ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
bullet.png Strona główna
bullet.png Charakterystyka zawodu
bullet.png Warunki zatrudnienia
bullet.png Wymagane kwalifikacje
bullet.png Dokumentacja
bullet.png Awans zawodowy
bullet.png Pomoc materialna
bullet.png Pomoc psych-ped.
bullet.png Diagnoza
bullet.png Dostosowanie wymagań
bullet.png Problemy w nauce-ćwiczenia
bullet.png Sprawdzian/egzamin
bullet.png Odpowiedzialność nieletnich
bullet.png Placówki specjalistyczne
bullet.png Książki
bullet.png Inne

bullet.png Artykuły i scenariusze zajęć
bullet.png News
bullet.png Linki
bullet.png Forum
bullet.png Pliki do pobrania
bullet.png Akty prawne

bullet.png Szukaj
bullet.png Kontakt

Aktualnie online
bullet.png Gości online: 4

bullet.png Użytkowników online: 1
Dagmaraa

bullet.png Łącznie użytkowników: 20,838
bullet.png Najnowszy użytkownik: piecki
Ostatnie komentarze  
Diagnoza dla zainteresowanych

DIAGNOZA DLA ZAINTERESOWANYCH

Istnieje oczywiście wiele koncepcji i specjalistycznych narzędzi diagnozy mogących służyć pedagogowi w jego pracy. Musi on jednak odpowiedzieć sobie na pytania :
  • czy ma wystarczające formalne kompetencje do posługiwania się nimi
  • czy uzyskane dzięki nim informacje będą pomocne ( przynajmniej potencjalnie ) w rozwiązywaniu problemów
  • czy nie wystarczy zastosować opracowanych przez siebie ( ściśle dostosowanych do zaistniałego problemu ) narzędzi badawczych takich jak np. ankieta czy arkusz obserwacji
Mówiąc o koncepcjach i narzędziach diagnozy związanej z uczniem, możemy przyjąć następujący podział ( w nim przykładowe narzędzia i koncepcje ) :

  • diagnoza rodziny ( więcej po kliknięciu )
    • diagnoza całościowa

      • H.O.M.E Inventory ( Home Observation for Measurement of the Environment Inventory ) Bettye M. Caldwella i Roberta H. Bradleya, adaptacja polska ASDD ( Arkusz Środowiska Domowego Dziecka ) R. Pomianowskiego i M. Rygielskiego
      • koncepcje określania progów zagrożenia rozwoju dziecka w rodzinie
      • koncepcje typologicznej diagnozy rodziny
    • diagnoza wybiórcza

      • Kwestionariusz dla Rodziców Marii Ziemskiej
      • Kwestionariusz Stosunków Między Rodzicami a Dziećmi A. Roe i M. Siegelmana ( PCR )
        w opracowaniu W. Kowalskiego
      • Inwentarz postaw "W moim domu" B. Markowskiej
      • Identyfikacja Stylów Wychowania wg Marii Ryś
      • Skala Postaw Rodzicielskich w opracowaniu M. Plopy

  • diagnoza sytuacji szkolnej (więcej po kliknięciu )
    • diagnoza środowiska wychowawczego tworzonego przez szkołę

