ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 15

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,046
bullet.png Najnowszy użytkownik: Marteczka

Ostatnie komentarze
bullet.png Dostałam podwyżkę...
bullet.png Podziwiam wychowawcz...
bullet.png Nie dość, że tak ...
bullet.png Z tego co piszesz wy...
bullet.png pracuje jako pedagog...
bullet.png Ciekawe co z godzin...
bullet.png świetne artykuły b...
bullet.png Im niższy indeks ty...
bullet.png Proszę o podpowied...
bullet.png W punkt.:)
 
Opinia Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ "Solidarność" do projektu rozporządzenia MEN z dnia 19 marca 2018 r.
 


Opinia Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ "Solidarność" do projektu rozporządzenia MEN z dnia 19 marca 2018 r.

Opinia Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ „Solidarność”
do projektu rozporządzenia MEN z dnia 19 marca 2018 r. w sprawie szczegółowych kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczycieli, zakresu informacji zawartych w karcie oceny pracy, składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego oraz trybu postępowania odwoławczego.

Krajowa Sekcja Oświaty i Wychowania NSZZ „Solidarność” negatywnie opiniuje projekt powyższego rozporządzenia. Uważamy, że zarówno przepisy Kraty Nauczyciela dotyczące oceny pracy nauczyciela wprowadzone ustawą z dnia 27 października 2017 r. w sprawie finansowania zadań oświatowych, jak i przepisy projektowanego rozporządzenia wykonawczego nie gwarantują obiektywnej oceny pracy nauczyciela. Uważamy też, że przepisy w tym zakresie zawarte w KN dublują się. Dotyczy to art. 6a ust. 14 i 18 w brzmieniu nadanym ustawą z dnia 27 października 2017 r., przewidujących wprowadzanie szkolnych regulaminów określających „wskaźniki oceny pracy nauczycieli, odnoszące się do poziomu spełniania poszczególnych kryteriów oceny pracy nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego oraz uwzględniających specyfikę w danej szkole”. Takie same wskaźniki oceny poziomu spełniania poszczególnych kryteriów na poszczególnych stopniach awansu zawodowego zamieszczone są w § 6 ust. 2 projektowanego rozporządzenia, które przewidują, że w przypadku ustalenia poziomu spełnienia kryteriów oceny pracy nauczyciela na poziomie:
1. nie mniejszym niż 95% - nauczyciel otrzymuje ocenę wyróżniającą;
2. nie mniejszym niż 80% - nauczyciel otrzymuje ocenę bardzo dobrą;
3. nie mniejszym niż 55% - nauczyciel otrzymuje ocenę dobrą;
4. mniejszym niż 55% - nauczyciel otrzymuje ocenę negatywną.
W związku z powyższym zdecydowanie sprzeciwiamy się wprowadzania szkolnych regulaminów poziomu spełniania poszczególnych kryteriów oceny pracy nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego, co zgłaszaliśmy przy opiniowaniu projektowanych zmian w tym zakresie.
Regulaminy takie doprowadziłyby jedynie do biurokratyczno-administracyjnej metody, według której dyrektor szkoły nie dokonywałby oceny pracy nauczycieli, lecz wystawiał tę ocenę według ustalonej przez siebie taryfy w szkolnym regulaminie wprowadzonym przy pozorowanym udziale związków zawodowych.
Dlatego opowiadamy się za usunięciem z Karty Nauczyciela przytoczonych wyżej przepisów. Stanowczo sprzeciwiamy się postanowieniom projektowanego rozporządzenia zamieszczonym w jego § 5, stanowiącym że do kryteriów oceny pracy nauczyciela mianowanego i dyplomowanego należy realizowanie dodatkowych zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, wynikających z potrzeb szkoły, co mogłoby prowadzić do obowiązku wykonywania dawnych godzin karcianych, jako kryterium oceny pracy nauczyciela.
Jednym z zarzutów do opiniowanego projektu są również zbyt wygórowane kryteria oceny pracy nauczyciela, a w szczególności w odniesieniu do nauczyciela dyplomowanego - opracowanie autorskiej publikacji naukowej.


Podziel się z innymi: Facebook Google Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

28. marca 2024 23:08
Przy czym nie musi być wprost w orzeczeniu napisane, że ma być pomoc; tylko tak jak napisał już Kazimierz - zależy co dziecko potrzebuje (a zawarto w orzeczeniu) (por. Roz. Dz.U.2020,1309,§7)
.

27. marca 2024 00:12
Tak, jeśli wynika to z realizacji zadań zawartych w orzeczeniu.

26. marca 2024 21:23
Czy zgodnym z przepisami jest zatrudnienie pomocy nauczyciela dla ucznia z autyzmem w szkole ogólnodostępnej w klasach 1-8?

21. marca 2024 09:36
Ktoś ma może "podzielić się " planem pracy pedagoga szkolnego szkół średnich ?

15. marca 2024 14:00
Witam! Może ktoś ma lub może pomóc co napisać w opinii mentora dla psychologa. Pozdrawiam.

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png mam te kwalifikacje?
bullet.png pedagog szkolny i sp...
bullet.png specjaliści od 1 wr...
bullet.png jakie programy profi...
bullet.png POLECANY PRAWNIK - p...
Najciekawsze tematy
bullet.png mam te kwalifikacje? [438]