ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
bullet.png Strona główna
bullet.png Charakterystyka zawodu
bullet.png Warunki zatrudnienia
bullet.png Wymagane kwalifikacje
bullet.png Dokumentacja
bullet.png Awans zawodowy
bullet.png Pomoc materialna
bullet.png Pomoc psych-ped.
bullet.png Diagnoza
bullet.png Dostosowanie wymagań
bullet.png Problemy w nauce-ćwiczenia
bullet.png Sprawdzian/egzamin
bullet.png Odpowiedzialność nieletnich
bullet.png Placówki specjalistyczne
bullet.png Książki
bullet.png Inne

bullet.png Artykuły i scenariusze zajęć
bullet.png News
bullet.png Linki
bullet.png Forum
bullet.png Pliki do pobrania
bullet.png Akty prawne

bullet.png Szukaj
bullet.png Kontakt

Aktualnie online
bullet.png Gości online: 4

bullet.png Użytkowników online: 1
kate76

bullet.png Łącznie użytkowników: 21,000
bullet.png Najnowszy użytkownik: Elunia1234
Ostatnie komentarze  
Diagnoza dla zainteresowanych

DIAGNOZA DLA ZAINTERESOWANYCH

Istnieje oczywiście wiele koncepcji i specjalistycznych narzędzi diagnozy mogących służyć pedagogowi w jego pracy. Musi on jednak odpowiedzieć sobie na pytania :
  • czy ma wystarczające formalne kompetencje do posługiwania się nimi
  • czy uzyskane dzięki nim informacje będą pomocne ( przynajmniej potencjalnie ) w rozwiązywaniu problemów
  • czy nie wystarczy zastosować opracowanych przez siebie ( ściśle dostosowanych do zaistniałego problemu ) narzędzi badawczych takich jak np. ankieta czy arkusz obserwacji
Mówiąc o koncepcjach i narzędziach diagnozy związanej z uczniem, możemy przyjąć następujący podział ( w nim przykładowe narzędzia i koncepcje ) :

  • diagnoza rodziny ( więcej po kliknięciu )
    • diagnoza całościowa

      • H.O.M.E Inventory ( Home Observation for Measurement of the Environment Inventory ) Bettye M. Caldwella i Roberta H. Bradleya, adaptacja polska ASDD ( Arkusz Środowiska Domowego Dziecka ) R. Pomianowskiego i M. Rygielskiego
      • koncepcje określania progów zagrożenia rozwoju dziecka w rodzinie
      • koncepcje typologicznej diagnozy rodziny
    • diagnoza wybiórcza

      • Kwestionariusz dla Rodziców Marii Ziemskiej
      • Kwestionariusz Stosunków Między Rodzicami a Dziećmi A. Roe i M. Siegelmana ( PCR )
        w opracowaniu W. Kowalskiego
      • Inwentarz postaw "W moim domu" B. Markowskiej
      • Identyfikacja Stylów Wychowania wg Marii Ryś
      • Skala Postaw Rodzicielskich w opracowaniu M. Plopy

  • diagnoza sytuacji szkolnej (więcej po kliknięciu )
    • diagnoza środowiska wychowawczego tworzonego przez szkołę

    • diagnoza funkcjonowania dziecka w rolach szkolnych

      • rola ucznia - dojrzałość szkolna
        • Test gotowości do podjęcia nauki szkolnej Alicji Szemińskiej
        • Test Dojrzałości Szkolne w opracowaniu Barbary Wilgockiej - Okoń
        • Arkusz Oceny Dojrzałości Szkolnej Bożeny Janiszewskiej
      • rola ucznia - zaburzenia w uczeniu się
        • Skala Ryzyka Dysleksji Matry Bogdanowicz ( SRD )
        • Seria Testów do czytania i pisania dla klasy I - III Teresy Straburzyńskiej i Teresy Śliwińskiej
        • Pomoce do badań pedagogicznych uczniów klas VII - VIII szkół podstawowych i ponadpodstawowych ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu Janiny Mickiewicz
        • Wybór tekstów do pisania ze słuchu dla klas IV - VIII szkoły podstawowej Marii Sobolewskiej
        • Test Głośnego Czytania dla klas I - VII Jana Konopnickiego
        • Test Czytania Głośnego Marii Sobolewskiej i Andrzeja Matuszewskiego
        • Badanie tempa i techniki czytania w ujęciu Bronisława Rocławskiego
        • Test Pomiaru Szybkości Czytania Głośnego Władysława Puśleckiego
        • Numeracy Questionnaire - Daniel Ansari
          Kwestionariusz Operowania Liczbami - tłumaczenie polskie Urszuli Oszwy
        • Skala Umiejętności Matematycznych Urszuli Oszwy
      • rola członka społeczności szkolnej
        • Arkusz Zachowania się Ucznia B. Markowskiej
        • Kwestionariusz Zachowania się Dziecka w Przedszkolu i Szkole ( CBI ) E. S. Schaefera i M. Aaronsona
        • Karta Mierzenia Postępu Uspołecznienia się Dziecka K. M. B. Bridges ( w układzie J. Konopnickiego )
        • Kwestionariusz Ja i Moja Szkoła E. Zwierzyńskiej i A. Matuszewskiego
        • Arkusz Diagnostyczny D. H. Stotta "Dziecko w Szkole"
        • Arkusz Obserwacyjny T. M. Achenbacha
      • rola kolegi
        • Badania socjometryczne
    • diagnoza błędów wychowawczych

