ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
bullet.png Strona główna
bullet.png Charakterystyka zawodu
bullet.png Warunki zatrudnienia
bullet.png Wymagane kwalifikacje
bullet.png Dokumentacja
bullet.png Awans zawodowy
bullet.png Pomoc materialna
bullet.png Pomoc psych-ped.
bullet.png Diagnoza
bullet.png Dostosowanie wymagań
bullet.png Problemy w nauce-ćwiczenia
bullet.png Sprawdzian/egzamin
bullet.png Odpowiedzialność nieletnich
bullet.png Placówki specjalistyczne
bullet.png Książki
bullet.png Inne

bullet.png Artykuły i scenariusze zajęć
bullet.png News
bullet.png Linki
bullet.png Forum
bullet.png Pliki do pobrania
bullet.png Akty prawne

bullet.png Szukaj
bullet.png Kontakt

Aktualnie online
bullet.png Gości online: 7

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 17,814
bullet.png Najnowszy użytkownik: zukowo
Ostatnie komentarze  
Polecane strony
Ebooki
Diagnoza dla zainteresowanych

DIAGNOZA DLA ZAINTERESOWANYCH

Istnieje oczywiście wiele koncepcji i specjalistycznych narzędzi diagnozy mogących służyć pedagogowi w jego pracy. Musi on jednak odpowiedzieć sobie na pytania :
  • czy ma wystarczające formalne kompetencje do posługiwania się nimi
  • czy uzyskane dzięki nim informacje będą pomocne ( przynajmniej potencjalnie ) w rozwiązywaniu problemów
  • czy nie wystarczy zastosować opracowanych przez siebie ( ściśle dostosowanych do zaistniałego problemu ) narzędzi badawczych takich jak np. ankieta czy arkusz obserwacji
Mówiąc o koncepcjach i narzędziach diagnozy związanej z uczniem, możemy przyjąć następujący podział ( w nim przykładowe narzędzia i koncepcje ) :

  • diagnoza rodziny ( więcej po kliknięciu )
    • diagnoza całościowa

      • H.O.M.E Inventory ( Home Observation for Measurement of the Environment Inventory ) Bettye M. Caldwella i Roberta H. Bradleya, adaptacja polska ASDD ( Arkusz Środowiska Domowego Dziecka ) R. Pomianowskiego i M. Rygielskiego
      • koncepcje określania progów zagrożenia rozwoju dziecka w rodzinie
      • koncepcje typologicznej diagnozy rodziny
    • diagnoza wybiórcza

      • Kwestionariusz dla Rodziców Marii Ziemskiej
      • Kwestionariusz Stosunków Między Rodzicami a Dziećmi A. Roe i M. Siegelmana ( PCR )
        w opracowaniu W. Kowalskiego
      • Inwentarz postaw "W moim domu" B. Markowskiej
      • Identyfikacja Stylów Wychowania wg Marii Ryś
      • Skala Postaw Rodzicielskich w opracowaniu M. Plopy

  • diagnoza sytuacji szkolnej (więcej po kliknięciu )
    • diagnoza środowiska wychowawczego tworzonego przez szkołę

    • diagnoza funkcjonowania dziecka w rolach szkolnych

      • rola ucznia - dojrzałość szkolna
        • Test gotowości do podjęcia nauki szkolnej Alicji Szemińskiej
        • Test Dojrzałości Szkolne w opracowaniu Barbary Wilgockiej - Okoń
        • Arkusz Oceny Dojrzałości Szkolnej Bożeny Janiszewskiej
      • rola ucznia - zaburzenia w uczeniu się
        • Skala Ryzyka Dysleksji Matry Bogdanowicz ( SRD )
        • Seria Testów do czytania i pisania dla klasy I - III Teresy Straburzyńskiej i Teresy Śliwińskiej
        • Pomoce do badań pedagogicznych uczniów klas VII - VIII szkół podstawowych i ponadpodstawowych ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu Janiny Mickiewicz
        • Wybór tekstów do pisania ze słuchu dla klas IV - VIII szkoły podstawowej Marii Sobolewskiej
        • Test Głośnego Czytania dla klas I - VII Jana Konopnickiego
        • Test Czytania Głośnego Marii Sobolewskiej i Andrzeja Matuszewskiego
        • Badanie tempa i techniki czytania w ujęciu Bronisława Rocławskiego
        • Test Pomiaru Szybkości Czytania Głośnego Władysława Puśleckiego
        • Numeracy Questionnaire - Daniel Ansari
          Kwestionariusz Operowania Liczbami - tłumaczenie polskie Urszuli Oszwy
        • Skala Umiejętności Matematycznych Urszuli Oszwy
      • rola członka społeczności szkolnej
        • Arkusz Zachowania się Ucznia B. Markowskiej
        • Kwestionariusz Zachowania się Dziecka w Przedszkolu i Szkole ( CBI ) E. S. Schaefera i M. Aaronsona
        • Karta Mierzenia Postępu Uspołecznienia się Dziecka K. M. B. Bridges ( w układzie J. Konopnickiego )
        • Kwestionariusz Ja i Moja Szkoła E. Zwierzyńskiej i A. Matuszewskiego
        • Arkusz Diagnostyczny D. H. Stotta "Dziecko w Szkole"
        • Arkusz Obserwacyjny T. M. Achenbacha
      • rola kolegi
        • Badania socjometryczne
    • diagnoza błędów wychowawczych

