ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
bullet.png Strona główna
bullet.png Charakterystyka zawodu
bullet.png Warunki zatrudnienia
bullet.png Wymagane kwalifikacje
bullet.png Dokumentacja
bullet.png Awans zawodowy
bullet.png Pomoc materialna
bullet.png Pomoc psych-ped.
bullet.png Diagnoza
bullet.png Dostosowanie wymagań
bullet.png Problemy w nauce-ćwiczenia
bullet.png Sprawdzian/egzamin
bullet.png Odpowiedzialność nieletnich
bullet.png Placówki specjalistyczne
bullet.png Książki
bullet.png Inne

bullet.png Artykuły i scenariusze zajęć
bullet.png News
bullet.png Linki
bullet.png Forum
bullet.png Pliki do pobrania
bullet.png Akty prawne

bullet.png Szukaj
bullet.png Kontakt

Aktualnie online
bullet.png Gości online: 2

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 20,098
bullet.png Najnowszy użytkownik: Koralik
Ostatnie komentarze  
name
link
Diagnoza dla zainteresowanych

DIAGNOZA DLA ZAINTERESOWANYCH

Istnieje oczywiście wiele koncepcji i specjalistycznych narzędzi diagnozy mogących służyć pedagogowi w jego pracy. Musi on jednak odpowiedzieć sobie na pytania :
  • czy ma wystarczające formalne kompetencje do posługiwania się nimi
  • czy uzyskane dzięki nim informacje będą pomocne ( przynajmniej potencjalnie ) w rozwiązywaniu problemów
  • czy nie wystarczy zastosować opracowanych przez siebie ( ściśle dostosowanych do zaistniałego problemu ) narzędzi badawczych takich jak np. ankieta czy arkusz obserwacji
Mówiąc o koncepcjach i narzędziach diagnozy związanej z uczniem, możemy przyjąć następujący podział ( w nim przykładowe narzędzia i koncepcje ) :

  • diagnoza rodziny ( więcej po kliknięciu )
    • diagnoza całościowa

      • H.O.M.E Inventory ( Home Observation for Measurement of the Environment Inventory ) Bettye M. Caldwella i Roberta H. Bradleya, adaptacja polska ASDD ( Arkusz Środowiska Domowego Dziecka ) R. Pomianowskiego i M. Rygielskiego
      • koncepcje określania progów zagrożenia rozwoju dziecka w rodzinie
      • koncepcje typologicznej diagnozy rodziny
    • diagnoza wybiórcza

      • Kwestionariusz dla Rodziców Marii Ziemskiej
      • Kwestionariusz Stosunków Między Rodzicami a Dziećmi A. Roe i M. Siegelmana ( PCR )
        w opracowaniu W. Kowalskiego
      • Inwentarz postaw "W moim domu" B. Markowskiej
      • Identyfikacja Stylów Wychowania wg Marii Ryś
      • Skala Postaw Rodzicielskich w opracowaniu M. Plopy

  • diagnoza sytuacji szkolnej (więcej po kliknięciu )
    • diagnoza środowiska wychowawczego tworzonego przez szkołę

    • diagnoza funkcjonowania dziecka w rolach szkolnych

      • rola ucznia - dojrzałość szkolna
        • Test gotowości do podjęcia nauki szkolnej Alicji Szemińskiej
        • Test Dojrzałości Szkolne w opracowaniu Barbary Wilgockiej - Okoń
        • Arkusz Oceny Dojrzałości Szkolnej Bożeny Janiszewskiej
      • rola ucznia - zaburzenia w uczeniu się
        • Skala Ryzyka Dysleksji Matry Bogdanowicz ( SRD )
        • Seria Testów do czytania i pisania dla klasy I - III Teresy Straburzyńskiej i Teresy Śliwińskiej
        • Pomoce do badań pedagogicznych uczniów klas VII - VIII szkół podstawowych i ponadpodstawowych ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu Janiny Mickiewicz
        • Wybór tekstów do pisania ze słuchu dla klas IV - VIII szkoły podstawowej Marii Sobolewskiej
        • Test Głośnego Czytania dla klas I - VII Jana Konopnickiego
        • Test Czytania Głośnego Marii Sobolewskiej i Andrzeja Matuszewskiego
        • Badanie tempa i techniki czytania w ujęciu Bronisława Rocławskiego
        • Test Pomiaru Szybkości Czytania Głośnego Władysława Puśleckiego
        • Numeracy Questionnaire - Daniel Ansari
          Kwestionariusz Operowania Liczbami - tłumaczenie polskie Urszuli Oszwy
        • Skala Umiejętności Matematycznych Urszuli Oszwy
      • rola członka społeczności szkolnej
        • Arkusz Zachowania się Ucznia B. Markowskiej
        • Kwestionariusz Zachowania się Dziecka w Przedszkolu i Szkole ( CBI ) E. S. Schaefera i M. Aaronsona
        • Karta Mierzenia Postępu Uspołecznienia się Dziecka K. M. B. Bridges ( w układzie J. Konopnickiego )
        • Kwestionariusz Ja i Moja Szkoła E. Zwierzyńskiej i A. Matuszewskiego
        • Arkusz Diagnostyczny D. H. Stotta "Dziecko w Szkole"
        • Arkusz Obserwacyjny T. M. Achenbacha
      • rola kolegi
        • Badania socjometryczne
    • diagnoza błędów wychowawczych

