ISSN 2081 - 6375
 
 
 
Nawigacja
Aktualnie online
bullet.png Gości online: 19

bullet.png Użytkowników online: 0

bullet.png Łącznie użytkowników: 31,079
bullet.png Najnowszy użytkownik: Monika J

Ostatnie komentarze
bullet.png Kto będzie miał kw...
bullet.png [url]https://glos.pl...
bullet.png Dostałam podwyżkę...
bullet.png Podziwiam wychowawcz...
bullet.png Nie dość, że tak ...
bullet.png Z tego co piszesz wy...
bullet.png pracuje jako pedagog...
bullet.png Ciekawe co z godzin...
bullet.png świetne artykuły b...
bullet.png Im niższy indeks ty...
 
Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty
 
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: Justyna G.
Nazwa i adres placówki: Szkoła Podstawowa im. ................... w ........................
Imię i nazwisko opiekuna stażu: .....................
Czas trwania stażu: 01.09.2014 r. - 31.05.2015 r.


Cel główny stażu: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego.

I. ZNAJOMOŚĆ ORGANIZACJI, ZADAŃ I ZASAD FUNKCJONOWANIA PLACÓWKI (§ 6 ust. 2 pkt. 1).
L.p. Zadania / Formy realizacji / Sposób dokumentacji/ Osoby współpracujące/ Termin realizacji.

1. Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego nauczycieli./ Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego tj. Karty Nauczyciela, Ustawy o systemie oświaty, Rozporządzenia MENiS w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli./ Opracowanie i zatwierdzenie planu rozwoju zawodowego. /-/ IX 2014.

2. Podjęcie współpracy z opiekunem stażu/
- Bezpośrednia rozmowa na temat systemu awansu zawodowego.
- Określenie zakresu obowiązków stażysty.
- Określenie obowiązków opiekuna stażu.
- Określenie zasad wzajemnej współpracy./
- Wzór kontraktu zawodowego z opiekunem stażu.
- Zatwierdzony plan rozwoju zawodowego.
- Scenariusze, konspekty zajęć i potwierdzenie opiekuna stażu./ Opiekun stażu/ IX 2014 i na bieżąco przez cały okres stażu.

3. Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji szkoły./
- Analiza dokumentacji szkoły: Statutu Szkoły, Programu Wychowawczego, Szkolnego Programu Profilaktyki itp.
- Udział w zebraniach Rady Pedagogicznej.
- Prowadzenie dzienników i konspektów ./
- Zapis w dokumentacji przebiegu stażu.
- Zapisy w dzienniku pedagoga szkolnego.
- Konspekty, scenariusze. /-/ Cały okres stażu.

4. Poznanie przepisów prawa dotyczących zasad bezpiecznego i higienicznego przebywania i pracy na terenie szkoły podstawowej ./
- Analiza regulaminu BHP i p/poż.
- Stosowanie zasad BHP podczas codziennej pracy pedagoga./
Zapis w dokumentacji przebiegu stażu. /-/ IX 2014.

5. Poznanie sposobów prowadzenia obowiązującej w szkole dokumentacji./
- Wpisy do dzienników zajęć.
- Przygotowywanie konspektów zajęć./
Rzetelne prowadzenie dokumentacji dotyczącej przebiegu wychowania i nauczania, konspektów, sprawozdań, planów pracy, itp. /-/ Cały okres stażu.

6. Dokumentacja realizacji zadań wynikających z planu rozwoju zawodowego./ Gromadzenie dokumentów dotyczących realizacji planu rozwoju zawodowego./ Sprawozdania, scenariusze, notatki, zaświadczenia, itp. /-/ Cały okres stażu.

7. Przygotowanie projektu sprawozdania./ Opis realizacji sporządzonego planu rozwoju zawodowego./ Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego./ Opiekun stażu/ VI 2015.

II. UMIEJĘTNOŚĆ PROWADZENIA ZAJĘĆ W SPOSÓB ZAPEWNIAJĄCY WŁAŚCIWĄ REALIZACJĘ STATUTOWYCH ZADAŃ PLACÓWKI (§ 6 ust. 2 pkt 2).

