ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
bullet.png Strona główna
bullet.png Charakterystyka zawodu
bullet.png Warunki zatrudnienia
bullet.png Wymagane kwalifikacje
bullet.png Dokumentacja
bullet.png Awans zawodowy
bullet.png Pomoc materialna
bullet.png Pomoc psych-ped.
bullet.png Diagnoza
bullet.png Dostosowanie wymagań
bullet.png Problemy w nauce-ćwiczenia
bullet.png Sprawdzian/egzamin
bullet.png Odpowiedzialność nieletnich
bullet.png Placówki specjalistyczne
bullet.png Książki
bullet.png Inne

bullet.png Artykuły i scenariusze zajęć
bullet.png News
bullet.png Linki
bullet.png Forum
bullet.png Pliki do pobrania
bullet.png Akty prawne

bullet.png Szukaj
bullet.png Kontakt

Aktualnie online
bullet.png Gości online: 7

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 20,922
bullet.png Najnowszy użytkownik: superasik
Ostatnie komentarze  
Diagnoza dla zainteresowanych

DIAGNOZA DLA ZAINTERESOWANYCH

Istnieje oczywiście wiele koncepcji i specjalistycznych narzędzi diagnozy mogących służyć pedagogowi w jego pracy. Musi on jednak odpowiedzieć sobie na pytania :
  • czy ma wystarczające formalne kompetencje do posługiwania się nimi
  • czy uzyskane dzięki nim informacje będą pomocne ( przynajmniej potencjalnie ) w rozwiązywaniu problemów
  • czy nie wystarczy zastosować opracowanych przez siebie ( ściśle dostosowanych do zaistniałego problemu ) narzędzi badawczych takich jak np. ankieta czy arkusz obserwacji
Mówiąc o koncepcjach i narzędziach diagnozy związanej z uczniem, możemy przyjąć następujący podział ( w nim przykładowe narzędzia i koncepcje ) :

  • diagnoza rodziny ( więcej po kliknięciu )
    • diagnoza całościowa

      • H.O.M.E Inventory ( Home Observation for Measurement of the Environment Inventory ) Bettye M. Caldwella i Roberta H. Bradleya, adaptacja polska ASDD ( Arkusz Środowiska Domowego Dziecka ) R. Pomianowskiego i M. Rygielskiego
      • koncepcje określania progów zagrożenia rozwoju dziecka w rodzinie
      • koncepcje typologicznej diagnozy rodziny
    • diagnoza wybiórcza

      • Kwestionariusz dla Rodziców Marii Ziemskiej
      • Kwestionariusz Stosunków Między Rodzicami a Dziećmi A. Roe i M. Siegelmana ( PCR )
        w opracowaniu W. Kowalskiego
      • Inwentarz postaw "W moim domu" B. Markowskiej
      • Identyfikacja Stylów Wychowania wg Marii Ryś
      • Skala Postaw Rodzicielskich w opracowaniu M. Plopy

  • diagnoza sytuacji szkolnej (więcej po kliknięciu )
    • diagnoza środowiska wychowawczego tworzonego przez szkołę

    • diagnoza funkcjonowania dziecka w rolach szkolnych

      • rola ucznia - dojrzałość szkolna
        • Test gotowości do podjęcia nauki szkolnej Alicji Szemińskiej
        • Test Dojrzałości Szkolne w opracowaniu Barbary Wilgockiej - Okoń
        • Arkusz Oceny Dojrzałości Szkolnej Bożeny Janiszewskiej
      • rola ucznia - zaburzenia w uczeniu się
        • Skala Ryzyka Dysleksji Matry Bogdanowicz ( SRD )
        • Seria Testów do czytania i pisania dla klasy I - III Teresy Straburzyńskiej i Teresy Śliwińskiej
        • Pomoce do badań pedagogicznych uczniów klas VII - VIII szkół podstawowych i ponadpodstawowych ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu Janiny Mickiewicz
        • Wybór tekstów do pisania ze słuchu dla klas IV - VIII szkoły podstawowej Marii Sobolewskiej
        • Test Głośnego Czytania dla klas I - VII Jana Konopnickiego
        • Test Czytania Głośnego Marii Sobolewskiej i Andrzeja Matuszewskiego
        • Badanie tempa i techniki czytania w ujęciu Bronisława Rocławskiego
        • Test Pomiaru Szybkości Czytania Głośnego Władysława Puśleckiego
        • Numeracy Questionnaire - Daniel Ansari
          Kwestionariusz Operowania Liczbami - tłumaczenie polskie Urszuli Oszwy
        • Skala Umiejętności Matematycznych Urszuli Oszwy
      • rola członka społeczności szkolnej
        • Arkusz Zachowania się Ucznia B. Markowskiej
        • Kwestionariusz Zachowania się Dziecka w Przedszkolu i Szkole ( CBI ) E. S. Schaefera i M. Aaronsona
        • Karta Mierzenia Postępu Uspołecznienia się Dziecka K. M. B. Bridges ( w układzie J. Konopnickiego )
        • Kwestionariusz Ja i Moja Szkoła E. Zwierzyńskiej i A. Matuszewskiego
        • Arkusz Diagnostyczny D. H. Stotta "Dziecko w Szkole"
        • Arkusz Obserwacyjny T. M. Achenbacha
      • rola kolegi
        • Badania socjometryczne
    • diagnoza błędów wychowawczych