      • Protokół obserwacyjny - BW/z/id
      • Kwestionariusz Autopercepcji Wychowawcy - BW/p/id
      • Kwestionariusz Percepcji Ucznia - BW/pu/id
      • Kwestionariusz do badania Nastroju Wychowanka w Sytuacji Wychowawczej - Em
      • Kwestionariusz do Badania Reprezentacji Sytuacji Wychowawczej - R/Syt
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Ostatnie artykuły
Brak artykułów
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

04/05/2016
Is, ja chętnie wezmę namiar na agro. Wybieramy się w tamte strony już dwa lata, może więc przyjdzie czas, że skorzystam Smile
is
04/05/2016
Jeszcze odpoczywacie?...U nas do końca tygodnia praca bez uczniów-matury
is
03/05/2016
Wróciłam z długiego weekendu. Tym razem byłam w Górach Izerskich. zainteresowanym udostępnię informacje o niedrogim i bardzo dobrym miejscu noclegowym w agroturystyce w Chmieleniu.
28/04/2016
proszę podajcie przykładowe ćwiczenia do pracy w liceum z dzieckiem z zespołem Aspergera
25/04/2016
Jeśli nie ma innej możliwości porozumienia.
25/04/2016
ze kieruję sprawę do sądu? Liczę na to, że może się jednak otrząśnie i zacznie wywiązywać ze swoich obowiązków.
25/04/2016
O czym chcesz zawiadamiać matkę?
25/04/2016
a test trzecioklasisty napisał koszmarnie, uzyskał podobno całe siedem punktów. Czy powinnam jeszcze jakos oficjalnie zawiadomić matkę czy raczej skierować wniosek o wgląd w syt rodziny?
25/04/2016
Mam prośbę, w klasie III sp mam ucznia ze stwierdzonym adhd, matka wczesniej kontaktowała się ze szkoła, ale ostatnio ten kontakt jest bardzo słaby, a uczeń coraz częściej nie robi zupełnie nic
23/04/2016
19/04/2016
procedury n-li mam, dostałam prikaz napisania sposobów reagowania uczniów w sytuacjach dla nich trudnych. niby wszyscy wiedzą, co należy zrobić, ale kuratorium chce dokument. Gdzie znaleźć przykładowy
19/04/2016
pismo do sądu kieruje się ze względu na miejsce zamieszkania ucznia czy miejsce szkoły?
18/04/2016
dziękuję Smile
18/04/2016
18/04/2016
Witam. Pisze sprawozdanie na mianowanie. jestem ped. w szk podst. Czy mogę Was prosić o przykładowe sprawozdanie? bede wdzięczna kkimazu@gmail.com
14/04/2016
13/04/2016
Czy uczniowie szkoły średniej przed końcem roku (29.04) muszą oddać legitymację i nie korzystać już z ulg?
08/04/2016
Mam pytanie: czy do sprawozdania z PRZ na dyplomowanego muszę pisać opisy przypadków czy to jako załącznik?
08/04/2016
Witam i pytam Smile jeżeli dyr. szk. chce przystąpić do konkursu na stanowisko dyr. ponownie, czy musi mieć ocenę pracy z ostatnich 5 lat? Dziękuję.
08/04/2016
Można, ale w jakim celu?
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png uczeń dilerem?
bullet.png nauczanie indywidualne
bullet.png awans zawodowy (tecz...
bullet.png Bez tematu
bullet.png wniosek o podjęcie p...
Najciekawsze tematy
bullet.png Projekt nowego ro... [1162]
bullet.png petycja- wysyłamy... [529]
bullet.png zatrudnienie peda... [470]
bullet.png śmiech to zdrowie [459]
bullet.png Prezentacja [439]


13,697,912 Unikalnych wizyt