PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: Justyna G.
Nazwa i adres placówki: Szkoła Podstawowa im. ................... w ........................
Imię i nazwisko opiekuna stażu: .....................
Czas trwania stażu: 01.09.2014 r. - 31.05.2015 r.
Cel główny stażu: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego.
I. ZNAJOMOŚĆ ORGANIZACJI, ZADAŃ I ZASAD FUNKCJONOWANIA PLACÓWKI (§ 6 ust. 2 pkt. 1).
L.p. Zadania / Formy realizacji / Sposób dokumentacji/ Osoby współpracujące/ Termin realizacji.
1. Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego nauczycieli./ Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego tj. Karty Nauczyciela, Ustawy o systemie oświaty, Rozporządzenia MENiS w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli./ Opracowanie i zatwierdzenie planu rozwoju zawodowego. /-/ IX 2014.
2. Podjęcie współpracy z opiekunem stażu/
- Bezpośrednia rozmowa na temat systemu awansu zawodowego.
- Określenie zakresu obowiązków stażysty.
- Określenie obowiązków opiekuna stażu.
- Określenie zasad wzajemnej współpracy./
- Wzór kontraktu zawodowego z opiekunem stażu.
- Zatwierdzony plan rozwoju zawodowego.
- Scenariusze, konspekty zajęć i potwierdzenie opiekuna stażu./ Opiekun stażu/ IX 2014 i na bieżąco przez cały okres stażu.
3. Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji szkoły./
- Analiza dokumentacji szkoły: Statutu Szkoły, Programu Wychowawczego, Szkolnego Programu Profilaktyki itp.
- Udział w zebraniach Rady Pedagogicznej.
- Prowadzenie dzienników i konspektów ./
- Zapis w dokumentacji przebiegu stażu.
- Zapisy w dzienniku pedagoga szkolnego.
- Konspekty, scenariusze. /-/ Cały okres stażu.
4. Poznanie przepisów prawa dotyczących zasad bezpiecznego i higienicznego przebywania i pracy na terenie szkoły podstawowej ./
- Analiza regulaminu BHP i p/poż.
- Stosowanie zasad BHP podczas codziennej pracy pedagoga./
Zapis w dokumentacji przebiegu stażu. /-/ IX 2014.
5. Poznanie sposobów prowadzenia obowiązującej w szkole dokumentacji./
- Wpisy do dzienników zajęć.
- Przygotowywanie konspektów zajęć./
Rzetelne prowadzenie dokumentacji dotyczącej przebiegu wychowania i nauczania, konspektów, sprawozdań, planów pracy, itp. /-/ Cały okres stażu.
6. Dokumentacja realizacji zadań wynikających z planu rozwoju zawodowego./ Gromadzenie dokumentów dotyczących realizacji planu rozwoju zawodowego./ Sprawozdania, scenariusze, notatki, zaświadczenia, itp. /-/ Cały okres stażu.
7. Przygotowanie projektu sprawozdania./ Opis realizacji sporządzonego planu rozwoju zawodowego./ Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego./ Opiekun stażu/ VI 2015.
II. UMIEJĘTNOŚĆ PROWADZENIA ZAJĘĆ W SPOSÓB ZAPEWNIAJĄCY WŁAŚCIWĄ REALIZACJĘ STATUTOWYCH ZADAŃ PLACÓWKI (§ 6 ust. 2 pkt 2).
1. Poznanie prawidłowego konstruowania scenariuszy zajęć./ Przygotowanie i analiza scenariuszy prowadzonych zajęć z opiekunem stażu./ Zgromadzone scenariusze zajęć./Opiekun stażu/ Systematycznie przez cały rok.
2. Prowadzenie zajęć psychoedukacyjnych./ Systematyczne prowadzenie zajęć psychoedukacyjnych./ Zapisy w dziennikach zajęć psychoedukacyjnych. /-/ Na bieżąco przez cały okres stażu.
3. Doskonalenie sposobu prowadzenia zajęć i ich omawiania./
- Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu oraz prowadzenie zajęć w jego obecności.
- Prowadzenie zajęć w obecności dyrektora szkoły.
- Prowadzenie zajęć wychowawczych i profilaktycznych z uczniami (realizowanie założeń Programu Wychowawczego i Szkolnego Programu Profilaktyki)./
- Arkusze obserwacji.
- Scenariusze prowadzonych zajęć.
- Zapisy w dzienniku pedagoga szkolnego./ Opiekun stażu/ Cały okres stażu.
4. Wzbogacanie własnego warsztatu pedagogicznego./ Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego (kursy, warsztaty, szkolenia, itp.)./ Zaświadczenie o ukończonych formach szkolenia. /-/ Cały okres stażu.
5. Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej./
- Tworzenie kart pracy dla dzieci.
- Tworzenie i opracowywanie różnego rodzaju dokumentacji, korzystając z nowoczesnych programów komputerowych: scenariuszy zajęć, uroczystości, planów pracy, konkursów, imprez okolicznościowych, ogłoszeń, sprawozdań.
- Śledzenie informacji dotyczących prawa oświatowego.
- Używanie poczty elektronicznej celem przepływu informacji i korespondencji
z innymi nauczycielami i instytucjami.
- Korzystanie z portali internetowych i publikacji przeznaczonych dla nauczycieli./
- Pomoce dydaktyczne.