    • diagnoza funkcjonowania dziecka w rolach szkolnych

      • rola ucznia - dojrzałość szkolna
        • Test gotowości do podjęcia nauki szkolnej Alicji Szemińskiej
        • Test Dojrzałości Szkolne w opracowaniu Barbary Wilgockiej - Okoń
        • Arkusz Oceny Dojrzałości Szkolnej Bożeny Janiszewskiej
      • rola ucznia - zaburzenia w uczeniu się
        • Skala Ryzyka Dysleksji Matry Bogdanowicz ( SRD )
        • Seria Testów do czytania i pisania dla klasy I - III Teresy Straburzyńskiej i Teresy Śliwińskiej
        • Pomoce do badań pedagogicznych uczniów klas VII - VIII szkół podstawowych i ponadpodstawowych ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu Janiny Mickiewicz
        • Wybór tekstów do pisania ze słuchu dla klas IV - VIII szkoły podstawowej Marii Sobolewskiej
        • Test Głośnego Czytania dla klas I - VII Jana Konopnickiego
        • Test Czytania Głośnego Marii Sobolewskiej i Andrzeja Matuszewskiego
        • Badanie tempa i techniki czytania w ujęciu Bronisława Rocławskiego
        • Test Pomiaru Szybkości Czytania Głośnego Władysława Puśleckiego
        • Numeracy Questionnaire - Daniel Ansari
          Kwestionariusz Operowania Liczbami - tłumaczenie polskie Urszuli Oszwy
        • Skala Umiejętności Matematycznych Urszuli Oszwy
      • rola członka społeczności szkolnej
        • Arkusz Zachowania się Ucznia B. Markowskiej
        • Kwestionariusz Zachowania się Dziecka w Przedszkolu i Szkole ( CBI ) E. S. Schaefera i M. Aaronsona
        • Karta Mierzenia Postępu Uspołecznienia się Dziecka K. M. B. Bridges ( w układzie J. Konopnickiego )
        • Kwestionariusz Ja i Moja Szkoła E. Zwierzyńskiej i A. Matuszewskiego
        • Arkusz Diagnostyczny D. H. Stotta "Dziecko w Szkole"
        • Arkusz Obserwacyjny T. M. Achenbacha
      • rola kolegi
        • Badania socjometryczne
    • diagnoza błędów wychowawczych

      • Protokół obserwacyjny - BW/z/id
      • Kwestionariusz Autopercepcji Wychowawcy - BW/p/id
      • Kwestionariusz Percepcji Ucznia - BW/pu/id
      • Kwestionariusz do badania Nastroju Wychowanka w Sytuacji Wychowawczej - Em
      • Kwestionariusz do Badania Reprezentacji Sytuacji Wychowawczej - R/Syt
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Ostatnie artykuły
Brak artykułów
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

05/12/2016
ale jakby nie patrzeć to...zgodne z linią Wink
05/12/2016
Anglicy mówili "barefoot and pregnant", czyli "boso i w ciąży". Boso, bo ma siedzieć w domu, to po co jej buty?
05/12/2016
Taaaaa. Baba do kuchni, chłop do kopalni. Dziewczyny, przypomnijcie sobie swoje właściwe miejsce. Jak to mówili Niemcy? Kinder, Küche, Kirche. PARANOJA.
04/12/2016
03/12/2016
02/12/2016
nie ma ktoś materiałów bądź stron internetowych z przykładowymi pracami dyplomowymi odnośnie pracy z uczniem z dysfunkcją wzrok u i słuchu
02/12/2016
Czy po zlikwidowaniu gimnazjum jak dadzą przeniesienie do innej placówki można go nie przyjąć czy wiąże się to ze zwolnieniem?
02/12/2016
Czy istnieje jakiś przepis prawny, na który mogę się powołać w podaniu o dofinansowanie studiów podyplomowych? Pytam ponieważ mój dyrektor jest niechętny.
01/12/2016
jakoś Zalewska będzie musiała osłodzić im trudne chwile, brak zrozumienia/wysłuc
hania oraz przyjęcia ich argumentów dotyczących tfu "reformy"
01/12/2016
przewiduję, że specjaliści zostaną złożeni na stół ofiarny samorządowców...
01/12/2016
dobra zmiana nadchodzi i jakoś wątpię, że nasze pensum będzie od 20 do 24 h
01/12/2016
dziś się dowiedziałam, że dobra zmiana przewiduje ,że godzina rewalidacji ma wynosić 70 mininut
01/12/2016
Kazimierzu skąd ten optymizm?
01/12/2016
Raczej nie będzie Smile
01/12/2016
Nadal zależy i raczej będzie zależeć od OP !!!
01/12/2016
Co z pensum pedagoga??
29/11/2016
28/11/2016
28/11/2016
http://www.interi...r_instalki
Słucham Pani Minister i ........
24/11/2016
dżizas...nie wierzę, że ktoś w to wierzy...
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png ocena efektywności u...
bullet.png obowiązek szkolny - ...
bullet.png reforma
bullet.png nauczanie indywidualne
bullet.png ponadwymiarowe/nadli...
Najciekawsze tematy
bullet.png Projekt nowego ro... [1162]
bullet.png petycja- wysyłamy... [541]
bullet.png godziny pedagoga ... [511]
bullet.png zajęcia rewalidac... [497]
bullet.png zatrudnienie peda... [473]


15,791,104 Unikalnych wizyt