ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
bullet.png Strona główna
bullet.png Charakterystyka zawodu
bullet.png Warunki zatrudnienia
bullet.png Wymagane kwalifikacje
bullet.png Dokumentacja
bullet.png Awans zawodowy
bullet.png Pomoc materialna
bullet.png Pomoc psych-ped.
bullet.png Diagnoza
bullet.png Dostosowanie wymagań
bullet.png Problemy w nauce-ćwiczenia
bullet.png Sprawdzian/egzamin
bullet.png Odpowiedzialność nieletnich
bullet.png Placówki specjalistyczne
bullet.png Książki
bullet.png Inne

bullet.png Artykuły i scenariusze zajęć
bullet.png News
bullet.png Linki
bullet.png Forum
bullet.png Pliki do pobrania
bullet.png Akty prawne

bullet.png Szukaj
bullet.png Kontakt

Aktualnie online
bullet.png Gości online: 2

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 20,137
bullet.png Najnowszy użytkownik: uzylyn
Ostatnie komentarze  
name
link
Diagnoza dla zainteresowanych

DIAGNOZA DLA ZAINTERESOWANYCH

Istnieje oczywiście wiele koncepcji i specjalistycznych narzędzi diagnozy mogących służyć pedagogowi w jego pracy. Musi on jednak odpowiedzieć sobie na pytania :
  • czy ma wystarczające formalne kompetencje do posługiwania się nimi
  • czy uzyskane dzięki nim informacje będą pomocne ( przynajmniej potencjalnie ) w rozwiązywaniu problemów
  • czy nie wystarczy zastosować opracowanych przez siebie ( ściśle dostosowanych do zaistniałego problemu ) narzędzi badawczych takich jak np. ankieta czy arkusz obserwacji
Mówiąc o koncepcjach i narzędziach diagnozy związanej z uczniem, możemy przyjąć następujący podział ( w nim przykładowe narzędzia i koncepcje ) :

  • diagnoza rodziny ( więcej po kliknięciu )
    • diagnoza całościowa

      • H.O.M.E Inventory ( Home Observation for Measurement of the Environment Inventory ) Bettye M. Caldwella i Roberta H. Bradleya, adaptacja polska ASDD ( Arkusz Środowiska Domowego Dziecka ) R. Pomianowskiego i M. Rygielskiego
      • koncepcje określania progów zagrożenia rozwoju dziecka w rodzinie
      • koncepcje typologicznej diagnozy rodziny
    • diagnoza wybiórcza

      • Kwestionariusz dla Rodziców Marii Ziemskiej
      • Kwestionariusz Stosunków Między Rodzicami a Dziećmi A. Roe i M. Siegelmana ( PCR )
        w opracowaniu W. Kowalskiego
      • Inwentarz postaw "W moim domu" B. Markowskiej
      • Identyfikacja Stylów Wychowania wg Marii Ryś
      • Skala Postaw Rodzicielskich w opracowaniu M. Plopy

  • diagnoza sytuacji szkolnej (więcej po kliknięciu )
    • diagnoza środowiska wychowawczego tworzonego przez szkołę

    • diagnoza funkcjonowania dziecka w rolach szkolnych

      • rola ucznia - dojrzałość szkolna
        • Test gotowości do podjęcia nauki szkolnej Alicji Szemińskiej
        • Test Dojrzałości Szkolne w opracowaniu Barbary Wilgockiej - Okoń
        • Arkusz Oceny Dojrzałości Szkolnej Bożeny Janiszewskiej
      • rola ucznia - zaburzenia w uczeniu się
        • Skala Ryzyka Dysleksji Matry Bogdanowicz ( SRD )
        • Seria Testów do czytania i pisania dla klasy I - III Teresy Straburzyńskiej i Teresy Śliwińskiej
        • Pomoce do badań pedagogicznych uczniów klas VII - VIII szkół podstawowych i ponadpodstawowych ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu Janiny Mickiewicz
        • Wybór tekstów do pisania ze słuchu dla klas IV - VIII szkoły podstawowej Marii Sobolewskiej
        • Test Głośnego Czytania dla klas I - VII Jana Konopnickiego
        • Test Czytania Głośnego Marii Sobolewskiej i Andrzeja Matuszewskiego
        • Badanie tempa i techniki czytania w ujęciu Bronisława Rocławskiego
        • Test Pomiaru Szybkości Czytania Głośnego Władysława Puśleckiego
        • Numeracy Questionnaire - Daniel Ansari
          Kwestionariusz Operowania Liczbami - tłumaczenie polskie Urszuli Oszwy
        • Skala Umiejętności Matematycznych Urszuli Oszwy
      • rola członka społeczności szkolnej
        • Arkusz Zachowania się Ucznia B. Markowskiej
        • Kwestionariusz Zachowania się Dziecka w Przedszkolu i Szkole ( CBI ) E. S. Schaefera i M. Aaronsona
        • Karta Mierzenia Postępu Uspołecznienia się Dziecka K. M. B. Bridges ( w układzie J. Konopnickiego )
        • Kwestionariusz Ja i Moja Szkoła E. Zwierzyńskiej i A. Matuszewskiego
        • Arkusz Diagnostyczny D. H. Stotta "Dziecko w Szkole"
        • Arkusz Obserwacyjny T. M. Achenbacha
      • rola kolegi
        • Badania socjometryczne
    • diagnoza błędów wychowawczych