1. Poznanie prawidłowego konstruowania scenariuszy zajęć./ Przygotowanie i analiza scenariuszy prowadzonych zajęć z opiekunem stażu./ Zgromadzone scenariusze zajęć./Opiekun stażu/ Systematycznie przez cały rok.

2. Prowadzenie zajęć psychoedukacyjnych./ Systematyczne prowadzenie zajęć psychoedukacyjnych./ Zapisy w dziennikach zajęć psychoedukacyjnych. /-/ Na bieżąco przez cały okres stażu.

3. Doskonalenie sposobu prowadzenia zajęć i ich omawiania./
- Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu oraz prowadzenie zajęć w jego obecności.
- Prowadzenie zajęć w obecności dyrektora szkoły.
- Prowadzenie zajęć wychowawczych i profilaktycznych z uczniami (realizowanie założeń Programu Wychowawczego i Szkolnego Programu Profilaktyki)./
- Arkusze obserwacji.
- Scenariusze prowadzonych zajęć.
- Zapisy w dzienniku pedagoga szkolnego./ Opiekun stażu/ Cały okres stażu.

4. Wzbogacanie własnego warsztatu pedagogicznego./ Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego (kursy, warsztaty, szkolenia, itp.)./ Zaświadczenie o ukończonych formach szkolenia. /-/ Cały okres stażu.

5. Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej./
- Tworzenie kart pracy dla dzieci.
- Tworzenie i opracowywanie różnego rodzaju dokumentacji, korzystając z nowoczesnych programów komputerowych: scenariuszy zajęć, uroczystości, planów pracy, konkursów, imprez okolicznościowych, ogłoszeń, sprawozdań.
- Śledzenie informacji dotyczących prawa oświatowego.
- Używanie poczty elektronicznej celem przepływu informacji i korespondencji
z innymi nauczycielami i instytucjami.
- Korzystanie z portali internetowych i publikacji przeznaczonych dla nauczycieli./
- Pomoce dydaktyczne.
- Scenariusze zajęć.
- Publikacje w Internecie i gazetce szkolnej.
- Dokumentacja szkoły. /-/ Cały okres stażu.

6. Współpraca z nauczycielami w celu realizacji zajęć zgodnie z potrzebami dzieci./ Konsultacje z nauczycielami odnośnie potrzeb uczniów wynikających z opinii/orzeczeń lub ich obserwacji./ Scenariusze przeprowadzonych zajęć psychoedukacyjnych i wychowawczych./ Grono pedagogiczne./ Cały okres stażu.

7. Uczestnictwo w wewnątrzszkolnych formach doskonalenia./
- Obserwacja zajęć koleżeńskich.
- Uczestnictwo w radach szkoleniowych./
Arkusze obserwacji. /-/ Cały okres stażu.

8. Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem./ Udostępnienie w Internecie planu rozwoju zawodowego./ Portale internetowe, dokumentacja szkoły. /-/ Cały okres stażu.

III. ZNAJOMOŚĆ ŚRODOWISKA UCZNIÓW, ICH PROBLEMÓW ORAZ UMIEJĘTNOŚĆ WSPÓŁPRACY Z ICH ŚRODOWISKIEM (§ 6 ust. 2 pkt 3).

1. Zapoznanie się ze sposobami gromadzenia informacji o środowisku uczniów./
- Przeprowadzenie i dokonanie analizy ankiety dotyczącej sytuacji rodzinnej uczniów.
- Konsultacje z pedagogiem i psychologiem szkolnym.
- Rozmowy z nauczycielami, wychowawcami klas.
- Gromadzenie orzeczeń i opinii Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
- Prowadzenie zestawienia frekwencji uczniów./
- Zestawienie danych dotyczących sytuacji rodzinnej uczniów.
- Zapisy w dzienniku pedagoga szkolnego.
- Dokumentacja szkoły./ Pedagog, psycholog, wychowawcy, nauczyciele./ Cały okres stażu.

