ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
bullet.png Strona główna
bullet.png Charakterystyka zawodu
bullet.png Warunki zatrudnienia
bullet.png Wymagane kwalifikacje
bullet.png Dokumentacja
bullet.png Awans zawodowy
bullet.png Pomoc materialna
bullet.png Pomoc psych-ped.
bullet.png Diagnoza
bullet.png Dostosowanie wymagań
bullet.png Problemy w nauce-ćwiczenia
bullet.png Sprawdzian/egzamin
bullet.png Odpowiedzialność nieletnich
bullet.png Placówki specjalistyczne
bullet.png Książki
bullet.png Inne

bullet.png Artykuły i scenariusze zajęć
bullet.png News
bullet.png Linki
bullet.png Forum
bullet.png Pliki do pobrania
bullet.png Akty prawne

bullet.png Szukaj
bullet.png Kontakt

Aktualnie online
bullet.png Gości online: 4

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 19,082
bullet.png Najnowszy użytkownik: Robur
Ostatnie komentarze  
Polecane strony
Ebooki
Diagnoza dla zainteresowanych

DIAGNOZA DLA ZAINTERESOWANYCH

Istnieje oczywiście wiele koncepcji i specjalistycznych narzędzi diagnozy mogących służyć pedagogowi w jego pracy. Musi on jednak odpowiedzieć sobie na pytania :
  • czy ma wystarczające formalne kompetencje do posługiwania się nimi
  • czy uzyskane dzięki nim informacje będą pomocne ( przynajmniej potencjalnie ) w rozwiązywaniu problemów
  • czy nie wystarczy zastosować opracowanych przez siebie ( ściśle dostosowanych do zaistniałego problemu ) narzędzi badawczych takich jak np. ankieta czy arkusz obserwacji
Mówiąc o koncepcjach i narzędziach diagnozy związanej z uczniem, możemy przyjąć następujący podział ( w nim przykładowe narzędzia i koncepcje ) :

  • diagnoza rodziny ( więcej po kliknięciu )
    • diagnoza całościowa

      • H.O.M.E Inventory ( Home Observation for Measurement of the Environment Inventory ) Bettye M. Caldwella i Roberta H. Bradleya, adaptacja polska ASDD ( Arkusz Środowiska Domowego Dziecka ) R. Pomianowskiego i M. Rygielskiego
      • koncepcje określania progów zagrożenia rozwoju dziecka w rodzinie
      • koncepcje typologicznej diagnozy rodziny
    • diagnoza wybiórcza

      • Kwestionariusz dla Rodziców Marii Ziemskiej
      • Kwestionariusz Stosunków Między Rodzicami a Dziećmi A. Roe i M. Siegelmana ( PCR )
        w opracowaniu W. Kowalskiego
      • Inwentarz postaw "W moim domu" B. Markowskiej
      • Identyfikacja Stylów Wychowania wg Marii Ryś
      • Skala Postaw Rodzicielskich w opracowaniu M. Plopy

  • diagnoza sytuacji szkolnej (więcej po kliknięciu )
    • diagnoza środowiska wychowawczego tworzonego przez szkołę

    • diagnoza funkcjonowania dziecka w rolach szkolnych

      • rola ucznia - dojrzałość szkolna
        • Test gotowości do podjęcia nauki szkolnej Alicji Szemińskiej
        • Test Dojrzałości Szkolne w opracowaniu Barbary Wilgockiej - Okoń
        • Arkusz Oceny Dojrzałości Szkolnej Bożeny Janiszewskiej
      • rola ucznia - zaburzenia w uczeniu się
        • Skala Ryzyka Dysleksji Matry Bogdanowicz ( SRD )
        • Seria Testów do czytania i pisania dla klasy I - III Teresy Straburzyńskiej i Teresy Śliwińskiej
        • Pomoce do badań pedagogicznych uczniów klas VII - VIII szkół podstawowych i ponadpodstawowych ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu Janiny Mickiewicz
        • Wybór tekstów do pisania ze słuchu dla klas IV - VIII szkoły podstawowej Marii Sobolewskiej
        • Test Głośnego Czytania dla klas I - VII Jana Konopnickiego
        • Test Czytania Głośnego Marii Sobolewskiej i Andrzeja Matuszewskiego
        • Badanie tempa i techniki czytania w ujęciu Bronisława Rocławskiego
        • Test Pomiaru Szybkości Czytania Głośnego Władysława Puśleckiego
        • Numeracy Questionnaire - Daniel Ansari
          Kwestionariusz Operowania Liczbami - tłumaczenie polskie Urszuli Oszwy
        • Skala Umiejętności Matematycznych Urszuli Oszwy
      • rola członka społeczności szkolnej
        • Arkusz Zachowania się Ucznia B. Markowskiej
        • Kwestionariusz Zachowania się Dziecka w Przedszkolu i Szkole ( CBI ) E. S. Schaefera i M. Aaronsona
        • Karta Mierzenia Postępu Uspołecznienia się Dziecka K. M. B. Bridges ( w układzie J. Konopnickiego )
        • Kwestionariusz Ja i Moja Szkoła E. Zwierzyńskiej i A. Matuszewskiego
        • Arkusz Diagnostyczny D. H. Stotta "Dziecko w Szkole"
        • Arkusz Obserwacyjny T. M. Achenbacha
      • rola kolegi
        • Badania socjometryczne
    • diagnoza błędów wychowawczych