      • Protokół obserwacyjny - BW/z/id
      • Kwestionariusz Autopercepcji Wychowawcy - BW/p/id
      • Kwestionariusz Percepcji Ucznia - BW/pu/id
      • Kwestionariusz do badania Nastroju Wychowanka w Sytuacji Wychowawczej - Em
      • Kwestionariusz do Badania Reprezentacji Sytuacji Wychowawczej - R/Syt
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Ostatnie artykuły
Brak artykułów
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

29/05/2016
Na ile tygodni wyliczana jest KN na 38 ?
29/05/2016
26/05/2016
Za krótki link.
24/05/2016
Witam, jestem w trakcie pisania pracy licencjackiej na temat rozwoju zawodowego nauczycieli wczesnej edukacji. Bardzo proszę o wypełnienie krótkiej ankiety. Jest anonimowa. https://www.ankiet
ka.pl/a
23/05/2016
O zastępstwach prowadzonych przez pedagogów http://www.samorz.
..-zastepstw
21/05/2016
20/05/2016
Wszelkie wskazówki i uwagi mile widziane. mail sroczka12@wp.pl
20/05/2016
Witam zostałam wytypowana do oceny pracy przez dyrektora szkoły. Będzie to moja pierwsza ocena i nie bardzo wiem jak szczegółowo należy ją stworzyć i za jaki okres czasu. Pracuje już prawie 10 lat cd
20/05/2016
Bezpieczna + w woj. slaskim , czy jestescie tym zainteresowani? Dlaczego?
19/05/2016
Wracając do sprawy zmiany nauczyciela-porozm
awiałam z nauczycielem i wysłuchałam jego wersji. Po tygodniu chcę jeszcze raz porozmawiać z uczniami. Potem może wspólne spotkanie:nauczyci
el-uczniowie-ja?
19/05/2016
U nas też tak jest. A orientujecie się czy należy mi się świadczenie urlopowe na l4?
19/05/2016
Moim zdaniem musisz odebrać urlopy, tak jest u nas.
17/05/2016
Witam! Czy jeśli w czasie jednych ferii zimowych byłam na L4 a pożniej wakacje i następne ferie na urlopie macierzyńskim i rodzicielskim to wracam do pracy wraz z jego koncem?czy musze odebrac urlopy?
17/05/2016
Myślę, że nauczyciel powinien wiedzieć, a nie po cichu. Może trzeba zastosować mediację?
17/05/2016
A nie powinnam najpierw porozmawiać z tym nauczycielem i powiadomić go o zaistniałej sytuacji?
16/05/2016
chyba powinnaś się z tym zgłosić do dyrektora
16/05/2016
Witam.Przyszli do mnie uczniowie gimnazjum z prośbą o zmianę nauczyciela w-f(u).Spisali na kartce swoje skargi i proszą mnie o pomoc. Jak to rozwiązać?Proszę o radę-pedagog.
16/05/2016
dziękuję, masz rację i niech tylko tak mu się życie ułoży Smile pozdrawiam
16/05/2016
Zostanie fliziarzem, murarzem, albo innym specjalistą i będzie zarabiał 3 razy tyle co my.
16/05/2016
Niech mądre Panie z poradni coś Wam zaproponują. Moim zdanie (i tak robimy u nas) trzeba "wycisnąć" z niego co się da i przepuszczać. Niech idzie w świat.
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png Od głównego administ...
bullet.png promocja ucznia I-III
bullet.png awans zawodowy (tecz...
bullet.png awans pedagoga
bullet.png training stylishness...
Najciekawsze tematy
bullet.png Projekt nowego ro... [1162]
bullet.png petycja- wysyłamy... [554]
bullet.png zatrudnienie peda... [470]
bullet.png śmiech to zdrowie [459]
bullet.png Prezentacja [440]


13,939,093 Unikalnych wizyt