      • Protokół obserwacyjny - BW/z/id
      • Kwestionariusz Autopercepcji Wychowawcy - BW/p/id
      • Kwestionariusz Percepcji Ucznia - BW/pu/id
      • Kwestionariusz do badania Nastroju Wychowanka w Sytuacji Wychowawczej - Em
      • Kwestionariusz do Badania Reprezentacji Sytuacji Wychowawczej - R/Syt
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Ostatnie artykuły
bullet.png "Misja Specjalna"
bullet.png Maciek
bullet.png Kacper - chłopiec w ...
bullet.png projekt "Wolni-bez-W...
bullet.png "Zdrowie psychiczne-...
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

30/09/2014
Może kółko robótek ręcznych...
30/09/2014
A co robią np. w ramach par.42?
30/09/2014
Grono, tzn. zajęć dydakt.-wyrównawcz
ych nie chcą nauczyciele prowadzić? Czytaj - dyrektor im nie przydziela?
30/09/2014
Nie jestem w stanie wytłumaczyć tego - twierdzą, żebym ja jako pedagog prowadziła a im dała spokój.
Ina
30/09/2014
może i byli, gorzej jak kiedyś zadziwią ich zalecenia wydane przez nadzór o braku zajęć dla uczniów wymagających pomocy
29/09/2014
Dziękuję Kazimierz - żebyś Ty widział jak nauczyciele byli uradowani z tego szkolenia.
29/09/2014
I bardzo dobrze uważasz.
29/09/2014
Ale powiem szczerze, że to jest błędna interpretacja pani, która prowadzi szkolenie. Skoro dziecko ma problemy to wysyłamy je do PPP i organizujemy pomoc - nie tylko na lekcji, ale i po. Tak uważam.
29/09/2014
Gdybyśmy wprowadzili w życie wszystko to co nam mówią na różnych szkoleniach, to z naszej oświaty zastałyby - jak mówi klasyk - ch..., d.... i kamieni kupa. Smile
29/09/2014
A ja się dowiedziałam na szkoleniu, ze uczniom z Opinia PPP nie organizuje się pomocy p - p w formie zajęc wyrównawczych bo już mają dostosowanie wymagań i to jest pomoc p - p.
29/09/2014
Tak zrobię.
28/09/2014
A może nick takiego konta zastąpić wyrazem "anonim" albo zwyczajnie: "konto usunięte". Nieraz zdarzało mi się czytać własne stare posty i wątpić w trzeźwość swego umysłu Wink
28/09/2014
bo, później trudno czyta się takie wątki...nagle dziura, poza tym koleżanka poprosiła o usunięcie jej konta, ale chyba nie jej bytności z nami... szkoda
28/09/2014
Pomysł dobry. Muszę go tylko przemyśleć od strony technicznej, tzn. jak zrobić żeby przy pustym polu nie pozostał login danej osoby. Przemyśle sprawę.
28/09/2014
Może w takich przypadkach zostawiać puste wpisy z adnotacją "konto usunięte"...
28/09/2014
Jedna z naszych koleżanek poprosiła o usunięcie swojego konta. Wiąże się z tym usunięcie wszystkich jej wpisów. Z przykrością to zrobiłem, stąd mogą pojawić się jakieś nielogiczności na forum.
27/09/2014
Jestem ciekawa odpowiedzi cuda_wianki Smile
26/09/2014
Na temat problemów ze zwolnieniem z wf założyłam nowy wątek. Zapraszam do niego, będzie czytelniej i dla potomnych trwalsze Wink
is
26/09/2014
Moja odpowiedź,że to problem dla dyrektora i kuratorium wynikała nie z tego,że unikam pomocy uczniowi, nie pisałaś,że uczeń zwrócił sie do pedagoga o pomoc )ale z tego,że te sprawy sa w gestii dyrekcj
26/09/2014
Zetka, nie rozumiem tzn., że uczeń może sobie nie chodzić na wf, a w czerwcu przyniesie zaświadczenie lekarskie, że nie mógł ćwiczyć od września i jest ok???? piszemy zwolniony
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png przerwa w nauce z po...
bullet.png sprawdzian szóstokla...
bullet.png szkolny program prof...
bullet.png godziny pedagoga szk...
bullet.png dziennik
Najciekawsze tematy
bullet.png Projekt nowego ro... [1161]
bullet.png zatrudnienie peda... [464]
bullet.png śmiech to zdrowie [414]
bullet.png Prezentacja [411]
bullet.png petycja- wysyłamy... [357]


8,135,824 Unikalnych wizyt