- Scenariusze zajęć.
- Publikacje w Internecie i gazetce szkolnej.
- Dokumentacja szkoły. /-/ Cały okres stażu.
6. Współpraca z nauczycielami w celu realizacji zajęć zgodnie z potrzebami dzieci./ Konsultacje z nauczycielami odnośnie potrzeb uczniów wynikających z opinii/orzeczeń lub ich obserwacji./ Scenariusze przeprowadzonych zajęć psychoedukacyjnych i wychowawczych./ Grono pedagogiczne./ Cały okres stażu.
7. Uczestnictwo w wewnątrzszkolnych formach doskonalenia./
- Obserwacja zajęć koleżeńskich.
- Uczestnictwo w radach szkoleniowych./
Arkusze obserwacji. /-/ Cały okres stażu.
8. Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem./ Udostępnienie w Internecie planu rozwoju zawodowego./ Portale internetowe, dokumentacja szkoły. /-/ Cały okres stażu.
III. ZNAJOMOŚĆ ŚRODOWISKA UCZNIÓW, ICH PROBLEMÓW ORAZ UMIEJĘTNOŚĆ WSPÓŁPRACY Z ICH ŚRODOWISKIEM (§ 6 ust. 2 pkt 3).
1. Zapoznanie się ze sposobami gromadzenia informacji o środowisku uczniów./
- Przeprowadzenie i dokonanie analizy ankiety dotyczącej sytuacji rodzinnej uczniów.
- Konsultacje z pedagogiem i psychologiem szkolnym.
- Rozmowy z nauczycielami, wychowawcami klas.
- Gromadzenie orzeczeń i opinii Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
- Prowadzenie zestawienia frekwencji uczniów./
- Zestawienie danych dotyczących sytuacji rodzinnej uczniów.
- Zapisy w dzienniku pedagoga szkolnego.
- Dokumentacja szkoły./ Pedagog, psycholog, wychowawcy, nauczyciele./ Cały okres stażu.
2. Pomoc uczniom o specjalnych potrzebach edukacyjnych lub mających trudności w nauce./ Współpraca z rodzicami oraz z pedagogiem szkolnym w zakresie organizacji udzielania pomocy oraz otoczenie opieką i uwagą uczniów wymagających pomocy (np. pomoc w nauce i odrabianiu lekcji)./ Zapisy w dzienniku pedagoga szkolnego. /-/ Cały okres stażu.
3. Współpraca z rodzicami./
- Rozmowy z rodzicami.
- Poznawanie sytuacji rodzinnej uczniów.
- Informowanie o postępach i zachowaniu dziecka.
- Uczestnictwo w spotkaniach z rodzicami./
Zapisy w dzienniku pedagoga szkolnego. /-/ Cały okres stażu.
4. Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb podopiecznych./
- Udział w warsztatach i szkoleniach.
- Konsultacje ze specjalistami.
- Stała obserwacja dziecka.
- Rozmowy indywidualne z dzieckiem.
- Współpraca z rodziną./
- Zaświadczenia o ukończonych kursach.
- Zapisy w dzienniku pedagoga szkolnego.
- Notatki. /-/ Cały okres stażu.
5. Aktywne uczestnictwo w życiu szkoły./
- Włączenie się do organizacji imprez okolicznościowych w szkole.
- Realizacja programów odnośnie profilaktyki i wychowania.
- Udział w pracy zespołu do Kroniki szkolnej.
- Pomoc wychowawcom klas w tworzeniu dokumentacji uczniów objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną.
- Współpraca z instytucjami wspierającymi (policją, sądem, PP-P, MOPS, GOPS, PCPR, itp.).
- Przygotowywanie oceny sytuacji opiekuńczo-wychowawczej oraz sprawozdania z pracy pedagogów./
- Potwierdzenie nauczyciela współpracującego.
- Wpisy do dzienników.
- Zapisy w dzienniku pedagoga szkolnego.
- Kronika szkoły.
- Dokumentacja szkoły. /-/ Cały okres stażu.
IV. UMIEJĘTNOŚC OMAWIANIA PROWADZONYCH I OBSERWOWANYCH ZAJĘĆ (§ 6 ust. 2 pkt 4).
1. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu lub dyrektora szkoły./
- Przygotowanie scenariuszy zajęć.
- Przeprowadzenie zajęć w obecności dyrektora lub opiekuna stażu.
- Omówienie zajęć./ Scenariusze zajęć/ Opiekun stażu/ Cały okres stażu.
2. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu bądź innych nauczycieli./
- Obserwacja zajęć.
- Omówienie zajęć./
- Scenariusze zajęć.
- Wnioski z obserwacji. /-/ Cały okres stażu.
.......................... ............................
(podpis stażysty) (podpis dyrektora szkoły)
Tak wpisali sobie do Stand. Ochr. Małol. Sprawdzić w rejestrze seksualnych może dyr. od ręki, gorzej jak wpisali o niekaralności. Wyłączyć z tego pracow. instyt. publicznych.
Czy to nie absurd, że szkoły żądają od strażników miejskich, policjantów, pracowników poradni zaświadczenia, że nie są w rejestrze pedofilów, gdy przychodzą na zajęcia do szkół?
Powered by PHP-Fusion copyright (c) 2002 - 2017 by Nick Jones. Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3 55,056,092 unikalne wizyty