      • Protokół obserwacyjny - BW/z/id
      • Kwestionariusz Autopercepcji Wychowawcy - BW/p/id
      • Kwestionariusz Percepcji Ucznia - BW/pu/id
      • Kwestionariusz do badania Nastroju Wychowanka w Sytuacji Wychowawczej - Em
      • Kwestionariusz do Badania Reprezentacji Sytuacji Wychowawczej - R/Syt
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Ostatnie artykuły
bullet.png Plan rozwoju zawodow...
bullet.png Dzieci z zespołem na...
bullet.png Scenariusz zajęć rew...
bullet.png Płciowość - dar czy ...
bullet.png "Trening pewności si...
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

05/09/2015
Zgadzam się Smile
04/09/2015
Nie ma wstydu, bo mecz ładniejszy niż ten wygrany Smile
04/09/2015
Ale mecz dobry. Wstydu nie ma.
04/09/2015
Chyba nie będę musiała... 3:1
04/09/2015
Jak nie przegrają, pójdę w sukience do szkoły Smile
04/09/2015
Dzień dobry Smile Moja dyrekcja zaleciła mi poszukanie jakiegoś programu profilaktycznego zalecanego przez MEN dla SP. Polecicie mi coś? Smile
03/09/2015
Jeszcze trochę czasu jest.
03/09/2015
Informację o dostosowaniach na egz. gim. podaje się rodzicom na formularzu - załączniku, który powinien być w komunikacie dyrektora CKE. Szukałam, póki co nie znalazłam. Zazwyczaj był w VIII.
03/09/2015
Czy ktoś z was ma formularz, na którym dokonuje się dostosowania egzaminu gimnazjalnego 2015/16 i daje do podpisu rodzicom? Frown
03/09/2015
witam Smile czy znajdę tutaj scenariusze zajęć o "dopalaczach" dla SP oraz Gimn.?
03/09/2015
03/09/2015
Pismo od dyr z prośbą o ich przekazanie z załączonymi zgodami rodziców.dyr i pedagog z gimn.powinni wiedzieć z czym i jak się zwrócić do sp
02/09/2015
Mam pytanie, jaki dokument powinnam dostać z gimnazjum aby przekazać opinie uczniów ze szkoły podstawowej?
02/09/2015
Poszukuję namiaru na bardzo konkretnie i profesjonalnie zrobione szkolenie dot. uzależnien dla Rady Pedagogicznej. Kogo polecacie? Najlepiej z terapeutów/praktyk
ów :-)
02/09/2015
no właśnie, a ja szukam i szukam, ok !
02/09/2015
no i w innych wątkach w "profilaktyce" i "diagnozie"
02/09/2015
katrina, przeniosłam Cię do ewaluacji, tam masz o diagnozie
02/09/2015
Nowe Roz Men z 18 sierpnia? Jak u was przebiega diagnoza?
02/09/2015
orzeczenie powinna mieć na nowy etap edukacyjny. Poproś o ponowne zgłoszenie dziecka do PPP.
02/09/2015
dziecko z "prawdopodobnym" autyzmem w zerówce- brak jakiegokolwiek orzeczenia z poradni a mama odsyła do naucz. z przedszkola-aby się dowiedzieć jak pracować! co robić????
Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png samodzielny powrót d...
bullet.png ważnośc opinii
bullet.png procedury
bullet.png powrót do szkoły - c...
bullet.png dziennik
Najciekawsze tematy
bullet.png Projekt nowego ro... [1162]
bullet.png zatrudnienie peda... [470]
bullet.png śmiech to zdrowie [444]
bullet.png Prezentacja [427]
bullet.png godziny pedagoga ... [362]


10,599,233 Unikalnych wizyt