bullet.png emerytura nauczyciela
bullet.png czy dziecko może han...
bullet.png proszę o pomoc w wyp...
bullet.png godziny pedagoga szk...
Najciekawsze tematy
bullet.png Projekt nowego ro... [1153]
bullet.png zatrudnienie peda... [464]
bullet.png Prezentacja [403]
bullet.png śmiech to zdrowie [395]
bullet.png petycja- wysyłamy... [350]


6,976,969 Unikalnych wizyt