2. Pomoc uczniom o specjalnych potrzebach edukacyjnych lub mających trudności w nauce./ Współpraca z rodzicami oraz z pedagogiem szkolnym w zakresie organizacji udzielania pomocy oraz otoczenie opieką i uwagą uczniów wymagających pomocy (np. pomoc w nauce i odrabianiu lekcji)./ Zapisy w dzienniku pedagoga szkolnego. /-/ Cały okres stażu.

3. Współpraca z rodzicami./
- Rozmowy z rodzicami.
- Poznawanie sytuacji rodzinnej uczniów.
- Informowanie o postępach i zachowaniu dziecka.
- Uczestnictwo w spotkaniach z rodzicami./
Zapisy w dzienniku pedagoga szkolnego. /-/ Cały okres stażu.

4. Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb podopiecznych./
- Udział w warsztatach i szkoleniach.
- Konsultacje ze specjalistami.
- Stała obserwacja dziecka.
- Rozmowy indywidualne z dzieckiem.
- Współpraca z rodziną./
- Zaświadczenia o ukończonych kursach.
- Zapisy w dzienniku pedagoga szkolnego.
- Notatki. /-/ Cały okres stażu.

5. Aktywne uczestnictwo w życiu szkoły./
- Włączenie się do organizacji imprez okolicznościowych w szkole.
- Realizacja programów odnośnie profilaktyki i wychowania.
- Udział w pracy zespołu do Kroniki szkolnej.
- Pomoc wychowawcom klas w tworzeniu dokumentacji uczniów objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną.
- Współpraca z instytucjami wspierającymi (policją, sądem, PP-P, MOPS, GOPS, PCPR, itp.).
- Przygotowywanie oceny sytuacji opiekuńczo-wychowawczej oraz sprawozdania z pracy pedagogów./
- Potwierdzenie nauczyciela współpracującego.
- Wpisy do dzienników.
- Zapisy w dzienniku pedagoga szkolnego.
- Kronika szkoły.
- Dokumentacja szkoły. /-/ Cały okres stażu.

IV. UMIEJĘTNOŚC OMAWIANIA PROWADZONYCH I OBSERWOWANYCH ZAJĘĆ (§ 6 ust. 2 pkt 4).

1. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu lub dyrektora szkoły./
- Przygotowanie scenariuszy zajęć.
- Przeprowadzenie zajęć w obecności dyrektora lub opiekuna stażu.
- Omówienie zajęć./ Scenariusze zajęć/ Opiekun stażu/ Cały okres stażu.

2. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu bądź innych nauczycieli./
- Obserwacja zajęć.
- Omówienie zajęć./
- Scenariusze zajęć.
- Wnioski z obserwacji. /-/ Cały okres stażu.

.......................... ............................
(podpis stażysty) (podpis dyrektora szkoły)





Facebook - Lubię To:


Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Newsletter
Aby móc otrzymywać e-maile z PEDAGOG SZKOLNY musisz się zarejestrować.
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

19. kwietnia 2024 12:12
Tak wpisali sobie do Stand. Ochr. Małol. Sprawdzić w rejestrze seksualnych może dyr. od ręki, gorzej jak wpisali o niekaralności. Wyłączyć z tego pracow. instyt. publicznych.

19. kwietnia 2024 10:45
My nie żądamy Smile

18. kwietnia 2024 06:53
Czy to nie absurd, że szkoły żądają od strażników miejskich, policjantów, pracowników poradni zaświadczenia, że nie są w rejestrze pedofilów, gdy przychodzą na zajęcia do szkół?

14. kwietnia 2024 11:11
Tak, u mnie też kroją etaty specjalistów.

11. kwietnia 2024 08:58
w Olsztynie bardzo

Ostatnio na forum
Najnowsze tematy
bullet.png mam te kwalifikacje?
bullet.png prawnik - prawo ośw...
bullet.png poszukuję pracy - s...
bullet.png specjaliści od 1 wr...
bullet.png awans pedagoga
Najciekawsze tematy
bullet.png mam te kwalifikacje? [456]
bullet.png poszukuję pracy ... [16]
bullet.png prawnik - prawo o... [0]