      • Protokół obserwacyjny - BW/z/id
      • Kwestionariusz Autopercepcji Wychowawcy - BW/p/id
      • Kwestionariusz Percepcji Ucznia - BW/pu/id
      • Kwestionariusz do badania Nastroju Wychowanka w Sytuacji Wychowawczej - Em
      • Kwestionariusz do Badania Reprezentacji Sytuacji Wychowawczej - R/Syt
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Ostatnie artykuły
Brak artykułów
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

25/03/2017
U mnie garstka nie strajkuje.
24/03/2017
U mnie też było tyle osób za strajkiem, teraz strajkuje garstka bo reszta wycofała się z tego samego powodu o którym pisze bafilek
24/03/2017
U mnie 4 osoby były przeciw kiedy podpisywaliśmy kartki, ale z tego 3 jednak strajkują. Pracownicy obsługi i administracji wycofali się, jak powiedzieli, że za ten dzień nie ma wynagrodzenia.
24/03/2017
mir11, rozumiem, że referendum się odbyło? u nas wszyscy strajkują
Ina
24/03/2017
wiem, że nie każdy jest przeciwny reformie tym bardziej jestem pozytywnie zaskoczona
24/03/2017
U mnie za strajkiem były 4 osoby więc nic z tego.
Ina
24/03/2017
u mnie w szkole wszyscy za strajkiem razem z pracownikami administracji, niebywała lojalność wobec srodowiska
24/03/2017
jak to jest z tym strajkiem? u mnie w szkole dyr. wywiesiła informacje, że szkoła nie bedzie strajkowac bo za mało osób opowiedziało sie za. To znaczy, że ci co chcą strajkowac to nie bedą mogli?
24/03/2017
mam pytanie o straj... Jak to u Was wygląda? U nas w szkole jakoś cicho w tym temacie Sad
24/03/2017
23/03/2017
Już zrobione.
23/03/2017
Kaziu, znowu te cuda się porobiły?
23/03/2017
Dzisiaj to zaszczyt być obywatelem gorszego sortu. Jesteśmy w dobrym towarzystwie, z rowerzystami i wegetarianami Wink
23/03/2017
Ehhh nauczyciele specjalisci gorszego sortu
23/03/2017
http://www.oswiata
.abc.com.pl/czytaj
/-/artykul/po-za-p
odwyzki-dla-nauczy
cieli-tablicowych-
zaplaca-pozostali-
pedagodzy?utm_sour
ce=facebook.com&utm
_medium=social&utm_
campaign=artykul&ut
m_ter
22/03/2017
http://praca.inter
ia.pl/zarobki/news
-zmiany-w-szkolach
-wedlug-men-nauczy
ciele-beda-pracowa
c-mniej,nId,237219
5
21/03/2017
Przepraszam trochę mnie nie było. Co do informacji mam ją np Głosu Nauczyciela , protestu n-li bibliotekarzy na face. Warto się temu przyjrzeć. A generalnie jestem ostatnią osobą , która panikuje.
21/03/2017
czy coś wiadomo nt. naszego pensum o którym podobno dziś ,,mądre" głowy miały radzić ??
21/03/2017
Rozmowy były 06.03- dzisiaj decyzja- mowie o finansowaniu. Oby nie pzreszło
20/03/2017
Skąd Gosiu masz takie informacje? Usunięcie z KN, przecież nasze pensum ma być określone w karcie - a tu masz taki news od Ciebie!!!!!!!!
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png nowy IPE-T?
bullet.png reforma
bullet.png niebieski wieloryb
bullet.png zespół Aspergera
bullet.png filmy o tematyce pr...
Najciekawsze tematy
bullet.png Projekt nowego ro... [1162]
bullet.png petycja- wysyłamy... [557]
bullet.png godziny pedagoga ... [511]
bullet.png zajęcia rewalidac... [503]
bullet.png zatrudnienie peda... [474]


16,928,373 Unikalnych wizyt