      • Protokół obserwacyjny - BW/z/id
      • Kwestionariusz Autopercepcji Wychowawcy - BW/p/id
      • Kwestionariusz Percepcji Ucznia - BW/pu/id
      • Kwestionariusz do badania Nastroju Wychowanka w Sytuacji Wychowawczej - Em
      • Kwestionariusz do Badania Reprezentacji Sytuacji Wychowawczej - R/Syt
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Ostatnie artykuły
Brak artykułów
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

17/01/2017
Dziękuję za odpowiedź.A jakieś sprawdzone gry, karty pracy dotyczace radzenia sobie z emocjami, z agresją. Jest sporo na rynku, ale poszukuje czegos sprawszonego.
17/01/2017
Przy spotkaniach w gabinecie wykorzystuję i polecam: Karty Dixit, Pytaki, Story cubes i inne gry, które "robią dobrą atmosferę" a są miłym oderwaniem od codziennych trudności
17/01/2017
Z jakich materiałów, kart pracy, gier korzystacie przy prowadzeniu stałych rozmów z uczniem sprawiającym problemy wychowawcze?
16/01/2017
Przy NI i opinii o dysleksji rada pedagogiczna może wydłużyć czas uczniowi na maturze?
13/01/2017
i pomyśleć, że w ubiegłym roku cieszyliśmy się na ferie...wszyscy...
Ina
13/01/2017
a doczytaj w rozporządzeniu zadania pedagoga- diagnoza
13/01/2017
Witam Smile Czy pedagog szkolny ma prawo wejść na lekcję, żeby obserwować zachowanie uczniów? Jest jakiś przepis na to?
13/01/2017
Na razie wprowadzono tylko zmiany "porządkowe", a nie merytoryczne.
12/01/2017
w KN stan na 12.01.2017r. naszymi godz. dalej włada op
12/01/2017
Czy mógłby ktoś się podzielić jakimś fajnym scenariuszem na dzień profilaktyki? Proszę o kontakt priv
11/01/2017
reszta, to moje niedowierzanie raczej było "niedowierzaniem retorycznym" Wink
11/01/2017
to jeden z wielu przykładów
11/01/2017
11/01/2017
Wygląda na to, że masz do wykorzystanie 8 tygodni urlopu wypoczynkowego. Szczegóły doczytasz w KN art. od 53
11/01/2017
Dziękuję Zetko. W lecie już byłam na urlopie macierzyńskim więc to jest traktowane jako urlop normalny? Przepraszam, że tak dopytuje.
11/01/2017
gratulacje!
11/01/2017
Gratulacje Smile
11/01/2017
Mogę pomóc komuś z awansu zawodowego na dyplomowanego. Udostępnić gotową teczkę. Ocena uzyskana na rozmowie to: 10 !!!!
10/01/2017
Zgodnie z KN nauczycielowi przysługuje w takim przypadku urlop uzupełniający do 8 tygodni. Musisz więc obliczyć ile urlopu miałaś w lecie
10/01/2017
Kochani w tamtym roku całe ferie byłam na chorobowym. Czy powinnam dostać ekwiwalent za niewykorzystany urlop? Teraz jestem na macierzyńskim.
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png Od głównego administ...
bullet.png reforma
bullet.png superwizje
bullet.png szkolny program prof...
bullet.png Obserwacja uczniów
Najciekawsze tematy
bullet.png Projekt nowego ro... [1162]
bullet.png petycja- wysyłamy... [547]
bullet.png godziny pedagoga ... [511]
bullet.png zajęcia rewalidac... [497]
bullet.png zatrudnienie peda... [473]


16,214,135 Unikalnych wizyt